Visi komentāri - Baltic Storage Platform piesaista 85,6 miljonu eiro finansējumu vienam no lielākajiem akumulatoru parkiem kontinentālajā Eiropā

Baltic Storage Platform piesaista 85,6 miljonu eiro finansējumu vienam no lielākajiem akumulatoru parkiem kontinentālajā Eiropā 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 31.oktobris 2025 10:53

Baltic Storage Platform (BSP), kurā līdzdarbojas Francijas neatkarīgais saules enerģijas ražotājs Corsica Sole, Igaunijas vadošais atjaunojamās enerģijas uzņēmums Evecon un Mirova, kas specializējas ilgtspējas projektu finansēšanā, saviem akumulatoru parku projektiem Hertz 1 un Hertz 2 ir nodrošinājis Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (EBRD), Edmond de Rothschild Asset Management un Ziemeļu investīciju bankas (NIB) finansējumu 85,6 miljonu eiro apmērā.

Pirmais šāda veida darījums Baltijas reģionā

Baltijas valstu vēsturē šis ir pirmais darījums, kura finansējuma struktūra pilnībā balstās uz ieņēmumiem, ko rada enerģijas uzglabāšanas aktīvi. Tas arī uzskatāmi parāda privātā sektora tiešo investīciju nozīmi stratēģiskajā enerģētikas infrastruktūrā, jo sniedz konkrētu risinājumu Baltijas reģiona energoapgādes drošības un enerģētiskās neatkarības izaicinājumiem.

Gan EBRD, gan NIB aizdevumus daļēji nodrošina ES InvestEU programmas riska segums, kas paredz pirmo zaudējumu kompensēšanu.

Daudznacionālu institūciju un privāto investoru sadarbība ir spēcīgs signāls: liela mēroga enerģijas uzglabāšanas projekti tagad tiek uzskatīti par dzīvotspējīgiem aktīviem, kas var piesaistīt privāto kapitālu Eiropas enerģētikas pārejas atbalstam.

Stratēģisks projekts Eiropas enerģētiskajai neatkarībai

Finansējumu saņems divi projekti Kīsā un Arukilā, aptuveni 25 kilometru attālumā no Tallinas. Projekti Hertz 1 un Hertz 2, kuru kopējā jauda ir 200 MW un uzglabāšanas kapacitāte sasniedz 400 MWh, veidos vienu no lielākajiem akumulatoru kompleksiem kontinentālajā Eiropā. Šiem aktīviem būs būtiska loma elektroenerģijas sistēmas stabilizēšanā pēc šogad īstenotās Baltijas valstu sinhronizācijas ar Eiropas tīklu, kā arī paātrinās atteikšanos no fosilā kurināmā.

Projektā Hertz 1 ieviests arī būtisks tehnoloģisks jauninājums – pieslēgumu 330 kV pārvades tīklam nodrošina pazemes kabelis, kas ir pirmais šāda veida risinājums Igaunijā. Tas uzlabo tīkla noturību un veicina atjaunojamās enerģijas integrāciju.

Hertz 1 un Hertz 2 akumulatoru parku izveide ir iegājusi noslēdzošajā fāzē. Projekts Hertz 1, kas atrodas Kīsā, tika pieslēgts tīklam 2025. gada 1. oktobrī, un tā nodošana ekspluatācijā paredzēta 2025. gada beigās. Savukārt pilnu tīkla pakalpojumu klāstu plānots nodrošināt jau 2026. gada pirmajā ceturksnī. Projektā Hertz 2 šobrīd aktīvi turpinās būvniecība, un plānots, ka tas darbu sāks 2026. gada decembrī.

Citāti

"Hertz 1 un Hertz 2 Igaunijai ir vairāk nekā tikai projekti – tie ir stratēģiskas infrastruktūras objekti, un tie pierāda, ka enerģētikas pāreja notiek šeit un tagad. Drīzumā gaidāmā Hertz 1 nodošana ekspluatācijā parāda, ka finansējumu saņem reāls projekts, kura būvniecība jau rit pilnā sparā," sacīja Evecon izpilddirektors Karls-Jonatans Kvells (Karl-Joonatan Kvell).

"Corsica Sole pieredzi ir uzkrājusi projektos Francijai piederošās salās un Beļģijā. Ar projektiem Hertz 1 un Hertz 2 mēs savas unikālās zināšanas dodam tālāk, lai veicinātu Eiropas tīkla stabilitāti un Baltijas valstu enerģētisko suverenitāti," sacīja Corsica Sole izpilddirektors Maikls Kudizērs (Michael Coudyser).

"Mirova šos projektus atbalsta kopš 2024. gada un lepojas, ka ir daļa no partnerības ar Corsica Sole un Evecon. Finanšu darījuma noslēgšana ar tik augstas klases aizdevējiem apliecina plaša mēroga enerģijas uzglabāšanas projektu, tostarp Igaunijas Hertz 1 un Hertz 2 akumulatoru parku, dzīvotspēju un iezīmē skaidru ceļu jaunās paaudzes zemo oglekļa izmešu infrastruktūrai,” noslēgumā sacīja Mirova globālo privāto aktīvu vadītājs Rafaēls Lanss (Raphaël Lance).

"Ar šo finansējumu NIB atbalsta stratēģiski nozīmīgu infrastruktūru, kas stiprina reģionālo enerģētisko drošību un palīdz īstenot klimata mērķus visā Baltijas valstu reģionā. Enerģijas uzglabāšanas sistēmas ir ārkārtīgi svarīgas enerģētiskajai neatkarībai, jo nodrošina tīkla stabilitāti un veicina efektīvāku atjaunojamās enerģijas avotu integrāciju," sacīja NIB prezidents un izpilddirektors Andrē Kūsveks (André Küüsvek).

"Ar šo ieguldījumu pierādām apņēmšanos attīstīt ilgtspējīgu infrastruktūru un apliecinām spēcīgu sadarbību ar Corsica Sole un Mirova. Mēs lepojamies, ka varam piedalīties Igaunijas atjaunojamās enerģijas mērķu sasniegšanā, kas ir izšķiroši svarīgi Baltijas reģiona enerģētiskajai neatkarībai un ilgtspējai. Šis projekts stiprina mūsu infrastruktūras aizdevumu portfeli un atkārtoti apliecina mūsu apņemšanos atbalstīt enerģētikas pāreju, kas ir viena no Edmond de Rothschild AM prioritātēm," piebilda Žans Fransuā Dišs (Jean-Francis Dusch), Edmond de Rothschild galvenais investīciju vadītājs (CIO), un Šērlija Hoinačka (Shirley Chojnacki), infrastruktūras aizdevumu platformas BRIDGE vadītāja enerģētikas jautājumos.

"Enerģijas uzglabāšanas projekti palielina atjaunojamās enerģijas īpatsvaru enerģētikas bilancē. Tie ne tikai stiprina Baltijas valstu klimata un atjaunojamās enerģijas ambīcijas, bet arī veicina reģiona enerģētisko drošību. Esam gandarīti, ka varam atbalstīt šos stratēģiskos ieguldījumus, un ar nepacietību gaidām iespēju šādu projektu pievilcību un dzīvotspēju pierādīt arī citviet reģionā," sacīja EBRD Eiropas enerģētikas nodaļas vadītājs Gregoržs Zieliņskis (Grzegorz Zielinski).

Konsultantu saraksts

Sponsorētāju konsultants: Astris Finance (finanšu konsultants), Linklaters (starptautiskais juridiskais konsultants), Cobalt (vietējais juridiskais konsultants), AG Law (vietējais juridiskais konsultants), Advokaadibüroo RASK (vietējais juridiskais konsultants).

Kreditoru konsultants: A&O Shearman (starptautiskais juridiskais konsultants), Ellex (vietējais juridiskais konsultants), Clean Horizon (tirgus konsultants), Everoze (tehniskais konsultants), WSP (ESG konsultants), WTW (apdrošināšanas konsultants), EY (nodokļu un finanšu modeļu konsultants).

Par Baltic Storage Platform

Baltic Storage Platform OÜ ir kopuzņēmums, ko dibinājušas kompānijas Evecon, Corsica Sole un Mirova. Kopuzņēmuma mērķis ir izstrādāt, būvēt un ekspluatēt divus liela mēroga enerģijas uzglabāšanas parkus Igaunijā.

Par Evecon

Evecon ir Igaunijas atjaunojamās enerģijas uzņēmums, kas koncentrējas uz sauszemes vēja, saules un akumulatoru parku izveidi Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Kopš dibināšanas 2020. gadā Evecon ir pabeidzis atjaunojamās enerģijas projektus ar kopējo jaudu 260 MW. Līdz 2026. gadam uzņēmums nodrošinās papildu 400 MW jaudu, izmantojot projektus,kas izstrādāti gan sava portfeļa vajadzībām, gan sadarbībā ar kopuzņēmuma partneriem un investoriem. Turklāt Evecon attīstības portfelī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir projekti ar vairāk nekā 2,6 GW kopējo jaudu, tostarp 480 MW saules PV, 1000 MW sauszemes vēja un 1200 MW akumulatoru enerģijas uzglabāšanas sistēmas. Plānots, ka portfelī esošie Baltijas reģiona projekti elektroenerģijas tīklam tiks pakāpeniski pieslēgti līdz 2030. gadam.

Evecon ražo zaļo enerģiju tīrākai nākotnei un palīdz nodrošināt energoapgādes drošību un piegādes uzticamību Baltijas reģionā.

 

 
Visi komentāri
 
imzz 31.oktobris 2025 11:25
0 1 Atbildēt

/"Hertz 1 un Hertz 2 Igaunijai ir vairāk nekā tikai projekti – tie ir stratēģiskas infrastruktūras objekti,/

Atceros faktu, ka ASV bija strīds starp Tesla dīleri un īpašnieku par apdrošināšanu. Dīleris apgalvoja, ka nemaksās, jo Teslas nodegšanas cēlonis bijusi pistoles lode, ko kāds no pasažieriem, nevērīgi rīkojoties ar ieroci, iešāvis auto grīdā, tas ir, baterijā. 

Tātad, ja pistoles lode bija kritiska Tesla baterijai, loģiski pieņemt, ka šautenes lode var iznīcināt enerģijas krātuves bateriju bloku.

anonimikis 31.oktobris 2025 11:36
1 1 Atbildēt

Ja kāds cilvēks mēģina pie katras tēmas izliekties par ekspertu, loģiski pieņemt ka realitātē viņš nejēdz neko, bet izmanto iespēju internetā sagrābstīt savstarpēji nesaistītus faktus un no tiem būvēt teorijas, kas nespeciālistam liekas pareizas.

imzz 31.oktobris 2025 12:44
0 2 Atbildēt

Es nemēģinu "izliekties, un šo to jēdzu, jo savu darba mūžu esmu vadījis nevis gaterī, bet kā inženieris divās profesijās, par vienu man ir universitātes diploms, bet otru apguvu pašmācības ceļā.

Nu, sagrābstīsim šo to internetā par tēmu ;) are battery storage prone to war and sabotage ? 

Yes, battery energy storage systems (BESS) are vulnerable to sabotage and have inherent risks that could be exploited during conflicts. Their growing importance for grid stability makes them a potential target, and malicious attacks could cause catastrophic consequences like fires, explosions, or grid-destabilizing cyberattacks.

Slauceja 31.oktobris 2025 12:13
2 0 Atbildēt

tapec jāatrod veids kā lēto vasaras elektrību, vai pkūdu laikā Hes lēto elektrību var saglabāt ilglaicīgi izmantošanai ziema, lai stabilizetu elektribas cenu ziema.

un tas risinājums ir ar leto elektrību ražot ūdeņradi ko glabāt milzīgās pazemes krātuvēs (ka dabasgāzi) un ziemā to laist uz elektribas un siltuma ražosanu.

Valters 31.oktobris 2025 12:21
2 1 Atbildēt

imzz 31.oktobris 2025 13:15
1 2 Atbildēt

Man patīk, kā utopiskas idejas šeit izpelnās atzinību. Es varu pastāstīt par ko līdzīgu. Nebūs nepieciešams šeit krāt ūdeņradi. Sahārā uzstādīs pietiekami lielus saules paneļu masīvus, lai to ražotā enerģija, ko pa jūrā iegremdētu kabeli piegādās Eiropai, pietiktu visai Eiropai ar uzviju. Sahārā saule spīd cauru gadu.

Zmmm 31.oktobris 2025 14:51
2 1 Atbildēt

Palasi Tesla kompānijas master plan3, kas tur teikts par ūdeņradi. Tie ir bateriju kompānijas patrioti, bet viņi skatās realitātei pretī. Tā teikt labākie prāti šajā industrijā.

92% elektribas būtu jāuzkrāj h2, lai efektīvi izmantotu saules un veja elektribu.

Kanibaals 31.oktobris 2025 23:41
0 0 Atbildēt

H2 uzkrāt ir gaužām neizdevīgi un ar lieliem zudumiem.

Bāls 1.novembris 2025 11:03
1 1 Atbildēt

Un dabasgāzi kā ?

Neizdevigi ir tad ja neko nejēdz.

Tie kas glabā tagad neizdevigi dabasgāzi, ari neizdevīgi glabās h2, un pelnis ar to simtiem miljonus.

Tu gala tarifā visu vienalga apmaksāsi.

Kanibaals 3.novembris 2025 17:04
0 0 Atbildēt

H2 vajag bufergāzi, tas nav tas pats, kas glabāt dabasgāzi. Nebrīnos, ka pelnīs gluži kā pelna OIK.

raimondsm 31.oktobris 2025 12:02
0 0 Atbildēt

www.nidec-conversion.com/nidec-products/

nidec storage accumulator type

Types of Nidec storage accumulators

    Lithium-ion batteries:

        LFP (Lithium Iron Phosphate): Used in various systems, including marine solutions and large grid-scale DC blocks.

        NMC (Nickel Manganese Cobalt): Used in Nidec's battery rack solutions, primarily for marine applications.

    Supercapacitors: Used in systems for specific applications, such as the all-electric ferry case 

Cerams, ka LFP.

Emilia 24.novembris 2025 12:21
0 0 Atbildēt

Labākais aizdevuma piedāvājums

Sveiki, kungs vai kundze!

Šī ziņa ir paredzēta privātpersonām, ikvienam, kam nepieciešams personīgais aizdevums, lai atjaunotu savu dzīvi. Vai meklējat aizdevumu, lai atsāktu savu uzņēmējdarbību, finansētu projektu vai iegādātos dzīvokli, bet banka jūs ir iekļāvusi melnajā sarakstā vai jūsu pieteikums ir noraidīts? Esmu privāts aizdevējs, kas piedāvā aizdevumus no 2000 līdz 800 000 eiro ikvienam, kurš atbilst nosacījumiem, ar 3% procentu likmi.

Sazinieties ar mani, lai iegūtu vairāk informācijas:

boschettiemilia74@gmail.com

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti