Kārtot: Augošā secībā
1 2
jjjj 19.05.2020 14:21

msh - paldies par ideju! Jā, viens no variantiem Kādreiz papētīšu, cik daudz tur ir brīvās vietas Fiatam Ducato ar 3l dīzeļa motoriņu.

jjjj 19.05.2020 10:17

Nav interesanti lasītājam visu pasniegt jau sagremotu un gatavu kā uz delnas. Labi, ja izlasītais liek mazliet padomāt arī pašam. Protams, P=IU, mīnus zudumi dēļ pārveidotāja lietderības koeficienta, kas nav 100%. Tomēr, tik un tā izmantojot šādu dārgo (Victron) MPPT kontrolieri, izskatās, ka ieguvums ir par kādiem 30-40%, salīdzinot ar lētajiem PWM kontrolieriem, kuru cena ap 10 eur. Un saite ar mobīlo tālruni pa bluetooth vispār šādu akumulātoru uzlādes kontrolieri padara par jauku mantiņu

jjjj 18.05.2020 21:18

Es salodēju savam autiņam trešo akumulātoru grupu (1.-starteris, 2.-dzīvojamā zona, 3-citam ...) priekš vienmēr esoša interneta un wifi autiņā un dažādām elektroniskām "izvirtībām" no LiFePo4 elementiem "32700". Apmēram 650 Ah. Sanāca tāda kastīte uz 50 kg. Problēma tā, ka viņiem pilnīga uzlāde ir pie 14,8v. Autiņa ģenerātors tik daudz īsti nedod. Tad nu lādēju šo kasti trīs veidos:1) Pie strādājoša autiņa ģenerātora ceļu augšā spriegumu ar speciālu DC/DC pārveidotāju, 2) Pie ārējā 220v pieslēguma - arī kā pirmajā punktā, kaut gan būs jānopērk speciāls lādētājs no 220/14,8v, 3) Ar saules baterijām, kas autiņam uz jumta. Un ir arī 4. variants - ja autiņš garāžā, lādēju no saules baterijām, kas uz garāžas jumta Starp citu, runājot par autiņu akumulātoru lādētājiem - ļoti super ir MPPT (dārgie) saules bateriju kontrolieri. Ļoti interesants un, liekas, paradoksāls ir tas fakts, ka šie padod uz akumulātoru lielāku strāvu (!), nekā dod saules baterija. Bet ideja ir vienkārša - šie strādā kā dc/dc pārveidotāji un no liela sprieguma un mazas strāvas uztaisa lielu strāvu un akumulātora spriegumu

jjjj 18.05.2020 15:35

Vai ar litija dzelzs fosfāta akumulātoriem un viņu lādēšanas problēmām kādam ir bijusi saskare?

jjjj 18.04.2020 14:24

Ja vajag ietilpīgu ģimenes automašīnu, kura pie tam ir otrā ģimenes mašīna, tādiem, kam ir daudz mazi bērni - ideālākais variants ir kemperis. Ir liels bagažnieks priekš bērnu ratiem, ja bērnam ik pēc brīža vajag tualeti - nav problēmas, tā vienmēr ir pieejama. Vienmēr var pagatavot ēst un tieši to, kas bērniņiem nepieciešams. Ja jaunā māmiņa vēl pati baro - tas ir vienkārši, aizver žalūzijas un dari to, kad un kur gribi. Ja kaut kas sašmucēts - duša vienmēr pieejama. Ja bērni nevar ilgstoši nosēdēt - vienkārša izeja - var piestāt ceļa malā (kaut ārā sniegputenis vai negaiss) - lai šie atsprādzējās un izlēkājās uz nebēdu, jo kemperis ir automašīna, kurā var izlocīt kājas, neizejot no automašīnas.

Ir tikai viena problēma - par 6000 eur var sanākt ļoti, ļoti vecs un pavisam sagrabējis

jjjj 03.02.2020 22:37

Kļūda 500\ Server error! - šādi strādā jaunā platforma

jjjj 12.12.2019 15:01

WALA: "Nu tad arī paskaties vai pašā kemperī nav tādu daļu kuras nav būtiskas stiprībai un drošībai un samaini uz teiksim oglekļašķiedras,..."

Tā arī daru. Nomainīju divus dzelzs 27 litrīgos gāzes balonus (2 x 10,5 kg) uz diviem alumīnija baloniem (2 x 5,5 kg). Tātad, svara samazinājums par 10 kg, kurš izmaksāja 155 eur x 2=310 eur.

Stikla sālstrauku nomainīju uz plastmasas. Svara samazinājums 10 grami

Saurbu vairākus simtus caurumu motorollera bagažniekā iestumjamajā alumīnija rampā - svara samazinājums ap 1 kg

Cenšos pats nepieņemties svarā un turu uz diētas beibi

u.t.t.

jjjj 12.12.2019 9:58

msh: "Hm, šis jau paliek interesanti - kādās situācijās šie var izdomāt mašīnu nosvērt?"

Neesmu dzirdējis, ka ārzemēs svērtu Golfus, bet to, ka Austrijā, Vācijā, Šveicē u.t.t. diezgan regulāri tiek dzīti malā un svērti kemperi,dzirdu katru gadu, vai nu no draugiem-lietuviešiem kemperceļotājiem, zinu vienu no LV, kurš ir uzrāvies, regulāri par to stāsta kemperceļotāji no RUS. Kemperu pārkraušana - tā ir regulāra "slimība". Padomājiet paši, cik bieži mums dažādas firmiņas piedāvā 7 vietīgus (!!!) kemperus ar pilno masu 3500 kg. Bet tādam pašmasa ir ne mazāk par 2900 kg (ar vadītāju), tad uz pārējiem 6 cilvēkiem paliek 600 kg. Tātad, <100 kg uz cilvēku, bet cilvēkam līdzi ir arī drēbes, pārtika, trauki, foto/video, velosipēds, galdiņš, krēsliņš, laiva, sānu marķīze ar telti, u.t.t., u.t.t.

Tādēļ arī es te gudroju, kā iekļauties tehniskajā pasē uzrādītās pilnās masas robežās. Ja autiņā ir 3 gab. 100 Ah svina akumulātori, to svara samazināšana liekas ļoti vilinoša un ieguvums varētu būt liels.

jjjj 11.12.2019 22:06

Šveicē un Austrijā sods par to, ka autiņa reālais svars, ar pasažieriem, degvielu bākā, bagāžu, u.t.t. pārsniedz šī autiņa tehniskajā pasē norādīto pilno masu, sākas jau no pirmā kilograma, kas ir pārsniegts. Bet Vācijā, ja nekļūdos, soda sankcijas sākas, ja reālais svars ir lielāks par tehniskajā pasē norādīto plus pielaide +5%. Pārējās valstīs no galvas šo tabulu neatceros. Bet sods par svara pārsniegšanu ir tikai pusbēda.

Otra problēma sākas tad, ja autiņš, kura pilnā masa ir līdz 3,5 tonnām, reāli sver virs šīm 3,5 tonnām. Tas nozīmē, ka ar šādu autiņu turpināt ceļu vairs nevar. Tad tiek izsaukts ļoti dārgs evakuātors un autiņš tiek aizvests uz vēl dārgāku maksas stāvvietu. Tā lūk - šī ir atbilde uz tiem pāris desmit kilogramiem un kā tika teikts uz "šo jebļu".

Var, protams, braukt pliks, bez drēbēm, bez paikas, ar 5 litriem degvielas bākā. Bet tā nav izeja. Līdz ar to ir jādomā, kā ietaupīt katru kilogramu.

jjjj 11.12.2019 20:53

Es uzliku papildus esošajiem tālās gaismas lukturiem (Ref 25 katrs) papildus Hella Comet FF500 (liekas, Ref 17.5 katrs). Tātad, tehnisko apskati var iziet bez problēmām, jo kopsumma ir 85 un "E" ir. Bet šeit atkal jautājums par saprātīgumu (līdzīgi, kā ar tiem litija akumulātoriem). Ja brauc tikai vasarā, dienā un tikai pa autobāņiem - šie lukturi pārveršas tikai par tādu kā dizaina elementu (kas arī nav slikti)

jjjj 11.12.2019 20:39

Ne jau vienmēr ekonomiskais izdevīgums ir noteicošais. Ja tā būtu, neviens nepirktu jahtu, lai reizi gadā aizstūrētu līdz Stokholmai, jo ar Tallink prāmi ir lētāk. Un neviens nepirktu Harley Davidson par 30000 eur, jo ar tramvaju braukt ir lētāk.

Bet ja nomainot autiņā 3 gab. svina 100 Ah akumulātorus uz Litija, varētu iegūt pāris desmitus kg svara samazinājumu, tas, manuprāt, ir pietiekams arguments, lai par to padomātu

Bet 12V spriegumu iegūst no 4 elementiem LiFePO4, savienotiem virknē un kontrolējot spriegumu uz katra virknes elementa ar speciāliem BMS (4s ..xxx..Ampēru) kontrolieriem. It kā viss ir izdomāts, atliek pamēģināt

jjjj 11.12.2019 16:58

Viens te rakstīja, ka litija akumulātoru uzlādēšanu limitē automašīnas ģenerātora jauda. Bet ir dažādas automašīnas. Dažās automašīnās akumulātorus var lādēt ne tikai ģenerātors, bet 1) saules baterijas, kas autiņam uz jumta. Un ir uzlādes kontrolieri, kurus var saprogrammēt atbilstoši tam, ka akumulātors ir litija, nevis svina. 2) Otra papildus lādēšanas iespēja - piespraužot ārējo 220v. Arī šajā gadījumā ir iespējams piemeistarot sprieguma pārveidotāju atbilstoši litija akumulātora spriegumam un uzlādes strāvai (kas var būt ļoti liela).

Viens te rakstīja - litija akumulātoriem jāuzmanās no temperatūras. Ok, nav ne mazākās problēmas kontrolēt akumulātora temperatūru un pie kritiskās temperatūras atslēgt gan uzlādi, gan patērētājus. Tas ir tehniski viegli realizējams.

Bija te runa par bīstamību. Bet, kā jau iepriekš minēju, litija akumulātori ir dažādu veidu. Ja aizdegsies litija jonu akumulātori, tos ne ar ko neapdzēsīsiet un nodegs viss, kas vien var nodegt. Bet ja uztaisīsiet īssavienojumu uzlādētam Litija dzelzs fosfāta akumulātoram vai caurdursiet to ar zobenu, tad, ja pareizi saprotu, tas uzsils un stipri smirdēs, bet nekāda sprādziena un nekādas degšanas nebūs. Vai pareizi?

WALA rakstīja"Ar Litija bāzētiem aķiem ir jāuzmana temperatūra, tiem nepatīk nedz auksts nedz karsts."

Apskatījos dažu LiFePO4 akumulātoru parametrus. Šie norāda -20 līdz +65 grādi. Pilnīgi pieņemami, ja akumulātors ir autiņā iekšā un autiņu nelieto ziemā

jjjj 28.11.2019 21:14

Ja pareizi saprotu, tie litija akumulātori ir vismaz 5 dažādu veidu. Dārgais gals ir litija titanāta akumulatori. Viņi ir vis dārgākie un jaudas/masas attiecība ir vismazākā. Toties viņiem ir nenormāli liels uzlādes/izlādes ciklu skaits, varot strādāt kaut vai pie -50 grādiem bez parametru pasliktināšanās un var dabūt ārā ļoti lielu strāvu. It kā pie ķīniešiem uz tiem iet pilsētas elektrotransports, u.t.t. Tie ir vieni.

Otrs gals šo litija akumulātoru virknē esot litija jonu sīkie akumulātoriņi. Tiem ir vislielākā jaudas/masas attiecība, cena pieņemama, bet vismazākais uzlādes/izlādes ciklu skaits (300-500) un tie esot sprādzien bīstami. Ja pareizi saprotu, lieto dažādos elektrovelosipēdos, u.t.t.

Bet pa vidu šai virknei ir litija dzelzs fosfāta akumulātori (LiFePo4). Es it kā iedomājos par šiem. Neesot sprādzienbīstami, svara ziņā apm. 2 reizes vieglāki par svina, uzlādes/izlādes ciklu skaits ap 3000. Meklēju internetā - ap 100 Ah maksā apm. 300 -500 eur. Un jāskatās, cik vēl par piegādi no Ķīnas. Un Youtubē daudz video, kur čalīši Krievijā stāsta, kā šādus lieto savos Žigulīšos startera akumulātoru vietā un cik šie labi

jjjj 28.11.2019 16:10

Gribu pajautāt, vai kāds no Jums savam autiņam ir mainījis svina akumulātoru uz kādu no litija akumulātoriem? Piemēram, uz litija dzelzs fosfāta akumulātoru (LiFePO4) ? Jautāju to tādēļ, ka pie vienām un tām pašām ampērstundām (pat tad, ja svina akumulātoru ražotāji tradicionāli nemelotu par uzrādītajām ampērstundām), svara ziņā šāds litija akumulātors būtu apmēram 2 reizes vieglāks par svina. Tieši šis svara samazinājums man liekas ļoti vilinošs, ja automašīnā to lielo, 100Ah svina akumulātoru skaits ir liels (3). It kā būtu cerības uz svara samazinājumu par kādiem 30 kg. Nu jā, protams, cenas ziņā šāds "apgreids" varētu izmaksāt ĻOTI dārgi! Bet bez svara samazinājuma, būtu arī citi ieguvumi: kādas 3-4 reizes lielāks akumulātora mūžs, varētu būt ļoti ekstrēmi ielādes/izlādes procesi, labāks darbs salā, ....u.t.t., arī neliels ieguvums izmēros, u.t.t.

Kā Jūs varētu šādu ideju komentēt tīri no tehniskās puses, neskatoties uz ekonomisko nesaprātīgumu?

jjjj 25.09.2019 9:33

Kad braucu uz Norvēģiju ķert zivis, ar kempera esošo saldētavu ir par maz. Tādās reizēs ņemu līdzi vēl papildus DOMETIC ledusskapi (vai var saukt arī par salētavu), kurai var ērti uzstādīt jebkuru temperatūru līdz pat mīnus 18 grādiem. Tātad, var ērti vest mājās sasaldētās zivis. Ja vajag, var arī uzstādīt +2 līdz +5 grādus un izmantot kā papildus parastu ledusskapi. Pirku kādreiz par apm. 500 Ls. Jā, dārgs, bet ir ar kompresoru, kā normāls ledusskapis (nevis aukstuma kaste). Temperatūru notur precīzi. Un, interesanti, ja kādreiz atstāju pieslēgtu vieglajā mašīnā uz nakti pie piesmēķētāja (tāda, pie kura paliek spriegums pie izslēgtas aizdedzes), ne reizi autiņa akumulātors pa nakti netika nosēdināts. Ja pirksiet - iesaku uzreiz lielāku (>=25l). Ja jau pērkat, tad pērkat normāla izmēra.

jjjj 07.09.2019 0:52

Katru gadu veicu Kasko cenu aptauju un katru gadu palieku pie BAN. Interesanti, ka par vienu un to pašu autiņu, ar vienādu pašrisku un identiskiem visiem citiem nosacījumiem, atkarībā no apdrošināšanas sabiedrības, mana autiņa KASKO cena atšķiras 5-6 reizes!!! Dārgais gals ir BTA, IF, Balta, u.t.t., kas prasa 2000-2500 eur (iespējams, ka tas skaitļu valodā vienkārši nozīmē "Atšujies!") un otrs gals ir BAN - 400 EUR! Un nevienu neinteresē, ka braucu 2-4 nedēļas gadā.

Ir bijusi tikai viena kasko izmaksa - braucot uz prāmi mazliet ieplēsu pakaļējā bufera plastmasu. BANs ātri un bez problēmām pārskaitīja manam dīlerim prasītos 500 eur

jjjj 07.08.2019 9:27

Ieliku rollerī GPS trekeri. Tērē 70 mA. Tas ir daudz. Biju spiests ielikt otru akumulātoru speciāli trekerim, lai nesēdina galveno. Varu arī ar SMS izslēgt motoru. Nu - tāds čakars mazliet ir.

jjjj 05.07.2019 14:24

Pirms apm.3 gadiem braucu uz Baltkrieviju. Bankā izņēmu pilnvaru, bet neviens to neprasīja.

jjjj 01.03.2019 10:06

Ja atpakaļskata salona spogulis ir nomainīts uz monitoru, kurā attēlo video no horizontāli atpakaļ pavērstas atpakaļskata videokameras, tad par nakts gaismu varētu nosaukt atpakaļ pavērstu infrasarkano prožektoru, kurš nodrošina attēlu atpakaļskata spogulī arī naktī

jjjj 27.02.2019 12:54

Ja Jūsu minivens ir Škoda , tad var GreenMotors servisā. Tikko manam autiņam tur aizkrāsoja neuzmanīga zagļa radīto skrāpējumu. Krāsoto virsmu nevaru atšķirt no nekrāsotās.

jjjj 30.01.2019 21:33

Reiz mums bija doma izmantot kuģi, lai apbrauktu PL. Bet atteicāmies no šīs domas, jo kuģis atiet noteiktās dienās, noteiktās stundās, tam speciāli jāpiekārto visi savi plāni. Bet ar autiņu var izbraukt no mājām kad vien vēlies, kaut vai pusnaktī, jo ne no viena neesi atkarīgs.

jjjj 30.01.2019 21:27

Ja pareizi atceros, Austrijā uz bāņa atļauts 130. Bet 100 ir uz sīkajiem, līkumainajiem, kalnainajiem lauku celiņiem.

jjjj 12.01.2019 19:17

Vidējais LV braucējs un krutais dīvāneksperts no LV, neizbraucot no Latvijas, protams, nevar mācēt uzvesties uz Eiropas autobāņiem, ne reizi pa tiem nepabraukājot. Ja mums 100 km/h ir kā kaut kāda superdāvana, kas piešķirta mums uz pāris mēnešiem un tikai uz pāris šosejām, tad Austrijā 100 km/h ir uz katra līkumotā un kalnainā celiņa laukos, ārpus apdzīvotas vietas, un uz tādiem celiņiem, kuru platums uzliek par pienākumu ieturēt kursa precizitāti +/- 10 cm. Bet mēs Latvijā - ceļi tik plati, ka varam braukt kā pa pļavu. Un varam apstāties ceļa malā, kur vien ienāk prātā, jo mūsu platās, grantētās ceļa malas to pieļauj.

Bet tiem Latvijas karstgalvjiem, kuriem liekas, ka viņu prasmes ir pārākas par citiem un kuri ar neiecietību runā par "braukšanu vilcieniņā" - tos piespiedu kārtā vajadzētu aizsūtīt pabraukāt kādu mēnesi pa Norvēģiju, lai iemācās iecietību un auto vadīšanas disciplīnu. Tur viņu naudas maks ātri viņus noliktu pie vietas.

jjjj 12.01.2019 11:24

Vienā ziņā tajās vietās, kur ir atļautais 130 (Austrija, Vācija vietās, kur 130, Francija, u.t.t.) vismaz ar kemperi ir braukt daudz vieglāk, nekā Polijā, kur ir 140, bet realitātē daudz vairāk. Jo valstīs, kur ir 130 un šo limitu visi ievēro, visa plūsma pa visām rindām ir apmēram vienā ātrumā. Ieliec kemperim kruīzā 130 un mierīgi ripo līdzi ar visiem. It sevišķi brīvdienās, kad nav smago vispār ir super. Bet Polijā sanāk sarežģītāk. Fūru ātrums 100 pirmajā rindā ir daudz par lēnu kemperim, bet pa malējo kreiso arī ilgi braukt nevar, jo uz 160-170 ar kemperi ilgi nespiedīsi. Rezultātā - nepārtraukta ieskriešanās un bremzēšana, lai manevrētu starp joslām. Un, protams, šāda nepārtraukta ātruma maiņa ļoti atsaucas arī uz patēriņu

jjjj 12.01.2019 10:30

Polijā uz bāņa limits ir nevis 130, bet 140 km/h. Tas ir otrs lielākais limits Eiropā aiz Vācijas, kurā vietām atceļas viņu 130 un ir bezgalība. Pārējās valstīs ir 130. Bet Spānijā, liekas, bija 120.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti