Kārtot: Augošā secībā
1 2
ledzep 05.07.2021 11:14

e.csdd.lv

ledzep 05.07.2021 11:13

Nav jēgas vest no Vācijas. Labāk aizbrauc pats pakaļ uz Lietuvu. Tikai pārbaudi vai nav slīkonis un vai nav koriģēts nobraukums. Par pārējo nedomā.

ledzep 21.05.2021 12:52

Bet tad kādas ir hibrīda priekšrocības pret dīzeli?

ledzep 20.05.2021 23:10

Gribētos dzirdēt atsauksmes par Prius ekspluatāciju uz gāzes, ir dzirdēti tādi brīnumi. Jaunajām Toyotām tā jau labi izdeg vārsti no gāzes, šeit tas vēl aktuālāk. Bet ideja interesanta.

ledzep 20.05.2021 22:54

Pilsētā jā, bet ārpus tās tas kļūst par parastu benzīna motoru ar variatoru. Dīzeli vai LPG nepārspēt.

Prius lietotāji vienmer ir ļoti optimistiski par savu auto.

Bet ja godīgi, tad tas defektu skaits ir diezgan mazs nemot vērā sistēmaa sarežģītību. Par to visu cieņu.

Man šķiet ka tiešam ir bezjedzīga sarezgīta tehinoloģija, vadāt līdzi divus motorus un vēl akumulatoru. Par to cenu var nopirkt daudz labākus auto kas būs tikpat ekonomiski, bez tās sarežģītības, kas ir būtiski pērkot lietotu auto.

ledzep 20.05.2021 14:51

Man šķiet ka hibrīds ir izdevīgs tikai vienā ekspluatācijas režīmā- lieli nobraukumi pa pilsētu. Tāpēc bieži vien Prius tiek izmantoti kā taksometri.

Pārējais ir tikai mīnusi- liela cena, neglīts dizains, sarežģīta konstrukcija.

5 gadus veca Prius (ne amerikānis) cena Lietuvā sākas ap 10k, par sakarīgāku variantu virs 13k.

Ja gribas taupīt, tad labāk paņemt jaunu Dacia Duster LPG, maksās tikpat un izmaksas uz 100 km bus mazākas.

ledzep 20.05.2021 14:31

Tāds nodoklis ir arī daudziem kompaktklases dīzeļiem.

ledzep 14.04.2021 23:05

Nejauc auto klases. Golps jāsalīdzina ar Elantra/Ceed.

Getz ir jāsalīdzina ar Polo. Es teiktu, ka Getzam ir labāki benzīna dzinēji, nekā attiecīgās paaudzes Polo. Viss pārējais, protams, ir sliktāks.

ledzep 14.04.2021 21:55

Ceed varbūt bija pirmais speciāli Eiropai izstrādātais modelis, bet Getz bija pirmais Hyundai kurš tika radīts Eiropā:

www.autoexpress.co.uk/hyundai/getz/15208/hyundai-getz-13

ledzep 14.04.2021 17:10

Getz rūsē ļoti ļabi, it īpaši vājā vieta ir priekšējais pusrāmis. Tas, man šķiet, pārsvarā ir iemesls, kādēļ tie auto tika norakstīti. Pret to, cik daudz viņus savulaik pārdeva, uz ielām palikuši maz.

Ja nemaldos, tas bija pirmais Hyundai/Kia modelis, kurš tika izstrādāts Eiropā un pārdevās ļoti labi šajā tirgū. Izturīgs auto ar sliktu plastmasu un bleķiem.

Nākamos i20 priekš Eiropas tirgus ražo Turcijā. Cik dzirdēts par pirmās paaudzes i20, problēma ar koroziju joprojām aktuāla. Tā jau ciešams auto- viens no lētākajiem lietotajiem savā klasē. Bet līdz Eiropas brendu mazauto līmenim nevelk.

ledzep 24.03.2021 11:25

Man vienmēr ir interesējis pamatojums pirkt moci/motorolleri ar mazu kubatūru, bet ar kuru ir nepieciešama A kategorija.

Jo 150cc tāpat neiet un ieguvums pret 125cc ir neliels. Tā vietā taču var paņemt vismaz 350cc.

ledzep 23.03.2021 9:42

Nu tad viss skaidrs- Renault D sērijas motoriem (atšķirībā no K sērijas 16v motoriem) nav vārstu hidrokompensatoru. Lietojot uz gāzi vēlams vārstus pārbaudīt/regulēt ik pa 30k km. Jā un gāzes iekārtas regulējums arī var to ietekmēt.

Tas pats būs ar Volvo pēc 2000 gada.

ledzep 22.03.2021 10:39

Ko tur daudz tiekt par šiem Volvo. Puse Latvijas ar tādiem brauc.

Lielākā problēma ir nobraukums. D5 motors protams, ka ir izturīgs, bet nekas jau nav mūžīgs. Pēc 400k km jebkura mašīna prasīs investīcijas un šādiem Volvo pārsvarā jau reālais nobraukums būs pie 500k.

Benzīna motori, kā jau Volvo, ļoti labi. Diemžēl ar šo modeli, vairs nav vārstu hidrokompensatori, līdzi ar to papildus izdevumi pie auto ekspluatācijas uz gāzi. Bet man šķiet tas, vienalga būs labāks variants par nodzītu D5.

Pie papildus nepilnībām var pieminēt salīdzinoši maz vietas aizmugurē, mēdz izrūsēt priekšējās glāzes (noteikti jāpārbauda pirms pirkšanas), švaka pakaļējā piekare.

ledzep 22.03.2021 10:25

Daavisons rakstīja: Es gadu atpakaļ paņēmu 07" gada D5 120kw automātu. Viss patīk izņemot to, ka dīzelis! Piecas dienas nedēļā braucot pa pilsētu un 1x nedēļā pa šoseju nav vajadzības! Ja plāno braukt pilsētā, tad atceries, ka tādā ziemā kā šī meklē mašīnu ar pakaļas apsildi un vēl termobiksas un labu siltu jaku virsū. Pie -20 grādiem ar ~7min motora sildīšanu pēc 8 nobrauktiem km, dzinējam bij veseli 40-45 grādi! Un bendzīnam nav visas galvas sāpes ar dpf, sprauslām un vēl nezin ko, ok man tās visas lietas strādā bet kad sāksies piedzīvojumi es negribu zināt cik tas maksās. Bendzīna motoram lej degvielu, maini eļļu un brauc.

P.s. patēriņš pie -15 -20 grādiem ap 12 litriem, 80% pa tukšu pilsētu.

Ko tur brīnīties par patēriņu pilsētā? Tādu mašīnu parasti neņem, lai brauktu īsus gabalus pa pilsētu.

ledzep 22.03.2021 10:23

GK1968 rakstīja: Jā, jā, benzīna motoram jau nekas nav jālabo! Tikai vienā brīdī dēļ izdeguša izplūdes vārsta cel vien nost cilindru galvu un remontē... Tas gan manā gadījumā attiecas uz RClio 1,15l 16vārstu motoru jau pie 175tk (tas pats kuram autostrong sola 300tk nobraukumu).

Tad ir smagi nepaveicies, jo šie un K-sērijas Renault motori ir izturīgākie kādi ir pieejami.

ledzep 18.03.2021 19:51

Var paskatīties no šādas puses:

Lai šobrīd prastākais, bomzīgākais elektroauto sevi atpelnītu uz 100k km, tam būtu jāmaksā 13.5k EUR.

Šobrīd lētākie elektro auto (tādi, kurus var nosaukt par auto) ir:

Renault Twingo Electric - Cena Vācijā no 23.8k EUR

Vw eUp - cena no 24k EUR (varbūt SEAT/Škoda ir lētāks)

Renault Zoe - Akcijas cena 27k EUR

Varbūt kāds var papildināt šo, bet es uz ātro neatradu citus..

Tātad cenas starpība ar Sandero LPG ir 10k EUR. Es domāju viss ir skaidrs.

Bet tā kā elektro auto popularitāte un ražošanas apjomi pieaug, akumulatori kļūst lētāki, tas ir tikai laika jautājums kad cena par tiešām lietojamu budžeta elektroauto nolaidīsies līdz pieņemamam līmenim.

ledzep 18.03.2021 8:14

Kāds tur garāžas dizains? Tur ir rūpnīcā uzstādīta Landi Renzo gāzes iekārta, kurai vadības bloks, visticamāk, integrēts pašā motora vadības blokā.

ledzep 17.03.2021 20:12

Ko nozimē jāties ar gāzi? Man ir bijuši trīs auto ar gāzes iekārtām, nav bijušas problēmas.

Es ar to visu gribu pateikt, ka lai arī tas Spring ir lētākais elektroauto, to nekādīgi nevar nosaukt par labu/izdevīgu auto. Jābut jocīgam cilvēkam, lai pa savu naudu pirktu tādu auto.

Un tā mašīna būs izjukusi, pirms spēs sevi atpelnīt

ledzep 17.03.2021 17:30

Dacia Spring ir kaste ar elektromotoru pa 17k ar kuru nevarēs pabraukt pa šoseju. Pēc izmēra to var salīdzināt ar Twingo. 0-100 kmh aizņem 19 sekundes.

Dacia Sandero LPG jau var nosaukt par mašīnu. Cena 11.5k

(Piemaksa par gāzes iekārtu sanāk 230 EUR pret benzīna modeli). Apkopēs vienīgā atšķirība būs sveču un gāzes filtra maiņa ik pa 30k km. Pēcgarantijas materiālos tas būtu 40 EUR + darbs.

Gāzes patēriņš varētu sanākt ap 6,5 litri, rupji pierēķinot benzīna izmaksas, sanāks pie 4 EUR uz 100 km.

Dacia Spring izmaksas sanāk 2,3 EUR uz 100 km. Tātad - 1,7 EUR ietaupījums uz katriem 100 km, pret Sandero LPG.

Apkopju izmaksu starpību varam nerēķināt, jo Spring tomēr nav pilnvērtīgs auto un tā varam nedaudz atsvērt nepilnības.

Tātad uz 100 k km ietaupījums ar Dacia Spring sanāk 1700 EUR, pie cenas starpības 5.5K.

Un tāpat paliek iepriekš minētās problēmas ar lietojamību, izmēru, motora jaudu un kvalitāti.

ledzep 17.03.2021 16:55

Ja eiropā ar mazauto mēs uztveram ap 4m garumu, tad Spring ir 3,7. Sanāk A klase, a tur statistikā ir kopā A+B.

ledzep 17.03.2021 12:02

smaidiigais rakstīja: Dacia Spring cenas Francijas tirgū paziņotas. No 16990 līdz 18500 eiro. Piegādes sākas rudenī.

Dacia Spring nevar gluži nosaukt par kaut ko baigi izdevīgu. Tā mašīna ir par mazu priekš Eiropas, tai ir pārāk vājš motors un kvalitāte, noteikti, būs šausmīga. 17k eur par tādu štruntu vienalga ir liela nauda.

ledzep 16.03.2021 18:59

Protams, lietotāja faktors ir jebkurai tehnikai. Var jau paveikties.

ledzep 16.03.2021 16:39
ledzep 16.03.2021 15:36

Man salīdzinot XF650 ar F650, likās ka F650 ir tāds kvalitatīvāks, labāk nostrādāts.

Bet neko sliktu par abiem šiem močiem nevar pateikt, lieliska izvēle šajā kategorijā.

ledzep 16.03.2021 15:33

Jā, korejiešu moči ir labāki, bet ir nedaudz grūtāk ar atsevišķu detaļu sagādi. Pa lielam arī korejiešu moči izmanto japāņu tehnoloģijas un Hyosung gadījumā, lielākā daļa detaļu der no Suzuki. Sava specifika tur protams būs.

Un visi tie ķīniešu moči ir licenzētas vai nelicenzētas kopijas japāņu tehnikai, bet nekādu kvalitāti no tā nevar gaidīt. Vienalga, vai tas ir tāds Optima Līnija brends kā Mash, Brixton, Masai utt vai tas ir kāds ķiniešu lielais OEM ražotājs (Keeway, Shineray, utt).

Bet piebildīšu, ka 125cc močus arī Japāņu brendi mēdz "lētajās" Āzijas valstīs, jo tie tomēr skaitās budžeta modeļi. Cik zinu, Honda savus 125cc modeļus ražo Ķīnā un Indijā, KTM Duke ražo Bajaj, Indijā. Bet tas viss protams atbilstoši viņu kvalitātes prasībām. Bet, piemēram, Yamaha MT125 eiropas tirgum ražo Francijā un pēc manām sajūtām kvalitāte bija līmenī.

Uztver to 125cc moci kā īslaicīgu variantu. Pēc laika noteikti gribēsies pārsēsties uz ko nopietnāku. Tāpēc labāk pirkt ko kvalitatīvāku un tā, lai pēc tam normāli var pārdot tālāk.

1 2