Ir pienācis laiks jauna auto iegādei. Tiek izskatīti sekojoši varianti, kas apmierinātu 4 cilvēku ģimeni - universāls: mazda6, mondeo, passat; parkets: xtrail, crv; minivens: galaxy, smax, zafira, sharan. Dzinējam un kārbai nozīmes patreiz nav. Cenas puslīdz līdzīgas atkarībā no komplektācijas. Un visi patīk. Katram savi plusi un mīnusi Kuram auto tavuprāt būs mazākais vērtības kritums? Plānoju lietot aptuveni 2 max 3 gadi. Sorry par jaunu tēmu bet iepriekšējā aizgājusi offtopic!
Vēl . Ja vari uzminēt likumdošanas virzienu . Piemēram pēc gadiem akcize ,ceļa nodoklis , CO2. Pamainīsies likumdošana hibrīda virzienā un būtiski par labu ..sab trans joslas , stāvietas ,
īpaši neredzu, kā var mainīties likumdošana par labu hibrīdam, jo nav tak iespējams pateikt, no likumdošanas viedokļa, vai viņš strādā ar elektromotoru vai iekšdedzes motoru. Vienīgais, ja ir tāds zvērs , kurš strādā ar absolūti tīru degvielu, kā tie ūdeņraža trolejbusi, kurus taisās iepirkt RD.
Trīs štukas gadā par grand-IESPEEJU baudīt fabiju.Ok.
Es ārkārtīgi gribētu redzēt tā "potenci(ā)lā pircēja" portretu, kurš viņu tagd pirks pa 7,5k..... ja nu vienīgi varbūt kādai dāmai kā dāvanu uz veikalu vai kkur uz ikdienā darbu aizbraukt
650 rakstīja: Interesanti būtu uzdzirdēt viedokļus par to, cik lielu vērtības kritumu konkrētos ciparos gada vai trīs gadu laikā kurš uzskata par pieņemamu.Pirms 25 gadiem pieņemami bija tikai paņem pabrauc un obligāti pārdod dārgāk. Tad bija tūkstotis gadā par desmitgadīgu auto. Tagad pērk jaunu pa 30 to kas sanāk un pec 3g atdod pa 15.Ja vispār kāds ņem. Un tā arī ir, ka pēc pāris gadiem lielākā daļa izdevīgo pircēju no tā auto kratās vaļā visiem spēkiem.Ja tas ir privāts pirkums- kur ir jēga?? Nu dikti interesanti būtu, ja kaut viens zinātājs uzliktu godīgu aptuveno kalkulējumu. Cik gadā esat ar mieru zaudēt? Ne procentos vai decibelos, bet konrēti Naudas vienībās??
Auto vērtības kritumu iesaku rēķināt elementāri: vērtība gadā krītas par 20%! Piemēram: sākuma vērtība jaunam auto 20000, pēc gada tā būs -20% jeb 16000. Vēl pēc gada 16000-20%=12800, utt. Tas pie nobraukuma ap 20t km gadā. Ja nobraukums lielāks, tad lieto korekcijas koeficientu - reālais km/20t km. Rupji rēķinot 3-gadigs auto jāpērk par cenu 50-60% no jauna auto cenas, bet 10-gadīga auto vērtība ir tikai ap 10% no jauna auto cenas. Auto markai ir niecīga nozīme, daudz lielāka nozīme ir iepriekšējā braucēja rūpēm par auto, bet to nevar zināt, pārdevējs tikai "karinās makaronus uz ausīm".
Ok, tāds vidējā krānagaruma Speciālists nopērk sev jaunu karieti pa 20k. Labi aprīkotu- iekāpt/izkāpt var,somu un 2 jauniešus uz skolu pa ceļam aizvest var utt. Pašsaprotami, ka nekādu jaunāko (vai pat gadus 5 veco..) tehnoloģiju tur nav. Rūtaina auduma sēdekļi,dažas spīdīgas pogas,12 sek/100, pilsētā patēriņš vid/ap spainis uz jūdzi.Darba daudz, nobrauc Pirmajā gadā ne 20, bet 40kkm.Saprot, ka nav kā sapņots, un grib tikt vaļā. Pēc šīs Formulas iznāk ka 20k-20%x2=12k.((8k:12=666eur/mēn.....)Ok,šis neder, vēl viens gads mocību un jau 12k-2x20%=7,2k. Pa 2g mīnusā 12800eur. Dalīt uz 24= 533eur/mēn... Vēl viens trešais gads kauna- 7,2k-2x20%= 4.3k. Kopā pa 3g 15700eur mīnusa, dalīt ar 36mēn tas ir 435eur/mēn. Tendence skaidra- lai attaisnotu to hlamu, viņam ar viņu jābrauc ir vēl tuvākos gadus 10. Jeb arī jāuzdod sev Retorisks Jautājums= CIK tad ir jāpelna un AR KO vispār ir jānodarbojas, lai varētu pakāst šādas summas un vienlaikus citiem deklamēt ka tas viss ir ok? Plus tak vēl ka līzingam jāatpogā kaut kādi %,benzīns jāielej,riepas,bremzes,eļļa un kasko jānopērk, par apkopi un pēcgarantijas remontiem ir jāmaksā uttttt.Plus vēl ka ir vismaz pāris reiz nedēļā kaut kas jāēd un reku arī par internetu ir jāmaksā- lai tur varētu aplūkot bildes ar luxus buļļavaļapeņaādas sēdekļiem un strīdēties par jaunākajām technooloģijām un tendencēm mūsdienu autovadītāja elektronisko asistentu jomā utt.;)))
Kā jau teicu, mazliet par šerpu tie %, bet tālu no patiesības nav. Ja pareizi atceros, nomikam CR-V maksāja 666 EUR/mēn. ar visām apkopēm, remontiem, līzingiem, degvielu utt.
Nu tā, vakar izbraucu ar CR-V Lifestyle, 1.6L i-DTEC 9AT 4WD. Stundas pietika lai saprastu ka parketnieki tiek izslēgti no izskatāmo modeļu klāsta. Lēmums laikam vairāk emocionāls nekā racionāls, bet par tādu cenu vieglo universāli var nopirkt labākā komplektācijā. Neesmu auto profs, tāpēc uzskaitītie mīnusi kādam liksies smieklīgi - vāja skaņas izolācija, uz 130 pa labu bāni salonā jārunā paaugstinātos toņos; uzrāviens D režīmā smagnējs, arī uz bāņa tāds domīgs, kad iespiež gāzi, S režīmā it kā OK. Salona apdare mazliet atsit ar lētumu - cietā plastmasa uz durvīm un bagāžniekā. Plusi - aprīkojums super, viegli vadāms, laba navigācija un kompis kā tāds. Testējot braucu garām skoda salonam. Ieskrēju apskatīt - jaunais superb - uzrunāja gan salons (milzīgs), gan bagāžnieks combi versijai (vēl milzīgāks). Aizrunāju testu 2.0 dīzelim ar 6DSG. Cenas ziņā ļoti tuvu passat variant ar tādu pašu motoru, kuru izbraukšu pirms škodas - varēs salīdzināt.
Īss apkopojums - parkets - no, universāļi - turpinu skatīt superb, passat, avensis, miniveni - vēl nav mēģināti...
Pie iepriekš rakstītā piebildīšu ka parketnieks neiepatikās kā tāds. Iepriekš tika lietoti tikai vieglie, gribēju ko pamainīt, secināts ka negribu ne es ne sieva. Meitai gan patika, visu labi varot redzēt...
Vienu fīču gan novērtēju- sānu sadursmes brīdināšana sānu spoguļos!
Ar vienu auto vajag braukt ilgi, tad vērtības kritums neliksies tik traģisks. Piemēram, mana bijusī Meriva. Pirku 2006.gada martā par 14,3 K. Pārdevu 2015.gada aprīlī par 1,7 K. Vērtības kritums 12,6 K uz 109 mēnešiem, tātad 116 EUR mēnesī!
tā ir - privātpersonai jauns auto ir tikai mīnusos...ja nevar dabūt 30% atlaidi(diplomāts) vai nomuhļīt PVN. Protams, mazāks remontu risks, bet vajag kasko. Tapēc jau daudzi iekš LV baruc ar veciem auto - nav ofic. ienākumu līzim...vai principa pēc negrib barot līzinga kompānijas.
Nu, es kasko formēju arī 11-gadīgajam Volvo. Pēdējā pusgada laikā 2 reizes gandrīz sanāca izmantot: 1. Uz Dienvidnieka melnais ledus un priekšā bija avārija... diezgan nācās iespringt, lai savāktu auto; 2. Pirms 2 nedēļām uz Rīgas apvedceļa stirna izleca, nācās pamatīgi ņemt pa mēmajiem. Labi, ka tā bija vienīgā. Tāpat taisīju arī 9-11 gadīgajam SAAB... obligāti nav, bet nepatīk man lieli finansiāli satricinājumi. Labāk maksāju par kasku un guļu mierīgi.
Labāk barot servisus un rezerves daļu tirgotājus, vai ne? Nē, nu, arī jaunu auto gadījumos jau sanāk tos barot, tikai, ja ir normāls klients ar normāliem ienākumiem un kredītvēsturi, tad tā pārmaksa jeb "līzinga kompāniju barošana" tomēr ir salīdzinoši neiecīga...
Kas tur ko barot ? es 6 gadus braucu ar no Šveices dzītu korejieti - 80k bija tāfelē - tagad 230k . tikai apkopes + pakaļas bukses + riepas 6 gados jaunas + kondiškas radiators. Rūsa vēl nav izlīdusi. Jā lielākā izmaksu daļa - degviela (auto 2,7 v6, paldies pabraucu ar dīzeli - nafig to ledusskapi ziemā pilsētā ) - esmu benzīna piekritējs...250 +- eur aiziet mēnesī vienam auto + pat ja 50 eur atstāju mēnesī remontiem tas ir lētāk par jaunu auto ( ja salīzdinu ar darba auto kuram līzis + kasko -+ degviela - sanāk ap 600 eur/m) . Pagājušogad decembra beigās tika veļviens 4x4 turbo benzīns iepirkts (rezerves auto - kurš pamazām par ikdienas paliek) ...Maniem abiem auto kasko nav - auto tiek uz ielas turēti, copē mežā atstāti etc. Tāpēc zagtās markas neinteresē. ja salīdzinu ar jaunu auto - izmaksas vismaz 2x mazākas. Nē nu var mazauto kā vw fans nopirkt....bet kaut cik sakarīgs mani interesējošs jauns auto maksā 35K... un tas man nav izdevīgi.
Vispār jau, tava marka (runa taču ir par Hyundai, vai ne?) pagājušajā gadā bija viena no zagto auto TOP jaunpienācējām. Šogad otra korejiešu - KIA... tas nu tā...
Darba kolēģis nopirka vojādžeru pa 9000 EUR,pabrauca pusgadu un pārlūza kloķene,protams viss tika samalts lupatās.Dabūja mazlietotu motoru no nošķilta autiņa pa 2300 EUR + darbs ap 1000 EUR.
Tagad rodas jautājums, cik maksātu viņa auto ar beigtu motoru, Latvijā un Vācijā?
no amerikas būs sūds. Tāpēc, ka atvest no asv labā stāvoklī un šeit pārdot - nebūs iespējams, jo būs pārāk dārgs, bet tas ir ja atradīsi labā stāvoklī. Amerikāņi automašīnas nežēlo. Viņi pat eļļu nemaina laikā, kur nu par visu pārējo. Viens no veidiem, kā nokaut kloķvārpstu - arī ir nemainīt eļļu.
bet es jau sapratu, ka tavs sapņu auto ie b4 passats, bet kosmoss un slapjais sapnis - b5 audī.
Aizmirsi ekspertam pielikt vārdu "PAŠPASLUDINĀTAIS". Internetā jau katrs var anonīmi tēlot lielo guru gan amurikāņu auto krietnuma, gan eiropiešu auto netikumu pārzināšanā, taču kā ir īstenībā? Iespējams, mūsu ekspertam nav ne amerikāņu, ne eiropiešu - varbūt vispār nav nekāda auto. Varbūt nav pat autovadītāja apliecības un varbūt nav pat 18 gadu
Nene, gan jau viņam ir kāda saistība savulaik bijusi ar to Usa. Acīmredzot tagd viņam ir vnk transports, kuru kaut kādu iemeslu dēļ dotajā laika periodā viņš ir spiests lietot.Un tas neatbilst viņa vēlmēm vai iespējams kādreizējajām iespējām- tapc viņš tagd uz visu dusmojas ;D
nomiks rakstīja: Manam iepriekšējam CR-V vērtības kritums 7 gados bija vidēji 205 eur/mēnesī
2013.gadā nopirku 2002.gada V70 par 2950eur, 2016.gadā pārdevu par 2500 eur. Vērtības kritums 12 euro un 50 centi mēnesī. Pat pieskaitot remonta izmaksas, kritums nepārsniedz 25 eur mēnesī.
Jūs tomēr esiet smieklīgi. Plātieties, ka paņēmuši to vai citu miskasti par 666 eiro mēnesī utt. un paveci auto ir veci kakuspaiņi. Tu to naudu labāk ieguldi kaut kur un atstāj bērniem nevis visu fiksi notrallini.
Biju Norvēģijā tur čalis brauca ar vismaz 15 gadīgu Galantu un paralēli ieguldīja tēva fermas modernizācijā 500 000 eiro, bez kredīta, jo pašam pieder firma ar 50 darbiniekiem.
Tad, kad es vai Tu vai jebkurš cits mirs, tad būs pilnīgi pie kājas, kas tev dzīvē ir piederējis, kam ko tu atstāsi. Jo tu līdzi nevarēsi paņemt neko! Pat gredzenu no pirksta novilks un zelta zobus izraus.
Tad kāpēc, ja vari atļauties, nedzīvot skaisti šodien??? Kur jēga braukt ar 15-gadīgu auto, ja kabatā ir lieki 500 000?
Speciāli Tev - esmu šādas problēmas baudījis un, starp citu, arī patreiz baudu. VW Jetta pirkta jauna 2006.gadā pa 18500 eur pēc sešiem gadiem pārdevu pa nepilniem 5000 eur. Kritums tātad nepilni 200eur/mēnesī.
Var arī par 300 eur nopirkt 25-gadīgu golfu un pec gada nodot tolmetā. Vispār nebūs vērtības krituma. Kā reiz teica par vabolīti (ZAZ) - pusstunda kauna un jūs esat vasarnīcā!
Es uzskatu, ka jauns auto ir jauns. Vienalga vai Dacia vai G63. Tas tomēr ir svaigs salons, vēlamā komplektācija, garantija (var piepirkt klāt pagarināto). Vērtības kritums - pie kājas! Toties nav jātur krājkasē nauda kārtējam neplānotajam remontam. Lietots vai mazlietots, svešs vai radinieka, visi ir laimes spēle. Ir reāls piemērs, kur lietots, nezināms Rumbulas auto kalpo daudz labāk par zināmu, no radinieka pirktu.
Auto ar mazāku iespējamo vērtības kritumu
Ir pienācis laiks jauna auto iegādei. Tiek izskatīti sekojoši varianti, kas apmierinātu 4 cilvēku ģimeni - universāls: mazda6, mondeo, passat; parkets: xtrail, crv; minivens: galaxy, smax, zafira, sharan. Dzinējam un kārbai nozīmes patreiz nav. Cenas puslīdz līdzīgas atkarībā no komplektācijas. Un visi patīk. Katram savi plusi un mīnusi Kuram auto tavuprāt būs mazākais vērtības kritums? Plānoju lietot aptuveni 2 max 3 gadi. Sorry par jaunu tēmu bet iepriekšējā aizgājusi offtopic!