Auto virsbūves metināšana.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Auto bleķu metināšana - pieredze un pārdomas.

Mērķis ir iemācīties un prast sametināt parastus standarta auto bleķu bojājumus. Nekā sarežģīta, nekādas bākas, nekādas detaļas, kas tur slodzi, tikai bleķi, lai varētu iziet tehnisko skati. Nekādas advancētas pulēšanas, špaktelēšanas, krāsošanas un toņu piemeklēšanas.

Vispirms nosakām, no kāda prasmju līmeņa startējam. Man tā bija zināma pieredze ar parastu dzelzs materiālu metināšanu 2-10 mm biezumā ar elektrodu un pusautomātu un metālapstrādes pamatiemaņas. Tas sākuma līmenis jānosaka, lai labāk saprastu, kuras iemaņas būs derīgas un pārnesamas uz plāno bleķu metināšanu un ko vajadzēs mācīties no jauna. Šajā gadījumā galvenais, kas bija jāiemācās, bija tas, ka plānam bleķim nevar tā aizdedzināt loku, kausēt to metālu loku un lēnām ar to aizpildīt šuvi. Bleķus metinot, jāiemācās to ielāpu pareizi piegriezt, pareizi pa punktiem pieķert un tad to visu sametināt, neizdedzinot caurumu tajā bleķī.

Kas vajadzīgs tādai metināšanai?

www.ss.lv/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/

Vajag parastu vienfāzes pusautomātu par kādiem 200 eiro. Vēl vajag metināšanas stiepli - 0,6 vai 0,8 mm diametrā. Ar 1 mm tomēr ir par daudz. Tad vajag aizsarggāzes balonu ar reduktoru, CO2 vai kādu MIX ar Argonu un CO2.

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-gas/bcjicb.html

Vēl vajdzēs fleksi, pilnīgi pietek ar 800W, pat ar 500W, ir vēl tādi pavisam mazi 200W, bet tie ir dārgi. Vajadzēs plānās metāla griešanas ripas un iekrāt dažas jau gandrīz izlietotas ripas ar pavisam mazu diametru maziem, sīkiem darbiņiem ar metālu. Slīpripu - pietiks ar mazo un pāris smilšpapīra ripas. Noderēs arī tas "renovators" kam var uzlikt smilšpapīru. Bez tā var iztikt. rdl.lv/lv/daudzfunkciju-instrumenti/17226-daudzfunkcionals-renovators-300-w.html

Vēl vajadzētu pāris magnētus, kartonu šabloniem, dažus pusautomāta stieples gabalus, bleķi no metāla kantora, var arī šrotā nopirkt pāris samīcītus kapotus, spārnus vai auto durvis.

Tad nu sākam.

Paņemam tajā šrota kapotā izgriežam tādu 5x10x7x cik tur izmēru caurumu. Uz kartona uzzīmējam šablonu, tad to kartonu ar šķērēm vai plāno ripu piegriežam un piemēram. Pēc šablona to tāda paša šrota bleķa piegriežam ielāpu.

Vēlāk varēs pamēģinat iemetināt atpakaļ to pašu metāla gabalu, ko izgriezām, lai varētu pačakarēties ar spraugu aizmetināšanu.

 
1 2 3
lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Pirms sākam, jānoskaidro, kāda ir pieļaujamā metodika, lai tehniskajā apskatē nesaņemtu vērtējumu "2 - neatbilstoši veikts nesošās konstrukcijas labojums" - esmu kādreiz jaunībā šādu norāvis par vienlaidus šuvi - izrādās - vajadzēja punktot. Dabūju pārtaisīt. Kāda ir aktuālā situācija šobrīd - īsti nepārzinu.

Pie metināšanas darbiem (ne tikai pie auto) esmu nonācis pie secinājuma ka vienkāršāk ,nekā mainīt ripu, ir iegādāties vēl kādu fleksi. Es vienlaicīgi lietoju 3 flekšus - griezējripu, 6-8mm slīpripu (ne smilšpapīra lapiņas, bet cieto) un drāšu birsti. Drāšu birstei jāskatās, lai ražotājs atļauj likt uz tiem 12000rpm - ir nopērkamas arī lēnākas, tās, loģiski, uz parasta flekša būs bīstamas.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Pirms dažiem gadiem iegādājos fleksi ar maināmu ātrumu. Lieliska lieta - var fleksēt, var pulēt, var lēnās birstes likt virsū. Lielie brendi ir dārgi, es paņēmu Einhell, un kalpo godam.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

cik liels aparāts? 125mm? Kad es savulaik pirku instrumentus, tad reti kuram 230mm modelim bija apgriezienu funkcija, arī cena kodīga. Tā kā sen nekas nav salūzis, neesmu sekojis līdzi jaunākajām tendencēm. Iespējams, šodien daudz vairāk ērtības sagādātu bezvadu instrumenti.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 1 Atbildēt

Jā, 125. Un vēl ar lēno palaišanu. LASD veikalā pie Latgalītes kādus 50 Eiro maksāja.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Apraksti par kādu tieši remontdarbu tev iesvēra to smuko atzīmni. Man palika interesanti - es esmu nolēmis atteikties no |L tipa savienojumiem, vietās, kur no tādiem nav jēgas - par cik man nav punktu metināmā, bet tāds savienojums, |_ vietā, ir pamatots tikai tad, ja metina ar punktiem. Protams, mana apstrādes tehnika ir tāda, ka pēc pabeigšanas nevar pateikt, kur atrodas ielāps...

Daudziem flekšiem ir mīnuss - aizņem daudz vietas... Bet nu labi, es esmu nodzīvojies tik tālu, ka nu jau man arī ir divi flekši, kur var vienā ielikt griežamo ripu, otrā slīpējamo - pēc trešā nav vajadzības, kasāmās ripas vietā pēc metināšanas tiks izmantots smilšu balons

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Ieteiktu ss linkus nomainīt uz ko paliekošāku, jo tie ilgāk par pāris nedēļām nedzīvo, un topiks kļūs nepilnīgs.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Jā, divi flekši ir labāk, nekā viens.

Ir vērts mācoties pačakarēties ar šrota bleķiem un izmēģināt tur visādus variantus.

Piemēram, iemācīties aizpildīt spraugu starp pamatbleķi un ielāpu vai aizmetināt izdedzinātu caurumu vienkārši no malas "pludinot" metālu vai arī ielikt tajā defektā kaut kādu stiepli vai naglu un tad apmetinot apkārt.

"...jānoskaidro, kāda ir pieļaujamā metodika, lai tehniskajā apskatē nesaņemtu vērtējumu "2 - neatbilstoši veikts nesošās konstrukcijas labojums" - esmu kādreiz jaunībā šādu norāvis par vienlaidus šuvi - izrādās - vajadzēja punktot. Dabūju pārtaisīt. Kāda ir aktuālā situācija šobrīd - īsti nepārzinu."

Vai tad spārna bleķim, ja skaidri redzams, ka metināts, nekas tur īpaši slīpēts nav, ar pirkstu cauri izbakstīt nevar, vai tad ar to nepietiek?

-----------

google - metināšanas pusautomāts, MIG/MAG

Argons, CO2, MIX aizsarggāzes, MISON, metināšanas aizsarggāzes, daudzfunkcionāls renovātors 300 W

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

Par to divnieku skatē - ja atmiņa neviļ, tas vispār bija lonžerons vai pusrāmis, vai kā nu tur tos biezos bleķus apakšā sauc. Auto remonts un metināšana nav mans hobijs, bet nu ja dzīve ir spiedusi, šo to primitīvu esmu spējis izdarīt. Biju skaisti uzmetinājis ielāpu pāri tizlai vietai, ar vienlaidus ~20cm šuvi. Man pateica ka vienlaidus šuvi tām atbildīgajām konstrukcijām nedrīkstot, jo tas atlaidinot metālu par daudz vai tamlīdzīgi. Vajagot likt punktus. Es īsti neatceros, ko es izdarīju, nost jau nu neslīpēju. Šķiet, uzliku šuvei pāri nākamo ielāpu un nopunktoju. Tas viss bija tiešām sen, gadi 8 noteikti pagājuši.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 3 Atbildēt

Pāri, un nevis caurumā? Nu jā, tāds variants man nespīd - es metinu iekšā un pēc metināšanas apskates rūķītis nevar pateikt ka tur ir metināts.

Metināji noteikti lanžeri; pusrāmis ir noņēmama detaļa kuru metināt nedrīkst.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

Beidzot pa ilgiem laikiem sakarīga tēma aizsākta, interesanti!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt
darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Es Astrai par abiem sliekšņiem un arku zem 600 neatradu. Tas gan ar visu apstrādi un krāsošanu. Tā arī nesametināju neko. Astrai gan bija pilni 20 gadi, nevis 10.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kādreiz iAuto jau iesāki tēmu par lodēšanu un ka esot drošības pēc jālodē ar 12V lodāmuru, tad jau metināt arī jāsāk ar 12v metināmo.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nedaudz par pusautomāta stieples padeves mehānismu.

Tā nu reiz ir tāda "detaļa", kas reizēm bojājas un jāmaina.

Parastajiem, mazajiem pusautomātiem ir 12 voltu motors. Ātrumu regulē ar maināmas pretestības regulatoru. Vecākiem modeļiem var būt pavisam vienkārša regulēšana ar pārslēgu atsevišķam mazam transformatoram vai pretestību slēgumam. Ir gadījies redzēt pusautomāta metināmos, kam visa jaudas daļa ir kārtībā, bet bojāts ir tikai stieples padeves mehānisms. To mehānismu var nopirkt atsevišķi un salabot kārtīgu vecā parauga iekārtu praktiski bez nekādas elektronikas.

Jaudas daļa dažās konstrukcijās bija ar diviem jaudas transformatoriem. Viens bija uz parasts vienfāzes transformators un otrs bija starp fāzēm. Ap 200 ampēru aparāts.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Nu nav man vēl tā lāzermetināmā.

Cik te vispār ir tos bleķus metinājuši ar parasto pusautomātu?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es metinu ar parastu elektrodu. Pusautomāts nekad nav bijis, ne savs, ne aizlienēts. Līdz šim visu, tajā skaitā, auto bleķus, spēju sametināt.

