Ak tad redz kāpēc bērnus pa visu vari vajag nošpricēt...
Ak tad redz kāpēc bērnus pa visu vari vajag nošpricēt...
Conqueror rakstīja: tas ir veļļuks tikai ar vienu ātrumu, bez dubļusargiem un bez bremzēm
Pilnīgi nepareizi. Fiksītis ir velosipēds kam nav brīvrumbas mehānisma, respektīvi, pedāļi vienmēr ir saistīti ar pakaļas riteni. Viss no tevis nosauktā tur var būt - gan robi, gan dubļu sargi, gan bremzes. Jā, tieši tā - Sturmey - Archer ražo trīs robu fiksīšu rumbas.
Nu gājēju tur nav īpaši daudz, jā.
Krokodils rakstīja: Es būtu par to, ka VISU lielāko pilsetu 'centros' kur ir samērā liela gājeju, bērnu, velo, stāvdrāžu u.c. el. ierīču kustība, būtu jāievieš 30km/h ātruma zona šajā pilsetas daļā, nevis kaut kāda mistiskā vienā kvartalā, tad parastais ātrums, pēctam atkal 30....
Pilsētas mēri apsēšas un konkrēti vienojas par ko šādu un solidāri visi ievieš pieņemsim ar 5 gadu termiņu.
Būtu gan drošāki pilsetu 'centri' gan mazak skrējēju konkrētajā daļā, nebūtu arī ātrumu raustīšanas pārpratumi utml.
Šis veicinātu arī pārsēsties uz sabiedrisko, veicnātu tīrāku gaisu pilsētā u.t.t....
Protams tie kas gribēs tie turpinās spītīgi braukt un vnk pukoties, ka viss ir slikti... 😅
Pieņemsim
Rīgā:
Jelgava:
Ventspils:
u.t.t.
Kāda velna pēc jāliek ātruma ierobežojums ierobežojuma pēc? Žēl ka neieliki Liepājas karti - tad varētu tevi izņirgt - reku tagad zem ekofšisma vēstneša mēra sākuši spraust tos trīsdesmitniekus visās malās - uz platām, tukšām ielām kur nav iemesla braukt lēnāk par 50. Piemērs - sūdīgi rekonstruētā Lielā iela - jā, centrs - un? Tad kad to ielu pēc sapišanas atklāja, Kovida Vārda žurņi bija aptaujājuši cilvēkus un bija pamanījušies noķert pāris jaunas muļķītes ar izskalotām smadzenēm kas teica ka esot "jādabū mašīnas ārā no centra" - ja no Liepājas centra izdabūs laukā mašīnas, paliks pilnīgi tukša teritorija - tagad tur vismaz kāda mašīna brauc.
Jā jā. Es viņus neskatos,bet rudenī patrāpījos vienā kompānijā, kur uz televizora tika uzlikti līdz tam brīdim izlaistie viģiki - neesmu aizmirsis kā viņi turpceļā Eiropas vidu pisās ar behu kas gāja avārijas režīmā...
Nesalīdzini pimpi ar pirkstu - šajā gadījumā zagšanu ar kaut kādu ātruma ierobežojumu, kam visdrīzāk nav nekāda sakara ar drošu ātrumu, bet kura mērķis ir darīt iespējamu naudas laupīšanu. Ja ātruma ierobežojumu mērķis būtu satiksmes drošība, tad par ātruma pārsniegšanu sods nebūtu - bet būtu par sūdiem kas sastrādāti dēļ ātruma pārsniegšanas.
Udeņradi ražo no dabasgāzes.
Un kas tad prot - amerikāņi? Tie paši, kur ja viņu ražotāji dabon tehnoloģiju piešprici no Vācijas, gala rezultāts ir galvas tiesu pārāks par uz vietas izstrādātajiem mēsliem?
" tomēr vēl ne motocikliem un mopēdiem un mazākiem agregātiem. Domāju, neviens nav redzējis, piem. zāles pļāvēju ar dīzeļdzinēju. "
Nevis nepiemēroti, bet gan cenas/veiktspējas attiecība neatbilst mērķauditorijai. Es vairāk kā 20 gadus atpakaļ lasīju iekš Auto Motor žurnāla indiešu Enfield moča ar dīzeli apskatu - mūsdienās, protams, tādam būtu problēma ar izmešiem, bet tolaik - nu padomā, mocis ar 80 km/h maksimālo ātrumu, kamēr kubatūra tur paģēr pilno A kategoriju. Zālespļāvējam noteikti līdzīgi būs problēma ar cenu.
Tāpat kā pie mums. Savējos vajag labi atalgot
Ķīnā valdība aicina iedzīvotājus apmainīt elektrovelosipēdus ar litija akumulatoriem pret jauniem elektrovelosipēdiem ar želejas akumulatoriem - diez kāpēc...
Slēgt kompi un lasīt kļūdas.
Rīgā laikam tikai pašapzinīgi ībļi dzīvo, ja jāiesaista kaut kādi birokrāti. Čoms Liepājā pie mājas, kur ir diezgan daudz vietas, bik paturēja 3-4 mašīnas - kaimiņi vienkārši sāka dirst virsū, līdz šis nomazināja pie mājas stāvošo autoparku līdz 2 mašīnām.
Es? Nesākšu. Piemineklis ir automātiski noņēmies no uzskaites kaut kādus gadus atpakaļ - un tā kā pēc tam vēl to automātisko noņemšanos saīsināja uz trīs gadiem, tad CSDD padirsa teorētisku iespēju no manis iekasēt kaut kādas 160 eiras Zubris arī ir noņēmies no uzskaites. Jautājums vienīgi kas ar rīģeli - uz mana vārda tāda ir, bet tā verķa atliekas mana visgudrā māte kaut kam dažus gadus atpakaļ atdeva - papīri ir, braucamā nav...
Sasmējos - tiešām esi tik stulbs? Kā jau te minēja - mašīnu uz ceļa nevar būt vairāk kā vadītāju. Es, piemēram, pazīstu dižajā pilsētā mītošu cilvēku, kur uz diviem cilvēkiem ir seši auži - pa vienam daudzpadsmit gadus vecam A6 quattro katra braucēja ikdienas vajadzībām, viens A3 quattro kas ticis pieņemts no čoma parāda vietā un ko cenšas pārdot, bet kaut kā nesanāk - un trīs astoņdesmito gadu kvatras kā svētdienas mašīnas, jaudīgākajai zem haubes atrodas 726 zs. Ja tu gribi murgot par kaut kādu stāvvietu - šim cilvēkam pieder privātmāja ar plašu sētu - bet viņa īpašumam piekritošā ielas mala ir tik gara, ka tur varētu visas tās sešas mašīnas rindiņā salikt. Blakus teritorijā atrodas garāžu kooperatīvs - kur cita starpā mitinās vairāki astoņdesmito gadu V8 meršu fani - pieņemu ka atkal ir runa par otrajām vai trešajām mašīnām, kurām vajadzētu likt papildus nodokļus, jo ar tām brauc kaut kādi autopiloti... Man, ja kas, arī pieder divas mašīnas - otra gan pa ceļu nav braukusi vairāk kā 10 gadus, bet nu tā mašīna reāli pastāv. Pazīstu veselu bariņu cilvēku, kam uz vienu vadītāju ir vismaz divas mašīnas - ko nu?
Un te tas pats, par ko tas iepriekšējais, angliskais teksts, tikai īsa, viegli saprotama [joprojām angliska] video formātā www.facebook.com/watch/?v=1072731157628125
Figure C - Approximate Cost of ROC Funded Renewables 2024-25 (£ per MWh)Future renewables are also going to be more expensive than current market rates. The Government’s announcements of prices for their Allocation Rounds are often quoted in 2012 money. In 2024 money, Allocation Round 6 (AR6) is offering £102/MWh for fixed offshore wind, £246/MWh for floating offshore wind, £89/MWh for onshore and £85/MWh for solar power, all far higher than current market prices (see Figure D).Figure D - AR6 CfD Strike Prices Offered vs Recent Market Prices (£ per MWh)Figure D - AR6 CfD Strike Prices Offered vs Recent Market Prices (£ per MWh)It should be noted that FiTs, ROCs and CfDs are all index-linked, so prices will continue to rise with inflation. It is clear our bills are going to continue to rise for the foreseeable future as cheap gas is forced out in favour of expensive renewables. In addition, we pay extra for balancing the grid when the wind is not blowing (or blowing too hard) and the sun is not shining. In the year ending March 2024, these balancing services cost £2.46bn. Most of these costs should be attributed as a cost of intermittent renewables. That's a total of over £12bn being paid to or because of renewables each year. More costs are coming down the line as the National Grid ESO has announced £54bn of spending on the electricity network infrastructure up to 2030 and a further £58bn in the 2030-2035 period, a total of £112bn, or over £10bn per year for more than a decade. I hope it is clear to all now that renewables are not cheap and are never going to be.
Es vakar ieraudzīju purnagrāmatā mazu izklāstu par to, cik izmaksā "atjaunīgā enerģija" britiem - pārpublicēšu to šeit priekš galma muļķīša topināmbura, kurš turpina malt par "ievesto degvielu", piemirstot ka Latvijā neražo ne vēja turbīnas ne saules paneļus, un ja jāmaksā vairāk, tātad vairāk arī kaut kas jāieved.
Debunking the Cheap Renewables Myth
We keep getting told that wind and solar renewables are cheap, yet our bills keep going up. So, what's going on?
By David Turver • 15 May 2024
Last week, I decided to write a Twitter/X post to summarise how much we are paying for renewables. It got far more traction than I anticipated, so I thought it would be helpful to convert it and extend it a little to make a bonus article on Substack that can act as a succinct response to all those who still insist on claiming renewables are cheap. In the UK, renewables are subsidised by three different schemes. Feed-in-Tariffs (FiTs) fund mostly solar power. The latest report for 2022-23 shows the scheme cost over £1.7bn and average total payment was ~£193/MWh, about 3X the current cost of gas-fired power at around £65/MWh (see Figure A).Figure A - Feed-in-Tariff (FiT) Generation and Total Payments (£ per MWh)Figure A - Feed-in-Tariff (FiT) Generation and Total Payments (£ per MWh)Contracts for Difference (CfDs) fund a range of technologies, but most of the subsidy goes to offshore wind. Latest data from the LCCC shows the subsidy per MWh fell dramatically during the energy crisis, but is now back at £95/MWh for offshore wind, £73/MWh onshore and £60/MWh for solar. April 2024 was a record month for overall subsidies with £268m paid out with average strike prices at £146/MWh for offshore wind, £113/MWh for onshore and £110/MWh for solar power (See Figure B).Figure B - Record Overall CfD Subsidies in April 2024Figure B - Record Overall CfD Subsidies in April 2024The CfD subsidy for burning trees in biomass plants rose from about £7/MWh in March to nearly £60/MWh in April. This encouraged more biomass generation and the total subsidy paid for biomass jumped from £2m in March to over £34m in April 2024. The total CfD subsidy paid for the last 12 months is over £2bn, and the trend is clearly upwards. By far the biggest subsidy scheme is Renewables Obligations Certificates, costing over £7bn per year. This scheme awards certificates for each MWh generated, a different number depending upon technology. April reference prices for intermittent renewables have been around £53/MWh, meaning the average price paid for offshore wind under the ROC scheme has been £176/MWh, onshore £118/MWh and solar £146/MWh including the value of the certificates (See Figure C).Figure C - Approximate Cost of ROC Funded Renewables 2024-25 (£ per MWh)
Bradypus rakstīja: Vispār sajūta, ka no kaut kādas paralēlās realitātes runā. Pirksti salstot mobilly zonu meklējot... Laikam nav ienācis prātā to izdarīt neizkāpjot no mašīnas un GPS pats zonu atrod. Atkal kaut ko par uzraviena baudīšanu gvelž, tikai kur tie baudītāji ir realitāte - ja uz ceļa kāds jau tā mūsu gausajā satiksmē velkas, tad ar vislielāko iespējamību tieši EV. Klusums? Korķos bez mūzikas sēžot? Ja brauc, tad riepas ir skaļākas par jebkuru normālu dīzeli.
"Atkal kaut ko par uzraviena baudīšanu gvelž, tikai kur tie baudītāji ir realitāte" - nu garākos gabalos viņi varbūt velkas - bet nu pagājušogad mani divas reizes apdzina Tesla, un abas reizes ļoti agresīvi un bīstami. Vienu reizi es jau esmu šajā forumā pieminējis - braucot pa Slāvu apli vidējā joslā divas izejas lai uzbrauktu uz Slāvu pārvada, pusceļā man piepeši viens teslists, kas iebraucot aplī bija pāris mašīnas uz aizmuguri kreisajā joslā, piepeši pārrāvis pāri divām joslām, man pa labo pusi panesās garām uz ~120 brīdī, kad es normāli būtu pārkārtojies lai brauktu ārā no apļa. Otrā reize bija decembra beigās Palangā - rimika krusts, viens no diviem Palangā, kur 1+1 iela izplešas uz 2+2 lai kreiso pagriezienu veicēji nekavētu satiksmi - luksī sarkanais, kreisajā joslā stāv kreisā pagrieziena veicējs, nostājos, man aizmugurē kaut kas, kas izskatījās pēc pajauna bembja - sākam kustēties, izrādījās ka man aizmugurē ir ambālis ar Teslu kurš tajā brīdī, kad tas fiziski bija iespējams, man ļoti cieši rāva garām, beidzot manevru uz aci ar kādiem 80-90 - iespējams ka ātrāk nekā šis bija gaidījis, jo es otrajā bišķi iepūtu Kāpēc tie ambāļi tā dara, nezinu - es lasu ka tiem sūdiem remonts ir ļoti dārgs, un te viņi reāli uzprasās nonest tam sūdam visu sānu, jo abās situācijās man tikai vajadzēja ātrāk samainīt joslas lai teslonis sev nonestu sānu - pirmajā tas droši vien arī būtu noticis, ja vien man nebūtu blakus sēdējis vērīgs mašīnas īpašnieks kurš izsaucās "te nāk Tesla!"...
Protams ka izdevīgi - jo brauc ar jaunām un dārgām mašīnām no pierīgas mazpisāniem uz Rīgu un kuras liek Vecrīgā. Kā viens no šitiem trīs neizpildās, tā čušs
topinamburs rakstīja:
Bradypus rakstīja: Kur jūs tie EV "provocē"? Ielās nez kādēļ neredz tos "izprovocētos". Tikai tādus, ko nākas apbraukt ar gausā dīzeļa pusapgriezieniem.
Normāliem dīzeļiem ir autonomā apsilde, nekas nav jāgaida.
Ar ko elektrības importēšana stratēģiski ir labāka par naftas importēšanu? Vai elektrības ražošanai izmantojamās gāzes importēšanu?
Man laikam ir bijuši tie nenormājie dīzeļi. Viens - autonomie dīzeļsildekļi nav darbināmi garāžā. Otrs - tu pamēģini tos saremontēt, kad samaitājas. Varbūt slikts piemērs, bet manam kraisleram bija - 700 eiro rēķins. Trešs - lielākā daļa to ir kā papildus sildekļi motoram darbojoties, un neuzsāk darbību, kamēr autoss nav ierūcināts. Un tad tur nekāds siltums pēc minūtes nav.
Elektro vs dīzeļa imports - elektrību uz 100 km vajag mazāk. Un dažēji to var saražot pats. Dīzeli var?
1) Ja tev gribas sildīt mašīnu garāžā, tam risinājums ir Calix - 550w spirāle motora blokā un taimeris, un viss notiek. Vienam pazīstamam čalim ir divi LT35 2.5 TDI busi, viens no tiem ir no Zviedrijas, un tam ir beigtas kvēlsveces - viņš pat nepūlas tam tās nomainīt, jo tur ir tas sildītājs - vienkārši laicīgi jāiesprauž un jāšķiļ silts motors Man arī garāžā uz galda mētājas tāda spirāle, izrubināta no kaut kāda 1.9 TDI, ko ārdīju ārā - it kā nevajag, bet varbūt kādreiz iestumšu izmēģinājuma pēc golfa motorā.
2) "Pamēģini saremontēt kad samaitājas"? Neesmu vēl nevienu remontējis, bet šaubos ka tur ir kaut kas milzīgi dārgs - nu vismaz man apkārt sastopajamiem 20 gadus vecajiem VAGmobīļiem un to rūpnīcas uzstādītajiem Webasto - par tevis piesaaukto ciparu tur noteikti var nopirkt jaunu un nežēlīgi pārcenotā servisā visu krāsniņu samainīt.
3) Jā, lielākoties tās krāsniņas ir tās, kas piesilda rūcošu motoru - bet vai zini kāpēc? Krāsniņas kas piesilda rūcošu motoru ir rūpnīcas uzstādītas motoriem, kurus ražotājs ir novērtējis kā pārāk švaki silstošus priekš tā, kādās mašīnās tie atrodas - piemēram, tie nāk 1.9 TDI šarānos vai arī vēlīnās T4 2.5 TDI caravellēs, vai arī T5 pasažieru busos ar dīzeļiem. Vārdu sakot, ja tu pirki tādu mašīnu jaunu, tev bāzītē, vismaz noteiktā aprīkojuma līmenī, nāca tāds sildītājs - bet ja tu gribēji autonomo apsildi, tev bija jāiekeķeksē maksas ķeksītis - galu galā, autonomā apsilde ir papildus aprīkojums - papildus aķis, papildus vadības bloks, pults utt - un tā kā papildus aprīkojums, tu to ķeksi ieķeksēji tad, ja tev to tiešam vajadzēja. Bet nevarētu teikt ka tev kāds liedz esošu sistēmu uzlabot līdz tam līmenim.
Šeit viņš domāja autogāzi, nevis gāzi. Kovida vārda bija tāds izskaidrojums tam, kāpēc gāzei stipri lielāks kāpums.
Viena maza diskusija angļu valodā par elektromobīļu vērtības krituma radītajiem zaudējumiem:
Ivor
Things are coming home to roost. You can't just evaporate all this depreciation, someone, somewhere has to take the hit. Now the powers that be would like it to be you, the general public, so be careful. Who's it gonna be? You, makers, dealers, leasing companies, the government(s), banks?
Paul
After my deep dive into leasing companies pretty much precisely for the reasons you point out Ivor last year I found out a suprizing number of them are co owned between banks and car manufacturers.
It's like striking a match and throwing it toward an open powder keg.
It's not a case of if, but when one lands. And it ain't gonna be pretty. There are red flags being waved everywhere.
This was never an issue with the organic growth of EVs ( at a very slow rate ) prior to the lockdown nonsense.
It's all the taxpayer funded policies and schemes that have led us to this precarious situation.
Of course I could be very wrong. But I suspect this is all going to blow up in everybody's faces by mid summer, Autumn at the latest.
Ivor
Paul Venners I'd like to say there could be a soft landing somehow, you know, wiseing up, debt disappears along with ZEV mandates, but I can't see it. It's not a situation to gloat about because few of us can stand a 1930's style depression. Future historians will be scratching their heads, and wondering how we all could be so stupid. I'm wondering, too.
Paul
As a nation we have almost zero resilience these days. Just 10 days of a proper winter, two days of widespread power cuts and we will have serious issues, loads of deaths. Utterly insane to have lost so much in my lifetime.
Ivor
Something I saw online today worries me. It seems even Rachel Reeves is starting to be worried about car leasing. We're doomed!
Jāpiebilst ka tā Reičela Rīvsa ir britu finanšu ministre [ja pareizi atceros].
"pieņemamu gadu"? 😂 Pieņemams gads šeit būtu zem 2005 - tas 2011 ir burtiski uzprasīšanās uz nepatikšanām. Ja Audī, tad vispār labāk zem 2000.
Pirms 20 gadiem viņi tur mēdza arī muhļīties pasūtot numurus no ārzemēm citā fontā; tos mēdza neatpazīt