BMW

BMW 530d Gran Turismo dzīvē

GB12 Reģ.: 29.03.2011

Tātad, slavēšanai, kritikai, saturīgiem komentāriem un spamam (kā tad nu bez tā) tiek nodots mans jaunais braucamais - BMW 530d Gran Turismo. Ražots un pirmo reizi pārdots tālajā, bet varbūt ne tik tālajā 2010.gadā, tātad, F07 modelis.

Kāpēc šāda izvēle? Sākumā domāju par jaunu auto. Bet tajā budžetā/mēneša maksājumā, kurā man būtu, tā teikt, komfortabli, izskatot visādus variantus, tā arī neko dvēselei piemērotu atrast neizdevās. Krosoveru īsti negribas un pēc tāda arī nav vajadzības. Korejieši neuzrunā, ja nu vienīgi kāds KIA Pro Ceed, bet, nu, tādā komplektācijā, kā man gribētos, tas maksā ap 30 kilo, tad nu, kaut kā roka neceļas nolocīt 30 tūkstošus par korejiešu kompaktklases auto. SEAT Leon FR tomēr jau ir morāli novecojis, Škoda Octavia RS arī, pie tam, feisliftētajam modelim purns šķiet neglīts (pre-deisliftam bija glītāks), VW atkrīt augstās cenas un drastiskā cenas krituma dēļ. No francūžiem uzrunā tikai Renault Talisman, bet tādā komplektācijā, kā man gribētos, pārāk dārgs tomēr. Vizuāli patīk Peugeot 508, bet, nu, pārāk tomēr daudz sliktu atsauksmju par Peugeot. It kā patīk Opel Insignia, bet arī - dramatisks cenas kritums, kā arī tagadējā piederība PSA grupai kaut kā neraisa uzticību. Tad nu ideju par jaunu auto tomēr noliku plauktā un sāku skatīties uz ko 7-10 gadīgu no premium gala... Gribētos jau kādu C klases mersi, bet sakarīgs jaunais modelis maksā apm. no 25000, bet man tomēr gribējās apm. 16-17 tūkstošos iekļauties. 2009. līdz 2014.gada modeļu kantainās formas galīgi neuzrunā. Skatījos Audi, bet arī... A5 un A6 it kā sakarīgi auto, bet tomēr neuzrunā. Bez tam, parunājos ar vairākiem šo modeļu lietotājiem, diez ko labi viņi tomēr neatsaucas. Bet A7 pārāk dārgs - netrāpa budžetā. Patīk feisliftētais XF, bet sakarīga servisa trūkuma dēļ vismaz tuvāko gadu laikā Jaguāru vairs neizskatu kā variantu.

Tad sanāca parunāties ar vairākiem BMW īpašniekiem (F07, F10, F11 modeļu) un visi ļoti labi atsaucās, ka šis esot viens no BMW veiksmīgākajiem modeļiem, kuram esot novērstas iepriekšējā E60 modeļa elektronikas problēmas. Tad nu sāku interesēties par šo modeli. Uzreiz sapratu, ka universāli negribas. Ja sedanu, tad tikai baltu, bet nekā jēdzīga piedāvājumā nebija. Tad vienu dienu netīšām pie savas mājas ieraudzīju stāvam Gran Turismo, un tad sapratu, ka gribu tādu - auto atšķiras no ļooooti daudz esošajiem sedaniem un universāliem, bet ir ar ļoti plašu salonu un kaut arī mazu bagāžnieku, tomēr, tā kā man patīk ceļot ar auto un dažreiz vienkārši kaut kur pie dabas gulēt, tad šis ir pašā laikā. Plus, tomēr esmu dizaina upuris un man patīk savādāki auto (ne velti fanoju par saabiem, jaguāriem, aflām u.tml.)

Tad sākās konkrētā modeļa meklējumi. Piesaistīja ss-ā viens baltā krāsā, ko tirgoja privātpersona. Bet, kamēr es tur e-pastiski visādus jautājumus uzdevu par auto, vēsturi, bijušiem darbiem utt., tikmēr tas tika pārdots. Tā nu turpināju skanēt ss-u. Kolēģis ieteica paskatīties kādā no tiem Tukuma plačiem, kas specializējas uz BMW importu (EZ Auto, Next Auto)... viņi it kā tirgojot labus un tīrus auto... dārgākus, kā vidēji ss-ā, bet, nu, sakarīgus, ar nekruķītiem odometriem. Pazvanījos pāris zināmiem tukumniekiem, kopumā labi atsaucās, ka pie tiem varot ņemt. Un tieši vienā no plačiem uzmanību piesaistīja tāds smuks, tumši pelēks ar balto salonu, melniem griestiem, panorāmas jumtu, un mazu noskrējienu (150 tūkstoši), trīslitru dīzeli ar 245 zirgspēkiem un astoņpakāpju automātu. Nācis no Vācijas, lietots Frankfurtē, ņemts no vietējā BMW centra. Aizbraucu, paskatījos, izbraucu un sapratu, ka tas ir tas, kas vajadzīgs un ko gribu. Nav pilnā komplektācija, bet pietrūkst vienīgi durvju piesūcekņu (durvis tomēr pasmagas) un stūres apsildes (Jaguāram bija). Protams, nesūdzētos par masāžas beņķiem, bet, nu, tā jau izvirtība būtu. Un nevar saprast, vai spoguļi pielokas tikai manuāli, vai arī var uzstādīt automātisko pielocīšanos (vismaz settingos neatradu). Paņēmu līdzi arī mehāniķi, kas man visus auto taisa, viņš arī piekrita, ka šo var ņemt. Tad nu sāku kārtot papīrus, sareģistrēju, izgāju skati (pa nullēm), saliku drošības sistēmas, nomarķēju, apdrošināju, un tagad tikai braukšanas vaina.

Pirmie apm. 500 kilometri nobraukti, kaut kādi iespaidi radušies. Auto ļoti ērts, dinamisks, labi izskatās, kā viens iauto vecbiedrs saka - baudāms. Patēriņš kombinētajā ciklā apm. 9 litri uz 100 km, salons ļoti plašs. Šis īstenībā tikai pēc nosaukuma skaitās 5.sērijas modelis, bet esot būvēts uz 7.sērijas bāzes. Tiesa, ar 20 collu diskiem gaitā paciets. Salons, kā jau BMW, kvalitāti nostrādāts, gaumīgs, ērts. Vēl jāpiešaujas pie i-drive sistēmas. Pie mīnusiem varētu pieskaitīt lietu, par kuru BMW, šo modeli izstrādājot, visticamāk, nedadomājās - ka pēc 10 gadiem arvien retāk kurš brauks ar auto bez viedtelefona lietošanas (waze, spotify utt.). Tad nu, ja negribu telefona turētāju līmēt pie stikla (nepatīk ne vizuāli, arī skatam traucē), vienīgais variants ir stiprinājums pie ventilatora, bet tas, savukārt, traucē skatam uz lielo displeju. Vai traucē atvērt to nelielo sīklietu nodalīju virs audioiekārtas. Otra lieta - kaut kā tomēr pie šī modeļa funkcijām ir vairāk jāpiešaujas, kā citiem auto. Vēl joprojām neesmu pieķēries, lai atrastu, kā ieslēgt kruīza kontroli. Citiem auto kaut kā atradu uzreiz. Un trešais - ar bluetooth savienojot telefonu, var tikai sarunāties, mūzika no telefona netiek atskaņota. To var pieslēgt ar AUX, bet pazūd skaņas kvalitāte. USB skan normāli, radio arī, bet tieši ar AUX basi kļūst švakāki, skaņa klusāka (jāgriež diezgan), un, tad ja izdomā pārslēgt uz radio un aizmirsti pagriezt klusāk... varbūt kāds audiospečuks var ieteikt risinājumu.

Var redzēt, ka auto lietots pārsvarā pa pilsētu. Kaut arī salons galīgi nav izsēdēts, dažas pogas (sēdekļu apsildes, stikla pūtēja u.c.) ir padilušas. Tad nu domāju - no vienas puses, varbūt labāk būtu bijis, ja būtu lielāks nobraukums, bet pa bāni, bet, no otras puses, ne jau uz 130-150 tad pa to bāni būtu braukts ar šādu auto. Pie tam, ar mazāku nobraukumu pēc tam to mašīnu tomēr būs vieglāk pārdot.

Vēl viena no BMW estētiķu puses nepārdomāta lieta. Gaišais salons ar melnajiem griestiem un tumšo koku izskatās vienkārši super. Bet drošības jostas nu gan varēja tomēr melnas. Gaišās tomēr nobružājas un izskatās reāli netīras. Runāju ar ķīmisko, teica, ka mēģinās iztīrīt.

Lai nu kā, auto kopumā ļoti patīk, un, ja nečakarēs smadzenes un kaut kas dikti dzīvē nemainīsies, domāju ar šo nobraukt vismaz gadus trīs.

Un laikam jāreģistrējas bmw-powerī

 
Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
3 0 Atbildēt

Saturīgs topiks ar personīgo pieredzi, kas plīst vai neplīst un cik maksā, kā arī subjektīvs apskats. Noderīga informācija citiem. Kāpēc vajadzīga tā iediršana par bmw fani, slimotāji dārgumu lētumu u.t.?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
6 0 Atbildēt

3 lietas zāļu skapītī stāv:

1. Pirms pusotras nedēļas izgāju apskati. Pa nullēm. Jau trešo reizi. Turklāt uz skati nebija jādara nekas. Tas priecē...

2. Būs jāmaina stūres pirksts un stienis (labais), jo tur kaut kas ir ieēdies, kā dēļ nevar savirzi saregulēt.

3. Šodien atnāca pirms pāris nedēļām iegādātais otrs šāds F07. Tikai balts un 43 reizes mazāks... scalebay.ru/listing/143-bmw-5-series-gran-turismo-f07-white-schuco/8662683

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Labais ! Uzmanigi tie no Rašas, var būt ar slēptiem defektiem un nojati tiesa izmera dēļ problemu gan ar vajadzetu būt 43 reizes mazāk ...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Manējais bija no Frenčas (Rašas saitu ieliku tikai uzskatāmībai, te jau bildes ielikt nevar), bet nebija ar apdauzītiem bamperiem. Lieliskā vizuālā stāvoklī...

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Cik nobrauc gadā? Ja stāv skapītī, tad jau normāli, ka ieēdas. Bet kāpēc savirzei pirkstu jāliek klāt!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

Sanāca mazs čē-pē. Kādu rītu, braucot uz darbu ar atvērtu logu, dzirdu, ka kaut kas nežēlīgi grab... kaut kas bleķveidīgs pret kaut ko sitas. Kas to lai zina, cik ilgi tā biju braucis, jo pārsvarā braucu ar aizvērtiem logiem un man patīk visai skaļi klausīties mūziku, mašīnai laba skaņas izolācija... Mehs pateica, ka kreisais priekšējais bremžu diska aizsargs nonācis nost, jo caurumi parūsējuši. Labi, sūtam augšā jaunu. Oriģināls - 51 euro, alternatīvais - 19... Sūtam alternatīvo, parasts bleķa bumerangs kā nekā. Nākamajā dienā atnāk ziņa, ka piegādātājs pateicis - tomēr noliktavā nav, jāsūta OEM. Nu, labi, sūtam OEM. Atnāk detaļa, atdodu meham auto. Bet izrādījās, ka atnāca neīstais - labās puses. Pats smieklīgākais ir tas, ka tam labās puses bumerangam ir rakstīts, ka tas paredzēts kreisajai pusei. Lai nebūtu jābrauc tālāk ar grabošu auto, tika uzliktas lielākas šaibas uz esošā. Tiesa gan, kaut kur pakāsu čeku, atdot atpakaļ preci arī nevaru, bet, nu, cik sapratu no meha, ja bija atnācis vaļā kreisajā pusē, tad šāda hepeninga iestāšanās labajā pusē arī ir tikai laika jautājums. Tā ka, kad tas notiks, būšu gatavs...

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Ar grabošu auto braukt nevajag, var jau noraut to aizsargu vispār nost. Bet jocīgi gan, ka šitāda laža ar OEM detaļu.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Visiem auto šie bleķi rūsē un atdalās/nodalās nost un diemžēl, kā jau "piedienas" visur labā ciparā, nekur jau neliksies (TA savulaik bija populāri šos prasīt) - bet nu tomēr bremžu diska (laba) cenā tādu sū pārdot manuprāt ir bezkaunība no visas piegāžu ķēdes..

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Vai ne? Es turu to skārda gabalu rokā un domāju - PAR KO???

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Tu gribēji pateikt kad tieši Latvijā šie bleķi rūsē un atdalās/nodalās nost.Vai ne?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Mmmm, no kurienes šāds secinājums?

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Jautājums vispār nebija tev adresēts,nu tad skaties video.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Vel viens video,Volvo 8 gadus Latvijā,ir jāmetina.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: 3 lietas zāļu skapītī stāv:

1. Pirms pusotras nedēļas izgāju apskati. Pa nullēm. Jau trešo reizi. Turklāt uz skati nebija jādara nekas. Tas priecē...

2. Būs jāmaina stūres pirksts un stienis (labais), jo tur kaut kas ir ieēdies, kā dēļ nevar savirzi saregulēt.

3. Šodien atnāca pirms pāris nedēļām iegādātais otrs šāds F07. Tikai balts un 43 reizes mazāks... scalebay.ru/listing/143-bmw-5-series-gran-turismo-f07-white-schuco/8662683

pret ierūsēšanu līdzot regulāra savirzes regulēšana, kuras laikā iesmērē skrūves

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Es to daru reizi gadā, kad lieku vasarenes...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

pa gadu nevajadzētu ierūsēt tā, ka nevar atlaist skrūvi...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Brīdī, kad blakus - čata topikā rakstīju par krusu un vienlaicīgi jutu līdzi Hondas, kas zem loga stāvēja, īpašniekam par krusas graudu pabojāto mašīnu, pat nenojautu, ka manu GT ir piemeklējis līdzīgs liktenis... pat vēl trakāk, ne tikai visa virsbūve ir nosēta ar buktēm, bet viens tāds krusas gabals ir radījis pamatīgu zirnekli vējsiklā... Nu, neko, ar šo laikam esmu kļuvis KASKO apdrošinātājam par visai nerentablu pacientu...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kurā vietā ta GT norāvās ?

Nepatikami, jūtu līdz ...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Zakopanē

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Mja kaut kadus video par lielu vetru taj puse ar maniju. Stāsta ka pie mums Madonas rajona un apkartnē ar viss "pa gaisu gājis" ar būs jābrauc postijumi novertēt, daži koki utml. nogāzti ... auto gan garažā un teorētiski tikai 2 priedes var kādu kaitējumu nodarīt , ja jumtu ielauztu ...

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt

Tik traki kā USA kur "salvage car"?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Nē, nu, tagad jau tās buktes var izvilkt. "Salvage" nebūs. Bet, nu, uz haubes vien saskaitīju 21...

taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

Interesanti- kādas vēl automarkas cieta tajā kataklizmā un kāpēc citas palika veselas? Respektīvi- kādi un kāpēc citi autoražotāju var atļauties kvalitatīvu metālu un labas kvalitātes stiklus?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Zem loga stāvēja Honda Accord... cieta vairāk kā manējais. Čoms turpat bija ar 2009. gada Audi A6. Cieta, bet mazāk... Pie čoma izīrētās mājas stāvēja iepriekšējās paaudzes Berlingo, arī bija diezgan cietis...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

dzelzceļa lokomotīves varētu ciest mazāk - auto jau visi +- vienādi. Varbūt mazauto cieš mazāk, jo mazāki virsbūves paneļi, pie malas tie ir stingrāki

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ciest var mazāk arī tie kam vairāk visādu metāla stingrībai paredzētu liekumu, vai stiprības ribu iestrādāts, tiesa tas ir koks ar diviem gaiem, ja krīt kaut kas jau tik liels, ka tāpat iebuktē, tad ir sūdīgāk taisnot ... bet vismazāk laikam cieš drēbes jumti ...

taaneko Reģ.: 30.07.2008
1 0 Atbildēt

Cietā vairāk, cieta mazāk.... Arī man ir pagadijies būt līdzīgās situācijās, kad blakus stāvošā Mazda izskatās, kā izmazgāta un neizgludināta, bet mans stikla jumts neliekas traucēties. Būtībā- ļoti laba testa situācija.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Ar stikla jumtu viss ir kārtībā. Tieši vējstikls cieta. Bet trāpīja pašā malā - uz kantes.

taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

Secinājums- sakarā ar klimata pārmaiņām, jāskatās auto, kurām vējstikla malas ir zem bruņām (moldingiem)

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

tak nav vairs tādu - msh pateiks ar kuru paaudz VAGam beidza likt stiklus ar gumijas kanti

taaneko Reģ.: 30.07.2008
1 0 Atbildēt

Manam 2013 gada auto ražotājs vēl bāzes komplektācijā lika. Visi laikam nevar atļauties.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Vakar:

1. Eļļas/filtra maiņa;

2. Agregātsiksnas un abu rullīšu maiņa;

3. Kreisā priekšējā gultņa maiņa (bija sācis gaudot).

Izmaksas - 252 euro plus darbs. Nobraukums - 195 tūkst.

Nākošnedēļ auto iet servisā uz virsbūves labošanu pēc tās nelaimīgās krusas Zakopanē. Tāmētāji saskaitīja ap 50 buktēm. Plus stikls, protams...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti