iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2
nomiks 10.12.2025 9:35

Šim viedoklim pilnībā pievienojos!

Abi mani favorīti no visiem testētajiem

nomiks 09.11.2025 14:22

Ikdienas info noskaidrošanai, ceļojumu plānošanai - ChatGPT, darbam - MS Copilot

nomiks 07.11.2025 7:53

Tas noteikti nav SUV, bet minivens. Krēslu koncepts 2+2+2 ir ideāls risinājums 3+ģimenei. Aizmugurējā rindā var ērti sēdēt arī pieaudzis pasažieris. Tiesa gan, ja pieņem, ka ceļojumā brauc 6 cilvēku ģimene, tad līdzi ņemamā bagāža vai nu jānosūta iepriekš ar DHL vai jāliek jumta bagažnieks, kas noteikti būtiski palielinātu jau tā ne mazo kWh patēriņu (vidēji 24-25 kWh/100km), attiecīgi samazinoties range.

Bet visādi citādi ļoti skaists, funkcionāls, dinamisks auto. Jau Ioniq6 savulaik novērtēju ērti ierīkotos digitālos spoguļus, priekšējā ekrāna informatīvo dabu. Šajā auto šis viss ir tieši tāpat. 

90 t.EUR ir dārgi, bet es par šo cenu labāk izvēlētos tieši Ioniq9 nevis Toyota Land Cruiser.

nomiks 04.11.2025 20:49

Joprojām nesaprotu, kas LC padara par tik pieprasītu LV tirgū. Gan iepriekš, gan tagad. Laukos un mežos ideāli, bet tur laikam Hilux lietderīgāks un uz pusi lētāks.

Jā, uzticams, jā, visurgājējs, jā augsta sēdpozīcija, gan jau arī drošība līmenī.

Godīgi sakot, sen nebija nācies braukt ar dīzeli. To, ka tas ir dīzelis, dzird uzreiz, neraugoties uz salona apdares kvalitāti. Uzspiežot akseleratora pedāli, paātrinājums nenotiek uzreiz. LC visprms padomās, vai tu to tiešām vēlies, un tad jau arī dinamika sāk parādīties. Komplektā ar motora apgriezienu skaņu.

90 000 eur? Paldies, nē. Es labāk izvēlos Hyundai Ioniq9 

 

nomiks 04.11.2025 20:39

Tie paši vēži tikai citā kulītē jeb tā pati Opel Mokka-e, tikai skaistāka. Daudz salona detaļu kopīgas ar Opel un Peugeot. Stellantis ietekme nozīmīga. 

Fifīgs pilsētas auto, bet ne vairāk.

 

nomiks 04.11.2025 9:11

Audi kā jau Audi - salona apdare līmenī, krēsli ļoti ērti, planšete, skārienjūtīgās pogas u.c. Premium jūtams uzreiz. 

Audi ir beidzot atraduši daudzmaz sakarīgu risinājumu ar digitālajiem spoguļiem. Atceros, kad parādījās pirmie e-tron, tad spoguļu ekrāna novietojums salonā bija tik zemu, ka tajos skatīties nozīmējā novērsties no ceļa. Tagad ir labāk, bet ne ideāli. Salīdzinājumam - Hyundai risinājums ir daudz labāks. 

A6 gadījumā es tomēr izvēlētos ar parastajiem spoguļiem.

Man par spilgtu, pat kaitinoši bija projekcija vējstiklā. Gaišā dienas laikā un tik spilgtas krāsas. Pat negribu domāt, kā tas būtu naktī. Visticamāk, spilgtumu var regulēt, tāpēc šī noteikti nav neatrisināma problēma.

Lai man piedod ražotājs, bet A6 EV pavisam nav A6 ICE. Ja nu vienīgi tā mazais brālis. Objektīvāk būtu A4 vai varbūt A5. 

Šajā cenu kategorijā ir diezgan nopietna konkurence, Moller būs ļoti jāiespringst, lai pirējs izvēlētos tieši A6 e-tron.

nomiks 04.11.2025 9:01

Man datorā iauto iet tikai ar Chrome, ar Firefox jau otro dienu neiet. No Android viss ok

nomiks 05.09.2025 21:02

martinslusis rakstīja:

Žēl, ka netiku uz testēšanu, bet auto, protams, vienaldzīgu gluži neatstās.

 

Redzot riepas, kādas šim auto ir uzmontētas, likās interesanti kā tas ar 1088 zirgiem uzvedīsies uz asfalta seguma…

Ļoti labi jutās. Gaidīju Pajero vai LC raksturīgo žvangāšanos, bet nē - ne sliktāk, ne labāk kā Multivan, piemēram.

nomiks 01.09.2025 22:12

Labs piemērs. Par Mokka EV vs ICE varētu arī uzrakstīt, jo aprēķinus ekselī vedu, tai skaitā arī aprēķinot teorētisko ietaupījumu.

Net, kā jau teicu, šis nav šī topika vērts temats. Autors jau saknē ienīst EV un nekas to nespēs mainīt.

Kad kādreiz pārdošu savu Mokka e, mēģināšu saņemties un uzrakstīt kādu garāku pieredzes aprakstu. Šodien nav aktuāli.

Skaidrs ir viens, ka Mokkas e vietā būs cits EV. Tostarp finansiālu apsvērumu dēļ.

nomiks 01.09.2025 19:29

Argumenti izraisa smieklus, bet apstrīdēt nav vērts. Te jau by default redzams, ka nekas nespēs Tevi pārliecināt par pāreju uz EV. Nav traģēdija. Ne visiem EV ir vajadzīgs un piemērots.

Kādam šķiet piemērotāks MB CLS, kurš jauns maksāja 80 kEUR, bet pēc 8 gadiem 15 kEUR. Katram savs

nomiks 01.09.2025 19:24

Pirktāko auto topa augšgalā noteikti nebūs, bet domāju, ka arī šim būs savs pircējs. Ir cilvēki, kam patīk nestandarta auto. 

nomiks 01.09.2025 9:36

1088 ZS, 4,2 sek. 0-100 km/h, pašmasa 3293 kg. Šie tehniskie parametri ir iespaidīgi. Tieši tik iespaidīgs ir šis auto un arī tā cena (šobrīd 169 990 EUR, pēc kāda laika - vēl +10 000 EUR).

Šis ir īsts gangsteru auto - par to liecina gan ārējais izskats, kan inerjera detaļas. Piemēram, durvju rokturis, kas atgādina revolveri. Aizverot durvis, dzirdams, kā pārlādējas revolveris. Stāvot pie luksofora, viens pajautāja, vai šis ir Dartz Motors ražojums (Latvijas uzņēmums, kas būvē ekskluzīvus auto kinoindurstrijas vajadzībām). Un laikam pamatoti, jo vizuālā līdzība ir. 

Paātrinājums ir iespaidīgs, tomēr pēc sajūtām Teslas paātrinājums ir jūtams vairāk, kaut sekunžu rādītāji ir līdzīgi. Droši vien pie vainas lielā masa, lielās riepas, augstā sēdpozīcija.

 

Man par pārsteigumu, gaitā MHERO ir diezgan paciets arī Standart režīmā. 

Otrs pārsteigums – nekur vadības panelī nemanīju, ka nolasa ceļa zīmes. Līdz ar to nevienā brīdī nesaņēmu visādus paziņojumus , kas reāli traucē. Šis gan ir viens milzīgs pluss. Iespējams, iepriekšējais braucējs ir deaktevizējis. Ja tā, tad forši, ka to var deaktivizēt pastāvīgā režīmā nevis katru reizi no jauna.

Ērtai iekāpšanai un izkāpšanai ir sliekšni, kas “izbrauc”, atverot durvis, un “iebrauc” – aizverot. Bagāžas nodalījuma izmantošana ir savdabīga, jo tā grīda ir diezgan augsta. Tiesa gan ar elektronikas palīdzību (turpat nodalījumā) augstumu var būtiski samazināt, nolaižot visa auto piekari zemāk.

 

Būtu interesanti notestēt, kā MHERO uzvedas ziemā. Kas zina, varbūt izdosies pārbaudīt?

 

Šis ir elektroauto un jāsaka, ka šajā segmentā tirgū šobrīd nav liela piedāvājuma. Ir MB G-klase, kas cenā visdrīzāk pārsniedz MHERO cenu. Toties MHERO litija baterijas ietilpība ir iespaidīga – 142.7 kWh, kas ļauj ar to nobraukt apmēram 400 km. Spriežot pēc datora rādījumiem, šāds range varētu arī būt patiesībā (ražotāja norādītais kombinētajam braukšanas režīmam – 450 km).

 

Mhero neatstāj vienaldzīgus ne braucējus, ne pārējos. Vai man patika? – ļoti. Vai gribētu sev šādu? – Nē, tas pilnīgi noteiikti neatbalstīm ne manām vajadzībām, ne rocībai. Es tomēr esmu latvietis – praktiskais. Bet ceru, ka ne visi ir tik praktiski un MHERO iekaros LV braucēju sirdis un ielās parādīsies ne tikai šis konkrētais demo eksemplārs, bet arī citi.

nomiks 19.08.2025 20:50

Būšu, palīdzēšu, izbaudīšu! Tikamies 30.augustā!

nomiks 19.08.2025 17:45

Kā ierasts, 30.augustā esmu iAuto rīcībā, lai palīdzētu interesantiem “pielaikot sev auto”. 

Ik gadu interesentu un pretendentu skaits pieaug, pasākums ir izcils, neraugoties uz laika apstākļiem.

Piedalos!

 

nomiks 11.08.2025 11:03

Gandrīz visam piekrītu, izņemot par Dacia Bigster. Viss pārējais ir tikpat kā copy-paste no manām sajūtām pavasara testā.

nomiks 10.07.2025 8:24

Ja 3+ ģimenes by default pieskaitīs pie nabagiem, es pat neiebildīšu

nomiks 12.06.2025 14:20

Atsevišķi pārkāpumi, par kuriem paredzēts piešķirt soda punktus, izraisa pārdomas.

No tiesību akta projekta "Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi" (25-TA-1037) sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nolasāms, ka šo noteikumu mērķis ir nodrošināt sistēmu, ar kuras palīdzību būtu iespējams efektīvāk nošķirt un vērsties pret transportlīdzekļu vadītājiem, kuri regulāri un sistemātiski rupji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādā veidā apdraudot satiksmes drošību. Savukārt pie risinājuma apraksta norādīts, ka ir samazināts uzskaites punktu skaits par pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.

 

Ir zināma pretruna - ja mērķis ir piešķirt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas apdraud satiksmes drošību, tad kāpēc paredzēts samazināt nevis atcelt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.

Daži piemēri:

1) CSL 53. panta sestā daļa (nogriešanās, iebraucot pretējā joslā) - C un D kat.transp.līdz. vadītāji varēs krāt punktus katrā krustojumā.

2) CSL 54. panta sestā daļa (iebraukšana A joslā ar neatbilstošu tr.līdz.) - kāds te sakars ar drošību?

3) CSL 63. panta piektā daļa (ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšana pēc ceļu satiksmes negadījuma) – kā tas ietekmē drošību?

4) LTV sižetā pausts apgalvojums, ka samazināts punktu skaits par “formāliem pārkāpumiem” tādiem kā nav veikta tehniskā apskate (CSL 71. panta pirmā daļa) vai nav OCTA (CSL 71. panta otrā daļa). Ja jau paši atzīst, ka šie ir formāli pārkāpumi, tad jautājums, kāpēc par tiem vispār piešķir soda punktus, kas neatbilst anotācijā aprakstītajam mērķim?

5) CSL 71. panta deviņpadsmitā daļa (tonēti logi) -  kā tas ietekmē drošību?

Esmu PAR soda punktu sistēmu, bet tikai tādu, kura paredz papildus naudas sodam piešķirt soda punktus par tiešām satiksmes drošību apdraudošiem pārkāpumiem (agresīva braukšana, būtiski pārsniegts ātrums (apdzīvotās vietās 21+ km.h,ārpus - 30+ km/h), braukšana apreibinošu vielu ietekmē, apzināti lēnāka braukšana (par šo vispār nav paredzēts piešķirt punktus) un citi līdzīga rakstura pārkāpumi).

nomiks 10.06.2025 11:50

Beidzot izdevās arī man iepazīties vairāk ar jauno Škoda Kodiaq, kas pamatoti ieguvis Latvijas Gada auto 2025 galveno titulu. Īsais spriedums - ļoti patika. Gan vizuāli, gan arī braukšanas ziņā. Milzīgs bagāžnieks. Nebrīnītos, ja tas ir vislielākais savā klasē. Ne velti tas tika atzīts arī par Latvijas Ģimenes gada auto 2025.

Salona apdares kvalitāte ir augstā līmenī, nedzird nekādus papildu trokšņus, arī audio skaņa ir tuvu izcilam. Lielā planšete viduskonsoles vidū netraucē. Bērniem tā patika visvairāk (loģiski). Informāciju var atrast un mainīt ātri un vienkārši, kas man patīk. Pirmajā bīdī īsti nesapratu, kā mainīt radio skaļumu (sorry, ar Škodām nav man liela saskare iepriekš bijusi), bet tad pamanīju, ka lejā ir 3 manuāli darbināmi riņķi, kur ar vidējo var tostarp mainīt arī skaļumu. Brīdinājums par atruma pārsniegšanu bija pirmā lietas, kas man “iecirta nervā”, bet testa dienā pārliecinājos, ka tā tagad ir visiem jauniem auto. ES regula ir pieņemta un nav apstrīdama. Bet viegli atradu, kā ātri to brīdinājumu izslēgt. Žēl, ka tas jāatkārto ik reizi pēc iedarbināšanas. 

Tā kā testējamais Kodiaq bija Plug-in versijā, tad bija laba iespēja pieredzēt gan uzlādi, gan arī to, kā ikdienā sadalās patērējamā enerģija. Par uzlādi - ar pilno uzlādi (25,7 kWh) pietiek apmēram 120-130 km. Tā saka dīleris. Uzlādējot līdz 100% dators rādīja nobraucamo range 98 km. To, cik ir patiesībā, es nepārbaudīju, jo izvēlējos pamatā braukt nevis full electric režīmā, bet kombinētā, kur elektrības patēriņš bija apmēram 8-9 kWh + degviela 2,5 l / 100 km. Labs risinājums, manuprāt. Kad baterija bija pavisam tukša, degvielas patēriņš turējās 6,5-8,5 l/100 km robežās. Ir absolūti adekvāti šādam auto.

Kaimiņš ir pasūtījis sev jauno Kodiaq, bet ar 19'' diskiem nevis 20''. Un es viņu saprotu. 20-tā izmēra diski izskatās skaisti, bet līdz ar to gaita ir cietāka. Skaistums prasa upurus! Toties es nesaprotu viņa izvēli par labu dīzelim nevis plug-in benzīnam. Jo īpaši tādēļ, ka plug-in ir pieejams EKII atbalsts, kas šādu pirku padara būtiski lētāku. Domāju, ka ekspluatācijā plug-in ir lētāks kā dīzelis. Bet katram mums ir savas preferences un tas ir labi.

Es kopš 2007.gada esmu piederīgs Honda reliģijai un ir grūti kādam CR-V līdzīgam auto pārliecināt mani par reliģijas maiņu. Bet Kodiaq varētu būt vien no tiem, kas konkurē. Ja man šodien būtu jāizdara izvēle, ļoti iespējams, ka tā būtu par labu tieši Škoda Kodiaq plug-in, kuras cena pēc EKKI atbalsta būtu zem 40 tūkst. EUR (man ir 3+ statuss). Un tas ir nopietns arguments, pie tam, bez īpašiem kompromisiem, jo Kodiaqā ir viss nepieciešamas un pat vairāk.

 

 

 

nomiks 10.06.2025 10:45

Bildē taču redzi. Ir arī elektroversijā. Cena apmēram 50 000 EUR, bet no dīlera informācijas īsti nesapratu, vai ir 7-vietīgs pieejams vai nav.

nomiks 10.06.2025 10:23

Pēdējo gadu testos katru gadu Peugeot ienāk ar skaistu dizainu. Šogad ir ienācis 5008, kura eksterjeru es nevarētu saukt par ko unikālu vai īpaši skaistu, taču salona interjers ir līmenī. Tieši tāds, kādu to sagaidu no Peugeot. No testētajiem tieši Peugeot 5008 un Cupra Terramat interers man patika visvairāk.

 

Liels bagāžnieks, kuru man tā arī neizdevās atvērt ar ārējās pogas palīdzību. Es to gluži vienkārši neatradu / nesataustīju. Pat nezinu, vai tāda vispār ir. Bet ar pulti viss strādā.

 

Patika, ka aizmugurē arī ir profilēti krēsli, vietas daudz.

 

 

Un bagāžniekā vēl ir divi papildu krēsli, pie tam gana lieli un ērti. 

 

Braukšanas gaita ļoti komfortabla, dinamika arī ir pilnīgi pietiekama. Manuprāt, 5008 hibrīds GT komplektācijā par cenu 35 600 EUR noteikti ir good deal. Latvijas Gada Ģimenes auto 2026 tituls ir ļoti pat iespējams.

nomiks 10.06.2025 10:03

Nevaru piekrist Conqueror, kas šis ir Frontera lielais brālis. Labākajā gadījumā ļoti attāls onkulis. Atškirībā no Frontera Granland ir jūtams Opel rokraksts - gan vadības panelī, gan salona apdarē, gan ārējā izskatā. Ērti profilēti krēsli, braukšana līgana, stūre atsaucīga.

 

Jāpiekrīt rolim, ka Granland viss ir savās vietās. 

 

Ņemot vērā cenu, kas hibrīdam ir ap 37 000 EUR, es teiktu, ka šis varētu būt visnotaļ konkurētspējīgs ar citiem līdzīga izmēra vai pat mazākiem auto.  

 

Šis nav auto luxury līmeņa cienītājiem, taču vidējai statistiskajai 2+2 ģimenei ar lielu suni būs tieši laikā.

nomiks 10.06.2025 9:51

Ņemot vērā Frontera izmēru, kas vairāk vai mazāk atbilst manas Mokka e izmēram, par šo Opel man bija padziļināta interese. Tomēr padziļinātā interese pazuda tiklīdz apsēdos pie stūres. Salons ļoti primitīvs. Kaut pats ikdienā arī braucu ar Opel, tomēr pusstundas laikā tā arī netiku gudrs, kā nomainīt rādījumus priekšējā vadības panelī. Par braukšanas gaitu neko īpaši izcelt nevaru, jo brauc normāli - ne labi, ne slikti. Konkrētajam cena bija 29 250 EUR, kas hibrīdam ar salīdzinoši augstu klīrensu nav nemaz tik slikti. Pa dienu pie mums piebrauca Atis Jansons ar Citroen C3 Aircross, kas ir dvīnis Fronterai. Vizuāli Citroen izskatās daudz labāk. Nezinu, kā ir patiesībā, taču šķiet, ka Frontera ir pārveidots C3 Aircross nevis otrādi. Jo nav Opelim raksturīgās vizuālās identitātes interjerā. Katrai precei savs pircējs. Šis varētu būt gana labs koplietošanas auto, kuram galvenā funkcija ir nogādāt vadītāju no punkta A uz punktu B. Bez kaifa, bet ar mērķa izpildi.

nomiks 10.06.2025 7:35

Un vēl, Raitis Raider savā video sūdzas par kvadrātiņiem priekšējā vējstiklā, kas traucē. Par šo bija arī diskusija uz vietas. Es vispār tos nemanīju, man nekas netraucēja. Par priekšējā vējstikla ātro apsildi uzzināju tikai no viņa. Tā kā tas velns nav tik melns kā mālē.

nomiks 09.06.2025 16:35

Aprīlī spečukiem vēl nebija pieejams, bet 7.jūnijā bija gan.

Šis bija mans testa dienas otrais patīkamais pārsteigums. 2010. gadā biju sievasmātei nopircis 5gadīgu Dacia Logan, skaistā debeszilā krāsā. Tā tolaik arī bija vienīgā skaistā lieta Dačijā. Ir pagājuši tikai 15 gadi un Dacia dizains un kvalitāte ir spēruši milzīgus soļus attīstībā, pie tam joprojām spējot saglabāt pieņemamu cenu. Es nebūšu pārsteigts, ja tieši Dacia Bigster iegūs Gada Auto 2026 titulu. Jo šim auto ir visi priekšnosacījumu, lai šo tituli saņemtu - simpātisks gan ārēji, gan interjerā, aprīkojums ne par matu nav sliktāks kā citiem līdzīgiem un būtiski dārgākiem auto, ērts un plašs salons, liels bagāžas nodalījums, pieejams ar 6-pak.manuālo kārbu. 

Visjaudīgākajā un labāk aprīkotajā versijā hibrīds maksā 30000 EUR, taču pieticīgāku var iegūt pat par 23000 EUR. Jā, pietrūka bagažnieka ar elektrisko piedziņu, pietrūka labāka skaņas kvalitāte, ieslēdzot Spotify (gan Andoid Auto, gan CarPlay savienojas bez vada), taču pati braukšana ir loti patīkama. 

Ātrumi pārslēdzas ar mazu, precīzu klikšķi, bet pie dinamiskās braukšanas un ātrākas pārslēgšanās tomēr traucēja noraustīšanas uz ātruma samazināšanās rēķina pārslēgšanās brīdī. Braucot mierīgi un pārslēdzot ātrumu nesteidzīgi, nekas neraustās. Tas tkai vēlreiz apliecina, ka šis auto nav paredzēts, lai skrietos uz ielas vai trasē.

Šis ir lielisks auto ģimenei, lai aizbrauktu ne tikai pie vecmammas uz Kārsavu, bet arī uz Rimini, lai izbaudīt vasaras atvaļinājumu.

nomiks 09.06.2025 15:45

Piekrītu Conqueror par atpakaļskata spoguli. Tā ir riktīga laba lieta. Parkošanos padara ievērojami vieglāku. Bet tas manā ieskatā par Transporter laikam ir vienīgais plus. 

Es domāju, ka VW Transporter ir beidzis pastāvēt ar 6.1 paaudzi. Šis ir Ford Transporter, kas ir jūtams ne tikai no ārpuses, bet arī salonā. Ford stūre, viduskonsole, krēsli. Pilnīgi viss, izņemot logo. Esmu ar Multivan ikdienā nobraucis 5 gadus, tāpēc ir zināmas gaidas, kādam vajadzētu būt Transporter. Braukšana arī nav VW raksturīga, no būdas dzirdami katri trokšņi, katrs akmentiņš, kas atsitas pret apakšu. 

Braukt ar kravas busu bez kravas vienmēr jautri - lēkā pie katra ceļa nelīdzenuma, skan, grab. Saprotams, ka ar pilnu kravu ir cits izsvarojums, cits braukšanas komforts. Bet arī tad tas nepadarīs Fordu par VW. testa dienas laika pamanījām, ka kaut kas salonā tek, pie tam ne jau pa pilei. Visdrīzāk, kondicionieris pie vainas. Pats nepiedzīvoju, bet dzirdēju, ka atgriežoties sākuma punktā pie Mola, braucēji sūdzējās, ka pēkšņi pārstāja strādāt radio. Var jau būt, ka dziesma izdziedātā un Transporter ēra beigusies. Ceru, ka kļūdos.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti