Jā, labi ka uz parasta emtēbē športists podā un klauna kostīmā neizskatās pēc lošpeka...
))
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Jā, labi ka uz parasta emtēbē športists podā un klauna kostīmā neizskatās pēc lošpeka...
))
Un atkal atgriežamies pie emtēbē...
Gulošo velosipēdu stihija ir asfalts un tā galvenais ieguvums ir aerodinamika - viģikā redzams labs sniegums priekš tiem apstākļiem, bet nu - tas ir klasiskās ģeometrijas highracer, tāpēc. Es sev tādu negribu - pārāk liels kompromiss ![]()
Un kāpēc man būtu jāmācās braukt uz pilnas šosejas ja es to varu darīt uz tukšas, skābes testa kungs?
Jā, bērnībā - bērnībā jebkas tiek apgūts daudz ātrāk - man ir gandrīz 30 gadu vairāk kā tev toreiz. Un pitons ir grūtāk vadāms. Abi divi kopā, un rezultātā vajag uzgriezt jūtamu kilometrāžu lai izstrādātos vajadzīgie refleksi. Uz tīriem diviem riteņiem esmu nobraucis ne vairāk par 300 km [precīzi nevaru pateikt dēļ tā ka tas ričuks te ir uz diviem, te trīs riteņiem, un kad sniega dēļ mēdzu regulāri krist, apnika līmēt atpakaļ nolauzto spidometru un bik pabraukāju arī bez tā], kas nav nekas - salīdzinājumam uz trijiem esmu nobraucis kādus 1200, un pagājušonedēļ pieķēru sevi darām to, pret ko man šovasar pēc avārijas radās fobija - esmu sācis ar trīs riteņu pitonu izņemt asus līkumus uz stabilitātes robežas, mierīgi bez nepatīkamām izjūtām darbā izcērtot uz ~20 kmph asu līkumu tā ka viens aizmugures ritenis paceļas gaisā, novadot to visu pasācienu. Tā ka nebaidies - ar laiku mana trajektorija braucot pa taisnu līniju būs ne nelīdzenāka kā ar parastu velosipēdu.
Laikam realitāte ieslēdzās ![]()
Kā to ņem - tas ir dīzelis, tur ir citi spiedieni ![]()
Shimano vienkārši iziet uz to ka ir divu veidu braucēji - vieni ir tie, kam neko nevajag - tiem piedāvājas bāzītes grozāmie pārslēdzēji, otri ir tādi kā tu, kas pieraduši jāties ar miljons zobratiem ar rapidfire un tāpēc jums var iesmērēt rapidfire priekš nexus/alfine rumbām kā prēmiumu. Bet es esmu reti sastopamā trešā grupa - es savu nopietno velobraukšanu sāku ar planetārajiem pārvadiem - un, es, kā autobraucējs, esmu pieradis ērti un ātri pārslēgt robus - tu varbūt braucot ar mašīnu esi pieradis nogriežoties no šosejas pārslēgties 5-4-3-2-1 - es izņemu no piektā un ielieku pirmajā - un tieši precīzi tāpat kā ar mašīnu, es arī slēdzos ar rumbu kurā ir planetārais pārvads - pēc vajadzības, bieži un kā vien vajag. Ja kaut kāda negaidīta iemesla dēļ smagi jāsabremzējas vai jāapstājas, tātad, viena aša kustība un ir pirmais, nevis tev pierastais "pļurka pļurka pļurka".
Par konkrēto pārslēdzēju - patīkamāk par rapidfire uz miljons zobratiem ir pilnīgi noteikti un ja ar to velosipēdu brauc un piešaujas, tad nav nekāda problēma viņu elementāri ietrāpīt pozīcijā. Pie viena tas pārslēdzējs pieļauj normāli lietojamu ragu - rapidfire, ja kas, visdrīzāk arī ar tiem ragiem nedraudzētos, prasītu upurēt uzlikas garumu vai arī stāvētu tizlā neleņķī.
Ko?!
Kādi riski, par ko tu runā? Tu bērnībā arī mācījies braukt pa treku? Šobrīd vienīgais risks ir tas ka situācijā kurā pret mani divas mašīnas izmainītos, es, pieraujoties uz malu, varētu nolikties. Nerunājot nemaz par to ka man šobrīd VAJAG braukt pa šoseju, nevis tikai vēlams - man ir jāiemācās nobraukt pa taisnu līniju - Rucava nav Rīga, mans ikdienas maršruts uz darbu pamatā sastāv no bedru apbraukšanas un taisni es nebraucu gandrīz nevienu brīdi... ![]()
Kurš, rapidfire? Cik var teikt - netaisos pieciest rapidfire rumbai kurai to nevajag!
Šovakar pirmoreiz pavizinājos ar tīru divu riteņu pitonu pa šoseju; 2x12 km brauciens kur 2x9 km pa šoseju. Galvenā problēma - blīve starp pedāļiem un sēdekli
Turpceļā bija diezgan liels iespringums, atpakaļceļā jau mazāks, par spīti tam ka braucu ātrāk, jo gribējās paspēt uz veikalu. Cenšos turēties metra attālumā no nepārtrauktās līnijas, tai virsū neuzbraucot, jo slapja līnija radīja sajūtas ka uz tās varētu gadīties saslīdēt. Braukšana pa taisnu līniju ietver zvārošanos uz abām pusēm; bija īpatnēji ievērot dabas parādību kur tā kā galva tiek turēta daudzmaz līmenī, viss pārējais šūpojas attiecībā pret to, dēļ kā spoguļa kustības attiecībā pret galvu liekas īpatnējas. Vēlā vakara dēļ izdevās izvairīties no divu mašīnu izmainīšanās pret mani, uz priekšdienām cerams ka manas spējas nobraukt pa malu uzlabosies pietiekami. Pēc braukšanas ar parastu velosipēdu pitons liekas pēc luksusa lainera, ļoti ērts un ripo viegli... ![]()
Nē, es to negribu teikt - kur tu to izrāvi? Es neteicu "jauda" - es teicu "forsāžas līmenis" - kaut kāds Maksts vai VAG 1.0 turbo darbojas tikpat nikni kā 15 gadīga GTI golfa motors - tikai tur ir divreiz mazāk motora, attiecīgi divreiz mazāka jauda, divreiz mazāk griezes un tā kā par vienu cilindru mazāk, tad arī vēlāk gliemezi iegriež. Viss ko es gribēju pateikt ir tas ka simtupadsmit zirgi no 1.0 turbo nav nekas sevišķs kā vienam otram liekas [niknākais 1.0 turbo vai tik nebija fordelim ar 140 zs, bet varbūt kļūdos] - kad tas 1.0 turbo sāks iet virs 200 zs, tad parunāsim.
Atceries kādu laiciņu atpakaļ stāstu kur ķīna izpirkusi eiropā, neatceros, krējumu vai sviestu?
Viņš noteikti melo... ![]()
Tas ir ASTOŅNIECEI. Man ir SEPTIŅNIECE, Shimano budžets tiem kam ar trīs robiem nepietiek - dzelzis kas izlaists kaut kādā 1995. gadā un kopš tā laika ir tikai kaut kādās niansēs uzlabots. Man, protams, megabudžeta versija - kas bija veikala vitrīnā pirms nepilniem 7 gadiem, to arī paņēmu - septiņniece ar atpakaļgriežamo bremzi un bleķa korpusu [citām versijām laikam alumīnija korpuss] - kopā ar masīvo dangu ripulim sanāk pieklājīgs svars - pirms ielikšanas velosipēdā intereses pēc nosvēru, 3,3 kilo
Bik niez nagi amputēt to bremzi un aizstāt ar danga bremzi - bremzi gan tie šķībači ir labi nostrādājuši, precīza un asa, un atšķirībā no citām atpakaļminamajām bremzēm, ļoti maz jāpagriež - tik maz ka pirmo reizi ieliekot velosipēdā, uztaisot izmēģinājuma braucienu ar nepieskrūvētu bremzes kāju [nebija piemērota skava pie rokas] ar domu "es nebremzēšu", izmēģinājuma brauciens beidzās 20m tālāk ar nosprūdušu rumbu ...
Ja gribētos tajā velosipēdā vēl ielikt bik naudas, tad jā, derētu tam ielikt astoņnieci, jo kā reiz tā viena roba arī pietrūkst.
P.N. Zobratus rumbai ar planetāro pārvadu apraut nav iespējams - tādās rumbās robus ieslēdz sunīši - tos var sačakarēt. Šai konkrētajai rumbai iekšā ir divi divpakāpju planetārie pārvadi - viens pārvads pazemina, otrs paaugstina, šos četrus pārnesuma skaitļus kombinējot dabū septiņus robus - robus ieslēdz attiecīgās pakāpes "saules" zobratu sabloķējot uz asi.
Feniņdrāšu E46? ![]()
Nejauc pirkstu ar krānu - ja gribi salīdzināt pa zirgspēkiem, tad salīdzini cik pie vieniem zirgspēkiem iepūš vienā un cik otrā, un kādi ir spiedieni un temperatūras cilindros vienam un cik otram. Pačukstēšu priekšā - lai dīzelis sasniegtu tādus pašus zirgspēkus kā benzīnnieks, tam cilindros jāiedabū vismaz 50% vairāk gaisa.
Benzīnniekam 200 zs uz litru, pie noteikuma ja viņu visu laiku netur slodzē, ir pilnīgi adekvāts cipars - galvenā problēma pie tā jaudas līmeņa ir pūtiena slieksnis. Širpotrebu 1.0 turbo benzīnnieki forsāžas līmenī ir apmēram tur, kur mk5 GTI golfs pirms 15 gadiem, un tas līmenis arī pa lielam noteikti ir tieši dēļ pūtiena sliekšņa.
Es atkal tieši otrādi - pie noteikuma ka dīzelis nav nožņaugts ar visādiem katalizatoriem un kvēpu filtriem, jēgu no dīzeļa redzu tikai divos pielietojumos - stumdīties pa pilsētu vai arī likt smagā slodzē, vai abi kopā - visur citur benzīnnieks ar propāna balonu grabažniekā sniedz to pašu ekonomiju tikai bez belarusnieka zem haubes. Aukstam benzīnniekam vajag pieklājīgus uzsilšanas trekninājumus kas ļoti bēdīgi ieteikmē degvielas patēriņu - es gan pieņemu ka tiešajai iesmidzei tas varētu nebūt saistoši.
Iemācies velosipēdu kas nav kalnietis. Es NAHUJ negribu tāda veida pārslēdzēju kopā ar rumbu kurā ir planetārais pārvads. Šāda veida pārslēdzējs ir nepieciešams lai miljons ārēju zobratu pornogrāfiju padarītu puslīdz pieciešamu - rumbai ar planetāro pārvadu tas dod tieši pretēju efektu - rumba ir spējīga pārslēgties no pēdējā roba uz pirmo pāris sekundes desmitdaļās, pie noteikuma ja braucējs spēj tik ātri pārslēgt pārslēdzēju - ar tavā saitē esošo mēslu tas process ir trīs reizes "pļurka pļurka", kamēr ar normālu pārslēdzēju tā ir strauja kustība un gatavs. Bildē redzi kādu pārslēdzēju es gribu bet tāpat piedāvā rapidfire...
www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=83373&category=162 lūk šādi izskatās manis pieminētais microshift astoņnieces pārslēdzējs. Interesanti vienīgi kāpēc viņš ir tik dārgs...
P.N. Uz lielā ričuka priekš trijnieces man ir šitāds www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=45263&category=2714 - arī neizskatās lēti, bet nu tas ir OEM nevis aftermarkets - cik tas pārslēdzējs sākotnēji maksāja, to gan nezinu, kovida sākumā man paveicās jebajā nopirkt par pieņemamu cenu kosmētiski lietotu rumbu kopā ar pārslēdzēju.

I'm glad to announce, ze salieķis iz bek!
Apnika ka tas ričuks stāv vienā telpā kājām gaisā, un vairs arī īsti nekas netrūka lai to velosipēdu savāktu vienā lietojamā gabalā, tad nu tas beidzot tika izdarīts. Izdarāmie darbi bija
* Atrast kur bija iebāztas "vissezonas riepas", jo pēdējoreiz tas velosipēds bija braucis ar Maxxis Miracle slikiem
* Paņemt priekšas ripuli kurš kopš tiem laikiem ir pabijis divos citos velosipēdos [tajā skaitā pitonā kā viens no aizmugures riteņiem un viens no palīgriteņiem] un apaut ar attiecīgo mizu un ielikt ričukā
* aizmugures rumbai bija bik lufte - izdomāju pie viena izraut ārā mehānismu, to pa pusei izārdīt un bik ieeļļot un sasmērēt divus no trim gultņiem
* apaut aizmugures ripuli, salikt jaunas detaļas kas ap rumbu nāk un ielikt ripuli velosipēdā
* saeļļot ķēdi
* uzlikt atpakaļ spidometru
* uzlikt atpakaļ priekšas bremzes līkumu - tā kā man pirms 5 vai 6 gadiem nebija labas knaibles, tad pie viena uzlikt jaunu trosi jo vecās izspūrušo galu nebija ko domāt kaut kur dabūt iekšā.
* kaut kāda pele bija padarbojusies gar vadiem pie rumbas - tos nācās bik saīsināt un kaut kad būs jānomaina
* uzliku no pitona pāri palikušos pedāļus jo virsū esošie bija ar beigtiem slēgtajiem gultņiem; laikam nekad vairs nepirkšu pedāļus ar slēgtajiem gultņiem
Kas vēl palicis:
* sameklēt ērtāku ķebli, ideālā gadījumā - nopirkt vēl vienu B66 brūku
* atrast megagaro sēdekļa trubu vai uztaisīt jaunu
* nokalibrēt spidometru
* sameklēt kāpēc aizmugures lukturis nespīd
* pasūtīt 5 mm garākus spieķus aizmugures rumbai, esošie knapi der

Lūk šitā izskatās shimano nexus septiņnieces mehānisms. Šķībači ir diezgan interesanti to uzprojektējuši, atšķirībā no vienas otras rumbas, par ko lasīts, šī izārdās elementāri - kad atskrūvēts kreisās puses konuss un izvilkts mehānisms ārā, jānoņem viens sprostgredzens un tad var sadalīt pa mezgliem - ja gribas iet vēl tālāk un sadalīt smalkos reizinātājos, tad bišķi jāpaķibinās ar dažām detaļām. Es reiz, kādus sešus gadus atpakaļ, šo rumbu biju izjaucis dēļ vēlmes labi sasmērēt, pēc tam bija jautri salikt atpakaļ, jo Shimano neparedz mehānismu ārdīt ārā un līdz ar to nav ražotāja apraksta kā to darīt - bet ir pāris rūdītu entuziastu sagatavoti apraksti. Es toreiz saliku rumbu un man bija tikai piektais, sestais un septītais robs - vairākas reizes jaucu, un nekā, beigās citu aprakstu smalki izstudējot viena detaļa radās esam nepareizi ielikta vietā. Ražotājs rumbu paredz saeļļot ļoti elementāri - ir rumbas eļļošanas komplekts, sastāvošs no pudeles ar kosmosa tehnoloģiju eļļu un trauka, eļļu ielej traukā un tajā iemērc mehānismu, lieko eļļu apslauka un mehānismu liek korpusā. Kāpēc kosmosa tehnoloģiju eļļa? Tāpēc ka tas komplekts kaut kādus sešus gadus atpakaļ maksāja virs 100 eirām...

Es izmantoju rumbu ar septiņu robu planetāro pārvadu ar parastu berzes pārslēdzēju
Dzimtais grozāmais savulaik ļoti fiksi izļurkājās, un priekš salieķa ragiem tas grozāmais nekam neder, bet nekas cits priekš septiņnieces nepiedāvājas ne no ražotāja, ne aftermarketa [astoņniecei ir pieejams Microshift šāda veida pārslēdzējs] - izdarīju šitā, un slēdzos nevis pēc tām ar lodāmuru iekausētajām atzīmēm bet uz izjūtu- apmēram pasgriež kloķi kur vajag un maigi uzsāk mīties, ja rumba pārlec vai ir nepareizs pārnesums, tad bik uz vienu pusi. Realitātē nekāda vaina.
Man ceturtdienas vakarā patika grants ceļi - asāk piespiežot gāzi golfs spolēja ceturtajā robā pie 1,5k... ![]()
Nejauši sanāca Wikipēdijā aizklīst līdz britu lielākajam TECam, Drax power station - labu laiku atpakaļ biju lasījis to rakstu - izrādās ka šie pagājušogad pabeiguši tās elektrostacijas pārbūvi un tur ogles vairs netiek kurinātas, tikai granulas - kuras, pie tā ka tās vajag baidos daudzumus [nepilni 4 GW jaudas] tiek importētas no ASV un kanādas. Uh, kā tiek glābta pasaule un klimats...
Pasaki, kur tu liksi ieskrējienu līdz simtam četrās sekundēs? Vai nu tu to neizmantosi, vai arī drīz vairs nedrīkstēsi izmantot, jo nedrīkstēsi sēsties pie mašīnas stūres ![]()
Tu acīmredzot nesaproti situāciju. Šie "āksti" pamatā ir tie kas norāda uz varnešu meliem un to kas jālasa starp oficiālās propagandas rindām - nu kā, teiksim, "manām pasauli" darboņi, kur palasot rodas iespaids ka ja rečekisti un vēl daži grupējumi nerakstītu sūdu, tad to lapu varētu klapēt ciet. Šogad mēs varam sagaidīt tālāku virzību "lielā restarta" sakarā un no tā izrietošu propagandas melu savādāku virzienu. Vēl joprojām nesaredzi jēgu?
Kas tur smieklīgs? Es braucu pa asfaltu - bet ja tu vēlētos atbraukt no Liepājas pie manis nevis pa asfaltu bet jājoties, tu bez grants neiztiktu - vai nu visu ceļu brauktu pa grants ceļiem - nu labi, visu granti tu pat neatrastu, tikai pusi - vai, ja akurāt vēlētos braukt pāris metrus no jūras, tad beigās tāpat būtu 10 km grants. Jo, kā jau tu vari iedomāties, meža takas ir kaut kas tik ekskluzīvs ka tādas pa kurām var kaut kur arī aizbraukt īpaši nekur nevar atrast.
Nelieto vārdu "velokustība" kad tu, kārtējo reizi, domā velosportistus ![]()
Šodien ričuks sagādāja pārsteigumu - braucot mājās no darba piepeši bija BAUKŠ un ar zināmām grūtībam savācu ričuku un to apstādināju lai pārliecinātos ka tiešām, priekšā ir izšāvusi kamera. Sekcija rādīja ka priekšas virsdeķis pa ~1500 km ir nodilis līdz kordiem apmēram visā garumā un kāds akmens vai cits nelīdzenums vienā vietā pamanījās tos kordus pārplēst, ļaujot kamerai izšaut. Tas ko es nesaprotu ir kāpēc tas virsdeķis tā ir nodilis - pirmā doma bija ka pret kādu dubļu sarga kniedi vai skrūvi, bet nodilums neizskatās pēc tāda, tas ir vienmērīgi virsdeķim pa vidu, nevis viena strīpa, bez tam beržoties būtu arī skaņa. Varbūt pārāk liels svars priekš riepā esošā spiediena un tāpēc riepa par daudz tur lokās un dilst... Labi ka pastaiga bija tikai ap 800 metriem