iAuto izbrauc ar jauno elektroauto "Mini Cooper SE" (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/testi/34710-iauto-izbrauc-ar-jauno-elektroauto-mini-cooper-se-video
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
iAuto izbrauc ar jauno elektroauto "Mini Cooper SE" (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/testi/34710-iauto-izbrauc-ar-jauno-elektroauto-mini-cooper-se-video
Manuprāt, prasta un pat neglīta paneļa displeja grafika. Man personīgi nekad nav paticis arī milzu apaļais ekrāns paneļa vidū, šamajam tā atpakaļskata parodija ir burtiski komiska lieluma. Savulaik Madridē gan tādu esmu īrējis, vadāmība godam un apdare tāpat. Šis modelis jau tā ir pārvērtēts cenas ziņā (manas domas), kur nu vēl elektroauto...
Izbraucu ar elektrisko Mini Cooper S un pārliecinājos, ka šis nu galīgi nav mans auto. Centos īpaši meklēt, kas varētu patikt un + par elektro, kā arī par dinamiku. Atpakaļskata kamera ok, īpaši patika, ka iezīmē bīstami tuvās vietas uz ekrāna. Bet viss pārējais man nav saprotams, piemēram, instrumentu panelis, vidējais displejs - tā atrādīšanas veids un mazais ekrāns ar milzīgo plastmasas rāmi, neērtā navigācija gan pašā instrumentu panelī, gan ar vidējo pogu (kā jābāž roka, lai tur vispār piekļūtu?), arī multistūres pogas ir "stilīgas". Visur lētas plastmasas pogas un dramatiski lētais spoguļu apgaismojums, nepārskatāms priekšējais skats. Nepārskatāms atpakaļskata spogulis, šaurās sēdekļu atzveltnes, pat atslēga ir resna un piepūš kabatu. Pagaidām neizdevās atrast līniju asistentu un adoptīvo kruīzu, varbūt ir... Pat elektro uzlāde ir aizmugurē sānā, kaut kā industrija liek to priekšā. Par auto izmēru un tilpumu pārmetumu nav, jo tas ir mazs auto un tātad ir maz vietas gan aizmugurē, gan bagāžas nodalījumā. Tāda sajūta, ka Mini dizaineri ienīst ergonomiku un lietošanas ērtumu - STILS PĀRI VISAM! Tikai kāds stils...
Uzlādes ligzdu priekšā liek tikai mašīnām, kurām nav ar degvielu darbināmas versijas - te pilnīgi loģiski tiek izmantota vieta, kurā savādāk atrastos bākas korķis.
Par "stils pāri visam" tev ir pilnīga taisnība - neaizmirsti kas tā par marku un kuram ražotājam piederoša...
Izlasīju,esu "schockēts".Kpeec no manis par šo,tāteikt,*uudu, atvainojiet, 37k prasa... -vienīgi ka jāatzīst ,ka testpilota komentārs tāds daudzmaz godīgss..
Manā priekšā stāv jaunākais un elektriskais Mr. Bīna auto - MINI Hatch 3-door Cooper SE. Uzreiz jāatzīst - reālāka kulta auto nav iespējams atrast! Runājot par interjeru(bet ne tikai), patiesa cieņa angļiem, ka tiek saglabāta vēsturiskā identitāte, protams ar vairākiem mūsdienu elementiem. Ļoti fanīgi izskatās Anglijas karoga siluets aizmugurējos lukturos. Vēsturiski saglabātais apaļās formas spidometrs pārtapis par Essential un Connected Navigation pakotņu funkciju izpildītāju. Jāsaka gan, ka darboties ar šim informācijām nav īpaši vienkārši un parocīgi. Piekare patika neskatoties ka tas ir mazauto un pārkares aiz riteniem praktiski nav. Salonā gan brauciena laikā paskaļš, bet tas laikam sakarā ar neveiksmīgi izvēlētām jau ziemas riepām. Pirmais auto, ar kuru pilsētas režīmā pēc brīža iemācījos, ka bremžu pedālis nav jālieto vispār, jo elektromotors intensīvi pats bremzē(pie tam iededzot aizmugurējos stop signālus). Auto dinamika ir mega izcila, tai pat laikā pretizbuksēšanas sistēma nekādi neļauj izbuksēt ritenim. Nenoliedzami auto ir 2-vietīgs, jo neapdomīgi mēģināju iesēsties aizmugurē un .... iesprūdu! Ar auto varot bez uzlādes veikt līdz 200km. Mana pieredze - 1/2 darba dienu intensīvā pilsētas satiksmē, tad neliels izbrauciens ārpus pilsētas un atgriežoties Dārzciema ielā, auto rādīja, ka palikuši 47% uzlādes. Nu ko, vai es iegādātos šādu auto par 37 tEur - visticamāk ka nē, bet kam failos ierakstīts - tas ir mans kulta auto - noteikti jā. Jo nav tā, ka Mini nav redzami pilsētas ielās.
Elektriskais Mini Cooper S viennozīmīgi ir tā saucamais nišas produkts. Nav pat svarīgi, vai tas ir ar elektrodzinēju, vai to dzen uz priekšu fosilā degviela. Protams šajā gadījumā elektropiedziņa jau tā mazo auto padara īpaši dinamisku, bet bateriju svars - stabilu un noturīgu. Piekare ir cieta. Bet ar veiktspēju nobraukuma ziņā gan tā ir, kā ir. Brauciens no Mārupes uz Ķekevu, tad pa apvedceļu uz Jūrmalu un atpakaļ praktiski izsmēla visu baterijas resursu. Un tie noteikti nav 200 km. Varbūt tāpēc, ka mēs šo ceļu veicām četru pieugušu cilvēku kompānijā. Aizmugurē sēdošiem noteikti nebija ērti, bet nevar teikt, ka auto ir divvietīgs . Bet, atmetot jokus, iespējamais nobraukums ir neliels un auto praktiski ir izmantojams ne pārāk gariem pārbraucieniem pilsētā. Citādi Mini ir saglabājis savu stilu, pat ja ne visiem tas patīk. Man, piemēram, ne visai patīk instrumentu paneļi, savdabīgās vadības pogas un ražotāja piedāvātā navigācijas sistēma. Bet ja gribi būt pamanāms un "zaļi"domājošs, Mini Cooper ar elektropiedziņu ir OK.
200 km nobraucamā distance kompaktam hečbekam, kas šādā izpildījumā maksā 37 340 eiro. Šķiet neprāts, taču elektriskā Mini mērķauditorija ir lielāka nekā varētu šķist.
Mini ir iekārojams produkts ar imidžu, kāds nav nevienam citam. Tas teicami uzvedas uz ceļa arī sportiskākā braukšanas tempā un, pateicoties elektromotoram, piepilda ekoloģiskā dzīvesveida piekritēju sapņus.
Paredzams, ka elektriskais Mini kalpos kā otrā vai pat trešā ģimenes automašīna, taču kādam tā var atbilst visām prasībām, lai būtu kā vienīgais transportlīdzeklis. Ja uzlādes ligzda pieejama gan darba vietā, gan mājas, tad ar 200 km nobraucamo distanci būs pilnīgi pietiekami.
Fakts, ka elektriskā versija savā būtībā veidota uz 2013. gada Cooper platformas nosaka, ka visos aspektos tam nebūs pa spēkam tikt līdzi jaunākiem auto. Visizteiktāk to var redzēt tehnoloģiju jomā - tam trūkst vairākas modernās drošības sistēmas, savukārt aiz stūres novietotais 5,5 collu mērinstrumentu panelis izskatās labi naksnīgā braucienā, bet tiešos saules staros to būs ļoti grūti salasīt.
Autobūves ikonas modernā versija ar skatu nākotnē!
Mini Cooper S Electric auto tests, atsauksmes un iespaidi 2020 / 2021
Jaunais elektroauto Mini Cooper S Electric no 2020 / 2021 gada, kāda pieredze?