Auto virsbūves metināšana.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Auto bleķu metināšana - pieredze un pārdomas.

Mērķis ir iemācīties un prast sametināt parastus standarta auto bleķu bojājumus. Nekā sarežģīta, nekādas bākas, nekādas detaļas, kas tur slodzi, tikai bleķi, lai varētu iziet tehnisko skati. Nekādas advancētas pulēšanas, špaktelēšanas, krāsošanas un toņu piemeklēšanas.

Vispirms nosakām, no kāda prasmju līmeņa startējam. Man tā bija zināma pieredze ar parastu dzelzs materiālu metināšanu 2-10 mm biezumā ar elektrodu un pusautomātu un metālapstrādes pamatiemaņas. Tas sākuma līmenis jānosaka, lai labāk saprastu, kuras iemaņas būs derīgas un pārnesamas uz plāno bleķu metināšanu un ko vajadzēs mācīties no jauna. Šajā gadījumā galvenais, kas bija jāiemācās, bija tas, ka plānam bleķim nevar tā aizdedzināt loku, kausēt to metālu loku un lēnām ar to aizpildīt šuvi. Bleķus metinot, jāiemācās to ielāpu pareizi piegriezt, pareizi pa punktiem pieķert un tad to visu sametināt, neizdedzinot caurumu tajā bleķī.

Kas vajadzīgs tādai metināšanai?

www.ss.lv/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/

Vajag parastu vienfāzes pusautomātu par kādiem 200 eiro. Vēl vajag metināšanas stiepli - 0,6 vai 0,8 mm diametrā. Ar 1 mm tomēr ir par daudz. Tad vajag aizsarggāzes balonu ar reduktoru, CO2 vai kādu MIX ar Argonu un CO2.

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-gas/bcjicb.html

Vēl vajdzēs fleksi, pilnīgi pietek ar 800W, pat ar 500W, ir vēl tādi pavisam mazi 200W, bet tie ir dārgi. Vajadzēs plānās metāla griešanas ripas un iekrāt dažas jau gandrīz izlietotas ripas ar pavisam mazu diametru maziem, sīkiem darbiņiem ar metālu. Slīpripu - pietiks ar mazo un pāris smilšpapīra ripas. Noderēs arī tas "renovators" kam var uzlikt smilšpapīru. Bez tā var iztikt. rdl.lv/lv/daudzfunkciju-instrumenti/17226-daudzfunkcionals-renovators-300-w.html

Vēl vajadzētu pāris magnētus, kartonu šabloniem, dažus pusautomāta stieples gabalus, bleķi no metāla kantora, var arī šrotā nopirkt pāris samīcītus kapotus, spārnus vai auto durvis.

Tad nu sākam.

Paņemam tajā šrota kapotā izgriežam tādu 5x10x7x cik tur izmēru caurumu. Uz kartona uzzīmējam šablonu, tad to kartonu ar šķērēm vai plāno ripu piegriežam un piemēram. Pēc šablona to tāda paša šrota bleķa piegriežam ielāpu.

Vēlāk varēs pamēģinat iemetināt atpakaļ to pašu metāla gabalu, ko izgriezām, lai varētu pačakarēties ar spraugu aizmetināšanu.

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Lemona ir blakus tam veikalam.

Ar 140-160-200A jau var metināt kārtīgus dzelžus.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Tēmas nosaukums - auto virsbūves metināšana.

Es meklēju pusautomātu auto BLEĶU metināšanai.

Kombainu man NEVAJAG.

Man jau IR aparāti priekš KĀRTĪGIEM dzelžiem.

Man vajag pusautomātu plāniem bleķiem.

Man nevajag 200A.

Varianti?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Pirms mēneša tu man teici:

"Trīs fāzes nav obligātas, ja vien neskaties uz lielu pusautomātu. Par alumīnija metināšanu ar pusautomātu aizmirsti"

Cik es esmu pētījis - 3f aparāts ar pareizajiem režīmiem kā reiz ir jāņem tad, ja plānots strādāt arī ar ņeržu un alumīniju. Tikai tīri MIG režīmā - lasīts viedoklis ka jā, 3f esot stabilāka (par cik?) metināšana un varot salīdzinoši mazāk pievērsties virsmas apstrādei, 3f sitot rūsai cauri labāk. Un viss.

Ja man jādzen šuve cauri rūsai, es to daru ar elektrodu. Protams, labāk ir notīrīt, vai vispār bojāto vietu izgriezt nah laukā. Bet tas tā.

Pusautomāts man būtu paredzēts tikai un vienīgi plānajiem bleķiem, gribu normālu firmu, lai ir serviss iekš LV, un BEZ visādiem papildus sūdiem un vipendroniem. TIG režīms man jau ir invertora svarkā, kombainu man nevajag.

Ņemt mazu lētā gala 1f? Melnajam dzelzim pietiks.Firma? Veikals? Citi ieteikumi?

Tagad, kā reiz, visi pērk griķus, pēc metināmajiem rindas nebūs...

Jā, trīs fāzes tieši stabilitātes dēļ. Pazīstamam čalim, kurš dzīvo klaja lauka vidū, normāls vienas fāzes pusautomāts bija jāslēdz starp fāzēm, jo normālajā slēgumā tas nehuja nevilka - starp fāzēm briesmīgi dedzināja cauri - nopirka trīsfāznieku, viss normāli. Es domāju ka trīsfāznieks atrisinātu arī manas problēmas ar diskotēku kaimiņiem un nesmukām šuvēm man - lai arī, ja es uzkonstruētu kaut kādu barošanas bloku trafa vietā, tas droši vien izdarītu to pašu ar vienu fāzi.

Alumīnija metināšana ar pusautomātu ir DDM, ņeržai arī piemērotāks ir TIGs.

Kādu servisu tev pusautomātam vajag? Ja tu domā par kādām dilstošajām detaļām, tad ļoti ticams ka lētais gals ir sastellēts no universālām detaļām.

Apakšējā strāvas robeža gan jau nav sevišķi svarīga, ja mērķis ir metināt 1 mm mašīnas bleķi - es pieņemu ka tu ar svarku ar tik zemām strāvām darbojies tikai tāpēc ka svarka vieglāk sadedzina - 40A gan jau par daudz nebūs - sava pusautomāta gadījumā es parasti mašīnu metinu ar "1" "MAX" uzstādījumu, kas nesarūsējušam bleķim ir optimāli - pēdējajā lielajā metināšanas reizē atčaknījos ka priekš punktošanas, manas švakās elektrības padeves dēļ punktus vispār labāk metināt uz "2" "MIN", bet nu tas ir bik savādāk. Pat ar pusautomātu pieslēgtu pie normāla strāvas avota, var gadīties ka "1" "MIN" būtu par maz priekš 1 mm bleķa.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Bija pāris tādi pusautomāti ar diviem lielajiem jaudas transformatoriem - parastajiem 50 hercu maiņstrāvas. Viens starp fāzēm, otrs - 220 voltu ieejā. 2 sekundārie tinumi, 2 taisngrieži, plusi ar plusiem, mīnusi ar mīnusiem un daudzsekciju pārslēdzis regulēšanai.

Protams, invertors ir invertors, tur nekādi lieli transformatori nav, ir kaudze kondensatoru, kas tos strāvas tīklā izsitienus piesedz, pārveidotājs uz kiloherciem un mazs ferīta transformators.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

3f es varu dabūt - vadi pienāk no skaitītāja līdz mājas sadales kastei, bet es neesmu pieprasījis un pieslēdzis. Visi agregāti iet ar frekvenčnieku, nav bijusi vajadzība. Epopeja ar 190v pa brīvdienām ir beigusies. Attiecīgi arī 4 dzīslu vadu uz darbnīcu neesmu aizvilcis. Tas tā kā būtu par labu prastam 1f pusautomātam.

Alumīniju metina, un kā vēl. Ne ar lēto galu, saprotams, tur piekrītu, ir DDM. Ir pusautomāti, kur mainot stieples, var pat ar misiņu metināt (lodēt). Vai man to vajag/varu atļauties? Šobrīd laikam jau nē. Turklāt tad jau labāk tiešām nākotnē paņemt kārtīgu TIGu, nevis jakarēties ar teflona kanāliem vai mazajām spolītēm rokā.

Par servisu es domāju ka gribu pirkt normālā veikalā, kurš jau kādu gadu eksistē un netaisās noiet pa burbuli, nevis eseskas sludekļos čainas mēslus. Lai, ja saplīst, ir kur nest.

Jā, mazie ampēri ir tieši lai nededzina. Pie auto kā reiz sanāk praktiski punktot - uzmetini 5-6mm, pagaidi, un tā uz priekšu. Bieži vien elektrodu ņemu rokā kā pildspalvu un tā arī metinu.

Manam invertoram sākums ir 10A - ar tādām strāvām esmu visus saimniecības ēku vara vadus sametinājis, spailē soroka startera suka un uz priekšu. Sāktos no 40A - huj es vispār ko ar viņu padarītu, tajā skaitā pie auto, tikai resnie dzelži.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, alumīniju metina, bet tā ir tikai tāda izlāpīšanās, pat ja ar dārgo galu sanāk kas labāks par lēto galu. Es par šito paprasīju vienam cilvēkam, kurš ļoti smuki metina alumīniju ar TIGu, šis teica ka viņš alumīnu ar pusautomātu metina - bet tikai situācijās, kur vajag uz mašīnas saķert divus gabalus kopā, lai pēc tam tos varētu ar TIGu sametināt.

Aizņemies kaut kur kaut kādu 1f pusautomātu un pamēģini, vai tev strāvas pietiek vai nē

Ko tu tur dari ar tiem vadiem - saskrūvju vietā izveic punktu metināšanu?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Ok, ņemsim vērā. TIGam ir nākotne.

Strāva man pietiks. Kamēr kaimiņi nesapirks elektroauto un nelādēs, kamēr es metināt gribu, viss būs labi.

Vadus - galus savērpj un pašā galā uzmetina bumbiņu - mūžīgs savienojums, nav kam sagurt. Šādi arī pašrocīgi pārmetināju dažu elektromotoru slēgumus no zvaigznes uz trijstūri, kam no dzimšanas bija 3 izvadi, otrus 3 pats izvadīju, savienojums garantēts un vietu neaizņem necik.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

"strāvas pietiks" - nu paga paga. Mums te manā ieliņā diez vai ir māja, kurai būtu vājāks pieslēgums par 3x20A - un noteikti kaut kādus malkas zāģus visi varētu vienlaicīgi darbināt - tajā pašā laikā es ar kaut kādu sūda pusautomātu taisu diseni kā minimums tiem kaimiņiem, kas man atrodas apkārt - jo viena lieta ka vadi spēj padot vajadzīgos ampērus, bet cita - vai tie spēj padot tādu daudzumu, kādu pieprasa pusautomāta trafs brīdī, kad tas tiek pieslēgts... Aizņemies pusautomātu un paskaties vai tev tur arī neiestāsies disene.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Man pirms pusgada ieraka jaunus vadus, visai līnijai. Voltāža laba, vairs nesūdzos. Malkas zāģis tak arī starta brīdī var ņemt nominālsx7, metināmais nav nekas TIK īpašs. Un tieši tāpēc nesperos pēc lielajiem ampēriem, un tāpēc arī negribu ķīnas širpotrebu ar vienā fāzē slēdzamiem 250-350A.

Turklāt, sākot no nulles, ir ekskluzīvā iespēja izvēlēties. Varu neņemt trafu, bet invertoru.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Malkas zāģi tu ieslēdz vienreiz - tikmēr lai smuki sametinātu pārdesmit centimetru garu šuvi, pusautomāta trafs pieslēdzas vairākus desmitus reižu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Tam ir speciāla elektroniska shēmiņa. Saucas ....

Jā, kā tā saucas?

"Un tieši tāpēc nesperos pēc lielajiem ampēriem, un tāpēc arī negribu ķīnas širpotrebu ar vienā fāzē slēdzamiem 250-350A."

Tu taču saproti, ka tie ampēri ir tad, kad viņus tērē? Nu labi, aparāts ar lieliem kondensatoriem jaudīgam aparātam var slogot tīklu, tikko to ieslēdzot, ja tur tas shematiski nav atrisināts. Tad, kad tas ir ieslēgts un kondensatori uzlādēti, tas tērē tik, cik uzstādīts un viss.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

To brīdi nosedz invertora kondensatori.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ņem to pa 500 euro tajā veikalā pie Lemonas un miers.

Būs jaudas rezerve un specializēts serviss.

Ja ņem lētākos par 160-250 euro, ņem tādus ar štekeri un maināmo degli.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Štekeri - eirostandarta ligzda? Tas ir, vari pielikt gan 2, gan 4m garu degli, kādu vien vēlies? Lai nav jāfisās ar remontu, ja kādreiz degli sasien mezglā un pārbrauc ar traktoru pāri, nomaini un miers?

Pa 500, domāju, jau citas alternatīvas ir - man nevajag MMA un nevajag 200A.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ne tikai garumā - tas štekeris ir universāls un var uzlikt arī resnāku degli ar resnāku vadu.

Ātri var nomainīt, nav jāčakarējas ar stieples vadīklas maiņu deglī.

Metini bleķus - tievais deglis ar 0.6 mm stieples vadīklu.

Metini sētu - resnais deglis ar 1.0 mm stieples vadīklu. Tik jānomaina padeves mehānismā tas ritentiņš ar to gropi stieplei.

Par to mazo jaudu - tādu gandrīz nav, visiem ir vismaz 120 - 140 ampēri.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

"Ātri var nomainīt, nav jāčakarējas ar stieples vadīklas maiņu deglī" - un ja šis necik neuztrauc? Es jau tagad varu pateikt ka man drātis netiks mainītas, tiks ielikta 15kg spole un metināmais dzīvos garāžā un metinās auto bleķus. Sētu es sametināšu ar savu ērto invertoru, kuram nav jāstaipa līdzi balons. Tad vai ir vēl kādi plusi maināmam snuķim?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

15 kg auto bleķu metināšanai? Diez vai.

0.8 mm jau var jēdzīgi bleķus metināt un 3mm leņķi arī var sametināt.

0.6 mm jau pavisam labi bleķiem. Mazās un vidējās spoles 1-2-5 kg.

--------------

msh - Es domāju ka trīsfāznieks atrisinātu arī manas problēmas ar diskotēku kaimiņiem un nesmukām šuvēm man - lai arī, ja es uzkonstruētu kaut kādu barošanas bloku trafa vietā, tas droši vien izdarītu to pašu ar vienu fāzi.

To atrisina vai nu invertora vienfāzes aparāts, kuram ir kondensatori, ka piesedz to strāvas uzsitienus, vai arī esošā parastā 50HZ vienfāzes aparāta uzlabojumi.

Tam elektrotīklam traucē tas, ka tam ar releju ieklakšķina lieljaudas transformatoru visdažādākajos sinusoīdas brīžos - gan tad, kad momentālais spriegums ir 0, gan tad, kad ap 300 voltiem. Var mēģināt releja vietā likt solid state relay slēdzi ar zero cross switch, kas pieslēdz to transformatoru tīklam tad, kad momentālais spriegums ir nulle vai tuvu tam.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Saki, 15kg spole tik mazjaudas aparātos, kā meklēju, nez vai ielīdīs? Jā, šo momentu nepadomāju, tad jau drīzāk 5kg.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu ja ka 5 kg. Tos 15 kg tam padeves mehānismam nav nemaz tik viegli vilkt, sevišķi auto bleķu metināšanas režīmā. Tur jau vajag lielo, dārgo 4 ruļļu mehānismu. Un tos padeves mehānismus jau šad tad jāmaina, ja intensīvi metina.

Un ilgi stāvot mitrumā bez lietošanas tā vara kārtiņa uz stieples var sākt lobīties.

Ņem lēto noname tipa germany par 200 euro un 160-200A un lieto.

Iespējams, vajadzēs izdomāt labāku mehāniku tai asij, uz kuras ir spole, jo mazajai spolei tā stieple reizēm darbojas kā atspere, vērpjas un taisa visādus kāpostus. Ideālā variantā virpota ass ar gultni un mazu bremžu disku, kas viegli pietur to spoli.

darklight Reģ.: 29.10.2013
6 0 Atbildēt

Ja es būtu zinājis, ka Raimis ir tāds metināšanas guru, būtu mēģinājis ko sabīdīt un neatdot Opeli naglās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tēma jau pārsvarā par to, ka vajag šrotā kaut ko aprūsējušu caurumainu nopirkt un iemācīties pašam sametināt.

Sagatavot auto spārnu skatei, nenoņemot no auto, varētu būt tas, uz ko tiekties. Pieslienam to šrota bleķi pie sienas un tādā stāvoklī mēģinam tur visu sametināt.

Pārējais pēc tam.

re, kur aparāts

www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/bxpkje.html

nu nevajag to MMA elektrodu režīmu - nu nelieto

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es cerēju ka tēma būs kas vairāk par izrūsējuša spārna salipināšanu.

Nu nevajag to MMA režīmu - negribu par to maksāt klāt. Kas te tāds nesaprotams vai nosodāms? Man jau ir MMA/pseidoTIG invertors un man ir 3f trafs uz 210A. Neesmu apdalīts pie lielākiem dzelžiem.

Pa nedēļu brīvos brīžos sametināju tēva vecajam pasrāķim slieksni. Nevis kaučkādu ielāpu, bet 60cm gabalu uzbūvēju no nulles. 2mm centrālā riba, 1,2mm slieksnis, 1,5mm pievienojums pie grīdas. Salaboju grīdā divas izrūsējušo korķu vietas, izgriežot ar visiem rūsas pleķiem laukā un iemetinot iekšā 1,5mm. Pa visu kopā iztērēju 2/3 no kilogramīgās 2mm elektrodu pakas. 60% griestu šuve, pašam guļot zem auto. Prasta svarka. Elektrods. Kautkādas iemaņas, uzskatu, ka man jau ir.

Prasu visnotaļ konkrētus ieteikumus un padomus.

Bet vēl joprojām man nez kāpēc uzstājīgi tiek uztiepti hujzinkādi čainas noname no velns viņu zin kādām piparbodītēm, ar režīmiem un parametriem, kurus vairākkārt esmu noraidījis kā sev nepiemērotus un vairākkārt esmu izteicis neuzticību tiem "parametriem" , un, attiecīgi, aparātam kopumā.

Kāpēc man netiek ieteikts kāds normālas firmas aparāts?

Tā vietā "tu paņemt tur blakus tam veikalam pa 500 un pēc tam pasaki, vai ir labs"? WTF?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc tik biezi bleķa gabali un cik tā elektrodu paka maksā?

Ko tu tik ļoti ieciklējies uz tām firmām? Ja rocība atļauj, paņem kaut kādu puslīdz sakarīgu brendu un viss. Tāpat tev diez vai vajadzēs kaut kādu garantiju vai ko tādu izmantot, un, manuprāt, tie metināšanas dzelži sastāv no diezgan universālām detaļām...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Kāpēc tik biezi bleķi? Pirmkārt jau tāpēc ka svarka. Otrkārt - es taisu tā, lai man nenāktos pārtaisīt. Mazdai pārmetināju sliekšņus pirms gadiem 4-5 (precīzi neatceros) - vēl tagad to auto var pacelt aiz viduča, visu sānu reizē. Es nesaku ka to vajag vai tā ir jādara, bet sapuvis tur vēl nav nekas.

Ieciklējos uz firmām tāpēc ka ķīnas sūds ir ķīnas sūds. Kaimiņam ir ģenerators, kraft germany, kalpojis tieši vienu dienu, garantijā pasūtīts dirst. Es tik bagāts neesmu - storm-boxer-strom vietā vēlētos tomēr kauč telwin līmeni. Man nevajag arī lai man ieteiktu esab pa 2 taukšķiem, bet vismaz normālu, uzticamu aparātu gribētu.

P.S elektrodu paka laikam kādi 3eur/kg.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Vispār jau ilgmūžību jācenšas panākt ar kvalitatīvu apstrādi no abām pusēm, nevis ar bleķu biezumu...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Es gan domāju, ka te ir cita problēma - biedrs ir sasniedzis zināmu meistarību, metinot ar tiem elektrodiem, es tā nevarētu, es saprotu, kārtīgu 3-4-5mm dzelzi metināt ar elektrodu kārtīgā šuvē, bet ne jau punktot auto bleķi.

Tad nu biedrs saprot, ka vajadzēs šo to mācīties no jauna, lasa te visādus brīnumus, tur tāda stieple un šitāda, tādas problēmas un vēl regulēt būs jāmācās to aparātu un interpretēt to rezultātu, kas un kāpēc sanāk un nesanāk. Nu, pačakarēsies, izmetinās kādu 5 kg spoli un sapratīs, kas un kā. Nez kā es to stāstu par to, ka tā mazā vieglā spole taisa "kāpostus" un musturus, un to vajag piebremzēt - es to stāstu izdomāju, vai arī man tāda pieredze ir?

Tad nu šim biedram ir trauksme par to visu, šis iekšēji nemaz negrib neko mainīt, bet tomēr tā kā gribās, nu tādas pretējas jūtas, tad nu šis ar to trauksmi tiek galā, visādi izvēloties pašu labāko un brūkot virsu tiem, kas šim dod labus padomus.

Tas, ka es tajā ekoloģijas tēmā esmu dažus nokaitinājis ar saviem fizikas elektrības jautājumiem, tas ir cits stāsts. Taču salikt mīnusus par ieteikumu auto elektrības raustīšanās topikā pamērīt spriegumu ar voltmetru - nu kas tas ir?!

Kā jau teicu - izmetināsi vienu 5 kg spoli un visu sapratīsi. Varbūt pat ātrāk. Varbūt pašā sākumā lai kāds pamāca iestatījumus - bleķis, pozīcija, metināšanas režīms/ātrums, stieples padeve, volti. Veiksmīgos režīmus pieraksti.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kā būtu pareizi - nopirkt, pievest klāt kādus 5 dažādus aparātus, lai kungs izvēlas, tad būtu labi?

Tas veikals pie Lemonas ir SPECIALIZĒTS METINĀŠANAS PREČU VEIKALS AR VISĀM IEDOMĀJĀMĀM GARANTIJĀM UN REMONTIEM GARANTIJAS LAIKĀ. Tur tas maksā 500 eiro.

Tie citi aparāti maksā no 150-250 eiro.

--------------

Marketologi paprasīja inženieriem, cik izmaksātu papildus tam MIG/MAG metināšanas režīmam tas elektrodu MMA režīms un tie inženieri pateica, ka kādus 20-30 eiro vairāk.

Tad nu tagad ir pilns tirgus ar tādiem.

Tēma ir kas vairāk par izrūsējuša spārna salipināšanu, te pietiek informācijas, lai pilsonis bez nekādām zināšanām par metināšanu vispār, SĀKTU kaut ko darīt un mēģināt.

Te jau neviena tāda nav, kas kaut ko sāk un tad prasa - zin, man tā stieple tajā lokā neizdeg un grūž atpakaļ to degli. Zini, samazini to padeves ātrumu vai palielini tos voltus. Tik un tā nemetina labi. Tad abi parametri ir par mazu. Vai arī - dedzina cari to bleķi! Tad abi par lielu, regulē mazākus!

Te nekā tāda vēl nav.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

"Kā būtu pareizi - nopirkt, pievest klāt kādus 5 dažādus aparātus, lai kungs izvēlas, tad būtu labi?" - kungs, škiet, diezgan precīzi spēj definēt, ko vēlās. Ja iesakam veikalu, tur blakus kautkam, bet nav pat saite ko ielikt (mājaslapa nav?) un aparātam parametri ir "kombinētais", "spēcīgs" un "pa 500", un galvenais kritērijs ir "tu pamēģinu, un pēc tam pasaki vai ir labs" - tad paldies, kungs laikam šo diskusiju pametīs.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Kaut ko ārpus COVIDa.

Kādi jaunumi, idejas, pieredze.

Varbūt kāds karantīnā sēdot ir kaut ko pametinājis?

Kaut ko interesantu izlasījis vai jūtūbā saskatījies?

struktors Reģ.: 03.02.2020
5 0 Atbildēt

Interesants pavediens. No savas puses gribētu pievienot ieteikumu tomēr nečakarēties ar ielāpu griešanu no visādiem veciem kapotiem un durvīm (it īpaši, ja tiem ir jābrauc kaut kur pakaļ), bet nopirkt svaigu bleķi loksnē. Uzreiz pilnīgi cits prieks strādāt un mācīties.

Es būtu vēlējies, lai man šo kāds pasaka tad, kad pats nopirku metināmo un sāku kaut ko lipināt. Tas čakars ar visu krāsas un grutnts kasīšanu nost ir pilnīgi garām, pie tam parasti jau ir slinkums visu slīpēt, tad uzslīpē tikai malas, bet tas vidus tur karst un smird. Nu nafig. Bleķis neko daudz nemaksā, var uzreiz uzprasīt, lai nocērt ērta izmēra gabalus un atiet! Un arī pagalmā vai garāžā nemētājas kaut kādas sagraizītas virsbūves daļas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 3 Atbildēt

Īsti nevaru piekrist - es gan tā nedaru, bet normālas mašīnas bleķis, ļoti iespējams, būs kvalitatīvāks nekā svaigs lokšņu metāls, ja pats ārda laukā, tas būs arī lētāks, un, tieši tā, pagalmā vai garāžā varēs mētāties - svaigu lokšņu metālu beigās tāpat būs ar fleksi jākasa, tikai tam būs jākasa nost rūsa, nevis krāsa. Visbeidzot, par to krāsu - agrāk vai vēlāk arī gribēsies lietot kādu grunti - kaut gan jāpiekrīt, 3M Weld Thru īsti degt negrib...

struktors Reģ.: 03.02.2020
2 0 Atbildēt

Manis pirktais metāls arī pēc gandrīz gada izskatās gluži svaigs, jo nāca saeļļots un man garāžā ir normāls klimats. Un nav jau jāpērk vairāk kā var saprātīgā laikā iztērēt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Būtībā jau taisnība, tomēr praksē iegūta, nevis jau sākotnēji pateikta priekšā labākā metode ir ar citu garšu.

Pie tam REĀLI auto bleķi ir ar krāsu, rūsu, liekumu un dažādu biezumu, kas to visu pietuvina tam, kas būs reāli metinot reālus bleķus.

Tāpat pedagoģiski ļoti vērtīga ir tā ielāpa izgriešana turpat tajā kapotā vai spārnā un tieši turpat iemetināšana atpakaļ ar visu čakarēšanos ar to, ka tā flekša ripa tomēr tos 0.8mm no tās malas noņem nost un tas ielāps ir par mazu. No tā rodas prasmes.

Un tad, kad tās prasmes JAU IR, tad var darīt tā, kā ir ĒRTI UN PAREIZI.

Apmēram tā.

struktors Reģ.: 03.02.2020
6 0 Atbildēt

Jā, jā, un vispār māceklis pirmos septiņus gadus slauka Meistara skaidas un tikai pēc tam tad varbūt kaut ko...

Es atkal uzskatu, ka ir jāstrādā ar labākajiem pieejamajiem (ko var/grib atļauties) instrumentiem un materiāliem. Nu nav jāgriež ar neasu nazi un tad pēc gadiem "jānopelna" asāks. Kārtīgam meistaram ir labi instrumenti.

Par to ielāpa griešanu un metināšanu turpat atpakaļ īsti nesapratu. Ko tieši tādā veidā var apgūt? Neko. Izgriez caurumu, tad uztaisi šablonu un pēc tā piegriez ielāpu, varbūt pat ar nelielu rezervi un tad pielabo uz vietas tā, lai nav šķirbu.

Par "reāliem bleķiem" - tieši tā, visas tevis minētās un vēlamās grūtības tāpat būs, gan ierobežota vieta, gan liekumi, gan novietojums attiecībā pret planētas virsmu, taču runa ir tieši par to, ka te ir foršāk metināt iekšā svaigu metālu, nevis kaut kādu štruntu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 7 Atbildēt

Nu, ir jābūt kaut kādam līdzsvaram. Nevar jau gluži iedot tam māceklim metināmo ar palietotu dīzi, ka tur tas kontakts nekāds, neko nepaskaidrot par regulēšanu un aiziet, dari.

Ir jau arī pretējais - visu viņa vietā izdarīt, metālus notīrīt, sastiķēt, masu nodrošināt un tādos ideālos apstākļos metini tik.

Jābūt tomēr kaut kādai pieredzei, ko nozīmē metināt 0.8mm bleķi un 1.5mm un ar 0.6mm stiepli un ar 0.8 un 1,0 stiepli, drusku pateikt priekšā, bet nu lai tos knifus tomēr uztver pats.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ir kādi jaunumi?

Neticu, ka biedrs lynx85 COVIDa laikā kādu mēnesi vai divus jau nelieto pusautomāta metināmo un jau nav apguvis 2/3 profesionālo gudrību.

Un biedrs msh gan jau arī kādu laiku lieto nevis transformatora metināmo, bet gan kārtīgu invertoru un nekādas sprieguma raustīšanās kaimiņa elektrotīklā vairs nenotiek.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Biedr Raimond, kādu aparātu ieteiksi lauku saimniecībai, kur laiku pa laikam jāmetina saimnieciskās konstrukcijas - vārtu rāmji u.tml. Lietošanā pašlaik ir kaut kāds nenosakāmas izcelsmes un vecuma 1f transformators - jāpierunā saimnieku uz kaut ko modernāku. Noteikti ar parastajiem elektrodiem. 3f variants ir izskatāms, bet ērtāk, protams, būtu palikt pie 1f, jo darba perimetrs ir liels un visa esošā iznesuma kabeļu saimniecība ir 1f

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ja nevajag metināt kaut ko ahūni biezu [ar no tā izrietošu nepieciešamību pēc lielām strāvām], pieklājīgāka ražotāja mazo impulsu svarku - to var nēsāt apkārt plecā un ja jāmetina ar mazākām strāvām, tas verķis spēj izkompensēt sūdīgu pagarinātāju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kas ir "pieklājīgāks ražotājs"? Atverot Raimonda piedāvāto linku tur visi ražotāji ir maz dzirdēti un visi aparāti puslīdz vienā cenā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pieklājīgāks par jebaja vai alīša lētučiem...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Attiecībā par brendiem - nezināmākiem brendiem varētu būt problemātiskāk atrast remontētāju ja iestāsies tāda vajadzība - idejiski jebkurš elektronikas remontētājs var tādu remontēt, bet nezināmākiem var būt iekšā dziļas ķīnas elementi kurus grūtāk dabūt...

Attiecībā par zemāk pieminētajiem impulsnieka mīnusiem - impulsnieks idejiski ir trauslāks - lai arī pusvadītāju aparāts, bet tur ir vairāk kam nosprāgt, atšķirībā no transformatornieka, kur iekšā praktiski nekā nav, trafs, taisngriezis un daži nieki. Mums darbā ir mazais impulsnieks, kaut kāds nezināmāks brends, vienreiz nosprāga tāpat, tagad nesen nosprāga jo tika nomests uz grīdas. Bet nu, kad ir runa par metināšanu - pavisam cita lieta nekā ar transformatornieku... Kā arī tas ka mazs un ērts - atšķirībā no transformatornieka, ar impulsnieku var metināt, to aparātu turot siksnā uz pleca.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Iespējams, gluži labi arī lieto un dara darbus, nevis tukši vāvuļo par shēmiņām.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, tā tehnika jau drusku jāsaprot arī.

Darītāji!

Ja ar elektrodiem, tad jebkuru no vienfāzes invertoriem.

www.kurpirkt.lv/cena.php?q=invertors+mma+200igbt

Ja ir iebildumi pret invertoriem, parasto transformatora tipa ar pārslēgu uz 400V starp fāzēm.

topex-instrumenti.lv/item-4522.html

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Ja ir iebildumi pret invertoriem" - kādi tie varētu būt? Man nav ne jausmas, bet šad tad kādu prastu dzelzsgabalu sametināt varu un tas noder.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu es taču nezinu, kas tie tur par darītājiem un kādos apstākļos tur kaut ko metinās. Varbūt tā, ka jo prastāks tas metināmais, jo labāk. Vecais labais dzelzs serdes transformators un viss notiek.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 0 Atbildēt

Msh spēja vienkārši un jēdzīgi atbildēt, bet tev, protams, atkal vajadzēja pierādīt, ka spēj runāt mīklas vai arī pats nemaz nezini atbildi.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Ja pārējiem nav iebildumu, atļaušos izteikt savu necilo viedokli.

Ja ir vēlme pāriet no veca, nenosakāma trafa, uz jaunu aparātu, tad viennozīmīgi - invertors.

Pirmkārt - svars un ērtums.

Otrkārt - stabilāks darbs pa perifēriju.

Treškārt - iespējams savām vēlmēm un vajadzībām modificēt loka parametrus, kā nu kurš ražotājs to sauc. Ir, kad ļoti noder.

Ražotāji: vairrākkārt esmu izteicis neticību visādiem "kraft germeny ewtotec storm hujorm" noname aparātiem, kur ir veselam cilvēkam skaidri saprotams, ka tiek sadirsts par visu. Neuzspiežu savu viedokli kā vienīgo taisnību, bet, manuprāt, no vienas fāzes ar standarta 16a štekeri un strāvas vadu no standarta 16a rozetes nu nekādi nav iespējams izcelt daudzu čainas sūdu aprakstos sastopamos 250-300A. Manuprāt, tā ir diršana. Un ja dirsts tiek par ampēriem, tad dirsts tiek arī par visu citu - tukšgaitas strāvu, slodzes voltāžu, utt. Vārdu sakot - pats nepirktu un citiem neieteiktu. Bet tā nu ir katram brīva izvēle.

Nonākam pie - NORMĀLI ražotāji: normālam ražotājam būs vienmēr norādīti tehniskie parametri. Tukšgaitas spriegums, strāvas diapazons (īsti ampēri, nevis čainas), aparāta slodzes indeksi (turklāt arī ar norādi, pie kādas temperatūras), vajadzīgā ievadautomāta parametri (16A ir standarts, ja vajag vairāk, to parasti uzrāda, negribīgi, bet uzrāda), utt.

Ielikšu pāris variantus, kas, manuprāt, ir normālas firmas:

FRONIUS www.fronius.com/en/welding-technology/products/manual-welding/mma/transpocket/transpocket/transpocket-180

ESAB www.esabna.com/us/en/products/arc-welding-equipment/mma-equipment-cc/rogue-es-180i-pro-es-200i-pro.cfm

MIGATRONIC www.migatronic.com/en/products-and-solutions/welding-machines/focus-stick/

LINCOLN ELECTRIC www.lincolnelectric.com/en-us/Equipment/Pages/product.aspx?product=K2605-1(LincolnElectric)

KEMPPI www.kemppi.com/en-US/offering/family/minarc-evo/

TELWIN www.telwin.com/en/prodotti/?id=815859&lingua=E&clmer=81&clpro=&cltec=&clali=&clind=&clcar=&ysotc=100|101|201|500|600&progliv1=1&progliv2=1&progliv3=0&progliv4=0&descProdotto=FORCE%20195&idSucc=816203&idPrec=815863

Tātad, uzskatu, ka ar jebkuru no šiem varētu bez problēmām gadu gadiem ērti un patīkami nodarīt visas saimniecībā vajadzīgās lietas. Iespējams, pat rukājot no gaismas līdz gaismai - te nav noname mēsli, kas nobirs pie pirmā smagākā darba.

Protams, jautājums ir par cenu. Ir daudzi, daudz lētāki aparāti. Metināt var gan jau ar jebkuru no raimja linkā atrodamajiem.

P.S ja gribās (vajag) metināt ar uoni elektrodiem, tad tukšgaitas strāvai jābūt vismaz 75V. Tā vismaz man uz pakas elektrodu ražotājs norādījis. Un arī ar parastajiem elektrodiem - lielāki tukšgaitas volti prasti runājot nozīmē vieglāku loka aizdedzināšanu.

P.P.S iesaku nopietni padomāt par elektrodu glabāšanu un/vai žāvēšanu. Daudzi brīnās, kā es varu izdarīt darbus,ko daru, vai tieku galā ar nestandarta situācijām (piemēram, plānie bleķi). Kad iedod tādam neticīgajam svaigi žāvētu elektrodu un normālu aparātu rokās (atkal - ne čainas sūdu), tad parasti paliek vaļā mute aiz pārsteiguma - "ak, arī ar svarku var metināt"...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ja es nebūtu izlasījis šito tavu tekstu, tad es pirms dažām dienām būtu bijis tīri pārsteigts. Manā iepriekšējajā darbavietā bija kaut kāds lētucis,"werkmeister", 200A, esošajā darbavietā tas kas nosprāga bija kaut kas no šitās šnites - bet pirms dažām dienām darbnīcā parādījās kaut kas no tās šnites ko tu te esi pieminējis, ko es redzēju pirmo reizi - viena kolēģa aparātu, 300A kam virsū rakstīts "BAVARIA (r) Elektro Werkzeuge"

Par lētuču tēmu, nesen redzēju viena amerikāņa apskatu vienam ķīniešu jebaja lētucim, īstam lētucim, cena divciparu skaitlis, 200A - šis tur pametināja ar elektrodiem un ar TIGu - rezultāti viduvēji, bet pats interesantākais bija strāvas stipruma mērījumi - max ko šis izspieda bija kaut kādi 110-120A...

Jebkurā gadījumā - pieņemot ka es kaut kad nobriedīšu [finansiāli galvenokārt] impulsu aparāta pirkšanai, skaidrs ka tas būs labs ķīnietis. Kāpēc? Jo man nevajag labu svarku - man vajag sakarīgu TIGu ar ko var arī ar elektrodiem pametināt, bet brendu maiņstrāvas impulsnieks ir dārgs. Nav gan izslēgts ka es iešu līdzīgu ceļu kā ar saviem transportlīdzekļiem - netā ir kaudze ar impulsu svarku shēmām pieejamas, un man ir zināmi pāris elektroniķi kam prasīt padomu un kas ļoti iespējams spētu man uzkodēt kontrolierim programmu, ja gribētos aiziet perversijās Kaut kad pasen pētīju, detaļas vienai netā atrodamai 150A impulsnieka shēmai sanāca zem 100 eirām - tas kas man tur nepatika bija tieši tas ka 150A, nevis 200A.

Vēl viens variants kā varētu tikt pie kā jēdzīgāka lētāk - pazīstams čalis strādā par metinātāju vienā liepājas firmā, šis teica ka viņa darbavieta regulāri pārdod nolietotus metināmos aparātus - nolietots šajā gadījumā laikam būs x darba stundas - aparāti, protams, atbilstoši tai slodzei kāda viņiem tur ir.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Pārsteigts par ko? Par tiem 200-300A?

Par lētuču tēmu - kāpēc es sākotnēji vispār šajā tēmā iesmirdēju - bija doma ka man kāds ieteiks daudzmaz pārbaudītu lietu (firmu) un izdosies ietaupīt kādu monētu.

Importa forumi, ar viņu reģionālo specifiku nekādu dižo informācijas pienesumu nedod - man maz ko palīdz šeit izvēlēties, ja zinu, kas ir labs, piemēram, amīšos, vai moskovītiem.

Viens variants būtu padziļināti rakt, kas ķīniešiem ir labs (sakarīgs), un tad meklēt atbilstošo aparātu, zem jebkura nosaukuma. Tādā ziņā no krieviem, ar viņu forumos esošo info, varētu visu nepieciešamo uzzināt - bet tad arī aparāts jāpērk tur, caur tālbraucējiem vai kā tā. Jēga piselēties dēļ 250-500 vērta dzelža? Dzīvojot Daugavpilī, vai tuvu robežai, varbūt, bet ne līča piekrastē.

Un ja tiek tomēr tas lētucis nopirkts, un nobirst viņš regulārāk, kā kokiem lapas rudenī, un pēc laika jāpērk nākamais, vai vēl nelāgāk - tiek padirsts laiks un nauda, vai tu nevari izdarīt darbu, ko esi apsolījis, jo svarkai pēkšņi kaput? Te sākās vesela rinda "ja nu", pērkot ķīnieti uz dullo. Man te neviens neko konkrētu un parbaudītu nespēja ieteikt. Brendu? Ok, atbildi "pieklājīgu" pieņemu, bet piemēri? Neviens nesekoja.

Manā saprašanā, ja kāds prasa padomu, un tu uzņemies morālo atbildību kautko ieteikt, ir tikai divi varianti:

Pirmais: tu ar konkrēto aparātu personīgi strādā, esi ilgtermiņā to pārbaudījis, nav bijušas problēmas, serviss, rezerves daļas līmenī, vai vispār apkopt var pat trešklasnieks. Tā teikt, pārbaudīta manta. Tas pats attiecas ja to info tu esi ieguvis no ģimenes locekļa, tuviem draugiem, darbā tāds aparāts ir, utt.

Otrais: esi pētījis tirgus piedāvājumus, firmas, vācis info pa forumiem, no reāliem lietotājiem, atsauksmes, un esi nolēmis ka tas būs nākamais, ko tur pirksi SEV. Tad var ieteikt, ja tu pats esi gatavs par konkrēto ieteikumu balsot ar savu maku. Pat ja nākotnes formā.

Bet vienkārši iemest vēvēvēsalīdzinielvē tekstu 'metināmais' un pasniegt to kā ieteikumu - tas ir augstākajā mērā glupi un nedod itin nekādu info pienesumu. Rekur iepriekš kad iemetu to savu sarakstiņu ar, manuprāt, labām firmām, es būtu gatavs par jebkuru no viņiem nolocīt monētu. Arī savu pusautomātu es iepirku no to pieminēto firmu saraksta. Un ne mirkli nenožēloju ka nepadevos uzmācīgajam "kraft bavaria ewrotec boxer storm hujorm" spiedienam. Tas, ka kādam škiet, ka ir normāli pisties ar lietām, kas jēdzīgā aparātā ir pašsaprotama, bet ķīnietī ir, atvainojos - huiņa, tās nav prasmes. Tā ir jebļa.

Tā ka varu ieteikt ņemt brenda aparātu, kaut palietotu. Pats tā izdarīju, un varu ieteikt. Vai mans ieteikums ir vērā ņemams, to nu lai sver katrs pats.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Te sarakstīta visa tehniskā pamatinformācija, lai sāktu metināt.

msh invertoru nopirki? Kaimiņa elektrība vairs nemirgo?

auma Reģ.: 22.12.2004
2 0 Atbildēt

Tagad lietoju www.telwin.com/en/prodotti/?id=815857&lingua=E&clmer=81&clpro=&cltec=&clali=&clind=&clcar=&ysotc=100|101|201|500|600&progliv1=1&progliv2=1&progliv3=0&progliv4=0&descProdotto=FORCE%20165%20%20PLASTIC%20CARRY%20CASE&idSucc=815863&idPrec=815862 pirms tam mācijos ar parastu ķīnas trafu. Esmu stariņā. 4 elektrodu gan aizkurina bet reāli var strādāt līdz trīniekam. 2,5 ir viņa īstā stihija. Un ahūna no svara ir elektroda cena un mitrums. Jo dārgāks un sausāks jo patīkamāk strādāt. Var strādāt arī ar lētiem elektrodiem bet nekādā gadijumā ne slapjiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jo ir šīs funkcijas

Arc force, hot start and anti-stick devices

High welding current stability in spite of mains voltage fluctuations

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Ja pārējiem nav iebildumu, atļaušos izteikt savu necilo viedokli.

Ja ir vēlme pāriet no veca, nenosakāma trafa, uz jaunu aparātu, tad viennozīmīgi - invertors.

Pirmkārt - svars un ērtums.

Otrkārt - stabilāks darbs pa perifēriju.

Treškārt - iespējams savām vēlmēm un vajadzībām modificēt loka parametrus, kā nu kurš ražotājs to sauc. Ir, kad ļoti noder.

Ražotāji: vairrākkārt esmu izteicis neticību visādiem "kraft germeny ewtotec storm hujorm" noname aparātiem, kur ir veselam cilvēkam skaidri saprotams, ka tiek sadirsts par visu. Neuzspiežu savu viedokli kā vienīgo taisnību, bet, manuprāt, no vienas fāzes ar standarta 16a štekeri un strāvas vadu no standarta 16a rozetes nu nekādi nav iespējams izcelt daudzu čainas sūdu aprakstos sastopamos 250-300A. Manuprāt, tā ir diršana. Un ja dirsts tiek par ampēriem, tad dirsts tiek arī par visu citu - tukšgaitas strāvu, slodzes voltāžu, utt. Vārdu sakot - pats nepirktu un citiem neieteiktu. Bet tā nu ir katram brīva izvēle.

Nonākam pie - NORMĀLI ražotāji: normālam ražotājam būs vienmēr norādīti tehniskie parametri. Tukšgaitas spriegums, strāvas diapazons (īsti ampēri, nevis čainas), aparāta slodzes indeksi (turklāt arī ar norādi, pie kādas temperatūras), vajadzīgā ievadautomāta parametri (16A ir standarts, ja vajag vairāk, to parasti uzrāda, negribīgi, bet uzrāda), utt.

Ielikšu pāris variantus, kas, manuprāt, ir normālas firmas:

FRONIUS www.fronius.com/en/welding-technology/products/manual-welding/mma/transpocket/transpocket/transpocket-180

ESAB www.esabna.com/us/en/products/arc-welding-equipment/mma-equipment-cc/rogue-es-180i-pro-es-200i-pro.cfm

MIGATRONIC www.migatronic.com/en/products-and-solutions/welding-machines/focus-stick/

LINCOLN ELECTRIC www.lincolnelectric.com/en-us/Equipment/Pages/product.aspx?product=K2605-1(LincolnElectric)

KEMPPI www.kemppi.com/en-US/offering/family/minarc-evo/

TELWIN www.telwin.com/en/prodotti/?id=815859&lingua=E&clmer=81&clpro=&cltec=&clali=&clind=&clcar=&ysotc=100|101|201|500|600&progliv1=1&progliv2=1&progliv3=0&progliv4=0&descProdotto=FORCE%20195&idSucc=816203&idPrec=815863

Tātad, uzskatu, ka ar jebkuru no šiem varētu bez problēmām gadu gadiem ērti un patīkami nodarīt visas saimniecībā vajadzīgās lietas. Iespējams, pat rukājot no gaismas līdz gaismai - te nav noname mēsli, kas nobirs pie pirmā smagākā darba.

Protams, jautājums ir par cenu. Ir daudzi, daudz lētāki aparāti. Metināt var gan jau ar jebkuru no raimja linkā atrodamajiem.

P.S ja gribās (vajag) metināt ar uoni elektrodiem, tad tukšgaitas strāvai jābūt vismaz 75V. Tā vismaz man uz pakas elektrodu ražotājs norādījis. Un arī ar parastajiem elektrodiem - lielāki tukšgaitas volti prasti runājot nozīmē vieglāku loka aizdedzināšanu.

P.P.S iesaku nopietni padomāt par elektrodu glabāšanu un/vai žāvēšanu. Daudzi brīnās, kā es varu izdarīt darbus,ko daru, vai tieku galā ar nestandarta situācijām (piemēram, plānie bleķi). Kad iedod tādam neticīgajam svaigi žāvētu elektrodu un normālu aparātu rokās (atkal - ne čainas sūdu), tad parasti paliek vaļā mute aiz pārsteiguma - "ak, arī ar svarku var metināt"...

Paldies, noderīgi. Par žāvēšanu zināju un tā tiek piekopta jau šobrīd.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

auma rakstīja: Tagad lietoju www.telwin.com/en/prodotti/?id=815857&lingua=E&clmer=81&clpro=&cltec=&clali=&clind=&clcar=&ysotc=100|101|201|500|600&progliv1=1&progliv2=1&progliv3=0&progliv4=0&descProdotto=FORCE%20165%20%20PLASTIC%20CARRY%20CASE&idSucc=815863&idPrec=815862 pirms tam mācijos ar parastu ķīnas trafu. Esmu stariņā. 4 elektrodu gan aizkurina bet reāli var strādāt līdz trīniekam. 2,5 ir viņa īstā stihija. Un ahūna no svara ir elektroda cena un mitrums. Jo dārgāks un sausāks jo patīkamāk strādāt. Var strādāt arī ar lētiem elektrodiem bet nekādā gadijumā ne slapjiem.

Telwins nedaudz grēkojot ar parametru atbilstību uz displeja un vada galā. Importa forumos biju atradis tēmas, kur cilvēki samērījuši līdz pat 15% atšķirībai, protams, uz leju. Lai gan pasē viņam norādīts līdz 7%. Iespējams, atšķirās mērīšanas metodika, vai kas - ļoti iespējams, šo ietekmē arī elektrotīkla pieslēguma kvalitāte.

Lai nu kā - es personīgi neredzu dižu pielietojumu 4mm elektrodam. Tas pats 3,2 ir pietiekami ērts un universāls, visam, kas ir virs tā, domāju, jau prasās 3F aparāts.

Un gan jau visi šo labi zin, bet atgādināšu - ar pareizu detaļu savienojumu var metināt JEBKO. Nevajadzētu iedomāties, ka var salikt kopā divas 20mm plāksnes bez spraugas, bez trapeces un nu tie lielie ampēri kausēs visu skaisti cauri.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Bradypus - ja idejas līmenī esi nobriedis līdz pirkumam, vari iemest savu izvēli šeit. Gan jau bez manis ir vēl kāds, kam patīk labi instrumenti, izteiksim viedokli.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pats nepirkšu - jāpārliecina tēvu, kurš laukos visu laiku kaut ko konstruē, ka laiks modernākam aparātam - vēl jau nav teikts, ka tieši sūdzēšanās par grūtībām (slikti turot loku gara kabeļa galā) nav pašmērķis. Tēma aktualizējusies jo pašam vajadzētu vienu konstrukciju sametināt un vajag aparātu uz nedēļas nogali Savu personīgo vajadzību noteikti varu atrisināt arī šeit: www.ramirent.lv/produkti/buvniecibas-instrumenti-12/metinasanas-iekartas-195/metinasanas-invertors-el-150a-785

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Būtu labi vienkārši iedot izmēģināt. Tagadējie aparāti spēj kompensēt ne tikai n-tos netrus pagarinātāja, bet arī sliktu redzi un trīcošas rokas. Kritiski jāapskata metinātāja maska - varbūt tieši tā jau ir komplekta vājais posms. Paņemt nomā labas firmas invertoru (tas kemppi par 15eur/diennaktī - labu labais) un ātri tikt skaidrībā vajag/nevajag ko tamlīdzīgu savā īpašumā.

Par maskām, pats lietojis neesmu, ir tādas ar palielināmo stikliņu, ar dioptrijām, utt. "welding mask cheater lens". Varbūt noder.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 6 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Biedr Raimond, kādu aparātu ieteiksi lauku saimniecībai, kur laiku pa laikam jāmetina saimnieciskās konstrukcijas - vārtu rāmji u.tml. Lietošanā pašlaik ir kaut kāds nenosakāmas izcelsmes un vecuma 1f transformators - jāpierunā saimnieku uz kaut ko modernāku. Noteikti ar parastajiem elektrodiem. 3f variants ir izskatāms, bet ērtāk, protams, būtu palikt pie 1f, jo darba perimetrs ir liels un visa esošā iznesuma kabeļu saimniecība ir 1f

Bradypus rakstīja:Pats nepirkšu - jāpārliecina tēvu, kurš laukos visu laiku kaut ko konstruē, ka laiks modernākam aparātam - vēl jau nav teikts, ka tieši sūdzēšanās par grūtībām (slikti turot loku gara kabeļa galā) nav pašmērķis. Tēma aktualizējusies jo pašam vajadzētu vienu konstrukciju sametināt un vajag aparātu uz nedēļas nogali.

Man jau tā arī likās, ka jautājums ar dubulto domu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti