Par automātiem nezinu, bet daudzām mehāniskajām kārbām ražotājs ir paredzējis to darbību normālā režīmā bez eļļas maiņas.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Par automātiem nezinu, bet daudzām mehāniskajām kārbām ražotājs ir paredzējis to darbību normālā režīmā bez eļļas maiņas.
nav nekas tur jamaina. tev ir lifetime elja, un taa arii ir domaats. lifetime - muuzhiiga. elja tapat nav pie vainas kaarbas mirshanai. parasti ir dabiigais nodilums un parak liela slodze - smagu kravu vilkshana, auto "shuupinaashana" RunD utt.
Man arī automāts bija (ne Mazda), kuram it kā eļļa nav jāmaina, bet gan dīlerservisā, gan servisā parastajā teica, ka pēc nobraukuma 120 - 150 000 esot labi eļļu nomainīt.
Tas arī tika izdarīts.
Nu man arī tāpat liekas, bet negribas jau lieku naudas un laika patēriņu, tādēļ arī vaicāju cik nopietni ir tā nemainīšana. Tam pašam modelim tikai manuālim, eļļu pēc ražotāja datiem paredzēts mainīt ik pa 75.000.
Automātam nē! sviests kaut kāds..
Sanāk ka puslīdz mierīgi varu vēl pāris gadus un pārdesmit tūkstošus braukt?
Ja ir korķi, pa kuriem noliet un ieliet - tātad eļļa ir maināma!
Jāceļ uz pacēlāja, jo apakšā esot korķis pa kuru pieliet ja nav līmenis. pastāvot itkā divu veidu maiņa (vispār automātiem) - daļēja, kad nolej cik var un pielej jaunu līdz līmenim un pilnā maiņa - pa vienu galu lej nost, pa otru jaunu klāt , darbinot motoru, kamēr izejā parādās pilnīgi tīra eļļa. tas gan prasa vismaz 15-20 litrus eļļas. manā gadījumā tilpums kārbā ir 8.3L
Nevaru saprast ko darīt.
Ja maina, tad jāmaina laicīgi, jo vecam automātam eļļas maiņa var pat dot sliktāku rezultātu. Arī motorā eļļu maina ne jau dēļ tā, ka viņa sadalās, bet gan tāpēc, ka piesārņojas ar kvēpiem. Automāta gadījumā eļļa nolietoties var dēļ regulāras pārkarsēšanas.
Ja akurāt grib kaut ko darīt, varbūt paņem paraugu eļļas analīzei un tad domā.
Nu man gan liekas ka labāk vēlāk nekā nekad. kas tur var būt sliktāks no jaunas eļļas? Tā jau viss it kā o.k., krāsa kā jaunai, karsēts nav. vienīgi tas fiziskais vecums 7gadi un 100.000km dara domīgu. gribētos jau bez problēmām vēl tikpat nobraukt.
tikko man remontēja automātu. kapitāli remontētai kārbai - eļļas maiņa pēc 200 - 220 tūkst. km.
Tiesa, tas pats čubriks teica, ka automāti vispār nobeidzoties pēc 200 - 250 tūkst. km
o.k. tas der.
kas tika remontēts? respektīvi kas tur ir tas, kas 'nosprāgst' un ir jāremontē?
es pats braucu godīgi, baudu komfortu . luksoforu kariņu vecums pārgājis. tādēļ ceru uz ilgu kārbas mūžu.
Kanibaals
Ja maina, tad jāmaina laicīgi, jo vecam automātam eļļas maiņa var pat dot sliktāku rezultātu.
===================
Interesanta teorija
Arī motorā eļļu maina ne jau dēļ tā, ka viņa sadalās, bet gan tāpēc, ka piesārņojas ar kvēpiem.
===================
Pilnīgi garām! Dzinējā eļļu maina vairāku iemeslu dēļ:
1) "Izstrādājas" eļļas piedevas;
2) Deģenerējas pati bāzes eļļa;
3) Eļļā aizvien pieaug mehānisko sīkdaļiņu daudzums -
diluma produkti un kvēpi (otrais būtiskāks dīzeļiem);
4) 1. un 2. punkta ietekmē krīt motoreļļas sārmainība,
eļļa kļūst "skāba", sāk veicināt detaļu koroziju, jo īpaši
alumīnija un vara sakausējumu.
Automāta gadījumā eļļa nolietoties var dēļ regulāras pārkarsēšanas.
==================
Tas tiesa, bet spēkā ir arī augstāk minētie punkti 1.,2.,3.,
turklāt pārkarsēšana veicina tieši punktu 2.!
Ja akurāt grib kaut ko darīt, varbūt paņem paraugu eļļas analīzei un tad domā.
=================
Hmm, un kas viņam to analīzi taisīs? kaut gan...Ja pameklē , atrast var, tikai tas naudu maksās. IMHO lētāk nomainīt eļļu!
arko2
kas tika remontēts? respektīvi kas tur ir tas, kas 'nosprāgst' un ir jāremontē?
===============
Parasti tas , kas nosprāgst , ir hidraulika un berzes pāri -
bremzes un pārnesumu disku paketes.
Dekstera pieminētās "lifetime" eļļas ir pazīstamas jau sen,
bet pieredze rāda, ka kaut kur ap 120 - 150 kkm tās ir jūtami deģenerējušās un smird pēc ... Tā ka labāk nomainīt gan, ja tas ir iespējams. Te minētais mehāniķa izteiciens par nosprāgšanu ir visumā pareizs - kārbas ir uzkonstruētas tā, lai eļļu nebūtu jāmaina, kārba nosprāgst pirmā
Tātad labāk mainīt. jo gribu dažus gadus vēl braukt. tad rodas jautājums - kur to vislabāk un drošāk darīt?
tai pašā inchapē vai citur?
Kaut vai savā garāžā, ja saproti ko dari.
Jautājums kloķvārpstai - pazīstams cilvēks savam audī 90 nomainīja kādas divas vai trīs kārbas [neatceros skaitu ], jo pēc eļļas maiņas - ielejot specifikācijai atbilstošu 75w90 eļļu, zinot to cilvēku, pieņemu ka lēja nevis bezfirmas pussintētiku bet kāda pieklājīga ražotāja sintētiku - sāka gaudot gultņi. Esošo kārbu laikam uzlika un eļļu nemainīja Iemesls šitādam jokam?
msh
Jautājums kloķvārpstai - pazīstams cilvēks savam audī 90 nomainīja kādas divas vai trīs kārbas [neatceros skaitu ], jo pēc eļļas maiņas - ielejot specifikācijai atbilstošu 75w90 eļļu, zinot to cilvēku, pieņemu ka lēja nevis bezfirmas pussintētiku bet kāda pieklājīga ražotāja sintētiku - sāka gaudot gultņi. Esošo kārbu laikam uzlika un eļļu nemainīja Iemesls šitādam jokam?
-------------------------------
Vispār loģiska pamatojuma tam nav, bet kāpēc tas cilvēks domā, ka tās nomainītās kārbas negaudoja jau pirms tam? Viņam bija iespēja tās noprovēt uz auto, no
kuriem tās tika noņemtas? Un vai gaudoja gultņi vai zobratu sazobes? Gultņi vispār gaudot nemēdz, parasti tie "svilpj", gaudo vai nu galvenais pārvads, vai pārnesumu sazobes ...
Tātad, cik noprotu, stāsts bija sekojošais - bija mašīna, viss bija labi, paņēma, izlēja veco eļļu ārā, ielēja jaunu sintētiku, sāka gaudot. Nomainīja kārbu, nomainīja eļļu un atkal sāka gaudot Esošajai kārbai laikam eļļu nemainīja un nekas negaudo.
tā jau likās, ka aizies ne pa tēmu, kā jau vairākumā topiku, bet nu ko padarīsi..
Iepirku litru dexronIII pieliešanai, ja vajadzēs, un izbrīnija, ka ir derīguma termiņš uz pudeles - 5 gadi! WTF? pat nelietots produkts zaudē savas īpašības pēc šī laika? tad par ko mana 7gadīgā lietotā eļļa jau ir pārvērtusies?
msh rakstīja: Esošajai kārbai laikam eļļu nemainīja un nekas negaudo.
No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.
Kā izrādās lai veiktu kaut vai daļēju eļļas nomaiņu, esot jāņem nost karteris, tad varot tikt arī pie filtra u.t.t bet arī tad iztek mazāk kā puse no eļļas. Vispār diezgan liela ķēpa, cik sapratu.
Tad radās jautājums - vai kārbai nevar eļļu izsūkt pa līmeņa pārbaudes trubiņu, tāpat kā to mēdz darīt motoreļļas maiņas gadījumā?
nē, jo tā paliek hidrotransormatorā utml aklajās zarnās kas automātā ir pārpārēm.
Kādreiz tas pats RAAP serviss reklamēja, ka ar speciekaºtu var nomainīt visu eļļu. Tagad toe paši vēži kas saucas RECRO teic, ka ir ielējuši kārbā eļļu, kas nav jāmaina 200 000 km.
Vai god. Krankvals varētu nokomentēt šo plīz?
Tāpatās daļējā eļļas maiņā tikai mazāko daļu nomaina.
Kanibaals rakstīja:
No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.
Un ko tad, ja sūdīgi strādā? Man, piemēram, nekas nebūtu pretī ja ziemā pie -15 grādiem piešķiļot nebūtu ar jūtamu spēku jārausta stīvs kloķis... Gan jau kaut kad nāksies noriskēt, tik pie viena piešaujot klāt kādu kosmisko piedevu.
nu jā, bet reizi gadā veicot šo daļējo maiņu izsūcot, varētu būt pilnīgi pietiekami???
msh
Tāpatās daļējā eļļas maiņā tikai mazāko daļu nomaina.
----------------------------------
Tas tiesa, pilnībā eļļu AT var nomainīt tikai ar "plūsmas metodi" Bet lielākajā daļā gadījumu tas nav nepieciešams, īpaši, ja eļļa nav "degusi", bet tad jau drīzāk pašas kārbas remonts būs nepieciešams
Kanibaals rakstīja:
No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.
----------------------------
Teorija ir teorija, bet "nostrādājusi" eļļa NEKAD nestrādās labāk par SVAIGU.
Un ko tad, ja sūdīgi strādā? Man, piemēram, nekas nebūtu pretī ja ziemā pie -15 grādiem piešķiļot nebūtu ar jūtamu spēku jārausta stīvs kloķis... Gan jau kaut kad nāksies noriskēt, tik pie viena piešaujot klāt kādu kosmisko piedevu.
------------------------------
Nekad AT neesmu sastapies ar šādu efektu - iedarbini auto,un, kamēr skrāpē stiklus, viss ir jau darba temperatūrā, un nekas vairs nav stīvs ... Ja kas, ar tām
piedevām gan jāuzpasējas!
Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,
motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5
gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis. Viņiem taču ir jāražo, nevis jāuzkrāj kaut kur noliktavās...
Crankshaft
msh
Tāpatās daļējā eļļas maiņā tikai mazāko daļu nomaina.
----------------------------------
Tas tiesa, pilnībā eļļu AT var nomainīt tikai ar "plūsmas metodi" Bet lielākajā daļā gadījumu tas nav nepieciešams, īpaši, ja eļļa nav "degusi", bet tad jau drīzāk pašas kārbas remonts būs nepieciešams
Kanibaals rakstīja:
No turienes arī mana teorija, ka labāk neaiztikt to kas strādā.
----------------------------
Teorija ir teorija, bet "nostrādājusi" eļļa NEKAD nestrādās labāk par SVAIGU.
Un ko tad, ja sūdīgi strādā? Man, piemēram, nekas nebūtu pretī ja ziemā pie -15 grādiem piešķiļot nebūtu ar jūtamu spēku jārausta stīvs kloķis... Gan jau kaut kad nāksies noriskēt, tik pie viena piešaujot klāt kādu kosmisko piedevu.
------------------------------
Nekad AT neesmu sastapies ar šādu efektu - iedarbini auto,un, kamēr skrāpē stiklus, viss ir jau darba temperatūrā, un nekas vairs nav stīvs ... Ja kas, ar tām
piedevām gan jāuzpasējas!
Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,
motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5
gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis. Viņiem taču ir jāražo, nevis jāuzkrāj kaut kur noliktavās...
Crankshaft rakstīja:
Nekad AT neesmu sastapies ar šādu efektu - iedarbini auto,un, kamēr skrāpē stiklus, viss ir jau darba temperatūrā, un nekas vairs nav stīvs ... Ja kas, ar tām
piedevām gan jāuzpasējas!
Es nekad neesmu redzējis mašīnu, kurai pa divām minūtēm -10 grādu salā jau ir darba temperatūra bez webasto palīdzības Bet manā gadījumā ir runa par audī 016 quattro kārbu ar kodu AKU, mašīnu lietojot sēdies - brauc režīmā, tfu, piešķiļot, patērējot kādu minūti vai max divas lai izkasītu dažas šaujamlūkas un braucot.
------------------------------------------------------------------
Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,
motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5
gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis.
-----------------------------------------------------------------
es saprotu ka ir derīguma termiņš jo tas ir rakstīts uz pudeles. Jautājums ir KĀPĒC? Tā eļļa pēc tam paliek nederīga, ja beidzas DERĪGUMA termiņš?
piens saskābst, alus sarūgst, ātrumkārbas eļļa.............?
tātad pēc pieci gadi tā būtu jāmaina obligāti neatkarīgi no noskrējiena. un to būtu jārekomendē pašam autoražotājam. bet tā nav.
vai eksistē kāds cits skaidrojums?
5 pak. automāts
Mazda6 2006g. piecpakāpju automāts. Inchape saka ka eļļu mainīt nav paredzēts, tikai regulāri pārbaudīt līmeni. nespēju noticēt ka eļļa var kalpot mūžīgi (jau 7 gadi un 100.000km).
Varbūt kāds var pakomentēt no savas pieredzes?