Plusi: vidējie sēdekļi ērti pārbīdāmi
Minusi: Mazs paātrinājums, patēriņš izskatījās virs 30kwh/100km
Plusi: vidējie sēdekļi ērti pārbīdāmi
Minusi: Mazs paātrinājums, patēriņš izskatījās virs 30kwh/100km
Pēc autoklasifikatora Citroen E-Space Tourer ir vidējās daudzfunkciju klases auto, tātad to var uztvert gan kā busiņu, gan kā minivenu. Pateicoties L3 virsbūvei, ļoti plašs salons un bagāžas nodalījums, 7 sēdvietas. Business klase ar LED dienas gaitas lukturiem (bet ksenona gaismām), papildus Webasto apsildi, atpakaļskata kameru un daudz dažādām papildus lietiņām. Šeit gan jāatzīmē, ka labas kvalitātes ādas apdare sēdekļi kontrastē ar diezgan lētu plastmasu apšuvumu paneļos. Gaita līgana, kā jau elektroauto, bet dinamika gan prasās lielāka. Kopumā viss likās labi, bet ir viens BET. Un tas ir enerģijas patēriņš. Testējot auto pēc nobrauktiem 14 km no automašīnas apsolītā nobraukuma tika nomīnusoti veseli 34 km. Patēriņš krietni virs 30 kWh/100 km. Tas gan šosejas režīmā, bet vienalga uzdzen stresu par iespēju nokļūt līdz izvēlētajam galamērķim. 55 490 eur atbilst šī brīža elektroauto cenu tendencēm vidējā klasē. Prasās nopietns atbalsts šāda auto iegādei, jo nezaļais analogs ar dīzeļdzinēju ir par 16 tūkstošiem lētāks.
Dīlera pārstāvis uzreiz norādīja – šis ir busiņš pilsētai. Tieši tā arī ir! Ietilpīgs, līgans gaitā, ar transformējamiem sēdekļiem, viegli stūrējas un pietiekami kvalitātīvs salonā (cik, protams, no busiņa varam prasīt).
Nobraucamā distance ir cits stāsts.
Šī ir lieta, kas ir kopīga vairumam elektroauto – reālos braukšanas apstākļos, īpaši rudenī, ziemā un pavasarī, tiem ir sarežģīti pietuvoties WLTP datiem, nemaz nerunājot par to sasniegšanu. Tiesa, dažos kaimiņzemes eksperimentos pierādīts, ka ar elektroauto var braukt ekonomiskāk nekā to noteicis ražotājs, lēni apļojot sacīkšu trasē vairāku stundu garumā, taču šādi testi un to rezultāti neatspoguļo to, kāda ir akumulatora veiktspēja, kad auto jālieto ikdienas vajadzībām.
No 330 km, kas lepni “izziņoti” uz auto sāniem, izdevās sasniegt aptuveni 150 km. To izskaidro elektrības patēriņš, kuru pārbaudīju ilgākā testa braucienā. Pēc veiktiem 522 kilometriem biju tālu atpalicis no solītajiem 19,7 kWh/100km. Tā vietā instrumentu panelī gozējās skaitlis 39,2 kWh/100km. Braucu pārsvarā viens, lielākoties pa šoseju un baigi nesteidzoties, jo citādi nemaz nevar – šis nudien ir nesteidzīgai braukšanai piemērots busiņš. Visvairāk laikam tracināja tas, ka atlikušā nobraukuma rādītājs neņēma vērā esošo patēriņu un katru reizi pēc uzlādes rādīja, ka varu veikt 300 km. Un katru reizi kritās divreiz ātrāk, nekā ražotājs paredzējis.
Ņemot vērā to, ka Latvijā temperatūras stabiņš pie nulles var pieturēties arī sešus mēnešus gadā, WLTP metodika ir visai tālu no realitātes, kādu piedzīvo vidējais braucējs mūsu apstākļos. Zemās temperatūras faktoram pievienojot pāris pasažierus, pretvēju, mantas bagāžniekā, ieslēgtas komforta funkcijas, nesēņojošu braukšanas manieri un nobraucamā distance var samazināties būtiskāk, nekā to esam raduši redzēt automašīnās ar iekšdedzes dzinēju. Citroën E-SpaceTourer šajā stāstā gan nav viens. Vairumam elektroauto tas šobrīd ir raksturīgi.
Pilsētā patēriņš būs nedaudz mazāks, taču uz lielu ekonomiju nevajadzētu cerēt, jo smagnējā busa iekustināšana katrā krustojumā arī nav viegls uzdevums.
58 490 eiro nav brangs cipars, ja salīdzina ietilpības/cenas attiecību elektroauto segmentā, taču…
1. Šajā cenu kategorijā zīmola prestižam ir nozīme. Citroen šeit netiks līdzi augstajam “plauktiņām”. Versijas nosaukums “Business VIP” nepalīdzēs.
2. Šis ir cenu slieksnis, kurā iespējams iegādāties arī ļoti labi aprīkotu VW Multivan ar plug-in (spraudņa) hibrīdu. Izmērā tas būs nedaudz mazāks, bet ļoti moderns un ar maziem CO2 izmešiem.
Būtībā Citroën E-SpaceTourer ir diezgan feins auto, taču tam prasītos ietilpīgāka baterija un jaudīgāks elektromotors, pretējā gadījumā mērķauditorija ir gaužām maza. Tad šai cenai būtu vieglāk pievērt acis. Ir skaidrs, ka komercauto klasei ir grūti tikt gala ar elektrisko tehnoloģiju izaicinājumiem. Vismaz pagaidām.
Ar šo busiņu pavadīju nedēļas nogali un sapratu, ka lieliem attālumiem pa šoseju labāk izvēlēties citu auto, ja nav vēlmes braukt ar ātrumu līdz 90 kmh. Protams, var mazliet ātrāk, bet nu tad jārēķinās, ka arī gaitas rezerve saruks straujāk. Vēl straujāk tā saruks ziemā, ja nevēlēsies nosalt un ieslēgsi apkuri. Tad ne tuvu solītajiem 330 km busiņš nenobrauks. Drīzāk būs 200 km. Bet citādi - ar to pašu motoru, kas ir e-C4, ir pietiekami dinamisks un labi turas uz ceļa. Pasažieriem arī patiks.
Ja modeļa nosaukumā figurē VIP, jāgatavojas nopietnai apskatei. Salīdzinoši kvalitatīva sēdekļu apdare kontrastēja ar salīdzinoši lētu plastmasas apdari. Pēc dīlera teiktā, busa galvenais pielietojums pārvest VIP no punkta A pilsētā līdz lidostai un otradi. Bet tik šaurai pielietojuma amplitūdai diez vai auto būs rentabls.... Pamatā pielietojums pamatots ar augstu elektrības patēriņu, kas man svārstījās ap 35kw... Testētā auto cena 58490 eur varbūt nav nesamērīgi augsta, bet kad šai segmentā nāks „lielie dūži” šim viegli neklāsies....
Citroën E-SpaceTourer elektroauto tests, atsauksmes un iespaidi 2022
Jaunais Citroën E-SpaceTourer autotests no 2021 gada, kāda pieredze?