Volkswagen Multivan auto tests, atsauksmes un iespaidi 2022 / 2023

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Jaunais Volkswagen Multivan tests no 2022 gada, kāda pieredze?

 
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 0 Atbildēt

Nav ne jaumas par testu, bet kādēļ bija jālikvidē Multivan (t.i. pilnizmēra busu) un jāatdod nosaukums Sharan pēctecim, nav īsti skaidrs. Multivan, kas vienmēr ir bijis ikonisks auto un bijis sava veida flagmanis komforta busu klasē, ar šo ir pasludinājis šīs līnijas beigas un tagad pat nav īsti skaidrs, kas ir šī auto mērķauditorija - jo cena joprojām ir kā Multivan, bet nekas vairāk par minivenu, kuri citiem ražotājiem ir ievērojami lētāki, tur nav.

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka ir neskaidrs šāda mulsinoša Multivan nosaukuma piekabināšana Šarānveidīgajam. Zinu, ka daudzi Multivan fani šo neuzskata par normālu mašīnu, bet kaut ko saspiestu. Man tuvākā laikā iespējams būs aktuāli atrast 7vietīgu auto- Multivans būtu interesants, jo daudzi saka, ka brauc kā vieglais un ir pietiekami ietilpīgs - lielākie trūkumi lētā plastmasa panelī un cena. Man tāda sajūta, ka šajā segmentā vispār ir samērā mazs piedāvājums. Ir vai nu busveidīgie Traveller, Proace vai nu uz bulku vāģu bāzes berlingo, caddy, rifter. Es pat nezinu, kas būtu tiešie konkurenti. vienīgi, kas nāk prātā ir kosmiskais Huyndai Staria, kas arī maksā ap 50K, bet šķiet oficiāli dīleris šo nemaz nepiedāvā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Lūk tev virkne auto, "brauc kā vieglie un ir pietiekami ietilpīgi": www.caranddriver.com/features/g15087665/best-most-reliable-minivans/

Ir kaut kāds iemesls, kādēļ tie ir no Amerikas tirgus un kādēļ lielie ražotāji neredz tiem pieprasījumu Eiropā. Vai tādēļ, ka stulbi un VW ir vienīgais gudrinieks, kas saredz peļņu šādam modelim Eiropas tirgū? Es gan vairāk prognozēju tādu pat izgāšanos, kā ar Phaeton.

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
0 0 Atbildēt

Es tieši runāju par Eiropas tirgū pieejamiem variantiem. Atceros, ka senajos laikos Allhambru (tipa Sharānu), automātu, vidējā komplektācijā varēja nopirkt 32-35K EUR, tagad labi, ja caddy sanāk par tādu summu. Šobrīd Latvijā Caddy vispār nevar pasūtīt un Multivanu arī nē, ražotājs dīleriem iespējams dos zaļo gaismu tikai 2023. gadā un uz auto varēs cerēt 2024. gadā. Ja nedaudz pierausies ar cenām, tad Multivan kaut cik varētu iet, jo Eiropas tirgū pārsvarā alternatīvas ir uz komerauto bāzes. Vienīgi prātā vēl nāk Galaxy un Espace, kas varētu būt kaut kas līdzīgs.

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

Renault Espace.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 1 Atbildēt

Patreizējā Espace paaudze ir tā sarāvusies, ka var konkurēt ar Touran.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Espace vairs ražots netiek, vismaz ne Baltijas tirgum. Un šogad Galaxy arī tiek ņemts nost no trases.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka daudzi gaida jauno Dacia Jogger 7vietīgo hibrīdu. Vai tāda alternatīva neder?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

jogger nav 7 vietīgs, atšķirībā no vecā lodgy kam bija 3 pilna platuma sēdekļi ar isofix. 2. rindā ir 2.5 sēdekļi tāpat kā citos auto, kas nav miniveni/busi.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

nu labrīt))). T sērija bija un ir nedaudz pielāgots kravas auto. flagmanis no otrā gala par flagmani šajā segmenta var saukt tikai Viano, kuram aprīkojumu vienmēr varēja salikt x10 labāku nekā jebkuram T=4=5=6=...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Par to jau tieši stāsts - pielāgotais kravinieks deva priekšrocības, kuras citiem nebija. Viano, ja no tā gribēja izspiest to pašu, ko no Multivana, neizbēgami uzticami aizveda uz servisu, nekur citur. Lai gan, protams, ja runā par nebraucamas mēbeles apdares ekstrām, tad jā - Viano noteiktu varēja salasīt vēl dārgāku par Multivan. Par 10x gan, protams, pārspīlēts

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
1 0 Atbildēt

Nemurgo. Viano problēma visos laikos bija tikai rūsa un dažreiz pa kādam nevainīgam elektrības gļukam, jo aprīkojuma līmenis tomēr ir kosmiskā attālumā no fofāgena. Viano dzinējiem nav izteiktu problēmu, un kārbas mersim klasiski savas un labas. Īsta pastāvīga pilnpiedziņa bet nekādām muftām. Pneimo pakalā, panorāmas lūkas un plašāka salonu izvēle. Kamēr teju visiem t4 kārbas ir jāmeklē ar uguni, t5 visi motori ar milzu problēmām, un rūsē tāpat kā viano, nemaz nerunājot par komfortu uz kādu trījnieku.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Es nemurgoju. Ja tie ir murgi, tad tikai dalos ar šīs klases auto lietototāju murgiem. Es, kā izskatās, šajā punktā esmu tipisks eiropietis - t.i. visi eiropas 7-seateri ir msh ienīstie SUV, ko izvēlētos es. Busveidīgos pasažierniekus joprojām mīl aiz dīķa.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Kā teica Klarksons: ja jūs nonākat pie minivena (t.i. 7vietīga auto) izvēles, tad pietā vainīgs esat jūs pats.

Bija iespēja pabraukāt ar Viano ar 25 k. uz ODO. Piekare aizmugurē grabēja tā, ka ausis krita ciet. Palika slikts iespaids

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Šķiet ka tas jaunais Multivans ir tjūnēts Caddy, ne Sharan

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Caddy Family ir tīri labs, bet cena bija neadekvāta vēl pirms krīzes.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nu Multivan tak labāks. Un modificēts bulkuvāģis vienalga ir bulkuvāģis. Nesaprotu kāpēc tādi jāizvēlas, ja ir pieejami normāli civilie auto. Kaut vai Ford Cmax

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Ietilpība VW ir gandrīz 2x lielāka.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Nu ja lieto maizes piegādēm, tad droši vien ir labs arguments. Savukārt ceļojot ar ģimeni ietilpība nav bezgalīgi nepieciešama

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Viss jau atkarīgs no ģimenes lieluma un ar to, ko saprot ar ceļošanu.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Tas ir vairāk tādas praktiskas ne-pilsētas ģimenes auto, ar kuru var vest gan ģimeni, gan būvmateriālus. Tāds DIY auto.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Multivans? Vai nu tu nezini, kas ir Multivan vai nu esi sajaucis ar Caravelle, kas der kā tevis minētais DIY.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Caddy Family. Bet ar Multivan ir līdzīgi, var izņemt sēdekļu rindas un vest ko vajag. Vismaz T4 tā bija. Vienīgais, kas man nepatīk, ka visām VW pasažieru versijām aizmugurē nav atveramās divviru durvis, bet milzīgs, neērts paceļamais vāks.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

Neērts? Ļoti pat ērts. Lietus laikā ideāla nojume. Var stāvēt apakšā pilnà augumā. Ne Porziņğis gan. Manam ir elektropievads, atveras/aizveras bez spēka.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

ar elektrību jā, bet parastā variantā divviru durvīm ir savas priekšrocības - atvēršana/aizvēršana bez spēka - bērni un sievietes teiks paldies, t.sk. šķirbiņā ātri kaut ko ielikt nevēdinot lieki salonu, šaurā stāvvietā kaut ko iemest bagažniekā. Salona spogulis kļūst mēreni bezjēdzīgs, bet busam piestāv lietot sānu spoguļus.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Nu varētu arī par to salona spoguli pastrīdēties. Un jā, Multivan sānu spoguļi laikam ir labākie spoguļi, ar kādiem man ir nācies sastapties. Pat MB V-klasse nav tik lieliski spoguļi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

Renault trafic spoguļi arī konfekte - planšetes izmērā ar lielu asfērisko zonu malā + atsevišķs īpaši izliekts spogulis apakšā, kur apskatīt brauktuvi/aizmugures ratu/apmali.

Ar sāniski veramajām aizmugures durvīm salona spogulim zūd jēga, jo tajā var redzēt galvenokārt daudz pagalvjus/pasažieru galvas + stabu, kas veidojas no abu aizmugures durvju metāla daļām; ja nu vienīgi pagriezt tā, lai labi var redzēt 2/3 rindā sēdošos pasažierus

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

Aizmugurējo sēdekļu rindu vienam izņemt nemaz nav tik viegli

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Es kā Multivan T6 lietotājs jau gandrīz 5 gadus varu nešaubīgi teikt, ka jaunais Multivan nav Multivan, bet drīzāk Sharan +.

Bet nebūs melots, ka arī vecais, labais Multivan parastajā (lasīt - īsajā) versijā arī nav nekāds ietilpības etalons. Runa ir par bagāžas nodalījumu. Jā, salonā vietas ir daudz, taču bagažnieks ir ļoti pat neliels. Manējais ir Long versijā un tāds gan ir superietilpīgs un ceļošanai ļoti piemērots. Šobrīd ikdienā vairs nav nepieciešamība pēc tik liela un ietilpīga auto, bet žēl pārdot (šobrīd tirgus cena šim ir tāda pati, par kādu to nopirku pirms 4,5 gadiem), jo garos gabalus ar neko citu nemaz negribas braukt. Uzturēt gan arī baigi racionāli nav, jo tas vairāk stāv nekā pārvietojas.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

+1 par garo versiju, ar 3 sēdekļu rindām līdz jumtam kādi 1.5 kubi bagāžas telpas.

vispār pārdod arī oldschool multivanu, kas saucas "T6.1 multivan". rublis marketologiem, kas dažādas mašīnas pārdod ar vienu nosaukumu

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Par T6.1 taisnība, bet tas ir pieejams tika 4Motion un īsajā versijā. Long nav pieejams. Savukārt, T7 Long versijā ir apmēram T6.1. (īsā versija) izmēros.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

T7 no ārpuses izskatās konkurē ar Grand Voyager u.c. amerikas tirgus miniveniem, arī īstus 3 sēdekļus blakus kā pilizmēra busā iespiest diez vai sanāks

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
0 0 Atbildēt

Ja T7 būtu saprātīgā cenā, man labi patiktu, jo darba dienās pārsvarā pārvietojos viens, bet brīvdienās visas 7 vietas aizņemtas. Man tas klasiskā Multivana busīgums īsti nepatīk, bet T7 uzvedoties uz ceļa tikpat kā parasts vieglais. Ja garāks brauciens ar vairāk mantām, tad var uzmest jumta bagāžnieku. T7 garā versija maksā vidējā komplektācija dafiga 50+. Paskatījos 7vietīgo Tiguan Allspace, tur trešajā rindā ir dikti maz vietas.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
3 0 Atbildēt

Vai esi braucis ar klaisku Multivan? Nezinu, kā ir iepriekšējām paaudzēm, bet T6 vadās kā vieglais auto pilnīgi noteikti. Arī lielā ātrumā līkumos ir ļoti stabils. Noteikti nav sajūtas, ka brauc ar busu (kā tas ir, piemēram, ar Renault Trafic). Vienīgais, kas nodod, ka tas nav vieglais auto, ir augstā sēdpozīcija, lielie spoguļi un milzīgais salons, skatoties atpakaļskata spogulī.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Arī Trafic ir kā vieglais. Ja salīdzina ar Sprinter, piemēram.

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
0 0 Atbildēt

Man sanāca normālu izbrauciens ar toyotas/peugeot/opel alternatīvu, galīgi nepatika. Ar T6 pavisam nedaudz un vairāk kā blaukssēdētājs tā gan bija diezgan pilnas komplektācijas Caravella, bet cik saprotu, ka Multivans vairāk ar interjeru atšķiras. Droši vien busa iespaidu radīja plašais salons un augstais beņķis. Būs jāizbrauc kāds lielāks līkums. T7 varētu būt krietni mazāks patēriņš kā T6, kas pie mana nobraukuma sāk spēlēt lomu.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Izvēloties Multivan, ir jārēķinās ar lielāku degvielas patēriņu (vismaz līdz 6.1 paaudzei) un lielākiem apkopes/uzturēšanas izdevumiem (jo skaitās komerctransports).

Manam Multivan (2.0 TDI (vis trīs sarkanie burti un lielākā jauda)) degvielas patēriņš ārpus pilsētas ir ļoti pat OK. Ja brauc uz Pērnavu (spiests ievērot ātrumu), tad vidējais patēriņš 6,5 l/100 km. Ja tikai pa pilsētu, tad ar 11-12 litriem jārēķinās.

Braucot uz Eiropu, visās reizēs vidējais patēriņš pēc bākas metodas bija praktiski vienāds - 9,1 l/100 km, bet tur gan kalni, gan bānis.

Gan jau, ka T7 ir ekonomiskāks

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

liela šķērsgriezuma kaste aerodinamiku neapmānīs - visu izšķir ātrums. Mazliet aerodinamiskāki spoguļi un grīda vairāk noklāta ar plastmasām, aktīvā radiatora reste dod nelielu ieguvumu. Ripinot uz 89 fūres aizvējā var dabūt 5 l/100km, katri 10kmh dod kādu litru klāt, pie 130 jau 9-10l būs.

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
0 0 Atbildēt

Man agrāk bija pēdējās paaudzes Sharāns ar divlitrīgo dīzeli. Kādi 6,5 litri vidēji uz simta apēda. Izskatās, ka T7 ir jūtami augstāks par Sharānu un nedaudz zemāks nekā T6. Tā kā grūti saprast kāds būs reālais patēriņš. Viņi spiež T7 uz plug in hibrīda motoru 1,4+bača. Pilsētā varētu būt ekonomisks, bet ja daudz ārpus pilsētas, tad varētu būt paliel patēriņš + jautājums, cik cilvēki gatavi ikdienā plugoties

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Necik. Šovasar speciāli uz Vācijas bāņiem pievērsu uzmanību, kas tur braukā. Vienīgais hibrīds, ko varēja redzēt bieži - Mitsu Outlander, ko jau sen esmu noskatījis, kā interesantu eksemplāru starp parodijām. Elektroauto uz bāņiem vispār nerādās.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

BTW, ne vienmēr var viegli atpazīt plug-in auto, jo tiem nav speiciālu numura zīmju. Pie IKEA regulāri lādējas VW un Škodas, kas izskatās kā parasti iekšdzedzes dzinēju auto, taču tiem ir arī elektro uzlāde. Precīzi nezinu, bet, cik sapratu, nobraukt var ap 60 km ar elektrību vien. Rīgai faktiski ir pietiekami. Vienīgā bēda, ka šie auto ļooooooti lēni lādējas

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ar tik sliktu redzi, ka nevar saskatīt uz pakaļas uzlīmēto "plug-in" drīkst pie stūres sēdēt?

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 0 Atbildēt

Vairumam auto uzraksti uz pakaļas nu jau ir papildaprīkojums.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nopietni? Paskaties uzmanīgāk - papildaprīkojums ir "no badge". Jo īpaši, ja tas ir tik politkorekts uzraksts, kā "plug-in"

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Nortel ir taisnība. Droši vien ne visi, bet daļa ražotāju par šo "uzlīmīti" prasa papildu samaksu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

T6 cik saprotu ir neatkarīgā piekare aizmugurē, dēļ kā aizmugure precīzāk sekos līkumā bet visādi citādi multivan ir iztapsēts transporter.

Liels klīrenss, garāki piekares gājieni, augsts masas centrs - kombinācija, kas nevar dot izcilu vadāmību.

Drošs auto piemērotos ātrumos, bet trasē ar vienādiem pilotiem salīdzināmi motorizēts Golf vai Fiesta būs ievērojami ātrāks.

www.roadandtrack.com/motorsports/news/a4802/news-nurburgring-lap-record-revo-van/ re kur kaut kāds nordschleife rekords ar šķūnētu T5 busu uzstādīts, Klarksons ar standarta S-Type dīzeli nobrauca tādā pašā laikā. Bet jāņem vērā, ka pro braucējs ar S-Type nobrauktu ātrāk

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Visfantastiskākais ir tas, ka visi tādi rallisti, ka buss ir par nestabilu. Bet tad, kad atiet no ekrāna, tad izrādās, ka ar patiešām nestabilu amerikāņu auto ar cietajiem tiltiem var komfortabli braukt daudz ātāk, nekā visi tie trases golfi un fiestas.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

mušas atsevišķi, kotletes atsevišķi

busi nav nestabili - uz šosejām var bieži redzēt zemu lidojošu piegādes transportu, kuram laiks ir nauda. Bet tie busi brauc ievērojami tuvāk veiktspējas robežai, nekā to pašu manevru izpildot ar vieglo.

Vieglais auto ir būtiski stabilāks - domāju, ka Dreiliņu apli vieglais auto var izbraukt ar ~10kmh lielāku ātrumu nekā buss.

Salīdzināt ikdienas braukcienus ir bezjēdzīgi - ar mopēdauto var apdzīt E klases katafalku, kas ved klientu, vai x5, kuras vadītāja runā pa telefonu un vienlaicīgi raksta facebook ziņas ar 3cm nadziņiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tad nevajag ar savām mušām kotletēs līst. Par SUV jau šito tēmu izgājām, tagad par busiem atkal vajag? Nu nav normālā koplietošanas satiksmē nekas "ievērojami tuvāk veiktspējas robežai". Un praksē tieši tie "stabilie" ir tizlāki un lēnāki par "nestabilajiem".

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

tak kāpēc vajag šito herņu rakstīt benzīngalvu forumā? marš uz cāli un raksti cik uziet, ka landcruiser vai buss ir tikpat vadāms kā vieglais auto

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Šis ir tā kā forums tikai par braukšanu slēgtās trasēs? Jeb tu vienkārši esi idiots?

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

O! Vai jūs sakata, ka VW ir pārskatījis fizikas likumus? Centrabēdzes, sviras, utt.

Domāju, ka liekiet kādu piekari gribat, bet pēc normāla vieglā brauciens no lidostas viadukta vienalga ļaus brīvi izdalīties adrenalīnam. Visur....

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

jā vw bija pārakstījis fizikas likumus, bet tikai ar Volkswagen Polo R WRC modeli

Konuss Reģ.: 10.02.2015
1 0 Atbildēt

Jaunajā Multivan vairs nevar lepoties ar busiņa plašumiem salonā, drīzāk tas sarucis līdz Voyager izmēriem, un ar trīsvietīgo solu aizmugurē, bagāžai dauz vietas vairs neatliek. Iespējams Long versijā ir kādi jūtami uzlabojumi šajā ziņā.

Forši, ka visa Multivan salona garumā ir sliedes, pa kuriem bīdīt sēdekļus, tādējādi ikviens pasažieris var atrast piemērotāko daudzumu vietas kājām.

Gaitas īpašības kļuvušas patīkamākas, nekā busiņveidīgajā Multivan 6, ar kuru iepriekš nācies braukt. Jaunajā veidolā tam ir mīkstāka gaita - iepriekšējais bija diezgan ciets un uz nelidzena ceļa diezgan drebelīgs. Slīpā vējstikla dēļ jaunā Multivan būs jāsadzīvo ar plašu priekšējā paneļa palodzi, līdzīgi kā New Beetle un agrākajos Sharan modeļos. Bet papildus logi priekšējās statnēs ļoti palīdz uzlabot redzamību.

Konkrētajā versijā Multivan bija aprīkots ar plugin hibrīda iekārtu, kas pazīstama no Passat GTE. Tā nodrošina pietiekamu dinamiku un arī ekonomiju. Cena šikākajā komplektācijā no nepilniem 62 000 EUR (garajā versijā no 63.5 tūkstošiem) un papildus ekstras cenu var viegli uzaudzēt līdz visiem 80 000. Daudz, jo sevišķi, ja jārunā par diezgan paviršo apdares kvalitāti. Lētie materiāli liek par sevi manīt grabēšanas veidā gan priekšā, gan aizmugurē. ID.Buzz salons ir krietni labāk nostrādāts. Un busiņu cienītājus var iepriecināt ar to, ka Multivan 6.1 joprojām tiek ražots.

JanisBite Reģ.: 02.08.2016
0 0 Atbildēt

Labas ziņas VW busu mīļotājiem- pārmaiņas ir notikušas! Iepriekšējā platforma (T5, T6 un T6.1) tiek ražota (un joprojām tiek ražota) jau kopš 2002. gada rudens – pagājuši tieši 20 gadi! Ar bažām gaidīju pirmo braucienu ar jauno VW Multivan, zinot, ka tas būvēts uz MQB platformas (to radīja 10 gadus atpakaļ), jo tik liels un smags auto uz šīs platformas vēl nav būvēts! Kā tā kalpos? To uzzināsim tuvākajos gados… Labā ziņa – uz šīs platformas tika būvēti arī pilnpiedziņas, hibrīdu un pilnībā elektriski auto, tādēļ ir cerība sagaidīt arī ko vairāk kā pašreiz. Un pašreiz mums piedāvā 2 litru dīzeli un benzīna dzinēju, kā arī PHEV versiju!

Tad arī šī PHEV versija tika dota kā testam - eksemplārs ir ar nepierastu mazu dzinēju busiem – eHybrid 1.4 litru benzīna iekšdedzes dzinējs ar 6 pakāpju DSG automātu un elektromotoru – šāds spēka agregāts mums jau ir labi zināms no VW Golf GTE.

Augstsprieguma akumulatora ietilpība ir 10.4 kWh, kam būtu jāpietiek līdz 50 km braucienam ar tīru elektrību. Atbilstoši WLTP testa metodikai – kombinētais degvielas patēriņš ir 1.5 l/100 km, bet degvielas patēriņš pie maza ātruma – 5.6 l/100km – un tas nozīmē, ka maksimālais degvielas daudzums kādu var uzņēmums norakstīt saimnieciskām vajadzībām ir 6.72 l/100km. Vai šāds patēriņš ir reāls? Izrādās, ka jā – un par šo faktu man liels prieks – 70 km distancē ar tukšu jaudas akumulatoru (hibrīda režīmā) degvielas patēriņš vienā virzienā (pie +10 grādiem) bija 5.8 l/100km, bet otrā rītā pie +4 grādiem – 6.5 l/100km! Diemžēl elektrības patēriņu neizdevās notestēt, jo automašīna komplektācijā nebija nekādu uzlādes kabeļu ☹.

Atgriežoties pie platformas – tās gaita ir mīkstāka kā T6.1. PHEV versijas pašmasa ir 2177 kg, bet pilna masa 2750 kg – iepriekšējā Multivan ar dīzeļdzinēju pašmasa bija ap 2000 kg, bet pilna masa ap 3000 kg – varbūt MQB platformas iespējas neļauj sasniegt augstāku pilno masu un tādēļ joprojām tiek ražots T6.1 Transporter, Caravella un pilnpiedziņas Multivan izpildījumā?

Vadītāja informācijas paneļa un vidus ekrāna informācijas pieejamība un uzstādījumi ir tādi paši kā šobrīd ražotiem citiem VW “brāļiem”, tādēļ par tiem nav ko daudz stāstīt – patika “modrības sargs” – braucot adaptīvā kruīza režīmā ar līniju asistentu un mēģinot neturēt stūri rokās (cerot, ka autonomā braukšana ir jau ikdiena) – brīdinājums displejā, bet pēc brīža pāris asi drošības jostas piesitieni, liek stūri atkal saņemt rokās un kontrolēt automašīnas kursu vien pašam!

TomsTimosko Reģ.: 09.04.2005
4 0 Atbildēt

Vizuāli tas atsvešinājies no iepriekšējo paaudžu «Multivan» tiktāl, ka virsbūves apmēri ir vienīgais, kas to saista ar praktiskāko modeli no VW saimes. Arī interjers ir pavisam cita pasaule. Tā vien šķiet, ka tas vēlētos būt «ID.Buzz», bet šoreiz tam jāpilda pārejas modeļa loma, savienojot iekšdedzes dzinēju pasauli un elektrifikāciju.

Tas neapšaubāmi pauž modernu redzējumu. Diez vai tā dizains kļūs tikpat ikonisks kā T1 vai T3, tomēr arī jauno veidolu novērtējuši eksperti, piešķirot tam prestižo «Red Dot: Best of the Best» apbalvojumu.

Vizuāli jaunais šķiet mazāks par priekšteci un kādam varētu rasties vēlme tam pielikt Sharan+ modeļa nosaukumu, taču nekas nenorāda uz to, ka salonā trūktu brīvās vietas. Turklāt tam ir pieejama arī pagarinātā versija, kas stiepjas līdz 5,18m.

Saliekot mantas līdz pat griestiem un līdz ar pirmo sēdekļu rindu, maksimālā ietilpība sniedzas līdz 4053 litriem – šajā busiņā var salikt daudz un vēl vairāk. Ja salona ietilpības limitus tomēr izdodas pārsniegt, «Multivan» vilktspēja, atkarībā no versijas, ir 2000 kg, tāpēc mantas var piekabināt arī aiz mašīnas.

Aiz trešās sēdekļu rindas pagarinātajai versijai būs 763 l telpa, bet bāzes modifikācijā 469 l. Lielam ģimenes auto tas nav daudz, taču šī iemesla dēļ iespējams kombinēt sēdvietu izvietojumu un nolocīt vai izņemt katru sēdekli atsevišķi. Tāpat tos iespējams pagriezt vienu pret otru, lai pasažieriem vieglāk būtu komunicēt vienam ar otru. Interesanti, ka ārējās malas sēdekļi pirmo reizi ir apsildāmi – piemērots risinājums mūsu apstākļiem. Tāpat bīdāmās sānu durvis iespējams atvērt ne tikai elektroniski, bet pat ar žestu kontroli.

Multivanā var ne tikai sēdēt, bet arī paēst vai uzspēlēt kādu galda spēli. Salona vidusdaļā uz sliedes novietots bīdāms multifunkcionālais galdiņš. Priekšā sēdošajiem tas var kalpot kā mantu glabātuve, bet, pabīdot uz otro rindu, tā ir pilnvērtīga virsma visdažādākajām izpausmēm. Jā, tieši tāpat kā iepriekšējā paaudzē, arī šeit galdiņš kļūst ļoti vokāls, ja braucat pa nelīdzenu virsmu.

Vai atminaties, ka «Multivan» pamatā ir MQB platforma? Tas nozīmē, ka būs jūtamas dažas manieres no vieglā auto. Jā, tas šūposies ceļa ieplakās un nedaudz svārstīsies līkumos, bet tas neuzvedas kā skolas autobuss. Tieši otrādi. Pie «Multivan» stūres varam atrasties augstāk kā citi, vienlaikus neliekot samierināties ar gūzmu kompromisiem, it īpaši, ja tiek izvēlēta papildaprīkojumā esošā adaptīvā balstiekārta (1255 – 1533 eiro).

Plug-in hibrīds teorijā ļauj veikt 50 km distanci tikai ar elektrību un bezizmešu režīmā varam pat sasniegt 130 km/h ātrumu. Realitātē var rēķināties ar aptuveni 30 km nobraucamo distanci. Iedarbināšanas brīdī tas ir kluss un paļaujas tikai uz akumulatoru. Šādam tādam maršrutam pilsētā ar zaļo enerģiju varētu pietikt, tomēr efektīvāk ir izmantot 13 kWh litija jonu akumulatoru, lai tas asistētu iekšdedzes motoram.

Ņemot vērā, ka braucu vairākus simtus kilometru garas distances un akumulatoru lādēju vien naktī, visai daudz sanāca paļauties uz benzīna motoru. Gala rezultātā ar vienu uzlādi/uzpildi varam nobraukt aptuveni 600 km ar 6,8 l/100 km patēriņu, tomēr tas ir tikai šī testa subjektīvais rezultāts.

Pēc ražotāja norādījumiem, ja pratīsit sabalansēt akumulatora enerģiju ar periodisku iekšdedzes dzinēja pieslēgšanos, uz katriem 100 km iztērēsit vien 1,5 l/100km. Teorētiski.

Ātrās uzlādes stacijas šai hibrīda sistēmai nav piemērotas. Tā vietā uzlādi var veikt mājās vai pie darba, piemēram, izmantojot ID. Charger uzlādes staciju, kas pieejama par 845 eiro. Tā nodrošina līdz 11 kW uzlādes jaudu, komplektā ietverot arī uzlādes kabeli ar garumu līdz 4,5m. Ar tukšu bateriju braukt nebūs izdevīgi, tāpēc par uzlādes iespējām ir vērts padomāt laikus.

Lai arī hibrīda versija ir dārgākā no visām (sākot no 52 141 eiro), tā patiesi šķiet piemērota izvēle šim modelim.

Dienas beigās secinājums ir viens – «Multivan» ir praktiskāks par jebkuru minivenu, nemaz nerunājot par pircēju iecienītajiem SUV, kuru cenas mēdz būt augstākas nekā «Multivan» piedāvājums.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti