Izmet ārā. Pats jau sen tā izdarīju, nevajadzīga krava. Vadāju līdz ieveramo šņori riepu labošanai.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Izmet ārā. Pats jau sen tā izdarīju, nevajadzīga krava. Vadāju līdz ieveramo šņori riepu labošanai.
Neesmu dzirdējis, ka uz rezerves ratu attiektos kādi izņēmumi, bet tīri praktiski - cik bieži gadās to ratu izmantot un cik bieži policija Tavu auto ir apskatījusi? Gan jau būs OK. Citādi - mainīsi rezerves ratu pie katras jaunas riepu iegādes?
Varētu būt jautrāk, ja ziemā (pie kam slidenā laikā) nāktos mainīt ziemeni pret vasaras rezerves ratu, bet nu mierināšu sevi ar domu, ka vidēji statistiski rati vairāk bojājas vasarā.
Nu, ja satrauc slidens laiks, tad pirmkārt, rezerves riteni vari ņemt ziemas riepu vai vismaz vissezonas. Tas būtu labāk. Jebkurā gadījumā, rezerves ritenim pielietojums ir, piemēram, veiksmīgi aizbraukt līdz mājām un nākamajā rītā pa taisno uz servisu un pirkt jaunu riepu/labot veco. Nu tas par pilno rezerves riteni domājot. Nu, ja būsi svaigi nomainījis un saplēstais bagāžniekā, tad gan jau policista kungam varētu parādīt, ka tik tikko esi mainījis...
Ja šaurais ritenis, tad jau vispār jāatceras, ka tas ir paredzēts, lai aizbrauktu uz servisu, nevis nedēļu braukāt apkārt un domāt par to, ka nav laika aizbraukt uz servisu.
Uz rezerves riteni nekādi noteikumi neattiecas, tā pamatfunkcija ir kaut kā nebūt nogādāt tevi līdz tuvākajam servisam. Viņš vispār nav obligāts. Ir taču pat tā saucamie "cīsiņi" - rezerves rati, kas vietas un svara taupīšanas nolūkos uztaisīti divas reizes šaurāki par standarta.
Man sencim reiz gadījās sniegotā ziemā likt rezerves riteni uz velkošās ass, kas izrādījās vasaras riepa. Braukšana tīri jautra sanāk
var jau nepaslinkot un uzlikt velkošajai asij veselo ratu no otra tilta - nečakarēt diferenciāli, vismaz manuālī parasti tā ir rakstīts. Bet īsts latvietis manuāli nelasa
Var jau, bet brauciens bija tikai līdz servisam.
Patiesībā lielākajai daļai monopiedziņas auto - mehāniski pilnīgi pofig, kādi rati ir uz vienas ass ( t.s. brīvais diferenciālis).
Savukārt pilnpiedziņai (izmanto dažādus ass un starpasu diferenciāļus) - lai nelauztu auto ir pat svarīgi lai riepas būtu puslīdz vienāda diametra ( tātad vienādas riepas, daudzmaz vienmērīgs dilums, spiediens vienāds utml.).
Tiem monopiedziņas auto kam ir būtiski kas stāv uz vienas ass visticamāk velkošajai asij ir ierobežotas berzes diferenciālis (LSD, TorSen tipa utml.).
BET jebkurā gadījumā ir JĀIZLASA auto lietotāja rokasgrāmata, jo var gadīties ka auto pretbuksēšanas sistēma ir pietiekoši jūtīga, un uz ceļa sāks taisīt brīnumus pat tad ja rats nebūs uz velkošās ass.
Paņem izārdi kādu diferi un apskaties satelītus - diferim varbūt būs pofig, bet tev vairs nē. Kopš es pārjaucu sava pieminekļa pakaļas diferi, es sapratu gan to, ka bez vajadzības diferim nav jāliek griezties, gan arī to, kāpēc netā redzētā viģikā, kur kaut kāds polis uztaisa ar 1.3 polo bērnautu, tas beidzās ar uz asfalta izbirušiem zobratiem - diferī satelītiem ir domāts tikai izlīdzināt atšķirīgu riteņu griešanās ātrumu dēļ dažāda garuma riteņu ceļiem, nevis pārnest slodzi vai kompensēt dažādus ripuļus - tāpēc ražotāji ir ietaupījuši, difera satelīti regulējas ar metāla šeibēm [lasīt - lai satelīti sāktu luftēt, nevajag pat nodilt zobratiem, pietiks ka šeibes nodils] un, kā noprotu, vienai otrai kārbai arī pats satelītu korpuss ir no plastmasas...
Es nezinu kas ir rakstīts fofāgena lietošanas instrukcijā, noteikti nekas īpašs - bet tāpēc uz pankūkas rakstīts "max 80 kmph". Es vienmēr pankūku lieku aizmugurē, ja mīkstais ir priekšā, uzlieku tur riteni no aizmugures un braucu normāli.
msh - tad jau atšķirīgs spiediens velkošas ass riepās ar būs difam nāvejošs- jokoju protams.
Pilnīgi piekrītu apstāklī ka difa daļas pakļautas lielākai slodzei, bet tāpēc jau ir 80km/h ar cīsiņiem, un pārsvarā cīsiņi atbilst rekomendētajam standarta riepu izmēram vismaz pēc diamtera ( jā protams ir izņēmumi). Bet tici man - 300Kkm un kaut vai nobraucot no tiem iedomātus 1000km - tam brīvajam difam -pilnīgi pofig ka būs sabijusi papildus slodze. Bet ja tēlosi raiser-i ar platiem un augstiem ratiem vienā pusē un otrā cīsiņu - nu katram kā saka savi puni jādabū ...
ZZZZ, ko darīsi ar diegu, ja nepalaimēsies bortu sabojāt, kaut vai ap apmali?
Cik bieži mums sanāk mainīt rez. rit. pa 10g. man uz ceļa tikai 1nu, vēl divas mājas(standarta vieglais). Tā praktiki nav jēgas vazat līdzi pilna izmēra r.r. Kad un kur braucam, ar ko braucam? Ar darba m. gan biežāk, Tagad Ford Reind. u.c. līdzīgas tām vajag r.riteni. Neesmu neko dzirdējis par avārijas komplektu, vai 10 g. vecs tas strāda.
nesalāpāms mīkstais kā reiz gadīsies pa ceļam uz lidostu, kad sieva dzemdē vai gludeklis nav izrauts.
Man bija vienai lietotai mašīnai kārtīgi ierūsējis domkrats - gandrīz nedabuju vaļā, sasmērēju un var lietot.
zem mašīnas piekarinātajiem pēc katras ziemas jāizkustina un jāsasmērē, citādi rez.rats ir, bet klāt netiek
Nu es arī pa 10 gadiem vienu reizi uz ceļa esmu mainījis. Bet toreiz saplēsu riepu tā, ka nekāds remkomplekts nebūtu palīdzējis. Un ja padomā, kāda man būtu izvērtusies tā diena, ja man tā riteņa nebūtu... Būtu nokavēts pasākums, piečakarēti cilvēki, cik vēl naudas iztērēts evakuatoram, jo paliku stāvam izcili sūdīgā vietā... Nu nē, labāk vadāju visu līdzi, nekā gudrāk tāpat es to rezerves riteņa vietu mašīnā neizmantošu.
Padsmit gados kādas 2-3 reizes ir mainīts, bet nu pēdējo reizi caurs rats gadījās mērenas nekurienes vidū svētdienas dienā, kad devos uz vienu pasācienu. Nomainīts tika un devos tālāk, bet ja nebūtu?
Rata vietu (auto tāda ir normālam variantam) es tāpat savādāk diži izmantot nevaru un ko gan es zaudēju? Iegūstu lieku 0,004030035 l/100 kmh degvielas papildus patēriņu?
Varbūt negadās jau tik bieži, taču, kā jau tauta saka, var būt svarīgi kādos īpašos brīžos. Māja taču nedeg katru gadu, taču tāpat cilvēki apdrošina, lai tas būtu nodrošinājums reizē - JA NU.
Cauro riepu pieredze ir gandrīz katru gadu. Skrūves, naglas, stikli, sīkumi pēc avārijas vietas. Esmu palicis Siguldā uz pleskavas šosejas. Tad kad tumsā un lietū paliku teikas krustā, pat nākamajā dienā nebija, kas palīdz sataisīt. Atšuva lai pierakstos rindā gan lubānas ielas juwa, gan vēl divi servisi pļavniekos. Beigās saremontēja skrūves caurumu pie zemitāna tilta mazā servisā.
ZZZZ rakstīja: Izmet ārā. Pats jau sen tā izdarīju, nevajadzīga krava. Vadāju līdz ieveramo šņori riepu labošanai.
Jā, man arī agrāk bija šāds muļķīgs uzskats; man niezēja nagi aizvietot pankūku ar kokskrūvju kastīti. No šī uzskata tiku izārstēts šopavasar.
Vai kāds ir mēģinājis lietot iepūšamās remontputas ? Piem. tos aerosolus, ko pārdod lielveikalos auto sekcijās.
felix65 rakstīja: ZZZZ, ko darīsi ar diegu, ja nepalaimēsies bortu sabojāt, kaut vai ap apmali?
Tad talkā nāks vairāki diegi ar līmīti. Kādus 20 km izdevās nobraukt, tad pārsprāga bumbulis citā vietā un tad gan nācās likt rezerves ratu.
Nevaru saprast, vai Siberling riepas ir draņķīgas vai arī gropītes pie vainas, taču šovasar 3 vai 4 reizes uzdūru riepas, nedaudz ielocīju disku un beigās pasūtīju monitoringa sistēmu, citādi baigi dārgi sanāk:
www.aliexpress.com/item/32971727308.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.577d3f722LZLlg&algo_pvid=679acf16-fe78-4f1a-b98e-55ba0e5d891d&algo_expid=679acf16-fe78-4f1a-b98e-55ba0e5d891d-0&btsid=ba26ed2f-8262-4ca1-99b7-6f26b2c2a5cf&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4,searchweb201603_52
Riepas draņķīgas vai arī braukšanas stils pie vainas. Pēdējos 6 gadus neesmu nevienu riepu pārsitis vai pārdūris un braucu pa visiem segumiem. Tāpēc man rezerves riepu neprasās vedāt līdzi.
Ja tu tici Dievam, tad vēl varētu saprast, bet ja nē, tad tu tici tikai cūcenei, un tai toč nav vērts ticēt... Es pēc tavas loģikas arī varēju nevadāt - pēdējo reizi pārdurt riepu, ja nemaldos, man ir gadījies vēl iepriekšējajā desmitgadē - toreiz divu nedēļu laikā trīs dažādas riepas - bet nu reku noderēja. Tu arī nevari zināt kurā brīdī tava statistika pārtrūks...
Šis gan ir spēcīgi teikts, ir gadījies trīs gadus rezerves riteni neaiztikt un vienu un to pašu riteni pārdurt ar dienas starpību.
Vienam no family vāgeniem bija tikai kompresors ar putām un run flat riepas-gandrīz 4 gados nesanāca neko notestēt.
Priekš kam tie sensori vajadzīgi - tev tik bēdīgi diski ka gaisu visu laiku laiž nost?
Var būt brāķa riepas. Radagabals darba auto sezonas laikā pamanījās laikam 12 reizes caurumus dabūt. Braucis kā parasti pa ierastajiem maršrutiem. Uzlika ziemenes, bija labi, uzlika uz vasaru atkal tos Barumus - kad dabūja vēl kādus 4 caurumus, tad darbā piekrita, ka lāpīt padārgi sanāk un iedeva citas. Un, ko nu neteiksi, vairāk problēmu nebija.
Servisā izteikušies, ka laikam akmentiņš gropē tiek, kaut kā uztaisa plaisu vai tamlīdzīgi. Droši vien bija brāķis, jo nākošās vasarenes laikam bija analogas un caurumu nav.
Rezerves rats
Ja uz vienas ass jābūt viena izmēra un protektora un attiecīgi ziemas vai vasaras riepas. Ko darīt ar rezerves riteni? Vai tas izņēmuma gadījums?