ēkālis - panaceja vai spiegošanas rīks

anonimikis Reģ.: 18.10.2002

e-call, e-zvans, zvirbuļa pēdējais zvans, ....

Viens aktīvs gvelzējs pēdējā laikā diezgan neganti spamo par šo tēmu visos portālos, hortālos un atejās (nu, kur avīzes glabā parasti tauta).

No vienas puses ideja nav nemaz tik slikta - it kā palīdzēšot ātrāk nokļūt avāriju vietās. Kur ir problēmas?

To ir vairāk nekā vajag.

1) Tiek izmantots proprietary risinājums - Qualcomm izstrāde. nav atvērtu standartu un nav lietotājam iespējams kontrolēt ko iekārta sūta. Varbūt ir, bet man nesanāca to atrast.

2) jau pašā standartā ir paredzēta iespēja to izmantot komerciāliem nolūkiem.

What will be the cost of the eCall? Who will pay for it? Who will provide the hardware?

The basic pan-European eCall service, based on 112, is a public service deemed to be offered by free. However, it is expected that the eCall technology platform capabilities (i.e., positioning, processing and communication modules) could be exploited commercially (e.g., advanced insurances schemes, stolen vehicles

tracking, eTolling).

3) pastāv bažas, ka šādi tiks uzkrāti dati par konkrētu personu un tās pārvietošanos. Šī ir pilnībā privāta informācija un tādu datu vākšana nav pamatojama ne ar sabiedrības interesēm, ne satiksmes drošību.

4) Tehnoloģiskie trūkumi - apdzīvotā vietā smagas avārijas ir reti un vienmēr ir liecinieki. maz apdzīvotos apgabalos, piemēram, iekrītot auto upē, ir liels risks, ka aparāts būs ārpus zonas un no tā nebūs jēgas. 3.punktā uzskaititais rada riskus, ka daudzi vēlēsies bloķēt ierīci ar gps vai gsm lokālu jammeri. huligāniem, teroristiem un citiem jautrīšiem var patikt sarīkot grupveida ēkāļus un radīt daudz viltus izsaukumu, nepamatoti noslogojot glābšanas dienestus....

un aiziet diskusija ....

 
Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Nu principā, kas to ievieš...

Ja, tāpat kā radarus privātie, tad tā info varētu būt mazāk aizsargāta, ja valsts, tad jau tagad pēc telefona (šķiet, ka jebkurā dežūrdaļā) ir iespējams noteikt Tavu atrašanās vietu....

Pa lielam neredzu jēgu šim sviestam, jo ja telefons ir, zvani bez kādiem ezvaniem un pēc telefona var atrast, drīzāk liekas, ka kāds gatavo augsni kārtējam edienvidtilts...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Par telefonu pat nepadomāju. Principā jau daudzos modernajos viedtelefonos ir iekšā akselerometrs. Tam tikai vajag speciālu programmu un šis arī var konstatēt avāriju pēc noteikta negatīva paātrinājuma. Un tad zvanīt uz 112 automātā.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: Par telefonu pat nepadomāju. Principā jau daudzos modernajos viedtelefonos ir iekšā akselerometrs. Tam tikai vajag speciālu programmu un šis arī var konstatēt avāriju pēc noteikta negatīva paātrinājuma. Un tad zvanīt uz 112 automātā.

Tieši tā - un papildus visam, lielākoties ir arī GPS modulis, kas dod iespēju nosūtīt precīzas koordinātas.

Dark_Side Reģ.: 25.06.2003
0 0 Atbildēt

un tas viss nekam neder, ja šis negatīvais paātrinājums beidzas ūdenī vai saķštot detaļās...

un kas būs ja telefons nokritīs no rokām? kāds tur negatīvais sanāk?

un tad tikai gaidi savā pagalmā 3 glābēju brigādes!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

ja telefons izkrīt no rokām, tad nekas. paātrinājums būs pārāk mazs.

Dīķī, upē, gravā vai vienkārši dziļā grāvī var piezemēties arī auto ar ē-kāli. Un zonas tur nebūs un nekas tāpat nebūs.

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Pa lielam ir jau kkas tml iebūvēts auto:

en.wikipedia.org/...

, tikai TUR tas ir brīvprātīgs un maksas pakalpojums, pie mums kārtējo reizi izgriezīs uz otru pusi un būs obligāti.... Es par to ecall

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti