Compass ... nu parasts auto, galīgi neinteresants segments šim auto brendam. Es teiktu auto bailīgām dāmām ... paaugstināta klīrense, šausmīgi daudz drošibas funkciju, kuras besī iebraucot mežā, jo reaģē uz jebkuriem krūmiem. Brauc ne slikti un viss tur ir ... katram auto ir savs pircējs.
Šis drīzāk ir Fiat nevis Jeep. Attiecīgi Compass pat nav nolēmis piedalīties bezceļu piedzīvojumos. Tas apzināti notēmējis konkurēt ar parastajiem krosoveriem kā Nissan QQ vai Volkswagen Tiguan. Tāpēc arī uzsvars uz priekšpiedziņas versiju. Acij piemīlīgs dizains gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Beidzot Jeep ir patiešam gaumīgs un digitalizēts vadības panelis. Auto vairs nav robusts mačo gumijas zābakos, bet gana smalks un iznesīgs, lai iekļautos urbānajā vidē.
Uzreiz jāsāk ar svarīgāko – atjauninātais Compass, manuprāt, ir visnopietnākais pretendents uz “Gada modernizācijas” balvu. Atliek palūkoties uz modernizētā Compass interjeru, lai saprastu, ka tieši šādu modeļu pieteikumus žūrija gaida izvērtēšanai. Šī ir kā jauna paaudze! Par visu pēc kārtas.
Ja modelis veiksmīgi startē Amerikā, tas nenozīmē, ka panākumi garantēti arī Eiropā. Spilgts piemērs tam ir Jeep Compass, kas līdz ar atjauninājumu tagad kļuvis eiropeiskāks. Šeit varam likt arī vienādības zīmi – kvalitatīvāks, pievilcīgāks un modernāks. Jeep pierāda, ka vienas paaudzes ietvaros iespējams veikt apjomīgu kļūdu labojumu.
Ārēji modernizētais Compass raksturojams kā "baby" Grand Cherokee. Jauni bamperi un LED lukturi to padara līdzīgāku vecākajam brālim, savukārt dārgākajās versijā tas iegūs melnu dekoratīvā radiatora režģi, lielākus vieglmetāla diskus un citus akcentus, kas padara to par pievilcīgu un miniatūriski masīvu SUV. Tiem, kuri aizrāvušies ar atraktīvākiem izbraucieniem ārpus pilsētas robežām pamanīs, ka tas pilnībā nenosedz sānu slieksni, ļaujot netīrumiem uzkrāties šajā virsbūves daļā. Pie tā būs jāpierod. Vēl būs jāpierod pie tā, ka bagāžnieka ietilpība nebūs tā ievērojamākā.
Par interjeru. Pirmkārt, atjauninātajā modelī apdares materiāli vairs nav izmantoti no mazcenas veikala kancelejas preču stenda, kā tas bija iepriekš. Tagad šeit ir mīkstas virsmas, kas padara braucienu ne tikai klusāku, bet arī patīkamāku.
Otrkārt, analogo instrumentu paneli aizstājis 10,25 collu digitālais ekrāns ar pielāgojamām izvēlnēm. Treškārt, centrālo displeju ar novecojušo grafiku aizstājis moderns 10,1 collas HD izšķirtspējas ekrāns, kas novietots tieši tā, lai netraucētu apkārtējo pārskatāmību.
Atskaitot to, ka saulainā laikā uz ekrāna izteikti būs redzami pirkstu nospiedumi, sistēma strādā itin labi. Ieslēdzot atpakaļgaitu, šeit būs redzams skats uz aizmuguri ne tikai kvalitatīvā, bet arī ļoti liela izmēra bildē. Jāatzīmē, ka šajā cenu klasē arī Jeep navigācijas sistēmas karte ir viena no advancētākajām.
Automātiskās transmisijas svira tagad labāk saguļ kopā viduskonsoli, bet klimata kontrolei vēl joprojām saglabāti fiziskie slēdži. Citādi Jeep nemaz nevaram iedomāties. Arī stūre ieguvusi jaunu izskatu, līdzinoties Range Rover modeļos redzētajam.
Varbūt var teikt, ka sākotnējais modelis ietvēra netipiski daudz nepilnību, tāpēc atjauninātā versija ir tikai loģiska augšupeja. Lai vai kā, šādu izaugsmi feisliftā neesmu redzējis jau labu laiciņu.
Kā moderniem auto pienākas, arī šeit atrodama gūzma ar jaunākajām drošības sistēmām. Tiem, kuri raduši uzticēties sev un izslēgt, piemēram, līniju asistentu, šo darbību nāksies darīt ik reizi, kad auto tiek no jauna iedarbināts. Tas pats attiecas arī uz ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, kas mūsu ceļos strādā pavisam nekorekti.
Dzinēju izvēle nebūs liela. Mūsu Compass ieguvis salikumu, kas Jeep zīmolam ir ļoti neraksturīgs raksturīgs. Priekšpiedziņas krosovers ar 1,3 litru četrcilindru turbomotoru. 150 ZS agregāts savienots ar sešpakāpju divsajūga automātisko transmisiju un būs paredzēts mierīgai un komfortablai braukšanas manierei.
“Paskriet” ar šo auto būs visai sarežģīti, turklāt mazais agregāts visai skaļi rēks. 6AT pēc uzvedības līdzinās variatora tipa transmisijai, tāpēc nesteidzīgs paātrinājums ir pareizā atslēga, lai plūdeni varētu izbaudīt braucienu. Šī ir tā retā reize, kad varu ieteikt pamēģināt 6MT versiju.
Veicot aptuveni 500 km testa braucienu, galvenokārt kreisējot pa šosejām, vidējais degvielas patēriņš nenoslīdēja zem 8 l/100 km atzīmes. Ar vienu uzpildi varēs veikt aptuveni 500 – 600 km garu distanci.
Kā alternatīva 1,3 litru agregātam pastāv arī plug-in uzlādējamā hibrīda pilnpiedziņas versija, tomēr šīs modifikācijas cena pietuvosies jau 50 000 eiro atzīmei.
Kamēr pasaule vēl tikai gatavojas jaunā Grand Cherokee uzņemšanai, Compass jau tiek piedāvāts pircējiem un bagātīgi aprīkota versija maksās aptuveni 35 000 eiro. Jeep klāstā šis modelis ieguvis stabilu pozīciju, jo Wrangler ir vairāk piemērots piedzīvojumiem un stilam, Gladiator paredzēts bieza maciņa turētājiem, bet Renegade dizains var šķist pārlieku īpatnējs.
Compass šobrīd piedāvā ļoti labu cenas un veiktspējas attiecību, it īpaši ņemot vērā, ka tas ir otrs lētākais modelis Jeep gammā pēc Renegade.
Vīram Gladiator, sievai Compass. Sekosiet šai formulai vai nē, Compass modernizācijas augļi ir patiesi saldi.
Uzlabojumi interjera apdares kvalitātē atjaunināto krosoveru padarījuši pievilcīgu un saprotamu arī pircējiem Eiropā.
Šādā auto vairākas dienas braucu Itālijā, auto bija jauns un lādējams hibrīds. Tehnoloģijas jau ūberalles, 60km ar bateriju un tālāk nemanāmi aiziet benzīna dzinējs (kā Opel Ampera savulaik), tomēr ārkārtīgi ēdelīgs ārpus pilsētas, parastu auto atgādinošs no ārpuses un nekā tāda arī salonā. Augstāka sēdpozīcija ir patīkama, bet, lai piedod Jeep, tādu nemūžam sev negribētu vis.
Man jau liekas, ka Jeep ir jābūt pilnpiedziņas automobilim, un par to es pārliecinājos pēc bēdīgās pieredzes ar parasto priekšpiedziņas Cherokee pirms vairākiem gadiem, kad talkā dabūju sauktu Subaru, lai tiktu ārā no meža ceļa smiltiņām. Bet, ja nav plāns iekarot drūmus bezceļus, Jeep Compass ar priekšpiedziņu un 1,3 litru turbo motoru būs labs sabiedrotais ikdienā, jo tam bez cienījama ārējā izskata Grand Cherokee stilā un samērā gaumīga interjera, ir arī krosoveriem/pilsētas SUV raksturīgais klīrenss.
Jeep värds tomēr nozïmē ïstu bezceļu visurgājēju un tāpēc lietot Jeep nosaukumu pirms Compass ir maldinoši, godīgi šo auto būtu nosaukt Fiat Compass....
Jeep Compass tests, atsauksmes un iespaidi 2022
Jaunais Jeep Compass autotests no 2022 gada, kāda pieredze?