Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Latvijai to nevajag - koalīcija rosina atcelt Skultes LNG termināla likumu 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.oktobris 2023 12:37

Koalīcijas partiju deputāti iesnieguši likumprojektu, ar ko rosina atcelt iepriekšējā Saeimā pieņemto likumu par Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināli.

Pērn septembrī Saeima pieņēma likumprojektu, kas noteica nacionālo interešu objekta statusa piešķiršanu LNG terminālim. Šogad valdība noraidīja LNG termināļa attīstītāja AS "Skulte LNG Terminal" un stratēģiskā investora piedāvātos projekta sadarbības nosacījumus.

Likumprojektu iesnieguši deputāti Andris Šuvajevs (P), Mairita Lūse (P), Jana Simanovska (P), Atis Labucis (JV), Jānis Patmalnieks (JV), Raimonds Čudars (JV), Harijs Rokpelnis (ZZS), Augusts Brigmanis (ZZS), Didzis Zemmers (ZZS).

Likumprojekta anotācijā minēts, ka 2022.gada 19.septembrī Saeima pieņēma likumu "Par Skultes LNG termināli" ar mērķi stiprināt Latvijas energoapgādes piegāžu ceļu noturību, kā arī radīt tiesiskus priekšnoteikumus, lai veicinātu sekmīgu Skultes LNG termināļa izveidi. Taču šobrīd situācija esot mainījusies, pauž likumprojekta autori.

Koalīcija norāda, ka Valsts drošības dienesta (VDD) vērtējumā valsts drošības intereses neparedz jaunu LNG termināli un esot "rūpīgi jāvērtē arī LNG termināļa būvniecības ekonomiskais pamatojums un ilgtermiņa darbības perspektīvas laikā, kad Baltijas jūras reģionā notiek aktīva LNG piegāžu jaudu attīstība un vienlaikus mazinās arī dabasgāzes patēriņš", uzsver VDD.

Likumprojekta autori skaidro, ka pie pašreizējiem apstākļiem, Inčukalna pazemes gāzes krātuvē esot uzpildīta par vairāk nekā 80%. Latvija šī gada 12.maijā ir noslēgusi sadarbības memorandu ar Igauniju par Paldisku sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izmantošanai krīzes gadījumos. AS "Latvenergo" ir ieguvusi tiesības turpmākos 10 gadus lietot AB "Klaipėdos nafta" sašķidrinātās gāzes termināļa 6 teravatstundas ikgadēju jaudu dabasgāzes regulārām piegādēm.

Koalīcijas ieskatā, šie notikumi attiecīgi samazina Skultes LNG termināla stratēģisko nozīmi, kas dublētu jau uzbūvētu vai būvniecības procesā esošu infrastruktūru kaimiņvalstīs.

Tāpat likumprojekta autori norāda, ka jauni ieguldījumi fosilajā (dabasgāzes) infrastruktūrā neatbilstot Eiropas Savienības pamatnostādnēm par atjaunīgās enerģētikas attīstīšanu, tādējādi apdraudot izvirzīto klimata mērķu sasniegšanu.
 

 
Visi komentāri
 
0pis 2.oktobris 2023 12:48
10 0 Atbildēt

Iztiksim ar sēžas gāzi, ko saražo iAuto koģen...mentātori.

Sergejs 2.oktobris 2023 16:24
1 0 Atbildēt

Pa lielam kasīties vajadzēja aktīvāk un uzbūvēt ātrāk par Igauņiem, Skulte tak ir krietni tuvāk inčukalnam nekā klaipēda vai Paldiski. Un tad pārpumpēšanas izdevumi būtu zemāki, kā arī Igauņi mums maksātu par termināla izmantošanu.

 Un šis teksts man arī patīk: "pie pašreizējiem apstākļiem, Inčukalna pazemes gāzes krātuvē esot uzpildīta par vairāk nekā 80%". Pie pašreizējiem apstākļiem... Kad apstākļi nebūs pašreizējie un būs atkal kādi sūdi tad uz tiem līgumiem uzliks mīksto, darbosies princips "savs krekls ādai tuvāk".

 Jēdziens "atjaunojamie resursi" arī ir labs, zem tā slēpjās šķelda un skaida, kuru dedzinot veidojās tie paši CO2 un H2O kā no dabasgāzes un bonusā kvēpi, pelni u.t.t. Turklāt dabasgāze ir krietni ērtāks un efektīvāks kā kurināmais.

Hmm 2.oktobris 2023 16:51
1 0 Atbildēt

Populārāko argumentu "tikai ne pie mums" neviens nav atcēlis, acīmredzot tā brigāde, kas cīnījās pret skultes termināļa celšanu jau no paša sākuma, būs vinnējusi

WALA 2.oktobris 2023 18:07
0 1 Atbildēt

Ja jau visiem škiet ka šitas baigi vajadzīgais projekts un ka bez tā dzīvot nevarēs, tad kas traucē emitēt akcijas un ļaut visiejm "ticīgajiem" nofinansēt projektu "ar projekta atbalstītāju" naudu, jeb problēma tomēr ir tāda ka finansiāli bez valsts garantijām ar šo projektu nekas nespīd ??? 

Un ja reiz nespīd, tad kādēļ iedzīvotājiem caur nodokļiem valstij vajadzētu izmest naudu vējā ???

0pis 3.oktobris 2023 9:11
11 0 Atbildēt

Tad jau varētu arī ceļu būvi balstīt uz akciju modeli. Redzētu, cik daudz ir gatavi maksāt par tā vai cita ceļa būvēšanu.

WALA 3.oktobris 2023 9:32
0 0 Atbildēt

Redzi, te tas pasākums ir drusku tāds, ka pa ceļiem arī "bizness grozās" un pat starptautisks bizness, tādēļ , ja vien valstij interesē bizness, tad kaut ko ir jādomā, jo citādi privātie investori var gribēt savus ieguldījumus atgūt, un tad beigās sanāks ka valsts "sūkās" pirkstu.

Šobrīd transporta nozares pienesums LV kopproduktā ir apmēram 3 miljardi EUR. Un bez transporta man grūti iedomāties, ka citas nozares spētu eksistēt ...

Sergejs 4.oktobris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Varētu ar veloceliņiem sākt, tā teikt nelielā mērogā atstrādāt pasākuma gaitu.

P.S. Pats labprāt piedalītos veloceliņa Ķekava-Baldone-Vecumnieki uzbūvē ar 1-2k - tas gan pašam ļautu to izmantot labā laikā gan novāktu pašnāvniekus no šosejas. bet cik daudzi veloaktīvisti vēl būtu gatavi šķirties no naudas es hz😄

Sergejs 4.oktobris 2023 15:45
0 0 Atbildēt

Tā, pa lielam, arī glābšanas dienests nav sevišķi vajadzīgs, bet tomēr drošibas labā to uzturam. Šad-tad sanāk optimistus martā no ledusgabala jūrā glābt, ugunsgrēku padzēst vai vēl kas😉

 Un kāpēc Igauņi (kuriem cita infrastruktūra, ieskaitot ceļus, labāka par mūsu izskatās) izdomāja ka tāds termināls viņiem vajadzīgs, bet mums, kuriem tas būtu samērā loģisk gāzes krātuves papildinājums, nē?

WALA 4.oktobris 2023 15:48
0 0 Atbildēt

Viņi to izdomāja būvēt kopā ar Somiem, tā ir viena ļoti būtiska nianse !

es 3.oktobris 2023 7:30
11 0 Atbildēt

Es tik brīnos kā Vides pārvalde un zaļie aktīvisti vēl nav slēguši Inčukalna gāzes krātuvi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijas autotirgū sevi piesaka jauns Ķīnas zīmols Dongfeng, kuru tirgos Wess Select 31

Latvijas auto tirgū ienāk jauns automašīnu zīmols - Ķīnā ražotās "Dongfeng" automašīnas, piedāvājot jaunus un līdz šim neredzētus modeļus - gan elektroauto, gan hibrīdus, gan automobiļus ar klasisko iekšdedzes dzinēju, proti - benzīna un dīzeļdegvielas. Zīmola sauklis ir "Drive your dreams", un par tā pirmo dīleri Latvijā ir kļuvis "Wess Select". Lasīt vairāk

 

Nepilni 58 000 eiro - Škoda atklāj jaunā Kodiaq RS cenu (+ FOTO) 1

Čehijas autoražotājs atklājis jaunā Kodiaq RS cenu. Vācijas tirgū krosovera sportiskās modifikācijas cena sāksies no atzīmes 57 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Policijas patruļauto AC Schnitzer izpildījumā (+ FOTO) 4

Esenes autoizstādē Vācijas tūninga uzņēmums AC Schnitzer izrāda BMW M2, kas pielāgots ceļu policijas vajadzībām. Lasīt vairāk

 

Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO) 44

Lietuva vairāk uzticas saviem autovadītājiem un četru joslu autoceļa arī ziemas periodā atstāj maksimālo atļauto ātrumu 110 km/h, kamēr Latvijā tas jau oktobra vidū samazināts līdz 90 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti