Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Veloceļojums pa vecām sliedēm Dienvidamerikā

imzz Reģ.: 27.02.2015

Ja vecas dzelzceļa sliedes nevis, kā pie mums, nojauc, bet saglabā, tās var izmantot kā tūrisma objektu, organizējot ceļojumus ar braukšanai pa sliedēm pielāgotiem divriteņiem.

( Railbiking Adventure in Retirement )

www.youtube.com/watch?v=M8mhIdZoVow

 
eidis Reģ.: 07.11.2001
2 0 Atbildēt

Sliedes nojaucot paliek uzbērums, kas diezgan viegli veicams ar nepielāgotu divriteni.

Bet Patagonija ir ļoti īpaša vieta. Neesmu gan pārliecināts vai tālajā dienvidu galā šitā vajadzētu vazāties - pūš nemērā, kas var novest pie būtiskiem veselības bojājumiem

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Ja mugurā atbilstošs apģērbs un naktsmītnē nesalsti (t.i. teltī guli pareizā guļammaisā, nevis maxima nopērkamā 15€ mēslā), veselības bojājumi tik ātri neradīsies. Taču tajos apvidos klaiņo gana daudz vietējo 2/4/bezkājaino faktoru, kuri veselību gan var sabojāt ļoti ātri un neatgriezeniski.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 1 Atbildēt

Ja tiks noņemtas sliedes un gulšņi, daba diezgan drīz pārvērtīs bijušo sliežu ceļu par tādu pašu bezceļu, kā apkārtējā teritorija.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
3 0 Atbildēt

Green railways, ir diezgan daudz celiņi lv un ee

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
4 0 Atbildēt

Tur nav ceļu normālu. Pie mums pāķos pilns ar tiem.

Un sliedes neviens tur nav novācis, jo pārāk dārgi vest kaut kur metālā, tuvāko 500 km attālumā nevienam nevajag.

Ideja par pašu izbraucienu pasākumu jau nav slikta, bet kāpēc uzreiz tas dirselīgais salīdzinājums jāraksta - "a pie mums viss ir slikti...."

Raksti sava gopzema feisbuka lapās tādus komentus.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Pilns ar ko? Neizmantotajās dzelzceļa līnijās pēdējo 10 gadu laikā +/- visur sliedes ir novāktas; bums laikam bija ap desmito gadu - manā galā no liepāja - mažeiķi latvijas posma ir palicis tikai uzbērums [kaut kur bišķi varbūt sliedes ir palikušas, bet no cimdeniekiem līdz priekulei sliežu toč nav, man liekas ka vismaz viens tilts arī ir novākts], man liekas ka liepāja - ventspils arī - vidzemē un latgalē tādu līniju arī netrūkst.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Es rakstīju, ka "pie mums viss ir slikti" ? Gluži pretēji, esmu vienmēr uzskatījis, ka, ņemot vērā mūsu elites izcelšanos no PSKP biedriem un čekistiem, masīvas pārkrievošanas pakāpes un 5. kolonnas esamību, birokrātiju, atsevišķu amatpersonu korupciju, zagšanu , gļēvulību un slinkumu, valsts stāvoklis ir pat pārsteidzoši labs.

Bet likumīgā un nelikumīgā metālu izzagšana iespaidīgos apjomos arī ir fakts.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bik papētīju par to vaiņodes dzelzceļa līniju - wikipēdijā rakstīts ka desmitajā gadā novāca sliedes no liepājas līdz priekulei bet tālāk tās ir - divpadsmitā gada gūgļa streetview arī rāda ka vaiņodē sliedes ir, un šī gada satelīta bildes arī liek domāt ka tur sliedes ir. Par iztrūkstošo tiltu starp priekuli un liepāju pār vārtājas upi izdevās atrast ka tas 13. gada rudenī ir ticis nozagts...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Spriežot pēc tā kas rakstīts wikipēdijā, tai dzelzceļa līnijai ir līdzīgs statuss kā pie mums alūksnes - gulbenes bānītim, tā ka nav nekas īpašs ka tur tās sliedes vēl ir.

Man vispār palika interesanti, kā būtu normāla lieluma ričuku aprīkot ar līdzīgu uzparikti, tik tādu, lai ar viena vai divu kloķu paraušanu varētu velosipēdu pārkonfigurēt spējīgu braukt pa ceļu, lai varētu pamukt no sliedēm, un pabraukāties pa mūsu atlikušajām dzelzceļa līnijām...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Te tā paša lietotāja viģiki, kuros viens otrs skats mani padara nervozu...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es laikam ņemtu par pamatu fat bike, un plato riepu vieta liktu 2 izmerunšaurakus ratus teiksim 28 un 26 collu, 26 - sliedem , 28 gruntenei/asfaltam, tik vot jā padoma kas ar tadu notiek pie parmijām, vai lien cauri nesprūstot ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pēdējā laikā esmu diezgan daudz lasījis par visādiem dzelzceļiem - nu pamatā Latvijas, sanācis arī palasīt par Igaunijas un Lietuvas dzelzceļiem. Latvijas dzelzceļos redzams parastais Latvijas veiksmes stāsts - novest līdz kliņķim un tad izdevīgi nolikvidēt - tā devītajā gadā lūžņos aizgāja Liepājas - Ventspils, Ieriķu - Gulbenes, Gulbenes - Vecumu un Rīgas - Ērgļu līnijas, divpadsmitajā gadā Liepāja - Vaiņode līnijas posms Liepāja - Priekule; interesantā kārtā Priekule - Vaiņode un Priekule - Kalēti [izteiksmīgāk būtu - Skoda] līnijas ir atstātas un turpina rūsēt tur, kur tās stāv - cik redzams visādās bildēs - jā, šīm līnijām ir dzelzsbetona gulšņi [atšķirībā no nojauktā posma, kur bija koka gulšņi] ar stipri ilgāku mūžu, bet vienalga, nah - vai tas, kas lika nojaukt, cerēja uz iespēju uztaisīt ar leišiem tranzīta bizīti; tas posms varētu nodrošināt bik taisnāku ceļu starp Mažeiķiem un Klaipēdu - ? Interesanti arī ka kāds savulaik pacenties Skodas virzienā izraut gabalu sliežu, bet, bildētājs un zinātājs komentāros sprieda ka to būs izdarījuši paši dzelzceļnieki; nogrieztajām sliedēm gali nokrāsoti lai nerūsē, un izgrieztais posms atrodas purvainā vietā kam piekļūt var tikai pa pašu uzbērumu.

Pētot par kaimiņvalstu dzelzceļa līnijām, izskatās ka ja gribētos pabraukāties ar ričuku pa sliedēm, piemērotākā līnija tam varētu būt Pērnava - Lelle; 70 km garš posms kurš tika slēgts pirms 2 gadiem; staciju bildēs redzami 45 gadus veci koka gulšņi, izdarām secinājumu - to līniju piemeklējis Rīgas - Ērgļu līnijas liktenis - nopista līdz kliņķim un slēgta, vēl tik atlicis nojaukt. Es gan pieņemu ka šāda nolaidība igauņiem ir notikusi jo šie cer caur Pērnavu izlaist Rail Baltic kura vietām pārklāsies ar esošo līniju, ieskaitot posmu caur pilsētu. Interesanti gan ka man gadījās internetā, meklējot 2012. gadā nojauktās Pērnavas stacijas bildes, uzdurties šādam te svaigam rakstam news.err.ee/1152600/kai-rimmel-estonia-does-not-need-rail-baltic ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu pie mums mīl grandiozas muļķības, ta ka domaju tas nav diži samelots, ka praktiskas jēgas no RB ir visai maz, tās ir ģeopolitiskas spēlītes.

Un mums Marupē tikšanas ar RB ttases apspriedes laikā vēl bija kaudze ar citiem argumentiem, ne tikai no transporta nozares viedokļa. Tur gan jāsaka ka RB arī daudziem būs izteikts konkurents, tā ka arī tas jāuztver ar zinamu.devu sāls, bet nu princips ir tāfs, ka lai cil ātrs būtu RB kraut uz vilciena atmaksājas visai šaurā piegades termiņu un attālumu diapazonā, un šobrīd pat tas RB vēl ar visu Eiropu nesavienosies ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Ja RailBaltica būtu vispār paredzēts kravām, tur būtu jābūt 4 sliežu celiem, nevis tikai diviem. Jo kravas vilcieni neiet 240 km stundā, kādu ātrumu reklamē tam pasažieru ekspresim. Kaut kad arī sākotnēji tika pieminēti 4 sliežu ceļi, bet tagad visās prezentācijās ir tikai divi sliežu pāri.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Kombinētajās līnijās visbiežāk manīti 3 sliežu pāri ar pārmijām kur izmainīties regulāros attālumos.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 1 Atbildēt

re kur īstai veids kā braukt pa sliedēm

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti