Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Cupra Formentor (facelift) 2024 / 2025 auto tests, atsauksmes un iespaidi

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Cupra Formentor auto tests, atsauksmes un iespaidi par jauno modeli no 2024 / 2025

 
AndrisValdemars Reģ.: 03.04.2023
0 1 Atbildēt

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (1. vērtējuma daļa):

Patika:

Šo auto (konkrēto VZ komplekatāciju), manuprāt, būtu jāvērtē tikai no vadītāja sajūtu viedokļa, jo tas ir izteikts “Driver’s Car”. Tam ir ērti priekšējie sēdekļi ar teicama sānu noturību līkumos. Atraktīvs šķita motora iedarbināšanas un braukšanas režīmu pārslēdzēju risinājums uz stūres.

Saturīga, energoietilpīga un paredzama balstiekārta (VZ komplektācijai standartā ir regulējami balstiekārtas amortizatoru režīmi), kas arī režīmā “Cupra” (sportiskākais no režīmiem) pat uz ļoti nelīdzena ceļa ir stabila un teicami notur braukšanas trajektoriju. Braukšanas sajūtās CUPRA FORMENTOR VZ ir viens no azartiskākajiem modeļiem šajā konkursā (ne tikai pēc tehnisko datu lapā solītā paātrinājuma 4,8 sekundes līdz 100 km/h), konstruktori tā izplūdes sistēmai jau pieminētajā “Cupra” režīmā ir piešķiruši īpaši “garšīgu” urrr (pieņemu, ka kādreizējiem Audi Ur-Quattro faniem šis arī varētu patikt).

Nepatika:

Pārvietojoties ikdienā, nebūs ērta iekāpšana / izkāpšana, iespējams, ātri nolietosies vadītāja sēdekļa sēdvirsmas ārējā augstā “kante”. Ilglstošai braukšanai FORMENTOR būs ērts tikai priekšā sēdošajiem.

Klimata / multimedju vadībai nav fizisku pogu, taču vismaz priecē, ka audio skaļumu var pieregulēt ar pogu uz stūres – pogas ir “fiziskas”.

Dīlera mājaslapā nav pieejami detalizēti garantijas noteikumi un nav prognozētās servisa apkopju izmaksas (pieņemu, ka kādam tas varētu būt svarīgi, rēķinot dzīves cikla izmaksas).

AndrisValdemars Reģ.: 03.04.2023
0 1 Atbildēt

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paredzu, ka šī auto novecošanas jebkurā no posmiem atradīsies pircēju loks, kas VZ komplektāciju novērtēs un tam būs pieprasījums otrreizējā tirgū. Tam ir viens no populārākajiem VAG grupas DNF (EA888) sērijas motoriem (kas labi pakļaujas jaudas palielinājumam), komplektā ar augstam griezes momentam paredzētu divsajūgu automātisko DSG pārnesumkārbu. Saprātīgos režīmos ekspluatējot, motoram un pārnesumkārbai būtu jākalpo pietiekami uzticami. 

Atbilstoši vietnes Car-Recalls.eu datiem, FORMENTOR saņēmis 5 rūpnīcas atsaukumus – 2021.gadā par drošības jostu stiprinājumiem, 2022.gadā par motora vāka stiprinājumu un par drošinātāju izraisītu aizdegšanās risku (hibrīda versijai), 2023.gadā par aizmugurējā kreisā riteņa gultņu korpusu kvalitāti un par nepareizu dzinēja stiprinājumu termisko apstrādi.

2021.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 93% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai, kas aktīvas braukšanas piekritējiem (ar to domāju slēgtas trases apstākļus) varētu būt svarīgi.

Ja salīdzinām atpirkuma vērtību, piemēram, portālā Mobile.de atrodami 250 gab. 2021. izlaiduma gada CUPRA FORMENTOR VZ 4Drive (Eiropā kopā attiecīgajā gadā modelis pārdots 50 768 eksemplāros), kuru cenas ar nobraukumu zem 100 000 km sākas no 27 000 EUR un vairāk. Rēķinot ļoti aptuveni, arī bez inflācijas ietekmes, vērtības kritums no šī brīža aktuālās cenas 42 200 EUR – 27 000 EUR = 15 200 EUR / 3 gados, vai 422 EUR / mēnesī, vai 0,16 EUR / 1 km - par konkrēto piedāvājumu ar 93 000 km nobraukumu) – nav peļami priekš patiesas 333 ZS jaudas un apm. 420 Nm griezes momenta ikdienas ielas auto.

SandrisM Reģ.: 26.11.2023
0 0 Atbildēt

Formentor ir īstais auto tiem, kuri no braukšanas vēlas gūt arī kaut kādas pozitīvas emocijas, bet negrib/nevar tērēties Porsche Macan līmeņa mašīnai - ne jau velti Formentor Latvijā ir tik populārs. Feislifta versijā gan būtiskas pārmaiņas ar neapbruņotu aci tā uzreiz pat nepamanīsi: radiatora reste tagad ir mazliet izretināta, lukturi uzfrišināti un audiosistēmas skaļuma/klimatkontrolses slīdpogas tagad ir izgaismotas. Ar pēdējo gan diez vai vajadzētu īpaši lepoties, jo to, ka šīs stilīgās, taču ne pārāk praktiskās svītriņas priekšējā panelī tumsā tā kā derētu izgaismot, lai var saskatīt, kur pirkstu likt, jau nu dizaineri varēja aizdomāties uzreiz, nevis gaidīt vairākus gadus, lai defektu novērstu. Bet citādi viss pa vecam: ņiprs un žiperīgs auto sportiskas braukšanas cienītājiem par 40k "ar astīti" - jo mēs taču gribam versiju ar 200+ zs, vai ne?

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

iespējams, ātri nolietosies vadītāja sēdekļa sēdvirsmas ārējā augstā “kante”

Recaro un tipa-recaro sēdekļiem ir šāda nelaime. Tā, diemžēl, ir cena, kas jāmaksā par izcili ērtu sēdēšanu.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

AndrisValdemars rakstīja: CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paredzu, ka šī auto novecošanas jebkurā no posmiem atradīsies pircēju loks, kas VZ komplektāciju novērtēs un tam būs pieprasījums otrreizējā tirgū. Tam ir viens no populārākajiem VAG grupas DNF (EA888) sērijas motoriem (kas labi pakļaujas jaudas palielinājumam), komplektā ar augstam griezes momentam paredzētu divsajūgu automātisko DSG pārnesumkārbu. Saprātīgos režīmos ekspluatējot, motoram un pārnesumkārbai būtu jākalpo pietiekami uzticami. 

Atbilstoši vietnes Car-Recalls.eu datiem, FORMENTOR saņēmis 5 rūpnīcas atsaukumus – 2021.gadā par drošības jostu stiprinājumiem, 2022.gadā par motora vāka stiprinājumu un par drošinātāju izraisītu aizdegšanās risku (hibrīda versijai), 2023.gadā par aizmugurējā kreisā riteņa gultņu korpusu kvalitāti un par nepareizu dzinēja stiprinājumu termisko apstrādi.

2021.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 93% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai, kas aktīvas braukšanas piekritējiem (ar to domāju slēgtas trases apstākļus) varētu būt svarīgi.

Ja salīdzinām atpirkuma vērtību, piemēram, portālā Mobile.de atrodami 250 gab. 2021. izlaiduma gada CUPRA FORMENTOR VZ 4Drive (Eiropā kopā attiecīgajā gadā modelis pārdots 50 768 eksemplāros), kuru cenas ar nobraukumu zem 100 000 km sākas no 27 000 EUR un vairāk. Rēķinot ļoti aptuveni, arī bez inflācijas ietekmes, vērtības kritums no šī brīža aktuālās cenas 42 200 EUR – 27 000 EUR = 15 200 EUR / 3 gados, vai 422 EUR / mēnesī, vai 0,16 EUR / 1 km - par konkrēto piedāvājumu ar 93 000 km nobraukumu) – nav peļami priekš patiesas 333 ZS jaudas un apm. 420 Nm griezes momenta ikdienas ielas auto.

Seatam vienmēr , salīdzinot ar pārējo Wag bijis viens no lielākiem vērtības kritumiem

TomsTimosko Reģ.: 09.04.2005
0 0 Atbildēt

Formentor salons ir radīts braukšanai, un pēc pieredzes varu teikt, ka ražotājiem šo sajūtu ne vienmēr izdodas panākt, pat neraugoties uz milzu tēriņiem un pūliņiem. Klikšķis vai nu ir, vai nav.

Nav gan skaidrs, kā ražošanā varēja palaist modeļus, kuriem nav izgaismota klimata kontroles sleja, taču tagad tas ir izlabots. Tāpat novērsti daudz un dažādi tehniskie niķi, kuri "vecajam" Formentor netrūka. Multimedija tagad ir krietni labāka. Nevar teikt, ka perfekta, bet ir mazāk uz nerviem krītošu lietu.

Zemā sēdpozīcija, kausveida sēdekļi, ap vadītāju veidotais kokpits un uz stūres novietotā dzinēja startēšanas poga – šāds raksturs krosoveriem nav ierasts. To visu apvieno vācu kvalitāte. 

Pat ikdienai piemērotajā 150 ZS versijā ar 1,5 l eTSI vieglā hibrīda dzinēju krosovers rāmi aicina no līkuma izbraukt nedaudz ātrāk. Tas turas uz ceļa stabilāk un, pateicoties progresīvajai stūres iekārtai, līkumo aizraujošāk nekā vairākums konkurentu, turklāt šī versija kalpo tikai kā ievads Formentor ciltskokā.

Vizuāli jaunā āriene raisa divejādas sajūtas. Ja varētu saglabāt pirms-feislifta priekšējo daļu, tad šis krosovers izskatītos lieliski. Protams, tas nav tik daudzpusīgs kā Terramar, taču VZ versija neatstās vienaldzīgu.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti