m.autodoc.lv/magnum-technology/19197077
Rekur piemērs.
m.autodoc.lv/magnum-technology/19197077
Rekur piemērs.
Mans minējums, ka tās atsperes ir savstarpēji savietojamas, bet oriģināli to cietība atšķiras, iespējams atšķiras pašas atsperes stieņa diametrs. No tā izriet, ka konkrētā atspere derēs visiem nosauktajiem auto, bet, lai uzzinātu, kā tieši viņa uzvedīsies, nāksies meklēt smalkākus parametrus.
Par šo es (visiem) ieteiktu "uzmanīties".Tu nekad nevari zināt, kā izskatīsies kaut kādā "trešā ražotāja/pārdevēja" katalogā minētā atsperes konkrēti uz tava auto.Tur vai nu kāds tavs servisa meistars "zin",ko viņš kur ņem,vai nu tīri experiments.
Tā nevar būt, ka tiešām "der" viens un tas pats atsperu variants uz 4.2 un 1.9Tdi.Tie ir divi pilnigi dažādi motori, kuri būtiski atškiras pēc svara.Audi OEM etka "katalogā" kopš jau seniem laikiem katram auto ir milzum daudz (dažiem pat teju 20gab..) dažādi tie atsper/amortizator varianti- atkarībā ne tikai no motora,bet (pat!) no konkrētās mašīnas komplektācijas (nu tur piem kondicionieris,piedziņa un/vai sazin vēl kādi knifi).Tā ka vari trāpīt un tikpatlabi iztērēt naudu un laiku pa tukšo.
Ar jaunām (oem, vai daudzmaz tam atbilstošām) "standarta" atsperēm jebkurā gad tavs auto "pacelsies" augstāk.Bet "kreisajos" katalogos "vispārēji" minētie varianti var izskatīties arī pēc suuda- ne tur garantēts to vijumu resnums, ne cietība, neko, tīra loterija.Plus vēl ka tu "ieraudzīsi" tikai tad, kad būsi patērējis vel arī darbu tās uzliekot.To tu tad vairs nekam nepierādīsi, ka nu tagad tev "izskatās" ne tā, kā biji cerējis.
Par svaru neizrunājies Neaizmirsti ka 4.2 ir alumīnija klucis, kamēr 1.9 belarusniekam ir čuguna bloks.
Stiliņā ir lasīts jautrs stāsts - divi čaļi reiz saderēja par to, kas smagāks - 4.2 no V8 kopā ar tomātkārbu, vai 2.5 TDI ar kvatras sešu robu mešalku - saderēja un aizveda nosvērt. Neatceros kāds tieši bija rezultāts, bet kaut kas ļoti līdzīgs - un tam V8 bija pieskruvēta liela un smaga kārba.
Nu labi, tās jau ir nianses, taču uzsvars tomēr liekams uz to, ka attiecīgajā "katalogā" ir vai nav kāds smalkāks iedalījums.Ja nav- nu tātad tas "ražotājs" ir šaubīgs.
Tas 1,9Tdi motors vienalga būs savus vismaz 40kg vieglāks par 4.2v8 benzīnnieku- nu kaut vai iedomājoties, ka viens ir 4cyl ,bet otrs veseli 8. Kā arī, passāts kā tāds ir salīdzinoši vieglāks par a6/v8, tam pašam c5 starpība būs vismaz krietni 300kg plusā, pat ja ne vairāk.
650 rakstīja: Par šo es (visiem) ieteiktu "uzmanīties".Tu nekad nevari zināt, kā izskatīsies kaut kādā "trešā ražotāja/pārdevēja" katalogā minētā atsperes konkrēti uz tava auto.Tur vai nu kāds tavs servisa meistars "zin",ko viņš kur ņem,vai nu tīri experiments.
Tā nevar būt, ka tiešām "der" viens un tas pats atsperu variants uz 4.2 un 1.9Tdi.Tie ir divi pilnigi dažādi motori, kuri būtiski atškiras pēc svara.Audi OEM etka "katalogā" kopš jau seniem laikiem katram auto ir milzum daudz (dažiem pat teju 20gab..) dažādi tie atsper/amortizator varianti- atkarībā ne tikai no motora,bet (pat!) no konkrētās mašīnas komplektācijas (nu tur piem kondicionieris,piedziņa un/vai sazin vēl kādi knifi).Tā ka vari trāpīt un tikpatlabi iztērēt naudu un laiku pa tukšo.
Ar jaunām (oem, vai daudzmaz tam atbilstošām) "standarta" atsperēm jebkurā gad tavs auto "pacelsies" augstāk.Bet "kreisajos" katalogos "vispārēji" minētie varianti var izskatīties arī pēc suuda- ne tur garantēts to vijumu resnums, ne cietība, neko, tīra loterija.Plus vēl ka tu "ieraudzīsi" tikai tad, kad būsi patērējis vel arī darbu tās uzliekot.To tu tad vairs nekam nepierādīsi, ka nu tagad tev "izskatās" ne tā, kā biji cerējis.
Sveiks, ko iesaki, kur atrast vislabāk pareizo variantu? Man ir passat b5 1.9 un gribu viņu augstāku, tamdēļ meklēju atsperes no modeļa ar lielāku motoru.
650 rakstīja: Par šo es (visiem) ieteiktu "uzmanīties".Tu nekad nevari zināt, kā izskatīsies kaut kādā "trešā ražotāja/pārdevēja" katalogā minētā atsperes konkrēti uz tava auto.Tur vai nu kāds tavs servisa meistars "zin",ko viņš kur ņem,vai nu tīri experiments.
Tā nevar būt, ka tiešām "der" viens un tas pats atsperu variants uz 4.2 un 1.9Tdi.Tie ir divi pilnigi dažādi motori, kuri būtiski atškiras pēc svara.Audi OEM etka "katalogā" kopš jau seniem laikiem katram auto ir milzum daudz (dažiem pat teju 20gab..) dažādi tie atsper/amortizator varianti- atkarībā ne tikai no motora,bet (pat!) no konkrētās mašīnas komplektācijas (nu tur piem kondicionieris,piedziņa un/vai sazin vēl kādi knifi).Tā ka vari trāpīt un tikpatlabi iztērēt naudu un laiku pa tukšo.
Ar jaunām (oem, vai daudzmaz tam atbilstošām) "standarta" atsperēm jebkurā gad tavs auto "pacelsies" augstāk.Bet "kreisajos" katalogos "vispārēji" minētie varianti var izskatīties arī pēc suuda- ne tur garantēts to vijumu resnums, ne cietība, neko, tīra loterija.Plus vēl ka tu "ieraudzīsi" tikai tad, kad būsi patērējis vel arī darbu tās uzliekot.To tu tad vairs nekam nepierādīsi, ka nu tagad tev "izskatās" ne tā, kā biji cerējis.
Vai šis pats variants ar atsperēm ir izspēlējams uz auto aizmuguri?
Nu aizmugurē tas ir mazāk kritiski,bet tāpat jau cietība atšķiras- sedanam/avantam un pati konstrukcija q/ne-q gadījumā.Un tāpat pastāv liela iespēja iepirkt suudu un konstatēt tikai tad, kad ir jau uzlikts.Uzliksi pārāk stingras- aizmugure būs gaisā un mainīsies braukšana.Uzliksi jaunas oem paredzētās- arī tad būs augstāk, nekā pašlaik ar pacmit gadu vecām.Ja paaugstināsies pakaļa- vienlaikus drusciņ pacelsies arī priekša (un otrādi).Vecas atsperes mēdz kādā vijumā pārlūzt- tas slimais stūris var gan nokrist lejā, gan daļā gadījumu to ar aci pat nav iespējams konstatēt un tad gadiem ilgi mēdz ar tādu braukāt.
Ja ir kāda pazeminātā s-line piekare- tai ir "savas" (īsākas) gan atsperes, gan īsāki amorti- tad vai nu jāmaina visu komplektā, vai nu jāpiemeklē tieši tai paredzēto.Pie kam, šāda mēdz laika gaitā "nosēsties" kritiskāk, nekā standarta piekare.
Viena tipiska pazīme- ja kāds trešā ražotāja "katalogs" piedāvā vienu un to pašu šādiem principiāli atšķirīgiem auto, tas jau izskatās šaubīgi.
Varbūt vienkāršāks risinājums palikt gumijas demferus/starplikas. Ar atsperēm vari 650 reizes nokļūdīties un cietīs vadāmība komforts. Ja gribi kupenas forsēt, uzliec zimas riteņu komplektam riepas lielāka augstuma.
Džipu jau tāpat neuztaisīsi,pie kādas (nemanāmas...) robežas vienkārši izskatīsies pēc loha un pie kāda (nemanāmi) pārsniegta augstuma kādā straujākā (iepriekš ierastā) manevrā var sanākt auzas.
Gumijas starplikas- nu par tām jau arī kādreiz bij "bazars" attiecībā uz TA.Vienas "izgāja", citas nē.
Tad jau jāliek regulējamos Koni amortizatorus- tiem uz korpusa ir iefrēzēta grope sprostgredzenam (vai citiem modeļiem pat 3 gropes,dažādā augstumā), uz kura balstās atsperes sēžamvieta.Tam var papildus izvirpot un uzmaukt metāla uzlikas/gredzenus,tad neviens lohs no malas neko nesapratīs.Vienīgi ka notiek atsperu saspiešana un tam gredzena biezumam ir būtiska starpība burtiski pa milimetriem, 5 var būt par maz,bet 10 jau par daudz.Nekad iepriekš nevari zināt, cik augsts un cik "ciets" beigās sanāks.
msh rakstīja: Par svaru neizrunājies Neaizmirsti ka 4.2 ir alumīnija klucis, kamēr 1.9 belarusniekam ir čuguna bloks.
Stiliņā ir lasīts jautrs stāsts - divi čaļi reiz saderēja par to, kas smagāks - 4.2 no V8 kopā ar tomātkārbu, vai 2.5 TDI ar kvatras sešu robu mešalku - saderēja un aizveda nosvērt. Neatceros kāds tieši bija rezultāts, bet kaut kas ļoti līdzīgs - un tam V8 bija pieskruvēta liela un smaga kārba.
Vēl IR pilna masa un pašmasa. Bet nu tas cits jau stāsts.
Passat 1.9 un audi a6 c5 4.2
Sveiki.
Kāds var izskaidrot, priekšējās atsperes abiem der vienas un tās pašas.
Audi a6 c5 4.2 v8 ar Passat b5.5 1.9
Kur loģika?
Pēc būtības nevajadzētu būt ta, ka ja uz 1.9 uzliek atsperi no 4.2, tad tačkai būtu jābūt augstākai?
Vai ja no 1.9 uzliek uz 4.2, tad tam būt pretēji un 4.2 šļūkt pa zemi!?