Bija man ar tāds posms, bet tas pirms gadiem pieciem. To izskaidrot ar loģiku nav iespējams.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Bija man ar tāds posms, bet tas pirms gadiem pieciem. To izskaidrot ar loģiku nav iespējams.
Bez galējas nepieciešamības diegu durt nevajag.Uzspļauj uz tās naglas un pakustini- ja šņāc, brauc uz darbnīcu ar visu naglu.Ja nešņāc- pārmet krustu un mēģini izvilkt.Ja velkot sāk šņākt- mēģini iestūķēt atpakaļ;) Un ielāpu likt tur, kur to māk izdarīt.Jo pareizas "ielāpu likšanas" tradīcijas mums ir pa lielam jau atmirušas un degradējušās.Sezonālās iedzīvošanās kāres un alkatīgās steigas dēļ ne katrs "Riepu Sserviss" var atļauties turēt labus ielāpus un lāpīšanā apmācītus darbiniekus.
Riepai (tāpat kā cilvēkiem) katrai ir "savs" protektors- cits ripo pofigā, bet cits ir lipīgāks un labprāt "uzlasa" visādus svešķermeņus.
Pagājušogad vasarā ar kolēģiem sarunas gaitā "palielījos" ka pārvietojoties Latvijā, nevadāju līdzi rezerves riepu, jo pēdējo 9. gadu laikā nav bijusi vajadzība. Pēc pāris nedēļām, braucot pāri tramvaja sliedēm, pamatīga skrūve riepā.
Vismaz riepu serviss bija uzreiz aiz pāris krustojumiem.
Mans stāsts - kādā 7dienā devos copēt. Biju kādu krietnu gabaliņu aiz Ropažiem aizbraucis, kad bija jāstājas malā cauras riepas dēļ. Man ir rezerves ritenis, kas tika uzlikts un varēja doties tālāk. Pēcāk mājās esot vajadzēja aizbraukt uz tuvējo riepu servisu, lai salāpa.
Kas būtu noticis, ja rezerves rata nebūtu? Caurums nebija sīks, ar putām nebūtu pieticis. Varētu zvanīt kasko vai kādam neatkarīgajam evakuatoram, lai ved mani uz velns viņu zin kādu tuvāko riepu servisu. Viss vēl 7dienā un no rīta. Cik ilgi gaidītu, kamēr sagaidītu, kamēr aizvestu, kamēr salabotu... Pat ja man tas nemaksātu neko, tā diena no atpūtas viedokļa būtu izcūkāta. Tā ka reizēm atmaksājas.
Protams, ja vizinās faktiski tikai pa pilsētu, kur tādi servisi tuvu, ja auto ir mazs bagāžas nodalījums u.t.t., tad varbūt šī pieeja nederēs
Pazīstams cilvēks šogad dabūja darba auto jaunas riepas. Pa sezonu savācis jau 9 (!!!!) caurumus - vairāk, nekā kopā visā savā 20+ gadu braukšanas stāžā. Viena gan nagla, pārējie mistiski un neizprotami - lāpot neko neatrod.
Ir aizdomas, ka riepas defektīvas, bet ej nu sazin. Citādi it kā viss kā parasti, brauc tur, kur parasti.
Autoram, kāds spiediens riepās?
kaadreiz pirmajam auto bija vecas, sakaltusas ziemenes virsuu, laikam trausla gumija, regulaari kaut kur paarduuru vai citaadi safisu (pat pa granteni tupa uz asiem akmeniem vairaakas reizes dabuuju miiksto), bet nekas, vismaz iemaaciijos mainiit riteni
tagad kaadu laiku nav nekas gadiijies, hz vai veiksme, brauksanas stils vai riepu staavoklis vainiigs, visdriizaak viss kopaa
Šāds partizāns... uzsmidzinot ziepjūdeni neputo pagaidām... sorīt parbaudiju, spiediens stāv iepūstais, auto rekomendētais aizmugrē 2.5bar.. bet ar naglu sūdīgāk nekā ar skrūvi jo nagla taisna un var izlidot jebkurā brīdī...
Šito apsmidzini un mēģini pavilkt ārā.Kamēr nav vel dziļāk iedūries.Bat,Ja sāk burbuļot- stum atpakaļ.Šī ir kāreiz tāda štruntīga "locījuma" vieta vieta riepai- nekvalitatīva ielāpa gadījumā tas tur lokās visos virzienos un var atlīmēties.
Ja jau, tad jau Pirms gadiem 7 ar savu auto izbraukājām Islandi! Lauku ceļi tur ir dažādi, no pabriesmīgiem līdz ļoti labiem. Uz tāda ceļa ar akmens šķembu, kas bija iesprūdusi protektorā, pārdūra pakaļējo riepu. Ņēmu rezerves riteni, kas bija līdzi protams. To izņemot sajutu nelielu pretestību, bet izrāvu ārā un uzmontējām. Liekot brīvajā vietā sadurto riepu pamanīju, ka caur riepas novietnes (apaļš padziļinājums) grīdu izurbta ap 3-4 cm gara koka skrūve, kas neapšaubāmi bija bijusi ieurbta riepā (pirms braukšanas pazīstamā servisā apakšā pieskrūvēja papildus metāla sloksni, kam bija jātur ekrāns virs izpūtēja (lai negrab), un džeki sloksni bija pieķēruši ar skrūvi pie grīdas nedomājot, ka tur iekšā ir rezerves riepa
Interesantākais, ka sānos ar skrūvi saurbtā riepa vispār (vai ļoti, ļoti maz) nelaida ārā gaisu un mierīgi braucām tālāk pēc plāna, tikai palielā apdzīvotā vietā, pēc kādiem 80 -90 km (Borgarnes) atradām darbnīcu, kur nācās nopirkt un uzmontēt jaunu riepu sadurtās vietā (riepa LVL 37, darbs aptuveni 42 LVL)
Laikam paveicās, ka tomēr saurbtā rezerves riepa nelaida ārā gaisu! Vientulīgajā gleznainajā Islandes apvidū, kur bijām iebraukuši tas būtu bijis jauks atklājums
offtopic:
A kā tu uz turieni auto dabūji un cik tas $$$ ?
Ar prāmi uz Stokholmu, ar auto uz Bergenu, No Bergenas ar prāmi (nepilnas 2 dienas), piestāj Fareru salās uz Islandi. Cipars (lielajam prāmim) turp/atpakaļ auto 4 cilvēki bija ap EUR 1290 (jāmaksā iepriekš, ja izdomā nebraukt neatmaksā).
Te ir lapa Islandes prāmim www.smyrilline.com/
Tagad nebrauc no Bergenas, bet no Dānijas.
Thnx.
Tomēr baigais resursu patēriņš pret lidmašīnu + īres mašinu. Vienīgais tās Ferēru salas.....
Varbūt īpašs ceļojumu auto bija.
Mana pieredze, ka gadiem var nekas nenotikt un var arī 2x nedēļā. Loģiska izskaidrojuma nav.
Interesantākais, ko nācies redzēt riepā, sieva bija noķērusi MB plastmasas trijstūra zvaigzni. Kamēr nebija izvilkta, nevarēja saprast, kas tas ir, izskatījās pat pēc speciāli gatavota dzelkšņa, bet laikam tomēr stulba sakritība, jo nav tā zvaigzne nemaz tik cieta, lai ar to domātu caurdurt riepu.
Ar mīksto ir bijusi pieredze Tallinā svētdienas rītā. Rezerves ritenis bija, bet nebiju drošs par tā stāvokli, lai brauktu 300km atpakaļ un nepaliktu nekurienes vidū, tāpēc gribēju salabot pamatriteni. No taksistiem uzzināju, kur atrodas strādājošs serviss un tur arī salaboju.
BTW Rīgā arī ir vismaz viens diennakts riepu serviss - Senču ielā
Ne tikai viens.
Mazā kalna ielā arīdzan ir. Kā tas faktiski 2os naktī strādā, nav ne jausmas, bet nu visticamāk darbinieks ir sazvanāms un dzīvo blakus mājā vai arī guļ turpat uz kušetes, kas zina.
Esmu kādas reizes 2-3 bijis, nekā slikta sakāma nav. Tiesa, biju pēcpusdienā
Satekles ielā pie bijušā Trest, tagad Shell arī diennakts riepu centrs. Strādā kavlitatīvi. Arī remontē bojātos riepu diskus
Nekādu svešķermeni savās riepās neesmu manījis kādus gadus 12.
Man ir nācies atrast padsmit gadus atpakaļ žiguļa priekšējā riepā velo spieķa galviņu, tai gar nolūzušo spieķa galu gan dvaša nāca ārā. Ir bijuši vēl senākos (kameru riepu) laikos gadījumi, kad riepā ietriekta parastā skrūve, bet kamera ir spējusi "izdzīvot" un gaisu ārā nelaiž...
Šodien braucu un aizdomājos, kapēc auto riepās nav kāds speciāls želejgumijas slānis kurš pie šādas naglas aizvilktos pats ciet, sacietētu un varētu turpināt ceļu...
Atceros ka ritenim nopirku ko šādu
Kas ielikās starp riepu un kameru un vairs riepā nevienu caurumu nedabūju(3 gadu laikā) jo tas tāds interesants materiāls kuru nepārdurt. Riepā pat bija redzemas reālas stiklu caurduršanas pēdas, bet kameru nepārdūra jo ta lenta bij pa vidu. Pēcāk meiģinaju ar asu, jaunu naglu lentu caurdurt uzliekot lentu un spiežot uz leju un skuju... Pielietojot tik mega spēku tik izdūrās cauri.
Kapēc riteņu riepās ir visādas želejas, lentas, ka arī ir speciālas riepas kur ir iestrādāta pretduršanas funkcija, bet auto riepās pilnīgi nekas tāds nav?
Nopērc kaut riepu pa 200€ un pārdurt vari pirmajā kilometrā....
Izņemot ROF kur riepu borti ir tur 3x biezāki un vienkārši spēj fiziski noturēt auto svaru... Bet tad atkal vajag spiedienu mērītājus u.t.t. lai zinātu ka pārdurta un ka tev jābrauc uz servi...
Izteiksim minējumus - izmaksas, nepieciešamība nodrošināt balansu, stipri augstākas temperatūras...
Kā tas rullis saucas?
'PUNCTURE PROTECTION TAPE'
Var pameklēt ir miljoniem viņas. Kā reiz atceros to brīnumu ko es pirku viņa bija pa 1gab un tur bij rakstīts ka 'tikai 100g' svars. Tātad nekādu smago antibalancu riteņa riepā nedeva.
Nē nu protams.. diemžēl arī tagad nav tādas vienas ideālās riepas.' Kaut kas pieliekas un kaut ko atņem. Protams ar tādu tehnoloģiju būtu varbūt ču smagākas un nevarētu 'A' vai 'B' klasi sasniegt rites pretestībā, bet nu...
Kad vēl strādāju par pārtikas šoferi reiz mēs,divas mašīnas, izbraucām no bāzes uz Jelgavu. Pārinieks tālāk par to vietu kur tas pamestais atpūtas komplekss, netika. Noārdijās iekšējā riepa. Tas bija mocības, celt gaisa ar visu kravu.
Mēs-trīs cilvēki, divas mašīnas. Es tad vēl stažējos.
Vienai mašīnai rezerves nebija no otras nevar dabūt nost, jo atslēgas ar skrūvēm nesader. Tā nu 2h laikā dabūja citu no netālu esošajiem servisiem. Arī arī tiem negāja viegli. Pirmais bija ciet ,otrajā vēl veči kafiju dzēra.
Kas interesanti, par darbu neko neprasīja, ka teikt "grēks prasīt no darba ļaudīm".
Vēl visa procesa laikā domkrats neizturēja un mašīna nogāzās. Labi, ka tur par blakustību bija būvgruži
Krokodils rakstīja: Šodien braucu un aizdomājos, kapēc auto riepās nav kāds speciāls želejgumijas slānis kurš pie šādas naglas aizvilktos pats ciet, sacietētu un varētu turpināt ceļu...
Atceros ka ritenim nopirku ko šādu
Kas ielikās starp riepu un kameru un vairs riepā nevienu caurumu nedabūju(3 gadu laikā) jo tas tāds interesants materiāls kuru nepārdurt. Riepā pat bija redzemas reālas stiklu caurduršanas pēdas, bet kameru nepārdūra jo ta lenta bij pa vidu. Pēcāk meiģinaju ar asu, jaunu naglu lentu caurdurt uzliekot lentu un spiežot uz leju un skuju... Pielietojot tik mega spēku tik izdūrās cauri.
Kapēc riteņu riepās ir visādas želejas, lentas, ka arī ir speciālas riepas kur ir iestrādāta pretduršanas funkcija, bet auto riepās pilnīgi nekas tāds nav?
Nopērc kaut riepu pa 200€ un pārdurt vari pirmajā kilometrā....
Izņemot ROF kur riepu borti ir tur 3x biezāki un vienkārši spēj fiziski noturēt auto svaru... Bet tad atkal vajag spiedienu mērītājus u.t.t. lai zinātu ka pārdurta un ka tev jābrauc uz servi...
Atbilde slēpjas šeit ....Kas ielikās starp riepu un kameru ....
Auto riepas ir bezkamernieces, kas būtiski paaugstina prasības lentai
Tātad mazs updeits...
Beidzot sadūšojos to darīt un šoreiz tomēr paveicās jo nagla bija 'īsa' .. pārāk īsa lai tiktu cauri protektora dziļumam un uztaisītu caurumu riepā. Uzpūšot ziepjūdeni gumijas caurumā kur bija nagla pat mazs burbulītis negrib rasties...
PRIECĪGUS JUMS LATVIJAS VALSTS SVĒTKUS r
Vai es esmu ''veiksminieks?''
Pirms mēnešiem 3 mazgaju autiņu un ieraudzīju skrūvi aizmugures kreisajā riepā. Nu lab.. tās bij pēdejās vasarenes, nebij tik 'sāpīgi' iespraudu diegu un viss. Pirms 2ned uzliku svaigas, jaunas, labas ziemenes, šodien skatos aizmugures labajā riepā viena sīka nagla(pēc pneimatiskās naglas izskatās) riepas sānu protektorā iespraudusies. VNK... WTF?!??
Es nesaprotu... Vai es esmu ''laimīgais'' vai kas?
Barukāju Rīga-Jūrmala rajonā, pa stroikām nav saistība un nebraucu, pa nomalēm arī nē. Es nezinu kur savācu.... Moš es ne vienīgais?
Tagad labāk jaunai riepai braukt uz servi un likt 'ielāpu' nevis diegu ja? Kurā iestādē labāk/lētāk to darīt?