Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jēga likt LPG, 2024+ gadu perspektīva

Students86 Reģ.: 21.10.2024

Sveiciens,

tā kā ģimene paliela un bērnu daudz, iegādāts US minivens ar 3.5 atmosfērisko benzīnnieku (Toyota Sienna). 

Auto pašam patīk un, paredzams, ka tiks lietots vēl gadus 5 vismaz.

Papildus ekonomiskajam aprēķinam, kāds būtu lietpratēju viedoklis, ņemot vērā visus degvielas zaļināšanas un CO2 mazināšanas pasākumus.

Ir vērts ieguldīties, jeb jau zināmas kādas drastiskās nodokļu politikas, tankšteļļu samazināšanās perspektīvas un līdziga apokalipse?

 
darklight Reģ.: 29.10.2013
2 2 Atbildēt

Var jau likt to LPG, tikai kārtīgi parēķini, vai tajos plānotajos piecos gados tu to iekārtu vispār atpelnīsi? Un vai čakars ar gāzi, papildus apkopes un potenciāli lielāks dzinēja nolietojums būs to vērts? Ņem vērā arī to faktu, ka gāzes iekārta, lai cik tā maksātu, mašīnas vērtību nebūt nepalielina.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

Patiesībā pat samazina, ja gāzes iekārta ir likta vairāk kā gadu atpakaļ. Ja mazāk, tad es kā pircējs uzreiz uzdotu jautājumu - kāpēc veici tādas investīcijas un uzreiz mēģini tikt no auto vaļā?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 3 Atbildēt

Samazina tiem, kam ir pārāk daudz naudas.

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Minivens ar lielo bīdeli jau ir nopirkts, tagad atliek izlemt vai par savu naudu gribās nobraukt 2x vairāk un tāpēc likt LPG vai tā braukšana nebūs tik liela un braukt kā ir, ar benžu un nemaz nasākt to gāzēšanas lietu. Es laikam neliktu gāzi, ja stumdīšanās tepat vien, un liktu ja vismaz vieni radi laukos, nu teiksim 80+ km no Rīgas. Kāda jēga no liela auto, ja braukšana ir tik dārga, ka negribās lieku reizi kurbulēt. Un ar daudz bērniem nauda visur kur aiziet arī bez degvielas.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 2 Atbildēt

LPG ir minoritāšu pasākums. Nodokļu ziņā gan jau kaut ko pieliks, bet visdrīzāk paliks tā pati procentuālā attiecība. Drīzāk problēmas radīs arvien mazāk pieejamie servisi, jo moderniem auto jau vairs uzlikšana reti atmaksājas.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

DUSi taču nepazudīs, bet, manuprāt, LPG uzpildes vietas gan varētu samazināties un ne jau skarbas nodokļu politikas dēļ, bet tīri pieprasījuma dēļ. Varbūt man vienam tā rādās, bet agrāk es pie gāzes cisternas vairāk auto redzēju, bet pēdējā laikā kaut kā ne.

Protams, ja tas tā notiks, tad visdrīzāk pakāpeniski, bez gāzes jau nepaliksi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Tas būtu diezgan likumsakarīgi. Vidējās mašīnas vecumu ir sasnieguši modeļi, kur gan klāstā nospiedošais vairākums ir dīzeļi, gan arī liela, vai lielākā daļa benzīnnieku ir ar tiešo iesmidzi. Piemēram, ceturtie golfi daudzi bija benzīnnieki, un visi bija normāli sagāzējami - piektajā golfā vienīgais normāli sagāzējamais motors ir 1.6 8v.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

LPG vietas tiešam var samazināties. Jo gāzēja galvenokārt vecāku gadu benzīniekus ar 2L+ motoriem publika, kura bieži brauc tālākus gabalus. Tie auto šodien pa lielam jau izbeigušies.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Patreizējais gāzētais 2,5 Japāņu 4x4 Nissan 4 cilindru dzinējs ir aizstājis iepriekšējo dīzeli 2,5. Kā 2. auto apzināts pirkums gāze! ar automātu asin hidraulisko parastāko kārbu. Piekabes vilkšanai uc sliktākiem ceļiem. Iegādes brīdī bija laba cena zem tirgus, jo dzinējā defekts. Kolektorā klapes padilušas galvai blīve spiedienu dzesē laida. Remonts nosacīti nedārgs, det kolektors lietots, ar pakomātu no LT. Esmu apmierināts, pagriez atslēgu un brauc, arī apskatē pat neko nemērīja trubā. Citu neko nedaru, retu reizi papildinu speciālāko eļļu atsevišķā bundulītī, sprauslu eļļošanai.

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Ja gadā nobrauc vismaz 10 000 km, tad jau varētu pirmajā gadā tas pasākums atmaksāties. 2. noteikti jau būsi atpelnījis.

REXX Reģ.: 23.09.2013
1 0 Atbildēt

Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas. 

Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu.  Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši. 

Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

REXX rakstīja: Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas. 

Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu.  Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši. 

Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.

Mums nav tādas ziemas lai būtu stress piedarbināt dīzeli, ja vien tajā nav palikusi vasaras saļēra, vai nu auto nav tehniskā kārtībā,

REXX Reģ.: 23.09.2013
2 0 Atbildēt

Acīmredzot, Tev ir paveicies. Man ir nedaudz cita pieredze, tajā skaitā ar pajauniem, dīlercentrā apkalpotiem dīzeļiem.

Bet ne par to šī diskusija.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

cenšōs vairāk par 500tūkst nebraukt, tad parasti nav vispār nekādu problēmu un dīzeļcentrs nav jāapmeklē, bet protams,ka tas atkarīgs no ražotājiem un arī no konkrētiem dzinējiem, ir ļoti daudz neveiksmīgu dīzeļdzinēju, lai gan arī daudz bendzīnieku tādi ir

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Jauno dīzeļu galvenā problēma - cilvēki tos nelieto tā, kā ražotājs ir paredzējis, tb., braukā ar tiem pārsvarā īsus attālumus. Līdz ar to man personīgi lielāka uzticība būtu, piemēram, 5 gadīgam dīzelim ar 150-200k nobraukumu, kā tikpat vecam ar nobraukumu zem 100k...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Jāskatās nobraukumi. Agrāk braucu daudz, visiem liku lpg. Tagad braucu maz, 100km nedēļā, un reāli neredzu to slieksni, kad atpelnīšu to 1k par iekārtu pat ar 3.5 dzinēju.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: Patiesībā pat samazina, ja gāzes iekārta ir likta vairāk kā gadu atpakaļ. Ja mazāk, tad es kā pircējs uzreiz uzdotu jautājumu - kāpēc veici tādas investīcijas un uzreiz mēģini tikt no auto vaļā?

Gāzes iekārtu vismaz var redzēt ka viņa ir. Bet ko darīt ar neskaitāmajiem "tikko nomainīta dzensiksna, filti un eļļa"? Tur taču nav nekā, kā pārbaudīt/pārliecināties... Un tieši tas pats jautājums, nah tad kraties vaļā ja nupat mainīji zobeni? 😀

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Zobenes izmaksas nav tik lielas, bet jaunajam pircējam tas būs liels bonuss. No šī vieokļa skatoties, jēdzīgāk būtu skaitīties, piemēram, VAG grupas 2.0 dīzeļa virzienā, ja meklē tādu auto, ar 190-200k uz tāfeles, nekā 150-160... Zobene viņiem ir jāmaina pie 180k... Protams, ja var pierādīt, ka tā ir mainīta. No otras puses, tās zobenes maiņa šamiem maksā 400-500 euro - nav arī nekāds kosmoss. Citi cipari gan ir ar BMW ķēdes motoriem, kur ķēdes maiņas jau ir ar 4 ciparu skaitli rakstāmas.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

"protams, ja var pierādīt, ka tā ir mainīta" - nu es jau tieši par to arī iekomentēju, jo, gāzes iekārtu vismaz fiziski var redzēt. Ticēt kautkādiem servisu čekiem vai uzlīmītei ar km motortelpā? Nu nez, šodien jau izprintēt var dajebko. Protams, te arī vietā arguments - ja jau šķiet, ka pārdevējs dirš par siksnu maiņu, tad labāk to auto vienkārši nepirkt.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 3 Atbildēt

Mani fascinē tie teksti par gāzes iekārtas apkopēm Kādas apkopes - tie divi filtriņi kas maksā kaut kādas kapeikas? Ceturtās paaudzes gāzes iekārta ir ļoti vienkāršs dzelzis kur visu var izdarīt ar savām rokām, ja vien rokas neaug no dirsas. Vien, protams, jāizvēlas pareizie dzelži.

fckns Reģ.: 29.11.2020
3 3 Atbildēt

msh rakstīja: Mani fascinē tie teksti par gāzes iekārtas apkopēm Kādas apkopes - tie divi filtriņi kas maksā kaut kādas kapeikas? Ceturtās paaudzes gāzes iekārta ir ļoti vienkāršs dzelzis kur visu var izdarīt ar savām rokām, ja vien rokas neaug no dirsas. Vien, protams, jāizvēlas pareizie dzelži.

Tā jau viņš ir, nelegālajām gāzes iekārtām tās apkopes ir lētas un vienkāršas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Nejauc pirkstu ar krānu, nereģistrēts nav nelegāls. Un jā, reģistrētām ir vēl vienkāršāk, jo nav reizi gadā jāņem ārā un jāliek atpakaļ - pa lielam tikai jāmauc un kaut kad paretam tie filtriņi jāsamaina 😎

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
2 0 Atbildēt

REXX rakstīja: Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas. 

Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu.  Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši. 

Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.

Par apkopēm es gribētu teikt, tas drīzāk ĪPASNIEKA  jautajums atrast laiku un velēties 1x pusgadā aizvest auto uz LPG pieregulēšanu/apkopi. (parasti šāds serviss 30-60€)

 Jo gāzētaji parasti brauc maksimāli ekonomiski- bez apkopēm... jo nu tapēc jau arī to 'gāzi' izvēlas- lai maksimāli taupītu!

 Tas ir kamēr tā sistēma iet, bet tad kad vairs neiet un deļ nepareizas to darbības ir izveidojusās citas motora problēmas, tad to visu kartīgi sataisīt vairs nav īpasi lēts prieks un tad meklē visādus 'vaņas' kantorus, kas piedavā sataisīt lētāk. 😉 Un tad redzeti ir visvisādi kreiso roku mestarojumi, jo galvenais lai sistēma vismaz dažas nedeļas strādatu.... Lai 'vaņu' vairs nevarētu saukt pie atbildības, jo tak darbs padarīts un strādaja!

Visa visumā 'gāzes iekārta' manuprāt ir nepārprotami  sakarīgāks naudas ietaupījuma un arī izmesu samazināšanas veids, ne kā EV tosteri un visa ņemšanās ar to uzlādes sēdēšanu pie vada.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Ir gadijies, ka filtri aiziet ciet arī pēc mēneša. Nepaveicas ar uzpildi, un piedzen ar eļļu ļoti ātri

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ā, un vēl par filtriem - pie tā ka gāzes iekārtas vadības bloks kompensē gāzes spiediena/blīvuma svārstības, idejiski galvenā pazīme ka vajag mainīt filtrus varētu būt tā, ka ar pedāli grīdā aizgriežot līdz galam ar vismaz līdz pusei pilnu balonu, atslēdzas iekārta - jo nespēj noturēt spiedienu. Protams, vēlams lai tvaika filtrs būtu Alex 360.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
3 0 Atbildēt

msh rakstīja: Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.

Nezināju ka cilvēkam var būt mikroskopiska redze ka vari pateikt vai filtrs labs vai nē paskatoties uz to. 😉 'LPG' īsti nav piejaukumu kas krāsotu, tādējādi filtrs vizuāli nemainās, nepaliek diži tumsaks utml, ja vien kā minēja neiedzen eļļu utml...

Kā arī nezināju, ka autovadītajam jābūt ir izcilai diagnostikas dzirdei kur ik dienu jāklausās un jānovērtē ka kkas iet auzās...

 Tak 99% brauc ar visām auzām un domā tikai tad kad sistēma galīgi apstājas, vairs nestrādā un tad jau lielākoties ir nodarīti bojājumi tādi, kur serviss izmaksās nevis 30€, bet 300€ 😉 Nu un tad bieži vien arī tiek meklēti lētākie varianti, kur vasja garažā sataisīšot pa sotaku... 😂

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Izklausās ka nekad neesi gāzes filtrus aizticis. Šķidrās gāzes filtrs savāc tādu jocīgu pulveri - kamēr tvaika filtrā krājas kondensāts ar biezas eļļas viskozitāti, kur Alex 360 filtrs ir lielisks, jo tas strādā kā nosēdtrauks. Abus sārņus var redzēt lieliski. Attiecībā par dzirdi - nē, dzirde var būt slikta, un ar to pietiks - ja gāzes reduktors nespēs noturēt vajadzīgo spiedienu, gāzes iekārta ar skaļu bļāvienu izslēgsies - bet ja iekārta nespēs noturēt vajadzīgo degmaisījumu, tad droši vien motora vadības bloks iededzinās check engine vai arī aizies avārijas režīmā. Abos gadījumos - kādus bojājumus tu tur sagaidi? Ja nu vienīgi izbeigušās gāzes iekārtas detaļas.

Kaugurnieks Reģ.: 23.10.2024
1 0 Atbildēt

Pavasarī sīkajam paņēmu GOLF 3 ar 1,8 monošprici un LPG. Apkope LPG reduktoram+filtri+mazliet pilnveidoju LPG ieplūdes starpliku naudas izteiksmē materiālos 25EUR (skrūvēju pats). Tikko gājām TA - atgāzu mērījums 0,5 pie normas 3.00  Vidējais patēriņš 9L/100km gāzei. Kopš aprīļa jaunieši nobraukuši 25k km, sākumā šķobīja ģīmi par GOLF 3 + LPG bet tagad neko citu negribot. Gāze vienmēr būs izdevīgi pie nosacījuma ka dzinējs un visa LPG sistēma IR SAKOPTA UN PAREIZI SAREGULĒTS. Man pašam sen atpakaļ bija AUDI B4 ar 2,6 Q, Henrihs uzlika uz to brīdi TOP iekārtu, patēriņš bija 1:1 pret benzīnu a cena gāzei uz pusi mazāka kā benzīns. Noskrējiens gadā toreiz bija ap 30k km.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

1:1 diemžēl nav iespējams - ja nu vienīgi tu biji tik bagāts ka tam B4 bākā lēji piekto - piekto varbūt tāds 2.6 strebj tikpat daudz, cik gāzi. Man golfā vairākus gadus bija 2.0 8v ar VEMS un diviem pārslēdzamiem regulējumiem, viens benzīnam, otrs gāzei, ar agrāku aizdedzi gāzei un priekš gāzes pielāgotiem degmaisījumiem - un ar visu to gāzi patērē pāris litrus vairāk. Man liekas ka pat patlaban, ar 1.8 8v turbiķi, kurā tiek pūsts bārs, diez vai benzīns būs panācis gāzi, ar visu to ka pūtienā jo lielāks pūtiens, jo benzīnam treknāks degmaisījums, kamēr gāzei vairāk par lambda 0,9 netiek likts, jo nav vērts - nu vismaz nesen gadījās 500 km brauciens ar benzīnu un 7,8l vidējo - ar iepriekšējo motoru ar gāzi garos gabalos mazākais cipars sanāca kaut kādi astoņi ar maziem komatiem, tā ka nebūs.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Man ir bijuši 3 SAABi ar lielo turbīnu dzinējiem un LPG. Pirmajam 9000 2.3T kaut kas raustījās pie gāzes uzdošanas, bet tā arī nepaspēju saprast kas un novērst - sasitu to mašīnu un tādu arī pārdevu. Otrajam (9-5 Aero) visu laiku meta Chech Engine par neatbilstošu maisījumu. VIsādi mēģinājām izlīdzēties. Beigās nomainīju reduktoru un visas problēmas atrisinājās. Trešajam (arī 9-5 Aero) problēmu ar gāzi nebija nekādu visu manas + ex sievas lietošanas laiku (kopā kādi 3-4 gadi). Visi šie auto tika pirkti ar jau uzliktām gāzes iekārtām.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti