Nav ne jausmas. Bet ja es tādu pirktu, tad noteikti publiski sniegtu šādu informāciju.
Nopietni?
Nav ne jausmas. Bet ja es tādu pirktu, tad noteikti publiski sniegtu šādu informāciju.
Nopietni?
2016.gada oficiālie dati:
Šī gada piecos mēnešos kopumā Latvijā realizētas 489 050 tonnas naftas produktu (degvielas), kas ir par 8353 tonnām jeb 1,74% vairāk nekā 2015.gada piecos mēnešos, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji.
Par 7,56% piecos mēnešos ir palielinājies mazumtirdzniecībā realizētās degvielas apjoms.
Savukārt samazinājusies realizācija lietotājiem vairumtirdzniecībā un iezīmētās jeb marķētās degvielas realizācija tās lietotājiem, kā arī savam patēriņam un citiem mērķiem izmantotās degvielas apjoms.
Vislielākais realizētais apjoms piecos mēnešos ir dīzeļdegvielai - 332 319 tonnas, tai seko biobenzīns - 70 317 tonnas un autogāze - 22 642 tonnas.
Tagad ir diezgan grūti dabūt nelegālo degvielu. Diezgan daudz uzņēmumi aprīkojuši savu transportu ar GPS transporta kontroles sistēmu. Vienīgā iespēja ir no tiem cilvēkiem, kuri ir uzņēmumu degvielas karšu turētāji. Tos ir grūtāk kontrolēt.
Atceros no bērnības, kad priekš motocikliem pirkām 20 litrus benzīna par 5 latiem.
Pērku no kaimiņa par puscenu.
Un viss notiek? Viss strādā?
Nortel rakstīja: Kāpēc lai nestrādātu?
Nu par pus cenu šaubos ka dabū, bet ja pa dīzeli tad uz 70centiem varbūt dabū, no krieviem/baltkrieviem Vienu rīdi bija 60/65centi
domāju ka joprojām tonnām noplūst gan LDZ gan NBS soļķis. smagie un vieglie komerči gan ir piegriezti ar tiem gps. pirms gadiem desmit, kad vēl cieniju rudolfu, bija gali no abiem. čoms strādāja par vilciena vadītāju. jamie vnk gaitā meta nost kannas nomaļos posmos
pie armijas soļķa vienreiz tiku Bolderājā, no NBS lielā kutera.. visa apkalpe doļā. šaubos ka tas viss vairs nedarbojas.
Tikai viens (31%) no trīs Latvijas autovadītājiem spēj izvērtēt degvielas kvalitāti, katrs trešais pazīst kādu, kas auto pilda kontrabandas degvielu iauto.lv/pie-stures/kimijas/30723-aptauja-2-no-3-autovaditajiem-latvija-neprot-novertet-degvielas-kvalitati
Katrs trešais?
Izrādās, ka 2/3 latvijas iedzīvotāju ir speciālas ķimijas zināšanas un iekārtas, ka viņš spēj noteikt degvielas kvalitāti !
MAlači !
Ja Latvija degvielas uzpildes pārbaudītu starptautiskā konkursā uzvarējis uzņēmums, to darītu vsm x nedēļa, tad iespējams degvielas kvalitāte Latvijā ietu uz labo pusi
Man kādu laiku atpakaļ bija interesanti dzirdēt par vienu degvielas pārbaudi. Izrādās, kādu laiku atpakaļ mūsu novadam piederošam krafterim izbeidzās kaut kas ar degvielas sistēmu saistīts, un tad nu tika paņemti paraugi no visām firmām un nodoti analīzēm lai noskaidrotu, kur tad pirkt degvielu tam krafterim. Kā man stāstīja, vislabākie rezultāti esot bijuši latvijas naftai...
VID finansē visu kreiso degvielu.
Tie, kas reizi ir braukuši no BY vai RU uz Latviju, sapratīs.
Bija mums vienreiz uz rūpnīcu atbraukuši krievijas fūristi pēc metāla konstrukcijām un piedavaja iegadāties degvielu.Bļins,būtu jūs redzējuši tos latviešus feniņdrāzējus,kā viņi visi sametās pie fūres bākām,kā koncentrācijas nometnes ieslodzītī pēc maizes garozas.Kas nu kuram rokās,kannas(10l) no atšķaidītāja gāja uz urrā,nožēlojams skats.
Laikam nav manā paziņu lokā tādu santīmpisēju Vienīgā situācija, ja kāds (zog no sava uzņēmuma) tirgo savas degvielas kartes degvielu - no DUS, bet lētāk - lai iegūtu reālu skaidru naudu sev. Es zagtu nepirktu noteikti. Piekāst iespējamo ekonomiju.
Reizēm darba devējs piever acis ja šofers nolej "saprātīgu apjomu " un lieto pats .
Nelegālā degviela ir nabadzīgu ļaužu daļa. Tie paši cilvēki maximā pērk nocenoto pārtiku, lētos bamšļus un apģērbu humpalbodēs.
Tiešām, esi pārliecināts? Švaki tev ar loģiku, bet tas nav nekas jauns. Kreisā soļķa lietošana vairāk ir saistīta ar vēlmi ieseksot centu, kas ir individuāla un kam ir diezgan maz saistības ar rocību, un nevis ar rocību. Kā reiz argumentus "es labprātāk brauktu ar benzīnu, bet varu dabūt kreiso ķīseli" es esmu dzirdējis no cilvēkiem kam ir jūtami labāka rocība nekā man, un ir pietiekami nācies dzirdēt par karakteriem, kas 5-10 gadus vecos bembjos un audī lej krievu/baltkrievu soļķi.
Visekonomiskākais veids kā darbināt ķīseli jebkurā gadījumā ir nevis kontrabasa soļķis bet gan atrabotka - es pat vienu kas tā dara, pazīstu - viņš arī izskaidroja matemātiku - litrs atrabotkas 15 centi, viņš vēl pielej benzīnu lai tā paliktu šķidrāka, gala rezultātā sanāk 21 cents uz litru, tātad simts kilometrus var nobraukt par max 1 eiru - kontrabasa soļķis tur smagi pienes ūdeni. Kā viņš teica, viņam mēnesī šitā sanāk ietaupīt uz 300 eirām, un ja motors pēc kāda laika izbeidzas [viņam tur bija kaut kāds 20 gadus vecs nissans], tas jau sen ir sevi atpelnījis.
cilveks ar 20 gadus vecu nissan tev skaitās - rocīgs cilvēks?
Kādu brīdi (nu jau pasen) braucu ar dīzeli un bija iespēja dabūt Krievijas dīzeli (neatbilst pēc normām eirostandartiem - tipa sērs par daudz u.t.t.) no pazīstama tālbraucēja. Papildus labajai cenai, arī patēriņš bija gandrīz par 10% mazāks. Vienīgi dūmoja gan vairāk, neskatoties uz to, ka auto bija strādājošs EGR (kurš, starp citu, nekāda pretenzijas neizrādīja). Tādu pat efektu - ekonomiska un dūmojoša degviela, sanāca izbaudīt Polijas Orlenā ielejoties fūru tankā - pie vieglo tankiem bija uztaisījuši rindu.
Zinu vienu valsts iestādes darbinieku, kas zog un tirgo. Viņš tādā amatā, kas apgādā mežizstrādes tehniku ar degvielu. Cena 0.85. Pats tādu neleju, kaut krīzes laikā esmu lietojis BY degvielu, kā ar lauksaimniecības D, kad vēl ferma pašam bija.
anonimikis rakstīja: Nelegālā degviela ir nabadzīgu ļaužu daļa. Tie paši cilvēki maximā pērk nocenoto pārtiku, lētos bamšļus un apģērbu humpalbodēs.
Negribu piekrist, ka nabadzībai ir tiešs sakars ar nelikumīgu ricību, kur nu vēl zagšanu. Nav naudas - ej lepni kājām, nevis brauc ar zagtu degvielu
Patiesībā ne vien nav tiešs, bet vispār nav nekāds. Tas ir kultūras un attieksmes jautājums. Nabadzīgais no bagātā zagļa atšķirsies vien ar to vai zog degvielas kannu vai OIK. Tikai cilvēks, kam pašam nav vispār nekādas izpratnes par ētiku un sabiedrības normām, var pielīdzināt lētu preču PIRKŠANU zagšanai.
ReinisPaberzis rakstīja: Tagad ir diezgan grūti dabūt nelegālo degvielu. Diezgan daudz uzņēmumi aprīkojuši savu transportu ar GPS transporta kontroles sistēmu. Vienīgā iespēja ir no tiem cilvēkiem, kuri ir uzņēmumu degvielas karšu turētāji. Tos ir grūtāk kontrolēt.
Atceros no bērnības, kad priekš motocikliem pirkām 20 litrus benzīna par 5 latiem.
Manā bērnībā bija kaut kas līdzīgs tikai norēķins bija rubļos
msh rakstīja: Tiešām, esi pārliecināts? Švaki tev ar loģiku, bet tas nav nekas jauns. Kreisā soļķa lietošana vairāk ir saistīta ar vēlmi ieseksot centu, kas ir individuāla un kam ir diezgan maz saistības ar rocību, un nevis ar rocību. Kā reiz argumentus "es labprātāk brauktu ar benzīnu, bet varu dabūt kreiso ķīseli" es esmu dzirdējis no cilvēkiem kam ir jūtami labāka rocība nekā man, un ir pietiekami nācies dzirdēt par karakteriem, kas 5-10 gadus vecos bembjos un audī lej krievu/baltkrievu soļķi.
Visekonomiskākais veids kā darbināt ķīseli jebkurā gadījumā ir nevis kontrabasa soļķis bet gan atrabotka - es pat vienu kas tā dara, pazīstu - viņš arī izskaidroja matemātiku - litrs atrabotkas 15 centi, viņš vēl pielej benzīnu lai tā paliktu šķidrāka, gala rezultātā sanāk 21 cents uz litru, tātad simts kilometrus var nobraukt par max 1 eiru - kontrabasa soļķis tur smagi pienes ūdeni. Kā viņš teica, viņam mēnesī šitā sanāk ietaupīt uz 300 eirām, un ja motors pēc kāda laika izbeidzas [viņam tur bija kaut kāds 20 gadus vecs nissans], tas jau sen ir sevi atpelnījis.
Motors, jeb pareizāk sakot degvielas sistēma - kas nu kuram ir sūknis/forsunkas vai pumja dūži/autonomās sprauslas - izbeigsies kādā brīdī ar 100% garantiju, no tādas atrabotkas lietošanas, vai arī nevarēs kārtejo dūmainības testu TA iziet, jautājums būtu vienīgi par ietaupījumu, ja tie tiešām ir pie 300 eur mēnesī, tad domājams pirkt lamatu reizi gadā un nobraukt sanāk labāka ekstra nekā, kreisais zoļķis.
Par tēmu runājot, cik dzirdēts ~20-25 centi lētāk apmēram litrā sanāk.
Es esmu bik palasījis par ķīseļa darbināšanu ar citām degvielām, pamatā, cepamo eļļu - no eļļu kurināšanas cieš sprauslas. Pa lielam tāds gājiens tāpat ir prātīgs tikai sūkņa motoriem, kur sprauslām jauni smidzinātāji maksā ~50 eiras gabalā - ir arī indivīdi, kas ar to pašu cepamo eļļu darbina sūkņsprauslniekus vai CR, bet tas ir pārāk dārgs prieks.
Man tēvs ar iepriekšējo T4, kam bija parastais atmosfēriskais 2.4D pieccilindru motors, brauca uz transformatoru eļļu apmēram 2 gadus. Pirka lielajās 200 litru mucās. Mēnesī 1 muca aizgāja, citreiz pat vairāk. Cena bija no 35-40 centi litrā. Tad vienā brīdī kanāls nočākstēja un viss. Nekādas sekas dzinējam nebija ne uz to brīdi ne vēlāk, vismaz tik cik nobrauca ar viņu. Tik smaržoja viņš smukāk, pēc kaut kā cepta
Pieņemu ka modernajiem dīzeļiem viss beigtos drusku savādāk.
ReinisPaberzis rakstīja:
Atceros no bērnības, kad priekš motocikliem pirkām 20 litrus benzīna par 5 latiem.
Nu manā bērnībā par 5 rubļiem 200 l mucu ar A76 benzīnu klāt pieveda.
Jaunībā AI93 benzīnam tankos cenu pacēla no 5 kapeikas/l uz 10 kapeikas/l. Tad zoļļi ar Uralu no militārās lidostas (tagad "Rīga") par 1/2 cenu AI93 klāt pieveda.
Vēl pirms kāda gada, vai varbūt nedaudz vairāk, man pie darba teritorijā bija nolikts konteiners, iekšā vismaz viena (sīkāk iekšu neredzēju) kubīgā tvertne ar pistoli un bizness gāja uz urrā. Klienti brīžiem rindā stāvēja, pārsvarā taksisti, bet bija arī daudz ierindas vienkāršas mašīnas, kā arī daudz premium “džipu”.
Vēlāk uzpilde pārvācās boksā, kur iekšā varēja tikt tikai pēc uzaicinājuma. Tagad pat nezinu, vai vēl strādā.?
DD maksāja 70 centus.
2013.gadā Daugavpilī garāžu kooperatīva teritorijā bija līdzīgs statiks. Nebiju vēl pat īsti apstājies, kad jau sākās uzpilde.
Vēl par DD aizvietotājiem - pazīstu zemnieku, kurš audzē rapsi un pats spiež eļļu. Ikdienā braukā ar veco pasātu jau kuro gadu. Pasākums gan sezonāls - pie pirmajiem mīnusiņiem visa sistēma ir ciet. Toties pilsētā viņu pēc smaržas var atpazīt - pēc pankūkām smaržo.
Tas zemnieks ir bez izdomas un/vai nelieto internetu Rietumos tie kas darbina mašīnas ar cepamo eļļu, diezgan bieži izmanto attiecīgas "iekārtas", ar zināmu analoģiju ar gāzi - atsevišķu, apsildāmu tvertni, kur tā eļļa atrodas, un vai nu rokas, vai automātisku pārslēgšanos - doma tāda ka aukstu motoru iedarbina, padarbina ar dīzeļdegvielu līdz tā eļļa savā tvertnē uzsilst, pēc tam pārslēdzas uz eļļu - pirms noslāpēšanas viens moments jāparūcina uz dīzeļdegvielu lai no degvielas sistēmas eļļu iztīrītu.
Auzas no ES palīdzības pamēģiniet, tur ir arī 0,5l rapšiniece
Šodien dīzelis vienā cenā ar 95.
ne vienmēr kaimiņa degviela ir zagta !
Ir firmas, kur smago šoferiem atskaiti prasa par rūpnīcas noteikto, ja braucienā Rīga - BArselona - Rīga , esi braucis ekonomiski un ietaupījis 50 l, tie ir tavi
Gegvielu perkot Jau ir samaksats ar atliektiem galiem !
Kads ir saja. Alsti saskaitijis visus nodoklus kopa , cik cilveks , kas sanem 1000 menesi samaksa valstij
Bet visu !
Iik, socialo, pvn, nekustamo ipasuma nod , visas akcizes nodevas maksajumus u.t.t
Mes valstij kopuma samaksajam vismaz 80 % no nopelnita
Taču tiek darīts viss, lai neskaitītu kopā. Sākot ar to, ka ievieš sadalītu darba devēja un darba ņēmēja sociālo nodokli. Un proletariātam uzreiz liekas, ka viānm dzīve ir labāka, jo nodokli jāmaksā ļaunajam ekspluatatoram.
Pieķer pie rokas. Atkārtoti pārkāpumi. Naudas sods - 70-700 eur. Cik šāds cilvēks pa mēnesi nopelna? Ja viņu varbūt reizi gadā pieķer, to sodu jau var vnk ierēķināt, kā paredzemās izmaksas?
Nelegālā degviela, kurš to tirgo un cik maksā?
Nezinu kā tagad, bet agrāk bija diezgan nopietna problēma. No kurienas ieved nelegālo degvielu, kur tirgo un cik maksā?