Vasarā, kad beidzot parādījās iespēja tikt pie 3 fāzēm, tā kā iedegos ka vajadzētu pirkt pusautomātu, bet ar visiem navarotiem, lai var arī ņeržu un alumīniju metināt. Bet - citi hobiji apēda tam paredzētos līdzekļus, un tādai hobiju metināšanai arī normāls metināmais šobrīd sanāk manam maciņam par dārgu.

Diezgan maksā investēties arī gāzes balonos - tie laiki pagājuši kad vecajos krieviniekos bez jautājumiem iepūš ko prasi.

Lētais gals, visādi "kraft&germany" pilnas piparbodītes, bet ņemt tādu, un vēl metināt ar pulverstiepli - tas būtu sevi necienīt. Tāpēc iztieku ar elektrodu un samērā krietnu invertoru - kuram godīgi max 130A, atšķirībā no visiem ss.lv ķitajoziem, kam pie vienas fāzes deklarē 250-300A.

Gadā nokurinu 10-20kg elektrodu. Pašam jau šķiet, ka kautkāda nebūt praktisko iemaņu bāze ir sakrāta.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Lietoju tieši tādu. Jāuzlabo tas mehānisms, kas tur to stieples spoli un viss.

Mainot stieples vadīklas un dīzes no 0.6 un 0.8 līdz 1.0 var sametināt gan plānos bleķus, gan 4-5mm leņķus un caurules siltumnīcai, dārza mēbelēm un visam kam. Saimniecībā noder.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es tiešām nezinu kādus mašīnu bleķus un kā tu spēj ar svarku sametināt, ja nu vienīgi piepļūtīt pa virsu uzmestu ielāpu... Esmu pats pieredzējis kā ir metināt normālu lāpu ar svarku - labi ka šuvju mastika tos caurumus visās malās spēja aizpildīt...

Trīs fāzes nav obligātas, ja vien neskaties uz lielu pusautomātu. Par alumīnija metināšanu ar pusautomātu aizmirsti.

Paņemt airokā balonu ar argona maisījumu un reduktoru sanāk bik virs 200 eirām.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es arī nezinu, kā, bet ģimenē esošie mazda, pasāts un fords ir pašrocīgi metināti. Jā, ar svarku. Invertoru, ja tas ko būtībā maina. 30-60A, 1,6-2,5mm elektrodi, atkarībā no pozas un bleķu situācijas. Droši vien pusautomāts būtu ērtāks, nenoliedzu, bet nav bijusi pieredze.

Elmemesserā co2 9,8kg balons depozītā iet pa 95eur+maksa par gāzi. Tu viņu tā kā iznomā, vismaz pašam galva nesāp par sertifikāciju pēc 5gadiem. Ja grib kādu no MIX, tas,skaiti, vēl viens balons. Ja vēl gribi kādreiz ņeržu, tad jau atkal trešo balonu ar tīru argonu. Visticamāk, es vienkārši nezinu ko gribu, bet man, piemetot arī nepamatotās "gribu" vēlmes (lasi - citu hobiju vajadzības), tāds entry level komplekts ap 1-1,5k sanāktu.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tu ar tiem elektrodiem -- veidā saliktu 1 mm bleķi spēj sametināt, to nesadedzinot?

AirOK pa 100 eirām pārdod lielā balona mūža lietošanas tiesības - samaksā par balonu + gāzi, un galva nesāp par kaut kādu nomas maksas maksāšanu - man vienkārši garāžā stāv balons, kad vajadzēs, aizvedīšu samainīt - iepriekšējais gāja 2 gadus.

Vēlme metināt ar tīru oglekļa dioksīdu ir tikai vēlme ieseksot centu uz kvalitātes rēķina - es speciāli paņēmu 3x dārgāko argona maisījumu, jo salasījos par atšķirību - jā, ar argona maisījumu šuve sanāk jūtami smukāka; galu galā oglekļa dioksīds nav inerta gāze. Pazīstams mehs savām personīgajām vajadzībām arī lieto argona maisījumu, bet ar pamatojumu "ja nu savajagas ņeržu metināt" - kāda starpība ņeržai ar maisījumu vai tīru argonu, nezinu.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Milimetrīgu? ja bez aizlejamās spraugas, tad mierīgi, griestu šuvē piselīgi, bet arī varu. Protams, ne jau sākot no viena gala un kamēr elektrods cauri, bet pa gabaliņam, padzesējot.

Labi, pieņemot ka AirOK ir 'lietotājam vulgaris' draudzīgāks kantoris - baloniem ar sertifikāciju kurš ņemās? Baloniem saspiestajām gāzēm taču ir termiņi, spiediena pārbaudes, sertifikāti, noteiktas procedūras, ko firmām būtu jāievēro, lai nenorautu lielus sodus. Kāpēc aga vai elme nepārdod balonus, bet īrē? Man nesen vienam citam hobijam vajadzēja saspiestā gaisa balonu, nav man rados akvalangisti vai ugunsdzēsēji, aizdevos uz oficiālu kantori. Jā, lielo garo, 40l balonu varēju dabūt, trīsdesmit ar asti par īri gadā, un zem 40 par pašu gaisu. Būtu bijis 9,8kg balons, būtu paņēmis, lielo nevēlējos staipīt. Bet tā sertifikāciju jebļa galīgi atbaidīja.

Cik esmu citos forumos lasījis par ņeržu un metināšanu - tīrs argons nederot, jo esot pārāk inerts. Neveidojas lokizlādes zonā vajadzīgās struktūras plazma. To nodrošina 98/2 vai 95/5 miksu sastāvā esošā mazā co2 daļa. Cik šajā visā taisnības, grūti teikt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc tevi tā sertifikācija tik ļoti interesē? Par baloniem rūpējas firma; princips tak tas pats kas ar gāzes baloniem, tik noslēgts, ar vienu firmu un tās baloniem. Kāpēc aga un messeris tikai nomā? Un kā tev šķiet?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Mani interesē saprast sistēmu. Ko darīt, lai pēc 3-4-5 gadiem to balonu nesanāk uzpildes vietā nodot tolmetā jo vairs "nedrīkst". Cik maksā tās sistēmas uzturēšana (lasi -īre), vai ir zemūdens akmeņi, kur iekrist (piemēram, man žūpa kaimiņš balonu nozog - cik man maksā to neesošo balonu izpirkt no firmas jo atdot nav ko, utt). Re kur raimis pirmajā komentā ielika balonu pa 85eur - ko tie 85 sevī ietver - jeb tas ir tas pats, kas autosalonā cenu lapās - "sākot no 58eur/mēn" - cipars ir, bet būtībā nepasaka neko?

Apmēram tā. Nav pašam pieredze, čomi/radi arī nav diži metinātāji. Pats pirms gadiem 20 neilgi ar acetilēnu (vai arī propānu un skābekli) esmu pastrādājis, bet no tā laika tikai prasta svarka - ir liels smags tinumu trafs 3f 210A (uz 1f 195A,bet korķus sita nejēgā) un mazs ērts invertors 130A. Man ar to pietiek. Un šodienas piedāvājumā nav dižas ticības visiem tiem "kraft boxer dele germany" brīnumiem, kur galvenais parametrs ir "spēcīgs", "kombinētais" un tamlīdzīgi. Kā arī stipri aizdomīgi liekas piedāvājumi 250-300A no vienas fāzes aparātiņa. Var jau būt ka kļūdos, es tiešām neesmu daudz interesējies.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Balons nomināli pieder firmai - tā ir viņu atbildība. Jebkurā gadījumā, tas ir mūsdienu standarta balons; ja GOST baloni nodzīvoja tik ilgi, tad šodienas baloniem mūžs arī īss nebūs. Īres nav. Ja kaimiņš nozog balonu, viņš tev ir nozadzis tavas 100 eiras - tev nekas firmai nav jāmaksā, bet tu arī no firmas bez maksas citu vietā nedabūsi.

Pazīstams čalis kā reiz nesen pērkot lietotu pusautomātu, kopā ar to nopirka AirOK'a ogļskābās gāzes balonu - iepriekšējais īpašnieks pārdeva savas tiesības uz tā balona lietošanu - esošajam īpašniekam lai pildītos būs tikai jāpiereģistrējas kā AirOK klientam.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Pamēģini pametināt ar to MIG/MAG pusautomātu.. Pēc tam pastāstīsi, kā sanāca.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Man nav jāmēģina, lai zinātu, ka pusautomāts jau pēc noklusējuma skaitās pareizākā izvēle plānajiem bleķiem. Apkārt klīst arī viedoklis ka no svarkas uz pusautomātu pārkāpt ir ļoti vienkārši, bet ja esi mācījies ar pusautomātu, tad svarka šķitīs sūds, jo nekas ļoti ilgi nesanāks.

Ar ko tad pats metini? Cik gadus aparāts lietošanā (vai pirktu otrreiz tādu, vai jau labāku, utt), cik/kādi baloni, cik kg stieples tērē?

Un vēl - ko domā par kitajozu deklarētajiem 300A no vienfāzes aparātiņa? Padjobka uz līdzenas vietas, vai diži melots nav, jo 5% režīmā varbūt tos ampērus izvelk?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ar jau pieminēto kraftdelegermany pusautomātu ar stiepli un Mison aizsarggāzi un ar vecā parauga invertoru elektrodiem bez nu jau visiem esošo antistick un arcforce.

Ar pusautomātu mierīgi var metināt plānos bleķus, speciālists šajā jomā neesmu, bet dažus auto spārnus esmu sametinājis. Gan uz auto, gan atsevišķi kā detaļu. Tāpat 3-4mm dzelzi arī var sametināt.

Tās jaudas jau var sarakstīt visādas, cik tur katram ir, to jau pēc tam saprot. Tam krafdelem jāpiedomā pie tā spoles turētāja, tur viņi visu nav īsti labi izdomājuši, stieple pustukšai mazajai spolei met cilpas. Ideālā gadījumā vajag virpotu konstrukciju ar gultni un disku ar vieglu bremzi, kas to spoli drusku pietur. Vienmērīgi.

Ar elektrodu invertoru - ar parastajiem rutila vai cellulozes elektrodiem jau metina diezgan daudzi. Grūtāk jau ir metināt ar bāziskajiem, tipa UONI elektrodiem, tur tas loks tik viegli nemaz tā uzreiz nesanāk. Toties vienlaidus šuve smuka un ar kārtīgu caurmetinājumu, pamatmetāls arī labi izkausēts, šuve pilna un smuka.

Tā summa par to kraftdelli tomēr ir diezgan maza, lai īpaši satrauktos.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jaunumi ir?

Kā veidojat šablonus liektajām virsmām?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Sāku saprast ka vajadzēs uzbūvēt ko šitādu - tagad tikai kaut kur jāizrauj pāris vecas mikrenes no kurām trafus izraut Konstrukciju gan vajadzētu no metāla.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Izskatās labi. Daži taisa uz diviem transformatoriem.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Sāku saprast ka vajadzēs uzbūvēt ko šitādu - tagad tikai kaut kur jāizrauj pāris vecas mikrenes no kurām trafus izraut Konstrukciju gan vajadzētu no metāla.

Cik plašs ir praktiskais pielietojums šādam verķim tieši auto bleķu jomā? Domāju tieši par žokļu atvērumu un iespējām tikt klāt vajadzīgajai vietai - šis faktors diezgan spēcīgi limitē. Attiecīgi ko var izdarīt? Sliekšņa apakšu nopunktot? Ko vēl?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Mehānisko konstrukciju nosaka tikai 1 ierobežojošs faktors - vadu pretestība. Šādam zema sprieguma - lielas strāvas aparātam jāatrisina tikai vadu pretestības problēma.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Nez vai būs tik viennozīmīgi. Žokļu garums, mutes atvērums limitē vietu, cik tālu uz detaļas tu vari uzmaukties. Arī jo garāks žoklis, jo lielāks sviras plecs un jābūt štengrākai konstrukcijai, lai uz elektrodu galiem nodrošinātu vajadzīgo saspiešanas spēku lai vispār tās detaļas spētu saspiest kopā. Msh pievienotajā video ekrānbildē redzam ka pa žokļiem strāva skrien pa kārtīgu kapara plāksni, tur jau būs pieklājīgs šķērsgriezums, problēmām nevajadzētu būt.

Jebkurā gadījumā, mans pirmais jautājums par praktisko pielietošanu paliek spēkā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Pretestības problēmu atrisina ar resnāku vadu. Ja oriģinālajam aparātam no transformatora līdz kontaktiem ir pusmetrs un jaunajam aparātam vajag 2 metrus un to pašu jaudu pie tā paša aparāta, tad to strāvu no trafa tiem kontaktiem pievada ar četriem tāda paša resnuma kabeļiem.

Protams, var uztaisīt trafu ar četrkārtīgu jaudas rezervi un lielāko daļu jaudas izkliedēt tā paša resnuma 4 reiz garākos kabeļos.

Mehāniskā konstrukcija ir jau cits inženiertehnisks uzdevums, kā tos kontaktus tur precīzi pozicionēt, ja viens ir mašīnas apakšā un otrs - auto salona grīdā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Atkārtošos vēlreiz - pretestības nav problēma. Jebkuram metināmajam aparātam cik gari ir spēka vadi? Vismaz 2m. Un ar to jau var uztaisīt spoteri, lai, kā pats saki, viens žoklis zem auto, otrs pa durvīm iekšā salonā. Vadi nudien nav vērā ņemama problēma.

Video konkrētais eksemplārs ir bez automātikas - šāda tipa aparātiem parasti ir ne ar pirkstu spiežama un turama poga, bet iestatāms impulsa ilgums, vismaz cik man ir sanācis attāli novērot. Ja taisi mājās pats, var domāt, vajag vai nē. Un te nu mēs atkal esam nonākuši pie praktiskā pielietojuma - ko ar tādu var izdarīt? Kas ir tie darbi, kur spoteris būs pārāks par mig mag vai tig?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Parasts metināmais ļoti būtiski atšķiras no šāda te kontaktmetināmā. Kabeļu pretestībai kontaktmetināmajam ir nozīme.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Kabeļu pretestībai zināma nozīme ir JEBKURAM metināmajam. Šajā gadījumā, ja runājam par DIY aparātiņiem, tam NAV nozīmes - jo tu vari ieiet veikalā un nopirkt to metru resnākā vada. Tas, ka tur ir mazāki volti un lielāki ampēri tā kā nebūtu nekāds noslēpums - bet tu vari iedomāties ka kāds būvēs sev HOBIJAM aparātu, kur viena žokļa garums, attiecīgi spēka vadu garums pārsniegtu 1,5-2m? Nesmīdini mani - ja kāds ko būvēs, tad vadi būs max 30-50cm, un tur būs viss kārtībā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Raimis visu pa lielam izteica, tik diezgan sviestainā veidā - žokļus uztaisīs pēc vajadzības. Attiecībā par impulsa ilgumu - tam ir vienkāršs risinājums, laika relejs

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Atkal skolas fizikas viela.

Trīs pretestības - strāvas avota (šajā gadījumā transformatorā ietītie 2 vai 3 vijumi metināšanas kabeļa), vadu (šajā gadījumā vai nu tas pats kabelis turpinās līdz tiem vara kontaktoriem vai arī daudz resnāks kabelis vai vairāki) un patērētājs (šajā gadījumā ar vara kontaktiem no abām pusēm saspiestas metāla loksnes). Tiem kontaktoriem vēl tur ir dažādas virsmas - plakanas, apaļas un spicas.

Un vēl -tā vairs nav gluži skolas fizika, regulējams laika slēdzis vai nu pa prasto ar releju vai arī ar mazu elektronisku shēmiņu ar nulles šķērsošanas slēdzi.

en.wikipedia.org/wiki/Zero_crossing_control

Paldies, mēs to nezinājām.

-------------

Atbildes būs protams augstprātīgas. Raimis visu pa lielam izteica, tik diezgan sviestainā veidā un - Atkārtošos vēlreiz - pretestības nav problēma. Jebkuram metināmajam aparātam cik gari ir spēka vadi? Vismaz 2m. Un ar to jau var uztaisīt spoteri, lai, kā pats saki, viens žoklis zem auto, otrs pa durvīm iekšā salonā. Vadi nudien nav vērā ņemama problēma.

Spoterim 2-5-8volti max, elektrodu metināmajam - 50-60-80V bez slodzes un tie paši kabeļi un nekas nav jāņem vērā?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Tu lasi arī ko es rakstu, vai tikai izrauj no konteksta atsevišķas frāzes lai piepistos?

Msh - reāli, ja tev būtu spoteris - ko tu ar viņu darītu?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ja kāds to spoteri taisīs un uztaisīs tādu, kas saķer kopā 1-2mm bleķus un vajadzēs tos bleķus saķert kaut kur 2 vai 3 metri no tā aparāta, tad to var izdarīt, palielinot kopējo pievades kabeļu šķērsgriezuma laukumu tik reizes, cik tas kabelis ir garāks par to sākuma konstrukcijas kabeli.

Tur ir ļoti lielas strāvas, zemi spriegumi un katrai oma desmitdaļai ir nozīme.

Var, protams, uzlikt 10kW trafu uz fāzes, ja pievades tīkls to atļauj, uztīt sekundāro tinumu uz 10 voltiem un pazaudēt 80% jaudas zemsprieguma pievades kabeļus. Tad, protams, var atstāt parasto 16mm² kabeli.

Tas viss ir praktiski jāņem vērā.

Vienkāršs eksperiments. Paņemam voltmetru, uzstādam 2 voltu režīmu, vienu spaili pie akumulatora mīnusa, otru- kaut kur iebakstam masas vadā tālāk no kontakta ar akumulatoru. Piestartējam auto.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Par iekārtas izmēriem es jau izteicu prognozi savā komentārā 9.20

Saprotams, tev teorētiskā daļa sirdij tuvāka, un gribās parēķināt, tas nav nekas slikts.

Bet - ja tu būtu pārdevējs, kā tu man pārdotu tādu aparātu (vai vismaz iemeslu pašam uzbūvēt)?

Man ir tikai svarka. Ko spoteris spēj izdarīt labāk/ātrāk/ērtāk nekā mig mag vai tig? Ko tu darītu, ja tev šitāds aparāts jau būtu?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Jaunumi ir?

Kā veidojat šablonus liektajām virsmām?

Šablonus, vai jau gatavās detaļas, ko metināt iekšā/klāt?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu vispār, gan šablonus, gan liektās detaļas.

Tos dažus auto bleķus, ko esmu sametinājis, pāris reizes to metālu drusku pakarsēju un klapēju uz laktas un esmu arī ar fleksi iegriezis, liecis, metinājis tās griezuma vietas ciet un pēc tam to uzmetinājuma valni pieslīpējis, lai ir gluds.

Gan jau tur ir visādi meistaru knifi.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Neesmu meistars un nekad arī neesmu metinājis skaisti. Ir darīts visādi, kā jau pats pieminēji, gan metinot detaļu uz galda no vairākiem gabaliem, jo skaidrs ka vietā vienu bleķi neielocīt, utt. Ir taisīti koka šabloni, starp kuriem loksne iespiesta presē. Ir no nulles būvēta aizmugurējā arka, kā aplodu izmantojot 10mm trubiņu, uz kuras tad metinās plānais bleķis. Grīdu metinot, ir likts salonā svaru bumbas un no apakšas ielāps spiests klāt ar domkratu, jo savādāk grūti atkārtot reljefo formu. Un jā, tas viss ar prastu svarku...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Šablonam noder metāla stieple ko pārzīmēt uz kartona. Lai uzlocītu piem vecā 1930g merša spārnu no viena gabala, šablons nepalīdzēs. Vajadzēs eckoldu un ja rociņas līkas tad arī tas tikai saplēsīs materiālu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=zPcw56Y9QWs

Ar piemēriem un kontakta laikiem.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Viss jau ļoti jauki, ir izdarīts kautkas no tā, ko es sākumā jau teicu/jautāju par vadību. Lielisks aparāts, ja detaļa ir viegli paņemama rokās un nepieciešams daudz atkārtoti metinājumi punktos. Kājas vadība kā jau lielākajai daļai rūpnīcas aparātu.

BET - tas ir stacionārs aparāts. Atgādinu ka tēmas nosaukums ir AUTO bleķu metināšana. AUTO - tas ir, pie auto, zem auto, bet nekādā gadījumā paņemam auto rokās un grozam viņu paštaisītos četrmetrīgos žokļos. Saproti, kur es tēmēju?

JA mēs gribam diskusiju, kas aptuveni pieturās tās nosaukumā definētajai tēmai, piedāvāju apspriest šādu dizainu:

Un jau kādu ceturto reizi pajautāšu - ko jūs (un kā) metinātu PIE AUTO, ja jums būtu spoteris?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Tam aparātam ir 400V barošana, starp fāzēm primārais transformatora tinums, līdz ar to kārtīga jaudas rezerve. Pie tam kabeļiem paredzēta šķidruma dzesēšana, lai tie neuzsilst un nepalielinās pretestība. Ar visu to jaudas rezervi var atļauties tik garus un salīdzinoši maza diametra kabeļus, pieļauju, ka tajos vados tur vismaz puse enerģijas pazūd, gan jau tukšgaitā kādi 8 volti tur ir. Ilgums regulējas gan ciklos, gan milisekundēs. Tie uzgaļi ir dažādi, ja viens ir plakans, tad no tās puses metinājuma vietu neredz.

Es mēģinātu tādu izmantot izrūsējušo auto apakšu metināšanai, pieķerot garākas un īsākas metāla loksnes un ielāpus pie auto neizrūsējušiem fragmentiem veidojot to formu un pēc tam pa to visu kārtīgi sametinot ar pusautomātu pie tam nevis no apakšas, bet no salona puses. Pēc tam to oriģinālo bleķi no apakšas kur var, noņem nost ar slīpripu.

Tā vara plāksne kā kontaktors nozīmē, ka tik precīzi tos kontaktus nemaz nevajag pozicionēt. Pāris centimetri uz vienu vai otru pusi pieturot no apakšas un labi būs.

Tās ir idejas, neesmu to darījis.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Nu re, jau interesantāk, paldies. Es diži nepētīju to aparātu, jo kā piemēru dizainam ieliku pirmo video no piedāvātajiem, meklētājā ierakstot frāzi "vienā rokā turams punktu metināmais". Saprotams, ka rūpnieciskai kastei tur būs daudz un dažādi režīmi un opcijas, ko vienkāršai garāžas lietošanai, iespējams, 100 gadus nevajag, bet ne par to es šobrīd satraucos.

Interesē vairāk tieši praktiskā puse pie auto, kur, manuprāt, vienrocis ir stipri manevrētspējīgāks, nekā žokļi. Un vienroci var uztaisīt arī ar padsmit cm garu vadu, ja izdodās kompakti un ne pārāk smagi - neesam nīkuļi, varam izcilāt

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Vēl viens variants - parasts ielāps.

Viens variants - piegriezt pēc izmēra un iemetināt vietā ar pusautomātu

Otrs variants - tam ielāpam no otras puses ar punktmetināmo piemetināt nedaudz lielāku metāla plāksni. Sanāk ielāps ar apmali. Ieliek ielāpu vietā, pieķer to apmali pie pamatbleķa un tad metina ar pusautomātu. Ielāpa vieta divreiz biezāka par pamatbleķi. Griezumā ____----------------------------_____

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja:

Msh - reāli, ja tev būtu spoteris - ko tu ar viņu darītu?

Metināšu golfu - ir parādījusies reāla nepieciešamība, tāpēc arī tuvākajās nedēļās punktu metinātājs tiks būvēts. Lielākā no nepieciešamībām - ir jāmaina pakaļa - izskatās šādi

un kā jau tu noproti, gar visām malām iet punkti. "korķa metinājumus" taisīt nevēlos, ar manu pusautomātu + sūdīgo ST padevi [kad es metinu ar vidēju strāvu, pa diagonāli pāri pretī dzīvojošajam kaimiņam, ar kuru es sadales skapi nedalu, mirgo diožu spuldze] pastāv reāla iespēja ka vismaz 1/3 šādi sametinātu punktu atleks vaļā - tad labāk uztaisīt punktu metināmo un metināt kā paredzēts... Nu un vēl citas vietas, arkas utt...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tas metināmais, protams, ir ar kārtīgu lielu 50Hz transformatoru, nevis invertors ar kondensatoriem barošanas blokā, kas tos strāvas uzsitienus piesedz?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Protams.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Vari īsumā pastāstīt, kas ir korķa metinājums? Kad cenšās caurkausēties, bez iepriekšēja urbuma virsējā plāksnē?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nē, ar urbumu. Tā to tehniku angliski sauc...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Labs padoms

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Pašizgatavots vērtīgs palīgs kam rokas pie pareizas vietas

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Diemžēl šāda tipa video es pārstāju skatīties, kad ieraugu fleksi bez aizsarga. No tādiem ļaužiem man nav ko mācīties.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 4 Atbildēt

Es varētu teikt otrādi - no cilvēkiem kas uzskata ka fleksim aizsargs ir obligāts, man nav ko mācīties. Tas sūds reāli traucē, tādēļ tie flekši, kurus es esmu pircis jaunus, savus aizsargus nekad nav ieraudzījuši. Priekš personīgās aizsardzības ir domāts sejas aizsargs.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Ok, viedokli pieņemu, bet vēlētos arī skaidrojumu - kur aizsargs traucē, un kādus darbus var izdarīt bez aizsarga, un nevar, kad tas ir virsū?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Pamācība kā nevajag darīt. Notīrīt, un no iekšpuses ielāpu, virsū špakteli un gatavs.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

2-3 litija titanāta 2.3 voltu 40 ampērstundu baterijas

www.youtube.com/watch?v=v8EBI-N0KTk

www.alibaba.com/product-detail/OSN-POWER-66160-Hot-selling-LTO_60829085564.html?spm=a2700.galleryofferlist.0.0.1d034c5eSNqHWd un punktmetināmais gatavs

5C izlāde - 200A uz bateriju ar 2.3 voltu spriegumu.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

Nu tad kāds var man ieteikt, kādu pusautomātu pirkt priekš plānajiem auto bleķiem?

P.S nopirku fleksi ar maināmiem ātrumiem. Pagaidām patīk. Aizsargu uzliku, man tas sūds netraucē.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ja rocība un elektrības pieslēgums atļauj - pērc trīsfāznieku.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Pirms mēneša tu man teici:

"Trīs fāzes nav obligātas, ja vien neskaties uz lielu pusautomātu. Par alumīnija metināšanu ar pusautomātu aizmirsti"

Cik es esmu pētījis - 3f aparāts ar pareizajiem režīmiem kā reiz ir jāņem tad, ja plānots strādāt arī ar ņeržu un alumīniju. Tikai tīri MIG režīmā - lasīts viedoklis ka jā, 3f esot stabilāka (par cik?) metināšana un varot salīdzinoši mazāk pievērsties virsmas apstrādei, 3f sitot rūsai cauri labāk. Un viss.

Ja man jādzen šuve cauri rūsai, es to daru ar elektrodu. Protams, labāk ir notīrīt, vai vispār bojāto vietu izgriezt nah laukā. Bet tas tā.

Pusautomāts man būtu paredzēts tikai un vienīgi plānajiem bleķiem, gribu normālu firmu, lai ir serviss iekš LV, un BEZ visādiem papildus sūdiem un vipendroniem. TIG režīms man jau ir invertora svarkā, kombainu man nevajag.

Ņemt mazu lētā gala 1f? Melnajam dzelzim pietiks.Firma? Veikals? Citi ieteikumi?

Tagad, kā reiz, visi pērk griķus, pēc metināmajiem rindas nebūs...

vilks420 Reģ.: 30.10.2017
0 0 Atbildēt

Var būt ko šādu...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Diemžēl šādam es neredzu pielietojumu savā garāžā. Un tāda dizaina aparāts man būtu pa spēkam arī pašam sataisīt.

Tēma sadirsa mani ar domām par pusautomātu, desmit gadus nevajadzēja un še tev, miera vairs nav...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kad brauc ārā no Rīgas uz Ogri, tur ir RD electronics un tad rindā ir militāro apģērbu un tūrisma veikals, Lemona -elektronikas veikals un metināšanas preču veikals. Pirms dažām dienām par 500 Euro tur bija kombinētais elektrodu metināmais ar pusautomātu. MMA/MIG.

1 fāze, 200 ampēri, gan jau tagad modernais PFC, kas izmanto pieejamo jaudu maksimāli, stieples padeves mehānisms un maza invertora kastīte atsevišķi, pārsprauž tik kabeļus, tas viss kopā izskatījās labi.

Pēc tam pastāstīsi, cik labs tas ir un vai man arī tādu vajag.

---

Var arī paņemt ko tādu 150-250 Euro

www.ss.lv/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/bgojxh.html

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/bbxxkg.html

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

PFC ir jauki, bet ne būtiski - pirmkārt, aparāts sarežģītāks, otrkārt, man elektrība ir sakārtota, un man ne tuvu tie 200A nav vajadzīgi pie auto bleķiem. Domāju ka pat 100A reti kad vai vispār netiktu uzlikti.

Kombainu man nevajag - man jau ir MMA/pseidoTIG invertors.

Kas vēl paliek? Weldtrade Ūnijas ielā ar torrosiem?

Kalnciema ielā vēl ir bode? Tur es savu čehu senos laikos pirku.

Aizdoties uz Sanistal Ganību dambī? Viņiem mājas lapa tizla, vajag reģistrēties lai cenas vispār redzētu...

Lemona lapā vispār metināmo nav.

No cik ampēriem vispār jāsāk skatīties apakšējo robežu? Citam aparātam ir 20, citam 40. Es ar svarku bieži vien strādāju 25-35A robežā.

Pieņemu ka mans dzīvesveids un hobiji turpmāk diži nemainīsies un gan jau kautkad tiks pirkts vēl kāds metināmais. Politiskais lēmums - uz ko tiekties? Varenu 3f pusautomātu ar visiem navarotiem, vai tomēr TIG ir nākotne? Ja TIG ir perspektīvāks, tad šaubu nav - tagad jāņem prasts pusautomāts bez nekā un miers.

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti