"Latvenergo" koncerna peļņa deviņos mēnešos pieaugusi 2,7 reizes 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 4.decembris 2023 11:10

AS "Latvenergo" koncerna apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 1,537 miljardi eiro, kas ir par 30,9% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, savukārt grupas peļņa pieauga 2,7 reizes un bija 283,4 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Vienlaikus koncerna mātesuzņēmuma "Latvenergo" apgrozījums šogad pirmajos deviņos mēnešos bija 1,084 miljardi eiro, kas ir par 47,1% vairāk nekā pērn deviņos mēnešos, bet kompānijas peļņa pieauga 2,2 reizes - līdz 276,849 miljoniem eiro.

Kā norāda "Latvenergo", būtiskākā ietekme uz Latvenergo finanšu un darbības rezultātiem 2023.gada deviņos mēnešos joprojām saglabājas no 2023.gada pavasarī pieredzētā ražošanas pieauguma Daugavas hidroelektrostacijās (HES), kur izstrādāts pēdējo 20 gadu laikā lielākais elektroenerģijas apjoms deviņu mēnešu periodā.

Šā gada deviņos mēnešos "Latvenergo" koncernā tika saražota 3971 gigavatstunda (GWh) elektroenerģijas, un tas ir par 46% vairāk elektroenerģijas nekā attiecīgajā periodā pērn.

Vienlaikus šā gada maijā "Latvenergo" valstij izmaksāja dividendēs 134 miljonus eiro un pēc pārskata perioda vēl papildu dividendes 18,5 miljonu eiro apmērā. Savukārt par 2023.pārskata gadu "Latvenergo" maksājamo dividenžu paredzamais apjoms 2024.gadā ir 64% apmērā no pārskata gada peļņas, bet ne mazāk kā 199,3 miljoni eiro.

"Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste norāda, ka šis ir gads, kad dabas un HES sniegtās iespējas "Latvenergo" koncernā izmantotas gan ražojot elektroenerģiju, gan to pārdodot.

"Lai vēl vairāk paplašinātu mūsu atjaunīgās enerģijas ražošanas jaudas, šajos deviņos mēnešos esam veikuši ieguldījumus jaunās jaudās, kā arī vēl vairāk palielinot HES ražošanas iespējas," pauž Čakste.

Elektroenerģijas izstrādi Daugavas HES 2023.gada deviņos mēnešos ir ietekmējusi ūdens pietece - gada sākumā tā bija gandrīz divas reizes lielāka nekā pērn, jūnijā tā samazinājās atbilstoši gadalaikam, sarūkot arī elektroenerģijas izstrādes apjomam. Tomēr kopumā gada deviņos mēnešos Daugavas HES saražotais apjoms ir par 35% lielāks nekā attiecīgajā periodā pērn, sasniedzot 3036 GWh.

Savukārt elektroenerģijas izstrāde "Latvenergo" TEC sasniedza 920 GWh, kas ir divas reizes vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Līdz ar to Latvenergo 2023.gada deviņos mēnešos izstrādāja 34% no visa Baltijā saražotās elektroenerģijas apjoma.

Vienlaikus šā gada deviņos mēnešos ir pārdotas 6557 GWh, kas ir par 23% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Mazumtirdzniecībā pārdotais apjoms ir audzis par 15% līdz 4491 GWh, ko veicināja arī klientu skaita pieaugums ārpus Latvijas par 31% līdz 212 000 klientu Lietuvā un Igaunijā. Dabasgāzes tirdzniecības segmentā "Latvenergo" klientu skaits ir dubultojies, pārsniedzot 42 000 klientu.

Šā gada deviņos mēnešos noslēgto saules paneļu un saules parku daļu pārdošanas līgumu skaits pārsniedz 1300. Kopējā Latvenergo koncerna mazumtirdzniecības klientiem uzstādītā saules paneļu jauda septembra beigās sasniedz 70 megavatus (MW).

Vienlaikus "Elektrum Drive" elektroauto uzlādes tīkls septembra beigās sasniedza 290 pieslēgvietu, kurās veiktas vairāk nekā 34 8000 uzlādes 735 megavatstundu (MWh) apmērā, sniedzot 450 tonnu oglekļa dioksīda izmešu ietaupījumu.

Kopējais "Latvenergo" koncerna investīciju apjoms 2023.gada deviņos mēnešos ir 135,4 miljoni eiro, kas ir par 58% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, un lielāko pieaugumu radīja ieguldījumi saules elektrostaciju attīstības projektos. Kopumā Baltijā projektēšanas vai celtniecības stadijā ir 15 saules parki ar kopējo jaudu vairāk nekā 300 MW, kuru pakāpeniska nodošana ekspluatācijā sagaidāma 2023.-2025.gadā.

Jau ziņots, ka "Latvenergo" apgrozījums 2022.gadā palielinājās 2,1 reizi, sasniedzot 1,231 miljardu eiro, bet kompānijas peļņa pieauga 2,6 reizes un bija 209,362 miljoni eiro.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
Visi komentāri
 
BMW 4.decembris 2023 14:19
4 1 Atbildēt

Nabadziņi, viņiem tie tarifi tik maziņi, peļņa tikai 2,7 reizes  pieaugusi. Vajadzētu vēl pacelt tarifus, lai būtu vismaz x270 un tad varētu dalīt pabalstus trūkumcietējiem.

imzz 4.decembris 2023 23:16
0 0 Atbildēt

Nu, patlaban tak tarifus nosaka Nordpool birža un elektrību var pirkt arī no kaut vai TET. Šajā tirgus situācijā vietējā enerģijas ražotāja kā tāda pastāvēšana īpaši zemākus tarifus nenodrošina.

BMW 5.decembris 2023 10:12
1 0 Atbildēt

Tiešām? Kāpēc es no Enefit pērku par fiksētu cenu, bet Sadales tīkls no Latvenergo par Nordpool? Laikam jau taupīt slikti, jo tad nevar ietāmēt afigenna lielos tarifus par sadali un pārvadi, ne ko? 

Kad Sadales tīkls etehniskajām vajadzībām nepieciešamo elektrību pirks iepirkumā no tā, kurš dod lētāk, nevis no Latvenergo par dienas ausgtāko Nordpool cenu?

es 4.decembris 2023 14:43
0 0 Atbildēt

Apsveicu! Valstij būs nauda budžetā. Ja aitas negrib godīgi strādāt, tad jādrāž!

Zapte 4.decembris 2023 14:51
3 1 Atbildēt

Elektrības nodoklis visā savā krāšņumā!

Jūrmalnieks 4.decembris 2023 14:52
4 1 Atbildēt

Vai ne, liec kādus peneļus un turbīnas gribi, sadales un pārvades tarifs tāpat būs 2/3 no elektrības rēķina! Viss uztaisīts aitu cirpšanai!

WALA 5.decembris 2023 9:43
0 0 Atbildēt

Jūs tauta ko tiešām domājāt, ka brīvais tirgus un/vai birža nesitīs lohiem "pa kabatu" ??? Zaļā "varbūt" gaišā nākotne ir labi pārdomāts biznesa modelis, gan naftiniekiem, gan tagad jau arī strāvas ražotājiem. Tā ka uz priekšu - pērkat visu ko elektrisku kamēr vēl subsidē (un ja varat atļauties), ja ne, tad pieņemat kā faktu, ka jūs apmaksājat ne tiem nabagākajiem kadriem "visas dzīres" ...

Un politiķiem nav ne mazākās sajēgas par to kā tauta dzīvo, un kāpēc ... visiem šķiet ka ekonomikkai būs baigais bonuss, ja visi algotie darbinieki kļūs par biznesmeņiem ...

Tik nez kur jamie ir iedomājušies tad ņemt tos algotos darbiniekus ...

ZZZZ 5.decembris 2023 9:44
0 0 Atbildēt
WALA 5.decembris 2023 10:18
0 0 Atbildēt

Tik jāņem vērā, ka nav gluži tā ka Latvija nespiego Krievijā, tādēļ kurš līdz galam ir kurā pusē starp "politikas pārdevējiem" un drošības dienestiem - ir baigi tāds labs jautājums.

Varbūt vispār "roka roku mazgā" un vieni piecieš LV spiegus, kamēr otri RU spiegus, ja vien nesāk pārlieku lekt acīs. ;)

ZZZZ 5.decembris 2023 11:25
0 0 Atbildēt

Tā ir kā saki, BET sūdi ir ka mēs tos sūdus pērkam pastarpināti no citiem. Respektīvi maksājam x2. Kad to elektrību lai vai kāda viņa nelaba, tomēr varam paši iegūt un palietot. Tik tur tā pati vecā neraža.

WALA 5.decembris 2023 15:20
0 0 Atbildēt

Ja var ticēt kolēģa teiktajam kurš tagad attālināti no Maltas pusgadu strādā, tad mums te vēl "Dievzemīte", tur "tauta" sametas mazuta ražotai enerģijai kopā ar visiem sodiem no Eiropas Svienības, un par saules paņeļu likšanu ir tāda birokrātija, un kaimiņu skaudība + sodi, ka tur neviens tādus neliek, jo acīmredzot kāds naftas lobijs ir labi "piesūcies" kur vajag ... un ļoti ekonomiski dzīvojot 300EUR elektrības rēkins ir tikai minimums ....

Tā itkā Maltā saules trūktu ....

WALA 5.decembris 2023 15:22
0 0 Atbildēt

P.S. laikam jau kolēģim būs taisnība  - te no SVF pētījuma:

1. The Maltese energy sector has unique features in the European context. Malta is a small

island economy and largely disconnected from the European energy network, with a limited

diversification in energy sources. With its temperate climate, the average energy consumption per

capita in Malta is low, in comparison with its European peers. Imported liquified natural gas (LNG)

provides the main source of electricity generation (80 percent of Malta’s energy production),

followed by other fossil fuels (12 percent), and renewable energy including solar and bioenergy

(8 percent). Maltese energy markets are not fully liberalized—state-owned ENEMALTA and ENEMED

are the sole electricity and petroleum product companies, respectively, and administratively set retail

energy prices. Direct control by the government allows for timely interventions in energy markets.

Electricity prices have not been changed since 2014, while gasoline and diesel prices have fluctuated

but generally remained very stable.

Radiance 5.decembris 2023 10:45
0 0 Atbildēt

NET JRF English weekend batch Kerala

radianceces.com/

thank you. Stumbled upon RADIANCE for UGC NET English coaching and was truly impressed! 🌟 This institute in Kerala seems to be a game-changer, particularly for UGC NET JRF English coaching. They've got programs that cater to different schedules, whether you're in Trivandrum or elsewhere in Kerala. The focus on UGC NET English Literature coaching caught my eye – seems like a place where subject mastery is a priority. RADIANCE claims to be the best coaching institute for UGC NET English and their reputation does seem impressive. If you're in Kerala and aspiring for UGC NET success, their UGC NET JRF coaching might be worth exploring. The idea of ​​UGC NET English classes in Kerala with RADIANCE is intriguing – they seem to have a knack for guiding students right. If you're curious, their official website is: NET JRF English weekend batch Kerala. Who knows, this might just be the guiding light you need!

reku 6.decembris 2023 23:09
0 0 Atbildēt

1991 vajadzēja domāt ar galvu.Pa televizoru taču stāstīja,neklausījāt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti1111

Tesla Roadster 2025: 1000 km sniedzamība, ieskrējiens līdz 100 km/h – mazāk nekā 1 sekunde 1

Īlons Masks pieteicis jauno Tesla Roadster, kam jāierodas jau 2025. gadā. Automašīnai tiek solīti galvu reibinoši tehniskie rādītāji, tostarp 1000 kilometru sniedzamība un ieskrējiens līdz simtam teju kosmiskās raķetes ātrumā. Lasīt vairāk

 

No 26 100 eiro - Opel Corsa arī hibrīdverijā (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums Opel pievienojis modeļu piedāvājumam mazauto Corsa 48V hibrīda versiju, kas Vācijas tirgū maksās nedaudz vairāk par 26 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Cik ilgi var pielādēt elektroauto Audi SQ8 etron ar 114 kWh bateriju Elektrum drive 150 kW lādētāju (+ VIDEO) 13

iAuto pārbauda, cik ilgi (ātri) var uzlādēt 134 000 eiro vērtā Audi SQ8 etron bateriju 150 kW Elektrum uzlādes stacijā. Lasīt vairāk

 

Rīgā kavējas 210 miljonu vērta iepirkuma rīkošana (+ VIDEO) 1

Pēc Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja viesošanās Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamentā augusi neskaidrība par 210 miljonu eiro vērto Rīgas ielu ikdienas uzturēšanas konkursu. Par tā rīkošanu ir atbildīgs minētais departaments. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti