Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
nomiks 14.11.2024 18:24

SandrisM rakstīja: Izklaidei varu pastāstīt, kā man gāja ar Kodiaq un Lauru. Kad iekāpu mašīnā, centrālais displejs man paziņoja: "Laura nav pieejama izvēlētajā valodā. Jūs Laura varat lietot angļu valodā." Jutos ieintriģēts - kas gan šī ir par Lauru, kuru varu lietot tikai angļu valodā? Datora izvēlnē pārslēdzu angļu valodu un mīkla tapa atminēta - Laura ir mākslīgā intelekta rīks ar balss vadības funkciju. Pareizāk sakot, vispirms es iepazinos nevis ar Lauru, bet Lauri, jo mani uzrunāja vīrieša balss. Mazliet negaidīti, taču ļoti iekļaujoši un mūsdienīgi - tā sākumā nospriedu. Taču, parakņājoties dziļāk, sameklēju arī iespēju aktivizēt sievietes balsi, tā beidzot atrodot Lauru.

Komunicējot ar Lauru, var mēģināt ar balsi dot komandas navigācijai. Latvijā gan diez vai kas prātīgs tur iznāks. Tikai ar trešo piegājienu piedabūju Lauru saprast, ka vēlos tikt uz Rīgu, bet latviskos ielu nosaukumus labāk pat nemēģināt - nesapratīs. Pie tam ne tikai Latvijas, bet pat "Škodas" dzimtās Čehijas. Kad palūdzu sastādīt maršrutu uz Brno, tad Laura strupi atcirta, ka "ceļš uz porno nav pieejams". Negribu pat minēt, ko Laura par mani padomāja. Bet pieņemsim, ka vainīgs mans akcents un dikcija. Beigu beigās vienojāmies, ka Laura uzgriezīs radio "SWH Rock", un ar šo darbiņu viņa tika galā nevainojami. Bet, ja liekam malā jokus, tad fakts, ka mākslīgais intelekts pārādās arī ekonomiskās klases automašīnās, ir ievērības cienīgs.

Diez vai Škoda Kodiaq būtu ierindojams pie ekonomiskās klases automašīnām. Bet pieredze par AI ir inčīga

nomiks 26.06.2024 10:44

To, ka ātrums bija 74 km/h un ka parasti par šo nesoda, es ieetiktu iesniegumā nenorādīt. Ja tiešām ir tā kā raksti, tad būs pieteikami norādīt un ar pierādījumu pamatot, ka plkst. 4.16 atradies pavisam citā vietā. Pieņemu, ka auto ir aprīkots ar GPS datu lasīšanas iekārtu (piemēram, lai nemaksātu nodokli par transportlīdzekļa izmantošanu prrivātajām vajadzībām).

nomiks 24.05.2024 13:28

Ja Tu sagaidi, ka te pro bono (bez atlīdzības) Tavā vietā kāds to sūdzību uzrakstīs,iesniegs un vēl varbūt arī pārstāvēs Tevi tiesā, tad tā tas nenotiek.

Gan es, gan vēl citi jau ieskicēja kopainu. Ja prasti Administratīvā procesa likumā atrast pantu par iestādi, kurā apstrīdēt lēmumu, tad gan jau mazliet tālāk atradīsi arī visu par augstākas iestādes izdoda administratīva akta apstrīdēšanu, tai skaitā, pieteikuma iesniegšanu Administratīvajā tiesā.

Pieņemu, ka sods bija 80 EUR (ja pārkāpi apdzīvotā vietā, kur atļauts 50 km/h). Padomā, vai ir vērts par šo cīnīties, pie tam, pēc rakstītā var secināt, ka bez vainas arī īsti neesi. Valsts nodeva par pieteikuma iesniegšanu tiesā ir 30 EUR. Cik maksā jurista pakalpojums? - dažādi. Bet domāju, ka neviens mazāk par 100 EUR par pieteikuma sagatavošanu neprasīs. Es teiktu, ka jāspēj atzīt savu kļūdu, saprast, ko darīt (nedarīt) turpmāk, lai šādu pārkāpumu nepieļautu, un samaksāt piemēroto naudas sodu.

nomiks 24.05.2024 7:14

Viss pareizi. Teica, ka bija 88 km/h, bet mērījuma pieļaujamā kļūda ir 3 km/h, tāpēc protokolā ir 85 km/h.

"Sūdzību adresēt: Valsts policijas Rīgas reģiona pārvalde Gaujas iela 15, Rīga, LV-1026, tālr. 67829155, e-pasts

kanc@riga.vp.gov.lv." - kas no šī Tev vēl nav skaidrs?. Valsts policija pati zinās, kurai amatpersonai iesniegumu nosūtīt atbilstoši kompetencei.

nomiks 23.05.2024 8:52

Jā, es tieši domāju, vai rakstīt par to, ka apstrīdēšana 99% gadījumu ir bezjēdzīga. Esošā Iestāžu un tiesu prakse to labi apliecina. Joprojām lēmumos un spriedumos caurvijas arguments "policists ir valsts amatpersona un nav konstatēts neviens apstāklis, kas mudinātu sniegt nepatiesu liecību un izdot pieteicējam nelabvēlīgu administratīvo aktu". Pat šķietami 100% situācijās (par labu "pārkāpējam"), tiesa lemj par labu policijai. Ir izņēmumi, protams

nomiks 23.05.2024 6:56

To, kam adresēt iesniegumu, jābūt rakstītam lēmuma pašās beigās.

Nav vajadzīgs parauga - pietiek ar brīvas formas iesniegumu, kurā apraksti notikumu un savu paskaidrojumu. Arguments, ka "braucu pēc spidometra" pilnīgi noteikti nebūs pietiekams, lai atceltu sodu.

Palūdz iesniegt video pierādījumu un tad izvērtē, vai tiešām ir pamats Tavai sūdzībai

nomiks 10.04.2024 20:56

Lietotos auto vienmēr esmu pircis pie oficiālajiem dīleriem. Jā, sanāk dārgāk, toties auto ir pārbaudīts, ticama un pierādāma vēsture, neliela, bet tomēr garantija.

nomiks 03.04.2024 18:28

Es, kad braucu uz Eiropu ar auto, arī parasti cenšos turēt ap 140 km/h, kas ir samērīgi gan no relaksētas braukšanas, gan degvielas patēriņa, gan ceļā pavadītā laika aspekta raugoties.

Esmu "spiedis" arī uz 200 km/h, bet sajūta nav komfortabla (vismaz man pašam). Pastiprināta koncentrēšanās nogurdina, kā arī ievērojami augstāks degvielas patēriņš  - tas viss ir arguments, lai neforsētu.

Bet, ja pa tēmu - ar katru nākamo reizi, kad braucu pa Polijas ceļiem, priecājos arvien vairāk. Jā, km tiek nobraukt vairāk, taču laika ieguvums un braukšanas komforts ir nesalīdzināmi lielāks pluss. Un katru reizi sapņoju, kad arī LV beidzot varētu uzbūvēt kaut mazliet ko līdzīgu kādā garākā maršrutā nevis tikai apkārt Ķekavai.

nomiks 21.03.2024 19:32

Es pēdējās reizēs darīju šādi - abi (pārdevējs un pircējs) apsēžas pie kafijas tases, pircējs ieskaita naudu kontā. Maksājums ienāk zibenīgi (parasti). Tad pārdevējs e.csdd aplikācijā veic darbības transportlīdzekļa atsavināšanai, attiecīgi pircējs pēc tam to apstiprina no sava profila e.csdd. Pircējs pat var nebraukt uz CSDD, var atzīmēt, lai atsūta reğistrācijas apliecību pa pastu (atnāk apmēram nedēļas laikā), bet apliec.Nr. jau uzreiz parādās sistēmā, OCTA un KASKO var jau gatavot uzreiz. Pats process neaizņem vairāk par 10 min.

nomiks 24.02.2024 15:13

Varbūt Škoda Eniaq? Tiesa gan, nav universālis. Es pat nezinu, vai vispār ir kāds EV universālis.

nomiks 23.02.2024 13:21

Ceļošanai man ir cits auto. Ar e-Mokku ārpus LV braukt nav pat bijusi doma.

nomiks 21.02.2024 21:37

Bradypus rakstīja: Nu tak rekur pirmajā atbildē: "+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;"

Rodas tikai viens jautājums, ja vienmēr tas auto ir mājās, pie "wallbox", varbūt tā vietā var uztaisīt smuku puķu dobi, uz ko skatīties, sēžot mājās? Būs ekoloģiskāk.

Nepārproti. "Vienmēr" nozīmē to, ka varu lādēt tad, kad nepieciešams. Ziemas sezonā parasti naktī. Uzlieku taimeri un no rīta ir uzlādēts un ar uzsildītu bateriju. Vasarā vislabāk lādēt, kad spīd saule (piem., brīvdienā), jo tad uzreiz no paneļiem var paņemt bez sadales tīkla intereses.

nomiks 21.02.2024 17:58

Opel e-Mokka, iegādāta jauna 2022.gada augustā. Nobraukums šobrīd ap 26.5 tūkst.km. "Degvielā" iztērēts ap 630 EUR jeb apmēram 2,40 EUR/100 km. Veikta viena apkope 90 EUR vērtībā. Un viss.

nomiks 21.02.2024 9:53

atbildu Chalenger:

Tēmas virsraksts ir par plusiem. Attiecīgi arī komentārā ierakstīju to, kas atbilst tēmai.

Par mīnusiem īsumā varu teikt, ka pusotra gada laikā ar tādiem neesmu saskāries. Mīnusi arī atkarīgi no katra auto. Tas, kas man pietrūkst e-Mokkai, ir jēdzīga aplikācija viedtālrunī. Šobrīd tā ir tikai daļēji funkcionāla. Cits nekas nenāk prātā

nomiks 20.02.2024 22:16

Ir plusi, ir mīnusi. Katram lietotājam tie atšķiras. EV neder katram. Vismaz ne šobrīd. Man der un esmu ļoti apmierināts.

+ A joslas;

+ bezmaksas P Rīgā, arī Vecrīgā;

+ bezmaksas iebraukšana Jūrmalā;

+ ekspluatācijas nodoklis 0;

+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;

+ "degvielas" izmaksas vismaz 2x lētāk kā ICE. Vasarā pat 3x;

+ klusums, dinamika;

+ pat lielā salā ļoti ātri silts salons. Jā, tas patērē daudz enerğiju, bet siltums ir gandrīz uzreiz.

nomiks 20.01.2024 22:06

Kungi, no worries! Uz Alpiem, arī uz Viļņu, es brauktu ar savu CR-V. LV mērogā nekādu problēmu. Šis noteikti nav variants kā vienīgais auto. Manā gadījumā tas ir trešais auto, neskaitot moci.

nomiks 20.01.2024 16:46

Vasarā 300 km, ziemā 130 km. Opel Mokka-e, 50kWh, izmantojamā kapacitāte 46,3 kWh.

nomiks 20.01.2024 13:30

Pie -20 nobraukums ir 2,5 reizes mazāks kā pie +20.  Tā, manuprāt, vienīgā atšķirība.

Publiskās uzlādes neizmantoju. Lādējas pa nakti no wallbox. Arī ziemā pamatā pārvietojos tieši ar EV nevis ICE.

nomiks 19.12.2023 22:52

Mani paneļi no 8.aprīļa līdz šodienai saražojuši 12 140 kWh. Noteikti nav slikts rezultāts.

nomiks 28.11.2023 10:00

iAuto rakstīja: Konkursa "Latvijas Gada auto 2024" TOP 7 finālistu automobiļi:

Citroën C4 X

Nissan X-Trail

Peugeot 408

KGM Torres

Renault Austral

Hyundai Ioniq 6

Baic Beijing X55

Mans favorīts ir Renault Austral, otrajā vietā - Nissan X-Trail. Abi pilnīgi noteikti ir uzvaras cienīgi. Nissanam vienīgi cena varētu būt tas kritērijs, kas samazina izredzes. Bet citādi...

Patiešām būšu pārsteigts, ja uzvarēs kāds no pārējiem pieciem minētajiem.

nomiks 26.11.2023 17:20

Sharan un Multivan elektrisko sānu durvju raksturīgais defekts. Tieši šī iemesla dēļ savulaik Multivan izvēlējos ar mehāniskajām sānu durvīm. Elektrība gan pievilka durvis ciešāk klāt. Katru ziemu bija gemītis, ja ilgāk nekustināju Multivan. Ledus starp gumijām un virsbūvi, kā arī pie sliekšņa liedza atvērt durvis. Ja mehānika, tad vēl ar brutālākām darbībām var atrisināt, bet, ja elektriskās - no chances.

nomiks 14.11.2023 8:32

anoagask rakstīja:

nomiks rakstīja: Pie eļļas patēriņa 1l/3000km var ietaupīt uz eļļas maiņu, jo tāda nav nepieciešama.

Man pat pirms 25 gadiem 1988.gada Corolla ar 250+tūkst.km nobraukumu tik daudz eļļu nerija.

88 gada corollai noteikti bija 7.5k vai 10k eļļas maiņas intervāls

Par intervālu neprasi - nezinu. Tajā laikā pie dīleriem nebraukāju. Corollu pirku par 1200 dolāriem, nobraucu 4 gadus. Eļļu mainīju reizi gadā. Tikai pēdējā gadā nācās starp maiņu kādu litru pieliet. Pārdevu par 400 latiem. Bet nu šī jau būtu cita topika tēma - nevis par LIETOTIEM, bet VECIEM auto

nomiks 12.11.2023 21:52

Pie eļļas patēriņa 1l/3000km var ietaupīt uz eļļas maiņu, jo tāda nav nepieciešama.

Man pat pirms 25 gadiem 1988.gada Corolla ar 250+tūkst.km nobraukumu tik daudz eļļu nerija.

nomiks 31.10.2023 15:42

Lietotāja profils izveidots vakar. Tas man arī liek domāt, ka šis ir slēptas reklāmas mēģinājums.

nomiks 13.10.2023 7:08

ZZZZ rakstīja: nomiks vai tas 1-2l starpība uz 100km ir tik aktuāli? Ņemties ar visām šit dīzeļ geitām. Vispār tikko ar Mokku 1,2T 100KW, izminu vienu kalnainu valstiņu 1680km pašā eiropas vidū. Bāņi 130/150, pilsētas intensīva satiksme un serpentīni pa kalniem 40/90. Un patēriņš 6,8l bendža. It kā daudz, bet 4 cilvēki un grabažnieks ar cabin bag pilns. Un ir neliels patīkams šoks par ādamu. Jo kad tur viņš iznāca 2021? izmetu nelielu līkumu un tikai dizains nedaudz paķēra. Tagad ir arī auto sapaticies. Izbraucu izskalotus ceļus, kas ar lielo CATterpilaru biku atjaunoti un nekur neiesēdos. Principā vietējie tur ar pickup 4x4 braukā. Kalnā velk tā ka izpūtējā dūc pat skaņa patīkama. Uz bāņa 150 negurst kruīzā pat pacēlumā...Tā lūk gadās. Navajag man vairs dīzeli, paldies.

Man noteikti nē. Es izvēlos to, kas patīk un sava budžeta ietvaros. Degvielas patēriņam nekad nav bijusi izšķiroša nozīme

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti