Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai elektro auto ir videi draudzīgāks auto par iekšdedzes dzinēju? Pie kādiem nosacījumiem?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Diskusija par to vai elekro auto ir videi draudzīgāķs auto par iekšdedzes dzinēja auto ar benzīnu vai dīzeli. 

Svarīgi ir vārds draudzīgāks jerb mazāk kaitnicisks, tas tāpat kaitē, bet vai mazāk?

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Vai elektriskie auto tiešām ir videi draudzīgāki? (+ VIDEO) iauto.lv/tehnologijas/dazadi/30173-vai-elektriskie-auto-tiesam-ir-videi-draudzigaki-video

taaneko Reģ.: 30.07.2008
6 1 Atbildēt

Varbūt vajadzētu pāriet arī uz elektriskiem kuģiem un elektriskām lidmašīnām, jo šie abi transporta veidi rij fosilo degvielu tonnām.vēl vajadzētu elektrisko militāro tehniku un arī elektriskās raķetes. Vot tad gan beidzot mēs visi dzīvotu zaļi.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Un vēl pēc iespējas vairāk (EakakoKakoLoģiskāk) viskautko  passpridzināt/padedzināt/gaisāpaputtināt.Jā.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

Kaut kad lasīju, ka pie elektriskajām lidmašīnām tiekot strādats... Tikai globālisti diez vai to pieļaus. Citādi - kā gan savādāk dabūs mums uz galvām no ķīmiskajām trasēm to kovidu, geju un visu pārējo...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Interesanti, kādēļ uzreiz vajag diskreditēt tēmu labākajās propagandonu tradīcijās. Elektriskās lidmašīnas jau ir un tām ir ļoti konkrēts pielietojums. Aviācija kopumā uz elektrību pārskatāmā nākotne nepāries. Mazās mācību lidmašīnas ārkārtīgi samazina pilotu apmācību izmaksas - jo īpaši tieši pacelšanās/nolaišanās treniņus. Bet elementāra fizikas un matemātikas izpratne pasaka, ka akumulatoru svars ir par lielu, lai tos varētu kaut kur aizvest komerciālam pielietojumam - lai paceltu gaisā akumulatorus, kas vajadzīgi vairāk kā stundas lidojumam (no kura jāatrēķina pacelšanās un nolaišanās laiks + rezerve, attiecīgi paliek pāri tikai dažas minūtes reāla lidojuma), jau ir vairāk kā 2x jāpalielina "degvielas" svars, kas nozimē attiecīgu pasažieru/kravas samazinājumu. Tādā kategorijā, kā A380, lai lidotu elektriski... būtu jālido BEZ pasažieriem un kravas.

taaneko Reģ.: 30.07.2008
5 3 Atbildēt

Vulkāniem un mežu ugunsgrēkiem uzlikt kvēpu un cieto daļiņu filtrus arī vajadzētu. Lai nekvēpina un nedūmo savādāk es te pīpēju elektrisku tabaku un braucu ar štepseļauto, visādi sevi ierobežoju un iegrožoju a šie te kūpina un kvēpina.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
5 3 Atbildēt

Pilnīgi pajāt, galvenais ka nesmird kā dīzeļi sastrēgumos pilsētās. Jo vairāk električku, jo labāk. Pie tam atšķirībā no ar degvielu darbināmiem elektrību var ražot arī zaļi kodolspēkstacijās.

Električkas neatsāj kvēpus un arī mazāk putekļu no bremžu klučiem, tiesa būdami smagāki vairāk riepas deldē.

650 Reģ.: 25.01.2017
5 0 Atbildēt

Atņemt/Lohiem vispār visu, kas vien nav oficiālajā garantijā vai Dīlera apkopē.. Un izpsizst no satiksmes jebkuru pat teorētiski "pelēkajā" vai tumšajā servisā apkalpotu hlamu. Itin jo ĪPAŠI uzmanību pievērst (un neoficialo uzstādīšanas vai apkopes darbību Pievērt) dažādiem "degvielas veida" mainītājiem.

Par katru pieķerto "cauro" izsPūtēju" mašinas konfiskakācija + sods 3 jaunu Dpf-u apmērā (rēkinot pēc Dīlera cenas).No kuriem vienu iebāzst atpakakakaļā pašam pieķertajam lietotājam, bet pārējos divus tam "servisam" kurš to viņam (tam) ampuputēja.Ja pārbaudošie Lohi gadijumā "nezin" attiecīgā ķirurgu kantora adresi, jūtupā tās ir acīmredzami saredzamas lielā vairumā. 

Izjājāt pilnīgi Visu un galīgi Visus (pamācībai lūdzu skat. latv.t.dz., "Esizjāju Prūšuzemi")  

Cieņā, Jūsu Noderīgais Idejots.

1984 Reģ.: 30.11.2021
2 0 Atbildēt

Vajag tikai pagriezt atpakaļ laika ratu - apmēram visu minēto pirms 100+ gadiem darīja boļševiki, tepat aiz austrumu robežas.... lai cik skumji nebūtu lohiem parastajiem, tiem idejas apstulbinātajiem uz kādu laiku viss sanāca...

saf Reģ.: 20.07.2006
3 0 Atbildēt

Māri, beidz spamot.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 2 Atbildēt

Interesanta tēma, paplašinu redzes loku!

650 Reģ.: 25.01.2017
5 0 Atbildēt

Nē, neko nevaig baigi beigt, tas tikai sākums.Ēs jau sen prassīju Redaktora sleju pašā titullapā.Vai vismaz  kādu aptauju "no 18 līdz 74", ar Atklāto balsojumu pēc lietotājvārdiem un sekojošu gadalaika/mēneša statistiku. Iesākumam pietiktu ar vienkārši cilvēciskiem pamatjautājumiem. Piem.,- vai Tu esi lohs. Jā/nē/iespējams.Kā iet?- labi/viduvēji/ejatvisidrst.

Gara (un Materiālais) stāvoklis strauji uzlabotos, mazāk būtu neapmierinātības,krassi samazinātos pārkāpumu (un/vai Lohu) skaits.Varētu paprasīt Valsts Dotāciju par sabiedrības izglītošanu un jauno Vadītāju (lohu) kvalififikakācijas acīmredzamo celšanu.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 1 Atbildēt

Interesanti,kas kaitīgāks,benzīna jeb dīzeļa auto?

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 2 Atbildēt

Teorētiski elektroauto attiecībā pret ICE ir videi draudzīgs tikai tad, kad visi saražotie ir nopirkti un ar tiem nobraukti 60 000 km. Šis cipars, saprotams, variē, atkarībā no baterijas masas. Pie kam tam, kurš iegādājies elektroauto, jānodod lūžņos vai jāpārtrauc lietot savs ICE.

Praktiski daudzos gadījumos tā nenotiek. Norvēģi nopirka 550 000 EV, bet fosilās degvielas patēriņš samazinājās tikai par 8%. Tas nozīmē, ka ICE tiek izmantots paralēli EV, un mājsaimniecībā ir viens auto vairāk.

Arī Latvijā izmest ICE nebūtu prāta darbs, ņemot vērā ja ne tieši karu, tad elektrotīkla sabotāžas iespēju.

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt

taaneko rakstīja: Varbūt vajadzētu pāriet arī uz elektriskiem kuģiem un elektriskām lidmašīnām, jo šie abi transporta veidi rij fosilo degvielu tonnām.vēl vajadzētu elektrisko militāro tehniku un arī elektriskās raķetes. Vot tad gan beidzot mēs visi dzīvotu zaļi.

Ir jau kuģis jau:

kursors.lv/2021/11/22/oficiali-prezentets-pasaule-pirmais-autonomais-elektriskais-konteineru-kugis/

Vēl bija variants, kur piesprauž kabeli kamēr ostā, lai nedarbina dīzeli kuģa elektroiekārtām.

Kuģiem arī ir izmešu normas un kvotas

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nu šis gan jau ir kretīnisms. Kuģu izmēru atomģeneratori eksistē jau sen, ražot milzu akumulatorus jau nu gan nebūs tes ekoloģiskākais variants.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Tas ir neliels kuģis ar īsu maršrutu. Jaunais kuģis “Yara Birkeland” ir 80 metrus garš un tas tiks izmantots, lai aizvietotu kravas mašīnu braucienus no “Yara” rūpnīcas uz 14 kilometrus attālo Brevikas ostu.

Un tomēr viņam vajag 7 Mwh bateriju 8 bateriju telpās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Elektroauto ie labaks pilssētas gaisam.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
3 2 Atbildēt

Svarīgs ir kaitējuma samazinājums pret populācijas apmēru. Elektriskie un citi bezizmešu auto te saliek vienos vārtos visus ICE, ja runā par piesārņojuma mazināšanu pilsētās. Kas arī šobrīd ir to svarīgākais uzdevums. Jo pilsētāš dzīvo daudz cilvēku, kuru veselību viss šis piesārņojums ietekmē negatīvi. Un beigās par to samaksā visi nodokļu maksātāji.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 3 Atbildēt

Šitā ir pilnīgi tukša liekulība. Ā, izmeši ietekmē slikti cilvēku veselību? Nu tad davai vajag sākt ar lietām, kas to ietekmē stipri smagāk - indīgo pārtiku, indīgo kosmētiku, plastmasu un tās radīto mikrosplastmasu piesārņojumu, kaitīgās zāles utt. Bet nekā - par tiem ne čiku, ne grabu, jo tie rada vēlamo efektu - cilvēku auglība gāžas bezdibenī, un pie viena, papildus efektam, hormonālie traucējumi vēl lielu daļu noņems no trases. Bet izmeši - oi, bļē, tie tik ļoti kaitīgi - jo uz šīs demagoģijas pamata var atņemt un noslaukt.

P.N. Es baidos ka viens nokūries elektromobīlis uz ielas atstās vairāk kaitīgā piesārņojuma nekā līdz kliņķim nopistu dīzeļu satiksme ilgākā laika posmā.

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt

Tas jau ir sen apspriests temats ka tvana gāze un kvēpi nav veselīgi. Uz to cēlo mērķi arī vedina politiķus pieņemt bargākas normas regulāri:

iauto.lv/zinas/pasaule/26380-petijums-liecina-ka-dizelgeitas-auto-eiropa-ik-gadu-vainojami-5000-naves-gadijumu

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Tu ar to saitē redzamo sūdu apstiprini to, ko es saku. Bet politiķus uz plebeju aptīrīšanu mudina naudiņa, kas nesmird.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Cilvēku auglību daba pati gāž bezdibenī, lai nesavairojas par daudz. Pašregulācija, jeb kolektīvā apziņa.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Daba? Atkal tankā esi aizķēries un neredzi kas notiek? Tas, ko tu sauc par "dabu" ir depopulācijas ideoloģija kopā ar veiklu finansiālu manipulēšanu. Bet es par to nemaz nerunāju, jo mēs te runājam par kaitīgām vielām, nevis kaitīgām ideoloģijām. Piemēram, nesen parādījās publiski pētījums - kaut kur, gan jau kādā rietumvalstī, izpētīts ka divdesmitgadīgiem vīriešiem testosterona līmenis vidēji nokrities uz pusi, sasniedzot līmeni, kādam normāl būtu jābūt 70 gadus veciem večukiem. Tā nav nekāda "daba" - tie ir sūdi pārtikā, kosmētikā un citur. Vai atkal citas ziņas - pētījums no Dānijas, ja pareizi atceros, no organizācijas kas nodarbojas ar spermas donoru apkalpošanu - 30 vai cik tur gadu laikā spermatozoīdu kustīgums samazinājies uz pusi. Neatceros, vai tas bija turpat, vai kur citur, ka cilvēku auglībai ir tendence nulles virzienā, kur līdzšinējajā ātrumā tas tiks sasniegts pēc kādiem 20 gadiem. Vēl kaut kādā citā pētījumā - mikroplastmasas daļiņas ir atrodamas arī vīrieša spermā. Par kādu dabu tu te runā, kad veikalos produktos, kuriem būtu jāsatur uz pirkstiem saskaitāmas sastāvdaļas, uz etiķetes ir uzdrukāta puse ķīmijas grāmatas? Tā nav nekāda daba.

Jaunākās ziņas, kas atkal tev, tankistam, noteikti paslīdējušas garām - kaut kādi britu lielveikali sākuši tirgot pienu, kas izslaukts no govīm, kuras tiek barotas ar īpašu barību lai šīs mazāk pirstu - barība, kuru izstrādājusi ar bēdīgi slaveno Vārtu Bilu saistīta kompānija - un kas satur kaitīgas vielas, kuru ilgtermiņa ietekme uz cilvēkiem bija, neatceros, vai nu kaitīga, vai arī neizpētīta - un neaizmirsīsim ka pats apgalvojums ka govju pirdieni ir problēma ir kaut kāds absurds. Tātad, atkal daba?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
3 0 Atbildēt

Tā kā daba pati nespēj saražot plastmasu, tad radīja cilvēku, lai tas saražo un rada vidi kur kukaiņiem paslēpties. 

Ko zini varbūt auglībai ir tieša korelācija ar CO2 līmeni, tāds secinājums tev gan protams neder?!

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Jā. Untikaibeigās tikai galējie lohi (popupulatīve Nodokļ makssātāji) nespēj šim  noticēt (nocitēt).

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kas ta nu noticis? Kur pazuda pasaules glābšana un CO2? Kā tad Grētas jūsmiņš ir pārvērties par ĶKP uzskatu paudēju?

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Ļoti daudz kas ir kaitīgs gaisam pilsētās. Ielu kaisāmā materiāla putekļi, kas sausā laikā iet pa gaisu. Dūmi no individuālās apkures ar koka granulām. Izmeši no daudza tipa ražošanām, kuras gan tagad pārsvarā sekmīgi iznīkušas. Transports arī, saprotams.

Bet pilsēta mūsdienās vēl nevar būt kaut kas līdzīgs parku ietvertam bagātu veco ļaužu pansionātam, tāda attīstības pakāpe vēl nav sasniegta.

imzz Reģ.: 27.02.2015
5 0 Atbildēt

Būtībā īsti tīrs gaiss ir tikai tur, kur nekas nenotiek. Pat ofisa planktons dabū trūkties, kad remontē telpas blakus vai citā stāvā tajā pašā ēkā. Rīgā un Ventspilī piesārņojums saistās ar pārkraušanas termināļiem ostās.

"Klepus jau ir no putekļiem. Tie putekļi ir arī uz krūmiem, visur! Nav iespējams no tā paslēpties. Redziet, es sāku tīrīt un asfalts uzreiz paliek gaišāks," rāda sētniece Gaļina.

Amtmanis saka, ka netīrumus no grīdām un palodzēm var notīrīt, bet baidās domāt, ko putekļi nodara elpceļiem."

 (Tas bija par Rīgas brīvostu 2018.gadā, tagad process pārvākts uz Voleriem un sankciju dēļ sarucis apjomā. )

Jul 27, 2018 — Atšķirībā no iedzīvotājiem un pašvaldības - vides dienesta cilvēki ogļu putekļus izliekas neredzam. Arī pēdējā pārbaudē konstatēts, ka viss esot ..

( Šis, savukārt, par Ventspili )

Lauku cilvēki, savukārt, noteikti varētu pastāstīt par graudu kaltēm, graudu kodināšanu ar putekļu veida kukaiņu indēm, lauku miglošanu ar "raundapu", amonjaku no mēslu krātuvēm un šo to citu plaušām un veselībai kaitīgu.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Tas tur kāds tas "par/Rīgas tīrību" adbildīgais draņķis ir kādureiz "pakomentējis" kaut vai gadiem ilgi novēroto pērnā sāls/smilšu maisījuma "galējo novākšanu" kaut vai no maģistrālajām maģistra ielām?? Kuros datumos (mēnešos) tas "viņiem" parasti izdodas? Demaodoģija un dažāda "apgūšana" uz Lohu rēķina- tāds ir tas šodienas (un tuvākās zaļāsNākotnes) Plāns!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Pamanījas atgadināt slikto pārtiku, citus piesārņojumus un vēl nezin ko.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Šodien pa ilgiem laikiem ievēroju vienu benzinieku, kas smirdinas. Folksvagen buss tādus zili baltus dūmus uzgrieza no luksofora ka maz nelikās.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Policija kādreiz tādus arī aptur, soda? Man liekas tikai brauc( stāv) ar tām netraferetajam un ķer uz ātrumu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Buss, kurš nav dīzelis, ir liels retums. Ja tiešām benzīnnieks taisa zilus dūmus, tas nozīmē, ka deg eļļa, un tāds parasti ilgi bez remonta vairs nekalpo.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Nu jā, raksturīgi zili balti dūmi pa visu Ulmaņa gatvi. Dīzelis būtu melnu spļāvis

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ļoti blonds viedoklis. Ja neesi pēc skaņas/bļembas pārliecinājies ka benzīnnieks, nefilosofē - arī dīzelis tā var kūpēt, un ar lielāku varbūtību. Dīzelim nav obligāti jākūp ar melniem dūmiem, bet pie beigtas turbīnas zilus gan var mierīgi dabūt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Blonds viedoklis ir tā lielākā varbūtība. Ar ko tad dīzelim tā, tavuprāt, ir lielāka? Zilie dūmi jau ir eļļas pārpalikumi, kas joprojām ir palikuši ogļhidrātu formā. Melnie - nesadedzis ogleklis. Dīzelis ar savu augsto degšanas temperatūru mierīgi dedzina no turbīnas sulojošu eļļu vismaz līdz melnajiem dūmiem, ja ne pilnībā. Tāpat no otras puses - ja būs bojāti gredzeni vai cilindru virsmas, lai eļļu ēstu no kartera, dīzelis daudz ātrāk noklāsies pavisam, nevis varēs ilgi braukt dedzinot eļļu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Lielāka varbūtība, jo lielāka iespēja ka motoram ir turbīna. Bet par to "augsto sadegšanas temperatūru" - ko, nopietni? 😂 Dīzelim tā sadegšanas temperatūra ir tik "augsta", ka fofāgena grupa benzīnnieku turbīnām kopš astoņdesmito vidus izmanto ūdensdzesi, bet dīzeļu turbīnām astoņdesmitajos uz 1.6 TD izmantoja, un tad saprata ka nah nevajag, un kā minimums līdz nullto beigām nevienam nebija - kā arī Audī atļāvās izmantot uz piecu cilindru 2.5 TDI izplūdnieku kas ir viengabala čuguna pagale, nospiestu dizainu no 10v turbo benzīna, kur tādu aizvietoja ar divdaļīgu, jo viendaļīgais plaisāja. Man te golfam ir izplūdnieks un turbīna no dīzeļa - man tie dēļ sadegšanas temperatūrām kas rodas ar benzīnu un gāzi ir izdeguši tīri; pie kanāliem ir kāds grams kvēpu, viss pārējais balts un kā ar smilšu strūklu izpūsts, lai arī ielikšanas brīdī bija melns un nokvēpis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nopietni. Tikai žēl, ka tu neesi fizikas pamatus iemācījies, tādēļ spēj tikai kaut kādu sviestu argumentācijā sarakstīt, kas pats par sevi ir pareizs, tikai nekādi nav pamatojums tavam nepareizajam uzskatam un izpratnei par sadegšanas temperatūru.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 1 Atbildēt

Te mēs redzam kārtējo elektroauto ekoloģisko priekšrocību. Samaitājiies elektromobilis neļaus ar to vēl ilgu laiku braukāt un indēt gaisu priekš līdzcilvēkiem. Tas vai nu neies vispār, vai fiksi nodegs un būs miers.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

vai fiksi nodegs un būs miers. Aha, kopā ar mājām un daudzstāvu stāvvietām. Un, ja tajās stāvvietās būs daudz e-auto, tad vēl nāksies evakuēt cilvēkus.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Pat bez degšanas - cik ir tikuši radīti megakaitīgie izmeši, lai izgatavotu emobiļa virsbūvi, interjeru un elektromotorus. Pat nepieminot baterijas...

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Kā britus čakarē ar EV. Kāds pazīstams blogeris EV entuziasts Electric Viking, priecājās, ka EV iegāde UK pieaugusi līdz 58% patlaban.

Faktiski šis cipars uzpūsts mākslīgi, jo ražotāji/dīleri UK aiztur līdz jaunajam gadam pat pasūtītos ICE sakarā ar to, ka nav izpildīta norma 22% EV pārdošanā, lai neiedzīvotos soda naudās. Nākošgad norma jau būs 28% utt. Un tā, kamēr 2030.gadā vai nu 80% pārdoto auto būs EV, vai valdība dabūs ar kāju pa pakaļu, un normas un sodus pārskatīs.

www.autoexpress.co.uk/opinion/365324/ev-targets-risk-destroying-uks-car-industry-good

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

to imzz

Tur pie T upes lielpilsētā ir pa pilno EV un nevajag te mocīties ar. Pat keb abi šortos sēž iekšā un nekas nekūp! Skaties labāk kā te atkal tepat deg.

jauns.lv/raksts/zinas/632893-foto-video-vienibas-gatve-dumu-mutuli-sadeg-automasina

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Tēmas jautājums pilnīgi noteikti ir atbildēts = eletroauto ir labāks pilsētas gaisam.

Pie tam tagad katrs var iegādāties salīdzinoši lētu daļiņu noteicēju un reālā laikā monitorēt to pilsētas gaisu savā konkrētā pilsētas vietā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Tev ar jautājums - kurā brīdī nomainīji Grētas naratīvu pret ĶKP kursu?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti