iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 08.07.2010 22:52

Jai kādam būtu kāda priekšroka, katrā atsevišķā ceļa objektā tam jānonāk kā tā objekta aprakstā noteikts.

Kur parādīts, ka velosipēdists drīkst iebraukt krustojumā no ietves/nomales?

Ja to tur iestumj, tad to dara gājējs.un tā drīkst, ja gājējs izmanto gājēju pāreju vai iedomāto ietves turpinājumu. Bet krustojumā tr. Līdzekļi iebraukt drīkst tikai pa brauktuvi, nevis tajā braukšus ielekt no ietves...

Starp citu vai nogriežoties krustā ir jādod ceļš gājējam, kurš pārkāpis barjeru ar kurām ierobežota gājēju piekļuve brauktuvei krustojumā?

Palaidniex 08.07.2010 22:16

Kur rakstīts ka transportlidzekļi un īpaši velosipēds drīkst šķērot ceļu pa gājēju pāreju un darīt ta pašu pa iedomāto ceļa/nomales turpinājumu saglabājot priekšrocību attiecībā pret transporta līdzekļiem kas brauc pa brauktuvi?

Palaidniex 08.07.2010 22:12

Draco es noteikumus zinu gana labi un grāmatiņa nav nepieciešama, priekš tam ir pdf dokumenti, ar pēdējo redaciju, nevis ar novecojušiem noteikumiem.

Kāpēc jālaiž gājējs un ne ričuks? Atbilde elementāra atšķirīgais kustības ātrums. Kā arī spēja apstāties vienam un otram. Un vēlreiz jāatkārto - gribi gājēja priekšrocības stum felleri, kā sāc braukt atceries d esi transporta līdzeklis un uz tevi attiecas viss kasx skar transportlīdzekli, izņemot īpaši atrunāto noteikumos.

Palaidniex 08.07.2010 22:03

Nu pēdējā laikā gājējus ar sāk trātēt.

Bet velo un mopēdistus derētu pačekot vairāk, jo viņi ir transportlīdzekļi un pašu neaizsargātības un viņu pašu veselības labad tos derētu patramdīt ar policiju...

Tā teikt transportlīdzekļa vadīšana uzliek pienākumus.

Palaidniex 08.07.2010 21:57

WALA rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Un kā noteikumi paredz transportlīdzekļu "nonākšanu" krustojumā? Jāielec, jāiekrīt no gaisa, jāapbrauc tas vispār, tikai no ietves, pa brauktuvi, pa diagonāli?

Starp citu gājēji īsti nevar šķērsot krustojumus pa diagonāli, kur gājējiem ir zaļais abos virzienos reizē... Jo ģājēju pāreja nekur nav pa diagonāli...

Līdz krustojumam tu nonāc pa ceļu ar visām no tā izrietošajām sekām. Un kā pats labi zini tad velosipēdists krustojumā mierīgi drīkst nonākt arī pa ietvi.

Un par to gājēju "problēmu" tagad gan baidos sameloties bet vai formulējums nebija ka jāšķºso brauktuve pa īsāko ceļu - bet no mana viedokļa īsākais ceļš ir šķērsām pāri krustojumam ( te gan patreiz ir savas pretrunas, bet man slinkums lūrēt precīzus noteikumus tagad un domāt)

redzi uz ceqļa viss ir īpašs objekts. Un ja tu no trotuāra nobrauc uz ielu, tev arī ir priekšroka? Un kāpēc no ietves izbraucot uz brautuves krustojumā būtu savādāk? transporta līdzekļi kas brauc krustojumā nešķērso brauktuvi, bet brauc krustojumā pa brauktuvi, ja tu šķērso brauktuvi krustojumā, tātad tu esi gājējs velosipēdam ir atļauts braukt pa ietvi, bet nav a gājēju pāreju. Jo šim tr. Līdzeklim ietve ir izņēmums, gājēju pāreja nav izņēmumu sarakstā...

Palaidniex 08.07.2010 21:51

draco rakstīja: 2Palaidnieks: nu jaa, paarbraucot gaajeeju paarejas un pieliidzinaamos var uzlikt aatruma ierobezojumu, piemeeram, 12 km/h. taa nav probleema. tie kam galvaa nav tikai vate to gan pashi saprot, ka shais vietaas pilnaa gaitaa nesties nav praatiigi. bet nu kad idiots taadaa vietaa tevi labi redzeedams, praktiski tiishi tev stuuree virsuu - tas nu i mazliet opa traku. shovasar viens taads ******* griezhoties krustaa pa kreisi man gandriiz uzruliija virsuu

a par taam tiesiibaam uz velo - nu, hz. no vienas puses kaajaamgaajeejiem neviens tiesiibas neprasa. no otras -velo vairaak satiksmee piedalaas, t sk braucot pa brauktuvi.

no tresaas - vairumam lv iedziivotaaju, man liekas, b kategorija ir. ieguuta lielaakoties xx gadus atpakalj un attieciigi no csn atceras preciizi 5 procentus es pats b kat esmu ieguvis nu jau 16 gadus atpakalj, un nesen pievienoju sev veelvien kategorij, sakaraa ar ko naacaas pa ajunu arii teoriju iziet. nu, teikshu - lielaakaa dalja maz ko no tiem CSN atceras peec 3-5+ gadiem

nu redz, ja vairumam ir B kat, bet noteikumus tāpat nezina, tad par ko stāsts? un kāpēc jādod vairāk tiesību ja esošās nezina un nezina pienākumus? Un ļoti daudziem NAV nekādu vadītāja apliecību, ir tikai pašsvarīgums.

Un katrs otrai ričuks grēko ar gaismu, atstarotāju trūkumu... Un tad pievakarē nesoties pa trotuāru un mašīnai pa priekšu braucot pa gājēju pāreju uzskata, ka viņu bija jāredz un nexkāpēc jālaiž...

Palaidniex 08.07.2010 21:44

Un kā noteikumi paredz transportlīdzekļu "nonākšanu" krustojumā? Jāielec, jāiekrīt no gaisa, jāapbrauc tas vispār, tikai no ietves, pa brauktuvi, pa diagonāli?

Starp citu gājēji īsti nevar šķērsot krustojumus pa diagonāli, kur gājējiem ir zaļais abos virzienos reizē... Jo ģājēju pāreja nekur nav pa diagonāli...

Palaidniex 08.07.2010 21:40

P.s. Tu tak tikko teici, ka krustojums nav ceļš. Tad kā krustojums ir vai nav ceļš? Un ai gājēju ceļu krustojumsir vai nav krustojums; un veloceļu krustojums ir krustojums?

Palaidniex 08.07.2010 21:37

Sretsked rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Wala, jautājums - trotuārs, ietve un nomale ietilpst jēdzienā krustojums, kurš kā izrādās nav ceļš?

Domāju,jā,ietilpst.

tu tā domā vai ietilpst? Ja jau krustojums nav ceļš, bet kaut kas īpašs?

Un kā krustojumā JĀIEBRAUC transportlIdzekļiem? Pa nomali, ietvi, trotuāru?

Palaidniex 08.07.2010 21:27

draco rakstīja: pilniigs bullshits ir ar CSN attieciibaa pret velo. njemot veeraa ka peedeejo uz ielaam paraadaas arvien vairaak, un notriekti velosipeedsiti arii redzami arvien vairaak, buutu mazmaz laiks CSN pamainiit -piemeeram velosipeedistu pieliidzinaat gaajeejajm uz gaajeeju paarejaam un taam pieliidzinaamaam vietaaam ( ietvju turpinaajumiem krustojumos, uttp) citaad baigi nelogiski sanaak.

otrs - taa paarliecinaashanaas velosipeedistam noteikumos - ar idiotiski izskataas. sanaak, ja es minos pa galveno, man katraa krustojumaa bezmaz jaastaajas lai noveerteetu vai kaads autolops peeksnji neizdomaas no mazaaksvariiga vilkt aaraa man virsuu? mosh ta prieksh auto ar taadu punktu ieviesham? nu, lai kaarteejo reizi citaas valstiis var paraadiit pa tv klaunu zemi...

nu i kaa parasti, daudzi autovadiitaaji havo iq uz 5 atziimes - piemeeram, divas joslas, uz labaas apziimeejums ka vinja iet tikai pa labi, kreisaa iet taisni. es protams, iekaartojos pa vidu joslaam, jo man jaabrauc taisni - sanaak es kreisakjai, tasinajai joslai pa labo malu braucu -tb viss itkaa normaali. nee, murmulji kas brauc aiz manis izbola acis un piipina. laikam nespeej kautko saprast. jeb kad gar brauktuves labo malu es viileeju taisni, a tauta grib pa labi nogriezties - nu ja es esmu tuvu tam pagriezienam, iekaartojies taksh aiz manis, piebremzee, un nogriezies aiz manis. cik tu zaudeesi? 3 sekundes? nee, ir mani jaapdzen taureejot, un manaa priekshaa jaanogriezhas pa labi piegriezhot man celju. nu lab, kretiinu sabiedriibaa nekad nav truucis, bet nu tas pats csdd vareetu attieciigus ilustreejoshsos klipus viileet pa tv, lai lielaakajai daljai tautas vismaz nojausma paraadaas, kaa sadziivot uz celja ar velobrauceejiem.

par to braukšanu pa joslām piekrītu, ir kretīni un te tev taisnība.

Ja velosipēdistu pielīdzina gājējam, tad tam jāuzliek ātruma ierobežojums, jo piekruitīsi, ka noteikumi lielākoties paredz velosipēda ātrumu un neaprēķināmību un nepamanāmību un tiem tiesības apgrieztas, lai viņi sevi netraumētu un neietu bojā...

un vēl derētu pakontrolēt velosipēdistu dokumentus un aprīkokumu, tik daudzi felleristi varētu atrauties par vadītāja apliecības neesamību, atstarotāju trūkumu un bremžu neesamību, tas gan uz tiem lēkājamajiem aļa bmxiem...

Palaidniex 08.07.2010 21:21

Wala, jautājums - trotuārs, ietve un nomale ietilpst jēdzienā krustojums, kurš kā izrādās nav ceļš?

Palaidniex 08.07.2010 19:13

Pēc ceļu satiksmes likuma Velosipēds ir transportlīdzeklis un uz viņu, izņemot viņam specisiskos īpašos notiekumus attiecas visi tiepaši noteikumi kas attiecas uz transportlīdzekļiem. Atšķirās tikai izņēmumi.

Kur problēma?

Palaidniex 08.07.2010 19:13

ričukam izņemot joslas un apgriešanos un nogriešanos krusta jāievēro viss tas pats kas parastai mašīnai...

Palaidniex 08.07.2010 18:41

WALA rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Viņam jālaiž pa ceļu braucošs fellerists un tas iespejams tikai pa zaļo līniju, jebkura citādāka fellerista pašdarbība ir rupjš 224. noteikumu pārkāpums. Nav svarīgi ietve, nomale vai vēlkaut kas - kamēr brauc pa brauktuvi paralēli art mašīnām - fellers jālaiž, tikko tas uzbrauc uz ceļa perpendikulāri brauktuvei - tas jādara visus laižot

un vēl viens inčīgs punkts

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.

NU kad vienreiz aizkāps, ka 138. punkts īpaši attiecas uz KRUSTOJUMIEM, un tas ka vellapēdam jebkur citur izlienot uz brauktuves ir jādod ceļš vairs neattiecas uz krustojumu, jo tur ir noteikts tieši tā kā ir noteikts 138 punktā.

Un kā jau teicu ir pajāt ka šāds "pārvietošanās" veids "jāteniski" uz velo no viens ietves uz otru pāri krustam nav atļauts nekur CSNā. Nedevi vellapēdistam ceļu - avārija - viss - tu esi vainīgs !!! Vellpēdistam protams var izteikt stingro rājienu un atņemt "kompeti", bet no likuma un APK viedokļa nebūs pat iespējams sodīt !!!!

Kamēr autovadītāju varēs brīvi drāzt visos caurumos.

Kad pašam aizkāps, ka jādod ceļš gājējam, kurššķērso brauktuvi uz kuru gribio nogriezties un velosipēdista ceļš.

Krustojumā gājējam, kurš šķērso brauktuvi!!!!

A velosipēdistam, kurš brauc pa ceļu!

Ja velkam pa raustīo sarkano līniju mēs nevis braucam pa ceļu, kā zaļā līnija, bet ar velosipēdu šķērsojam auto izvēlēto brauktuvi!

Jālaiž ir gājējs kurš šķērso vai velo, kurš brauc pa ceļu, Ja velo šķērso brauktuvi - viņš nav jālaiž un viņam nav priekšroka. 138. punkā tas kā reiz apskaidrost par kustību krustojumos!

Kā arī noskaidrojām, ka velosipēdistam izbraucot uz brauktuves NEKAD nav priekšroka, gluži kā jebkuram citam tr līdzeklim. TU izbrauc uz brauktuves no iekšpagalma, blakusteritorijas, trotuāra vai veloceļa.

Noskaties iepriekšpēdējo Zebru, diemžēl internetā vēl nav pieejama, bet gan jau būs - tur kā reizi par to ir runāts.

Felleristu, kurš brauc pret šūºi pa trotuāru var mierīgi nepamanīt, pat ja tas brauc pa ceļu, ko tas nedrīkst, līdz ar to paša fellerista drošībai - tiklīdz izbrauc uz brauktuves tev tajā brīdī jādod ceļš visiem citiem transporta līdzekļiem. Velosipēds ir TRANSPORYTA LĪDZEKLIS ta nosaka Ceļu likums un tam ir tikai daži papildus priviliģējošie izņēmumi.

Palaidniex 08.07.2010 18:25

WALA rakstīja: Palaidniex - tagad es tev personīgi saku - teorija saka ka vallpēdists ievērojot noteikumus nevar šķērsot krustojumā brauktuvi no vienas ietves uz otru( un te es tev piekrītu 100%) , taču tas absolūti nemaina 138 punkta būtību ka autovadītājam to "kukaini uz riteņiem" kas tur atrodas ir jālaiž, jo vadītājs šķērso vellapēdista ceļu un trajektoriju netakarīgi no tā pa ko tieši tas "kukainis" pārvietojas - ja vien tas ietilpst ceļa definīcijā !!!!

Viņam jālaiž pa ceļu braucošs fellerists un tas iespejams tikai pa zaļo līniju, jebkura citādāka fellerista pašdarbība ir rupjš 224. noteikumu pārkāpums. Nav svarīgi ietve, nomale vai vēlkaut kas - kamēr brauc pa brauktuvi paralēli art mašīnām - fellers jālaiž, tikko tas uzbrauc uz ceļa perpendikulāri brauktuvei - tas jādara visus laižot

un vēl viens inčīgs punkts

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.

Palaidniex 08.07.2010 18:23

WALA rakstīja:

Palaidniex rakstīja: nu nez -

ar skrituļotājiem norādīs, kur vispār viņiem atļāuts

17. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u.tml. sporta vai atpūtas inventāru, atļauts, ja tas netraucē pārējos gājējus.

Tātad speciāli norādīs, kur uz ceļa tie drīkst parādīies, nu tie visi ar sporta inventāru...

Citur uz ceļa - sanāk nedrīkst...

NU pareizi, bet tak "ietve, gājēju ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai nomale" nav gluži tas pats kas pa brauktuves labo malu, un aprakstītajiem virzieniem krustojumā kā tas ir vellapēdistu gadījumā !!!

Nu jā viņi drīkst tikai pa ietvi, gājēju ceļu utt

Nav jau rakstīts, ka citur atļauts...

Palaidniex 08.07.2010 18:16

nu nez -

ar skrituļotājiem norādīs, kur vispār viņiem atļāuts

17. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u.tml. sporta vai atpūtas inventāru, atļauts, ja tas netraucē pārējos gājējus.

Tātad speciāli norādīs, kur uz ceļa tie drīkst parādīies, nu tie visi ar sporta inventāru...

Citur uz ceļa - sanāk nedrīkst...

Palaidniex 08.07.2010 18:04

WALA rakstīja: Palaidniex - tavu spriedelējumu var tazīt par loģīsku, tacu tas nekādi joprojām neattiecas uz 138. punktu.

JO 138 punkts regulē jebkura tr-ta līdzekļa nogriešanos krustojumā, kamēr otrs tevis citētais punkts regulē tikai to kā velosipēdistam pārvietoties pa ceļu, brauktuvi vai ietvi un arī krustojumu - bet tikai tad ja tu brauc ar velo !!!

Tā kā iepriekš jau pie gājēju pārejām noskaidrojām ka APK neparedz tikpat kā nekādus sodus par CSN pārkāpumiem, tad faktiski nekas nevar traucēt velosipēdistam pārkāpjot noteikumus braukt no trotuāra uz trotuāru krustojumā.

Savukārt autovadītājam ir regulējums par braukšanu krustojumā un ar to viss ir izteikts.

Tas ir gandrīz tas pats kas ar gājēju pāreju- formāli velosipēdists pārkāpj CSN ( par to sodu viņš nevar saņemt vai ari diezgan viegli var izlocīties !!!!), bet šajā gadījumā vadītājam ir noteikts ka tam ir jālaiž vellapēdists un nekādi spriedelējumi tālāk te nelīdz !!!

Nu tu dod - CSN regulējums ne tikai attiecas uz velominēju, bet arī uz pārējiem, kuri balstoties uz šo izdara secinājumus -= velosipēdists šķērso brauktuvi vai brauc pa ceļu, kura trajektoriju nāksies šķērsot.

CSN skaidri un gaiši norāda kā velosipēdistam ir jārīkojas krustojumā un kā tas jāšķērso - gar ceļa labajām malām ārpus pilsētas utt utjpr. Kas skaidri reglamentā kā jārīkojas velosipēdistam uz ceļa un pa lielam tas brauktuvi šķērsot drīkst tikai apgriežoties vai nogriežoties pa kreisi, vai arī vietās kur veloceļš šķērso brauktuvi un visos gadījumos tam nav priekšroka.

Ir daudzi jautājumi arī liekot eksāmenu B kategorijai, kuri ir jāzina par citām kategorijām, lai B kategorijas vadīājs zinātu citu kategoriju īpatnības, pienākumus un tiesības.

Velosipēdam šķērsojot brauktuvi priekºokas nav, bet braucot pa ceļu, kuru grib šķērsot citi - ir! Nejūti starpību?

s2.postimage.org/...

Un pats galvenais noteikumi šādi ir izdomāti lai aizsargātu to nolāpīto velosipēdistu un ir tieši tādi, lai tas neietu bojā pēkšņi izlecot uz ceļa.

Pie kam raustītajai līnijai var būt jebkurš virziens, bet zaļājai tikai uzzīmētais, jo pretēji fellerista tāpat ir pārkāpējs.

Un vēl - pačeko felleristiem vadīāja apliecības, kurām jābūt līdzi un fellera aprīkojuma atbilstību - atstarotāji utt...

Palaidniex 08.07.2010 17:32

Wala:

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Tātad bez šaubām ir jādod ceļš tiem gājējiem kuri šķērso brauktuvi uz kuru vadītājs nogriežas.

bet lasot šo:

224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Netraucējot gājējus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem - arī pa ietvi.

Velosipēdista veļš ir vai nu veloceļš vai nu pa ceļu iespējami tuvu nomalei - nevis pa ietvi...

Ja tu brauc pa ietvi, tad jālaiž šķērojot ietvi, ja velosipēdists brauc pa ceļu, tad viņš to dara paralēli ceļa malai un iespējami tuvu tai.

Tāpēc arī izriet, ka ja es braucu pa ceļu un velosipēdists pa ceļu (nevis pa ietvi) man viņš ir jālaiž, jo nogiežoties uz blakusielas nesanāk šķērsot viņa trajektoriju, jo velosipēdistam atkal jābrauc nu jau tajā brauktuvē paralēli ceļam un šķērsot viņš nespēj, jo velosipēdistam ceļš ir paralēls nomalei. Tklīdz viņš šķērso brauktuvi - lasam, ka jālaiž tikai gājējs nevis velosipēdists, kurš šķērso to brauktuvi. Jo Velosipēdista ceļš nenozīmē brauktuves šķērsošanu, bet gan braukšanu gar nomali!

Palaidniex 08.07.2010 17:15

WALA rakstīja:

Pirmais rakstīja:

138 punktā nav CEĻŠ csl izplatnē, jo tas ceļš visiem ir kopīgs

"...kuru ceļu viņš šķērso.... " ir domātas satiksmes dalībnieku trajektorijas, nevis brauktuve kopā ar ietvēm

Forši ka tu tā domā bet no CSL viedokļa vari pamatot.

P.S. Es neesmu tik stulbs kā reizēm izliekos - es spēju saskatīt arī caurumus, bet formāli pieejot tam kas ir rakstīts - nu kurā vietā var izlobīt to ko tu apgalvo !!!

Nu ja, pēc likuma - man jālaiž gājējs kurš šķērso brauktuvi, Ja no trotuāra nobrauc fellerists, tad viņš arī šķērso brauktuvi. Jālaiž ir tikai ceļu šķērsojošais gājējs.

un braucošais velosipēdists, kura ceļu tu šķērso - tātad, kurš brauc pa brauktuvi un kurš krustojumā neizbrauc uz brauktuves lai to šķērotu, bet brauc taisni pa brauktuvi kopā ar citiem transporta līzekļiem...

Palaidniex 08.07.2010 16:53

WALA rakstīja:

Palaidniex rakstīja: [

Vadītājam nogriežoties ir jālaiž tikai pa brauktuvi braucoši velosipēdisti, kas brac gar trotuāru vienā virzienā ar mašīnu. Pretējā virzienā pa brauktuvi gar to pašu trotuāru tie braukt nedrīkst,.

Kā arī šķērsojot ielu ar ričuku nobraucot no trotuāra - priekšrokas NAV!

Ko tu neteiksi:

Izvilkums no CSN - Braukšana krustojumos

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

-------------

Nekur nekas nav minēts ka kā īpaši tiek šķiroti lisapēdisti kuri pārvietojas pa ietvi !!! Palabo mani ja es kļūdos !!!

Nu te varētu sanākt, ka nogriešoties pa labi ir jālaiž tikai tas fellerists, kurš brauc pa ietvi... Jo te minēts tas fellerists, kurš nešķērso brauktuvi.

Vai arī ja fellerists brauc pa to pašu brauktuvi (brauc vienā joslā ar Tevi), jo citādi viņam pēc definīcijas nobraucot no trotuāra arī jāšķērso brauktuvi...

Palaidniex 08.07.2010 16:49

P.S.

Trotuārs nav brauktuve, ja no trotuāra nobrauc uz brauktuvi, tad pēc definīcijas ceļš brīvāka traktējuma Tu ar transportlīdzekli maini joslas, ja tu maini joslas, tev jādod ceļš visiem citiem transporta līzekļiem kuru trajektorijas grasies šķērsot, kā arī par joslu maiņu jāsignalizē ar pagriezienu rādīājiem vai ar rokām, ja transporta līzeklis nav aprīkots ar pagriezienu rādīājiem...

Palaidniex 08.07.2010 16:46

WALA rakstīja: NU Palaidniex - vai tu lasi arī kādreiz ?!?!?

Izvilkums no CSL:

3) ceļš - jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas). .... bla bla

=======================

Izvilkums no CSN 12 sadaļas "Braukšana krustojumos":

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem,

kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

=======================

Nu kas te vēl nav saprotams, ir pilnīgi pajāt kuram ir kādas priekšrocības vai nav, te ir teikts ka ir jālaiž un basta !!!!

Wala - no šī izriet, ka ar auto var braukt arī pa saliņām, trotuāriem utt kā vien ienāk prātā, jo tas pēc šīs definīcijas arī ir ceļš...

Palaidniex 08.07.2010 16:45

Kanibaals rakstīja: Mani gan interesē cits jautājums, kā velosipēdistam pēc CSN ir atļauts nokļūt uz ietves un nobraukt no tās.

Vietās, kur parasti ir "ietves nobrauktuves" ir arī gājēju pārejas. Atkal braukt virsū uz ietves no apmales puses ir bīstami, tāpat arī nobraucot, bet nokāpt nedrīkst, tajā brīdī kļūst par gājēju un gājējs pa brauktuvi vazāties nedrīkst.

Kas tas par velosipēdistu, kurš nespēj akurāti uzbraukt uz standatgraugstuma trotuāra apmales. Vēl ir arī izbrauktuves no blakusteritorijām un vēl pats neiedomājamākais - piebrauc, apstājās, nokāpj no tā dzelža - uzceļ uz trotuāra un kāpj virsū... Elementāri!

Palaidniex 08.07.2010 16:37

tieši tā - velosipēdistam šķērsojot brauktuvi NEKAD nav priekšroka ir tikai tam velosipēdam, kurš brauc pa brauktuvi kā tas aprakstīs noteikumos - maksimāli tuvu pei labās malas gadījumos vienā virzienā ar trsnsporta plūsmu attiecība pret citiem transporta līzekļiem, kuri grasās šķērsot viņa braukšanas trajektoriju...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti