Apmēram. Tie kam vajag lielu mašīnu, tie brauc ar busiem. Ir taču bišķi starpība praktiskumā starp mazu istabu uz riteņiem un piepūstu golfu, vai ne? ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam




















Bradypus rakstīja:
msh rakstīja: Neviens nemotors visu laiku neatrodas "forsētā režīmā". Tas pirmkārt. Otrkārt, pat ja gāzes patēriņš pieaugtu neproporcionāli, tam nebūtu nekāds sakars ar enerģijas saturu, bet vistiešākais ar neoptimālu aizdedzi darbojoties ar gāzi. Dabiski ka gāzeri to diez vai atzīs - vieni vienkārši nesaprot motora darbības principus, citi saprot bet karina klientam makaronus, jo īsto problēmu risināt viņi nav spējīgi. Pasaki - cik gāzes plītīm tev ir bijis "aizdedzes korektors"?
Un cik bieži citiem tu esi dzirdējis par tādiem? Un cik bieži - par vārstu eļļotājiem vai "gāzes sausumu kas nobeidz motorus"? 
Jā, tev taisnība, jebkurš motors reizē, ir izslēgts. Bet noliegt, ka pie vienādiem apstākļiem nemotors darbojas daudz lielākā slodzē un daudz biežāk ir jāgriež "redlainā", tev gribas ļoti, jo tikai tā vari savu taisnību atzīt. Un sakarība ar enerģijas saturu ir ļoti vienkārša - ja degvielai ir mazāka sadegšanas jauda, to nākas aizstāt ar lielākiem apgrizieniem. Kas vēl vairāk liekt to nemotoru ekspluatēt aiz otimālās robežas.
Un kas ir "aizdedzes korektors" ECU vadītam motoram? Esi pārāk atpalicis savā arhaismā, tādu ierīci lika mašīnām, kam aizdedzes moments principā bija mehānisks. Jebkuram ECU ir "karte" pēc kuras tiek ģenerēta dzirkstele. Un neesmu redzējis nevienu gāzes iekārtu, kam nebūtu uzlikts papildus bloks vadības ķēdē šīs "kartes" modificēšanai, braucot ar gāzi.
Par "gāzes sausumu" esmu dzirdējis daudz folkloras - no smalko nemotoru gazificētājiem. Nekad - lielajiem amerikāņiem. Cik tā vispār ir taisnība, nav ne jausmas.
Izklausās ka tu nekad neesi ar tiem nemotoriem pabraucis
Man līdz šim viņi ir sagādājuši lielākoties patīkamus pārsteigumus. Teiksim, manas mātes fābija, kurā ir 1.4 16v ar kaut kādiem, neatceros, 75 vai 85 zs - visu cieņu, vismaz vienreiz motorā 8 papildus vārsti ir sabāzti ar jēgu, jo kopējā konfigurācija ir tāda ka tas motoriņš labāk elpo apakšās, nevis kaut kur pie ierobežotāja; iepriekšējais mk3 1.6 mono bija stipri neatsaucīgāks. Vai atkal - trešās paaudzes kadijs ar 1.6 8v, 100 zs un kaut kāds smieklīgs ņūtonmetru daudzums - sanāca ar tādu izkost vienu līkumu lai paskatītos vadības bloka rādījumus lai mēģinātu uzķert vai gāzes iekārta netaisa kādus sūdus - biju pārsteigts cik labi iet - un tad kad intereses pēc aizgriezu uz šosejas līdz kādām 6 štukām, izrādījās ka uz pakaļas ķebļa sēdošais īpašnieks nekad nav to motoriņu nekur augstu griezis. Pa lielam vienīgā nemotoriņa zāģēšana kas man ir gadījusies, bija rudenī - vajadzēja izbraukt vienu līkumu ar vienai pazīstamai sievietei cienījamos gados piederošu Chevrolet [Daewoo] Matiz - zem haubes tur laikam ir 0,8l trīscilindru nemotoriņš - gāja diezgan normāli, līdz es sapratu ka es griežot pēc skaņas līdz 3k, patiesībā griežu līdz 4k, jo viena cilindra par maz
- jā, nu tur tiešām cēliens sākas pie 2,5k un prasās līdz tiem 4k griezt.
Tu mani ļoti apbēdināji ar savām vājajām tehniskajām zināšanām. Gāzes iekārtas vadības bloks nekādu aizdedzes momentu nemaina. Tas 1) virina gāzes sprauslas un elektriskos vārstus 2) nodrošina ātru un operatīvu pārslēgšanos 3) pēc savas korekciju kartes un pēc gāzes temperatūras/spiediena veic gāzes sprauslu atvēruma korekcijas. Viss tikai ar gāzes sprauslu virināšanu un nekāda sakara ar aizdedzi. Kamēr tas "aizdedzes korektors" par kuru es runāju ir atsevišķa ierīce caur kuru izlaiž motora stāvokļa devēju signālus un kura tos signālus pārveido lai liktu vadības blokam dzirksteles šķilt savādākos momentos nekā tā kartes to pieprasa. Neesmu nekad tādu ierīci redzējis - tāpat kā tu - bet senos audī stiliņa postos esmu par tādu lasījis; tur daži čaļi bija tādu izmantojuši sagāzētiem lielākiem motoriem. Man šī iemesla dēļ golfā ir VEMS un tam ir divi pārslēdzami, pilnvērtīgi regulējumi, katrai degvielai savs, un attiecīgi gāzei ir agrāka aizdedze un savādāki uzsilšanas trekninājumi - un, protams, gāzes regulāciju es veicu motora vadības blokā, nevis gāzes blokā. Augstas klases čipšķūneris ir spējīgs izveikt šādu pasācienu arī ar standarta vadības bloku - ir lasīts no viena igauņu čipšķūnera apraksts kā viņš to izveic ar motroniku kādus audī izmantoja pirms 30 gadiem - ielodēja blokā divreiz lielāku EEPROMu ar diviem atšķirīgiem regulējumiem un kāju, kura izmainīja nolasāmo adresi, darbināja ar releju kuru pieslēdza pie reduktora elektrovārsta
Gāzes sausums visdrīzāk ir mīts, līdzīgi kā "karstā lielāka oktānskaitļa degvielas sadegšana" - mīts ar kuru tiek izskaidrota vārstu izdegšana kas visdrīzāk notiek dēļ [priekš gāzes] pārāk vēlas aizdedzes. Protams ka kaut kādiem akmens laikmeta amerikāņiem uz to būtu grūti uzrauties - protams, arī dēļ mazākas slodzes, bet arī tāpēc ka tie savas primitivitātes dēļ nespēj griezties un līdz ar to nespēj darboties apgriezienos kuros aizdedzes momenta neadekvātums izpaužas visvairāk