Eiropas Automašīnu ražotāju asociācija (ACEA) pirmdien paziņoja, ka Eiropas Savienībā (ES) trūkst elektriskajiem automobiļiem paredzētu uzlādes punktu un to izvietošana atpaliek no šādu automašīnu tirdzniecības tempa.
ACEA apkopotie dati liecina, ka elektroauto tirdzniecības apjoms kopš 2017.gada ir pieaudzis trīsreiz straujāk nekā uzlādes punktu uzstādīšanas temps.
"Mums nepieciešama elektrisko automobiļu masveidīga izmantošana visās ES valstīs, lai sasniegtu Eiropas ambiciozos CO2 izmešu samazināšanas mērķus," norādījaACEA ģenerālsekretāre Sigrida de Vrīsa.
"Tas nenotiks bez plašas sabiedriskās uzlādes infrastruktūras pieejamības visā reģionā," viņa uzsvēra.
Eiropas Komisija lēš, ka līdz 2030.gadam būs nepieciešams uzstādīt 3,5 miljonus uzlādes punktu.
ACEA norāda, ka šī mērķa sasniegšana nozīmētu līdz tam laikam ik nedēļu uzstādīt 8000 uzlādes punktu, kas ir aptuveni trīs reizes vairāk nekā šobrīd.
Taču asociācija arī uzsver, ka ar 3,5 miljoniem uzlādes punktu nebūs pietiekami. Tā lēš, ka līdz 2030.gadam būs nepieciešami 8,8 miljoni uzlādes punktu, kas nozīmē nedēļā uzstādīt 22 000 punktu jeb astoņas reizes vairāk nekā patlaban.
Problema nav uzlades punktos , bet gan to , ka cilveki nemaz ta neperk tos E-AUTO , ko vini bija paredzejusi un zemo e-auto pieprasijumu noraksta uz nepietiekmo uzlades punktu , realitate ir tada , ka reitumeiropa cilveki , kas dzivo lielpilsetas un daudzstavu mikrorajonos tos e-auto un hibridus neperk , jo nevar vinus piespraust pie sava elektrotikla , kad bija visadi atbalsta fondi e-auto iegadei un leta uzlade , tad bija izdevigi to iegadaties , bet sobrit tas nav to verts