Kārtot: Augošā secībā
1 2
Palaidniex 13.11.2020 12:34

Kurš apstrīd, ka centrā mašīnu ir par daudz. Tev ir tā diži lietojamā alternatīva nebraukt tranzītā caur centru?

Palaidniex 13.11.2020 12:33

Kā Tev šķiet, tur ir tukšs? Visi kā muļķi aiz neko darīt, tikai lai ieriebtu velosipēdistiem un Čaka ielas iedzīvotājiem izmanto to Čakeni? Kur lai brauc Mežciema, Pļavnieku Čiekurkalna iedzīvotāji?

Saprotu, ka grūti izprast, ka ielas ir tik cik ir, jaunu nav un visi brauc pa turieni, kur atraduši iespēju slīdziniši ātri tikt. Ne vienu reizi vien pamēģinot citu maršrutu.

Vajadzība kaut kur nokļūt ir nilzīgam apjomam braucēju. Samazinot atsevišķu ielu caurlaidību, vajadzība nesamazināsies. Un katrs savubindividuāli būtisku iemeslu dēļ negribēs mainīt transporēšanās veidu. Velosipēdistu pie mums ir gauži maz un velojoslu radīšana tos būtiski nevairos.

Palaidniex 13.11.2020 11:52

Nevis daļēji notiek, bet visur līdz mazajam veikalam jau sen ved ar ko mazāku par fūŗu, kur nu vēl pilsētas centrā.

Bet 3,5 t vai 7,5 t kravinieks - neko būtiski vairs nemaina gabarītos. Ja nu vienīgi vadītāja kategorijā, ietilpībā, nepieciešamo piegādes transportlīdzekļu un šoferu skaitā.

Palaidniex 13.11.2020 11:41

Bet kur lai tas Purčika iedzīvotājs liekas?

Viņš tak nejau speciāli dzīvo Purvciemā, lai speciāli atrastu darbu pie Spices.

Viņam ir izvēle:

Meklēt ilgi vai sliktāku (viņaprāt) darbu tuvāk mājai;

Braukt turp ar velo, tikai tas ir ilgi, un nav kur to velo glabāt, ne pie mājas ne pie darba, ne pie bodes, ne pie dārziņa, ne pie interešu vietām.

Braukt ilgi ar sabtrans - galīgi neskan vilinoši.

Braukt ar personisko auto - komfortabli, neesi atkarīgs no laika apstākļiem un neprognozējama sabtrans grafika, vari brīvi izvēlēties maršrutu un vēl pa ceļam izvēlēties papildus pieturvietas.

Kā braukt? Pa vienu, no ātrākajiem ceļiem - pa Čakeni, jo iekšējā maģistrālā loka, kas ļautu viņam aizbraukt ātrāk - NAV. Tāds neeksistē. Ir daži atsevišķi, savstarēji nesaistti posmi, kas neveido kompleksu risinājumu.

Iedod rīgai meto (tāds ir visās 500k+ veloparadīzēs), un iedod maģistrālo loku ar dažām diagonālēm. Čaka iela iztukšosies pati no sevis. Jā dārgi, jā ilgi, bet bāžot ciet ielu ar caurlaidības traucēkļiem uz velo nevienu nepārsēdināsi, pārbīdīsi auto sastrēgumus uz citām ielām. Tas nav risinājums un panaceja.

Gibās dzīvot zaļā pļāvā - tam ir Rīgas mikrorajoni. Bāzties iekšā pilsētā, kuras vieni no raksturlielumiem ir akustiskais, gaisa, un gaismas piesārņojums - un gribēt lai tur ir kā botāniskajā dārzā? Naivi!Gribi ekobiošmeko - dodies restartēt laukus! Galvaspilsētas, ražojošas ostas pilsētas centrā paģērēt idilli - nebūšim naivi - NESANĀKS! Ir jāzivēlās kaut kur citur dzīvesvieta.

Palaidniex 13.11.2020 11:32

Un kas tos velosipēdistus spiež tajās pat stundās triekties uz darbu? Kas, paši savu darbu nespēj savādāk saplānot?

Visvairāk gan man patika atziņa par vienas pilsētas, teju veloparadīzes - Kopenhāgenas likstām, Proti, ka centrā iedzīvotāju skaits sarūk. Tur, kur nu visur var ar velo tā un šitā, labāk kā kā nekur un visi tā nu ņem un minās. Bet, ja jau tas pat Kopenhāgrnā nestrādā, kāpēc lai tas te strādātu?

Malta - sala Rīgas izmēros, faktiski jebkur varētu aizbraukt ar velo. Bet nē - baruc ar tām mašīnām. Klimats pat ļautu braukt ar velo teju cauru gadu. Bet nē - mašīnas!

Palaidniex 13.11.2020 11:26

Populists ne populists, bet argumenti reāli, pamatoti spriež.

Tas čalis no tās "Pilsētas (atsevišķiem) cilvēkiem", ir nevis velopopulists, bet reāli ķerts radikālis šauri radikalizētu tipiņu kopienā. Pareizi tur norāda - viņš visu dzīves un vajadzības mēra pēc savas dzīves mērauklas, ka, ja tā viņam dzīvojās un pietiek, tad citiem arī tā, nezkāpēc, ir jādzīvo, jāpietiek un jāgrib dzīvot.

Tā basņa par to, ka pilsētā jāpsēj brist pāri ielai kur ienāk prātā, vien jau Darvina prēmijas vērta.

Palaidniex 13.11.2020 11:23

Ja pie stūres ir līkumojošs velosipēdists - nesastāsies

Ja pie stūres normāli cilvēki - sastājās ka nograb

BMX X 5 platums pa spoguļiem ir 2184mm, passat B8, ko rēķināju ir 2083mm. Tie, kuri var pabraukt pa tramvaja sliedēm, no tām nenokrīot (tur 5-10 cm ir jau kļūda), var mierīgi pabraukt

Tātad starp šādiem SUViem ir 70 cm un līdz apmalei 35 cm

Platums vairāk kā pietiekams!

Palaidniex 13.11.2020 11:18

Nu tur pilns ar pērlēm.

Piemēram absolūta pērle ir 12:38-12:46, ar visiem tam sekojošajiem komentāriem.

Un tad visbūtiskākā informācija ir sākot ar 30:00-31:12, par Kopenhāgenas centra iedzīvotāju daudzuma dinamiku.

Palaidniex 13.11.2020 9:05

klau, topinambur, tur sazīmēt 4 joslas traucē tikai un vienīgi LVS. Nekas cits. Nu ļoooti daudzās pasaules valstīs standarts pieļauj zīmēr šaurākas joslas. tajos Čakenes 11, ciktur metros es sarēķināju, ka mierīgi blakām sastājās četri passāti - statrp to spoguļiem, ja tie brauc pa joslu vidu ir ~80 cm, līdz apmalei ~40 cm. Nekas baigi bīštams tur nav. Ne pa Čakenim ne Valdemāreni 4 joslās nevelk 70+ km/h. Avārijas GAUŽI reti, jo laikam tie autovadīāji brauc labāk, nekā velosipēdisti spriež, par piemēru un atskaites punktu, laikam, ņēmot savas spējas.

Palaidniex 13.11.2020 8:52

kad es vienam, kuru māte laikam ar velo kopā dzemdējusi, kur tas veikalu piegādēm tieši centrā ir redzējis fūres, atbildes nebija. Beigās piekrita, ka neesot gan, bet fūres lūk centrā nepatīkot. Apvaicājos ko saka par tramvaju piegādi uz centru uz vienas garas piekabes - vispār apklusa. Kad pavaicāju arī vēl kā tieši piegādāt būvmateriālus uz būvmateriālu veikaliem, būvobjektiem, lielgabarīta kravas, graudus, piemēram uz ostu vai Dzirnavnieku, kā ostas pilsētā pārvadāt konteinerus uz un no ostas ar ko mazāku - īsti arī atbildi nesaagaidīju. Piedāvājumu to vest ar 3,5 tonnīgiem busiņiem neizteicu, bet lai labāk saprot - piedāvāju to visu vest ar kravas velosipēdiem. Teju apvainojās.

Var jau būt, ka tiem čaļiem 7,5 tonnīgs kravas furgons, ar vai bez saldētāja, ar kādu mēdz piegādāt preces pārtikas veikaliem, arī skaitās "fūre" - nezinu, bet neredzu atšķirību ar tādu vai mazāku busu piegādā preci pārtikas veikalam, jo satiksmes "bloķēsanas" vai traucējumu ziņā nav vairs starpība 3,5 tonnīgs buss vai tāds kravinieks, bet ietilpības, reisu skait, algu ziņā 3,5 tonnīgie diez vai sanāk ekonomiski pamatotāka izvēle...

Palaidniex 13.11.2020 8:46

Aha, studenti ar saviem veloērzeļiem dodās uz gaumīgi izremotētajām KKC telpām, Autentiku uc, bau(-i)dī kultūru....

Savukārt mazajai šņababodei citi studenti (lasi - indusi un pakiji) ar mazu cargovelopisēdu piegādā ninnes, jo ne ar ko citu nepārkāpjot CSN vai neejot baisu gabalu preci piegādāt nevarēs... Kavenei preci pieved savukārt ar velorefrižiratoriņi. Kas par veloaplaimību un ekoloģiju uzreiz pār zemi veļās...

Palaidniex 13.11.2020 8:43

Nenovelopi$ties kāda laimība tad iestātos!

Palaidniex 12.11.2020 17:28

Fēniksi, ne fēniksi, humpalas un spēļu zāle ir gan Marijas ielā, gan Brīvības ielā.

Lieliem veikaliem nav ne piemērotu telpu ne to klientiem parkingu, mazos veikalus izkonkurē tirdzniecības centri - Galerijas Centrs un Rīga, Origo, Stokmans. Vajag ko vairāk - ir Mols un Alfa.

Īres cenas par nojātiem dzīvokļiem - kosmiskas - studentiem pajāt - uztaisa komunalku, katam sava istaba un drusku labāk kā kojās - jo tuvu centram, bet normāls remonts - nekrata. Īpašniekam arī labi - par sūdu maksā vairāk kā jebkura ģimene gatava spēt samaksāt par remiontētu dzīvokli.

Lūk arī sausais atlikums

Palaidniex 12.11.2020 17:10

kas tieši tur bija tik miskastīgāks kā jebkurā citā ielā vai laikā, izņemot pēdējo reizi, kaut kad deviņdesmitajos, laboto un kopš tā laika sabrukušo asfaltbetona segumu?

Palaidniex 12.11.2020 17:08

Kā tad, kā tad! Tā kā nezkāda mazā biznesa eksplozija būtu piemeklējusi Skolas ielu.

Te nesen viens sarkasma aptumšotais (arī ciskudrillists) man apgalvoja, ka uz veikaliem neko lielu tak centrā nevedot, varot tak savādāk piegādāt, aprejot nobildētu 7,5 tonnīgo kravas furgotnu, kas uz veģetāro (hipsteriem draudzīgo) veikalu vedot preci, Lāčplēša ielā pie Brīvības ielas dabūja nosprostot visu auto joslu... Jo tur tak tie velohipsterus sargājoši stabiņi ir un kuru blakus sāpe bija par no velojoslas nenotīrītajām lapām...

Kad piedāvāju pamest savu silto finanšu iestādes ērto beņķi un atvērt jaunu nišu - nodrošināt centrā ātras un lētas velopiegādes mazajiem pārtikas veikaliņiem ar kā "neko smagu" klasificējamo preci, piemēram, aukstuma režīmā piegādājamo pārtiku ar mazu velorefrižiratoriņu, sāka man kaut ko pilnīgā bezsakarā tirst pretī...

Palaidniex 12.11.2020 16:47

un ja vēl velojoslai uzliks stabiņus, tad visi mazie komersanti teju vai apsprāgs. Aiz laimes!

Palaidniex 12.11.2020 16:44

Vai arī jātaisa paralēli - kad ir problēma, tad ir...

Bet tā - arī tie velofanāti nejēdz, ka normālās pilsētās nav vienlīmeņa dzelzceļa šķērsojumu pilsētā.

Palaidniex 12.11.2020 10:16

Tie velokomūnisti piemirst, ka arī kāršāings ne vienmēr ļauj aizbraukt pie vecmuteres uz laukiem, dēļ vadītāja apliecības trūkuma, ja ekoooolõõõģiski - dēl elektroauto nobraukuma ierobežojumiem un neesošā lādēšanas tīkla utt. Un vēl Visiem tāpat nesanāks.

Bet pats galvenais ko tie "Pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem" spītīgi ignorē, ka tā "dārgā", "nepaceļamā" maģistrālā infrastruktra ir pilnīgi visās viņu pieminētajās veloparadīzēs ar 500k+ iedzīvotājiem, tajās visās ir arī tāds "sīkums" kā metro> Tas arī nozīmē krietni plašas pazemes gājēju telpas, bet tagad pazemes pāreja esot nepieņemams bubuils.

To maģistrālo ceļu tīklu ar loku, agri vai vēlu, nāksies vien attīstīt, ja grib pilsētu saglabāt, nemaz nerunājot pat par kaut niecīgāko izaugsmi. Tie čalīši ir piemirsuši, ka Rīga nav nekādas jauki provinicālas Cēsis vai kūrortpilsēta Sigulda, ka tā, visupirms, ir valsts galvaspilsēta un daudz ko vēl ražojoša ostas pilsēta. Ka tie garīgā darba nogurdinātie hipsteri var mierīgi strādāt arī no saviem Mazpisāniem vai viensētas, kat tik ir pieeja tvitterim un priecāties tur par dabīgi krūmā dziedošo laksīgaili. Nav ko vilkties no no saviem zaļajiemun mitpilsoniski hipsterīģi apcerīģajiem laukiem uz pilsētu vai turpināt mocīt sevi ar palikšanu pilsētā ar visu tās gaismas, trokšņa un smaku piesārņojumu, pēdējie divi gan ir krietni mazinājušies), ja gribās provinciālu idilli un pāķisku klusumu. Droši var doties restartēt "izmirstošos" laukus un provinci!

Maģistrālo loku pabeigt ar katru dienu paliks dārgāk un neiespējamāk, bet to, ja negribās, lai Viļņa un Tallina mūs apsteidz, būs vien jābūvē. Kāpēc ar laiku dārgāk? Atsavināmā zeme lētāka nepaliek un darbaspēka izmaksas tikai augs. Un vēl kas ir skaidrs - Rīga Metro, visticamāk, nepieredzēs.

Palaidniex 12.11.2020 9:25

Tagad to ar "Pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem" palīdzību politpoulistiski ar lēmumu pieņēma Rīgas domē un jau realizē Čaka ielā.

Tur par plūsmai traucējošu kļūst jebkurš pat pa labi griezt gribētājs, jo tam laižot gājējus un velo (agrāk varēja ieņemt uz brauktuves maksimāli tuvu pozīciju ietvei, lai nav pat kur tam velo paspraukties garām) ir jāaizņem vienīgā josla, agrāk varēja apsteigt pa kreiso pusi. Un Taisot kreiso pagriezienu uz Elizabetes ielas, ja arī tur likvidēs divas joslas virzienā uz centru - būs vēl trakāk.

Palaidniex 04.11.2020 8:34

Toties drošāk, saprotamāk un racionālāk.

Palaidniex 07.10.2020 15:47

par komfortu, klusumu, praktiskumu, ietilpību, vadāmību, ekstrām var runāt tikai un vienīgi caur cenas prizmu.

Cik maksāja togad tikko jauna pirkta tā dacīte? Un cik maksāja togad jauns golfs?

Var salīdzināt tikai cik necik salīdzināmas lietas! Vienā gadā ražoti auto par aptuveni vienādu cenu sniegs aptuveni vienādu komfortu, dzinēju, kārbu, ērtības un apdari. Brīnumi nenotiek. Ja kaut kas maksā mazāk - ērtību ir attiecīgi mazāk, apdare švakāka, piekare prastāka utt, ja jkaut kas maksā vairāk - ērtāki ķebļi, lielāks salons, jaudīgāks dzinējs, ekonomiskāks, labāk vadāms auto, vēl arī ražotāja zīmols prestižāks.

Bet tev nesaprast...

Palaidniex 07.10.2020 15:43

Tad grozīs odometrus trakāk kā to dara pašlaik.

Kā jau teicu, ja mums jau tā ir dārgāka degvielas akcīze kā kaimiņos, tad degvielas akcīzes starpību nosaucam par TEN. Un, jo vairāk un ar lielāka patēriņa auto brauc, jo proporcionāli vairāk samaksā uzpildot degvielu. Brauc maz ar ekonomisku auto - tātad maz ekspluatē, mazāk nolieto ceļu, mazāk piesmirdini gaisu - maksā mazāk.

Palaidniex 07.10.2020 8:37

nu gan salīdzināji jaunas dacītes starta cenu ar jauna golfa cenu.

Turpini vien! turpini vien...

Tas pats stāsts kā par grabažnieku absolūto ietilpību litros, kur vienīgā mēraukla esot max 2x gadā vizināmas paša auto riepas. Ietilpības faktiskā atšķirība litros tak mazsvarīga...

Palaidniex 05.10.2020 11:49

Man ir cita pozīcija. Mūsējie paziņoja ka Pirmreizējās Reģistrācijas Nodoklis (PRN), importējot nojātos šrotus no citām R-Eiropas zemēm ir jāievieš, jo LT un EE tāds jau esot. Nu ok...

Tajā pat laikā piemirstot, ka pie mums, atšķirībā no LT un EE eksistē vēl arī ikgadējais fiksētais Transportlīdzekļa Ekspluatācijas Nodoklis (TEN), kam nav nekāda sakara ar faktisko ekspluatāciju, bet tā ir tāda kā nodeva par numurzīmēm, kas piesaistīta mistiskām formulām. Nekāda sakara ar nobraukumu vai ekapluatēšanu.

TEN sit pa kabatu ik gadu, bet PRN ir vienreizējs maksājums.

Par jaunu, videi draudzīgu auto PRN būs niecīgs un atkārtoti nebūs jāmaksā to tālāk pārdodot. TEN savukārt ir jāmaksā ik gadu. Tiesa sistēma neparedz "nulles" nodokli "zemas emisijas auto" un neparedz subsīdijas "nulles emisiju" auto.

Un vēl kāds sīkums - mums arī degvielas akcīze ir prāvāka kā, piemēram LT. Ja nemaldos ~4 centi litrā tur aš saskrienot. Drīktat mani te palabot, šo esmu kaut kur pa ausu galam saklausījies.

Tad nu ir jāizvēlās vai nu PRN kā kaimiņos vai nu TEN. Likt abus ir "viegla" bezkaunība, īpaši ņemot vērā, ka vēl arī akcīze ir lielāka kā kaimiņos. Tas tikai veicinās auto reģistrēt LT un EE, kur ir tikai PRN. Un cik saprotu arī drīz beigsies likums par nedrīkstēšanu latvijā stūŗēt ārvalstīs reģistrētu auto bez papildus samaksas valstij...

Līdz ar to būtu normāli, ja mums likvidē esošo TEN, lai situācija arī šāi nodokļa izpratnē būtu tāpat kā kaimiņos, kas ir galvenais PRN ieviešanas arguments! To jau esošo Akcīzes nodokļa starpību, kuru samazināt neviens, visticamāk, netaisās, nosauciet nevis par akcīzi, bet par jauno TEN un tad tas būs pilnībā piesaistīts pie ekspluatācijas. Jo rijīgāks auto un vairāk tiek lietots, jo vairāk TEN jānomaksā. Godīgāk vairs nevar! Gribi braukt ar 7 litrīgu amurikāņu bencīna pkapsētu vai 6,2 litru dīzeli - jo vairāk brauksi, jo vairāk degvielas ieliesi, jo vairāk TEN nomaksāsi. Mašīnai lambda zonde beigta un auto rij vairāk? Beigtas sveces, svečvadi, spoles un auto rij vairāk - būsi ieinteresēts savest kārtībā šīs lietas.

Jo tagad - vienkārši par to, ka automašīnai ir numurzīmes, kuru lieto 50 reizes gadā pa 100 km - ir jāmaksā tik pat lielu TEN, cik kaimiņam, kurš gadā ar identisku auto nobrauc 50 kkm - vairāk nolietojot ceļus un piesmirdinot gaisu. Tāpēc arī esošais TEN būtu pareizi jāsauc - numurzīmju nodeva.

Bet shēmu - ieviešot PRN pārtaisīt TEN un to paņemt no esošās akcīzes neviens negribēs. Tas skaidrāks par skaidru! Tā teikt sapnis vasaras naktī.

Un es arī uzskatu - nav tā, ka trūcīgam cilvēkam, kuram auto nozīmē izdzīvošanu, būtu jānodrošina teju bezmaz subsīdijas vai nodokļu atvieglojumi pacmitgadīga trīslitrīga nojāta lieldīzeļa iegādei. TAS PĒC NOKLUSĒJUMA NAV EKONOMISKS UN LĒTS UZTURĒŠANĀ AUTO! Ir lētāki analogi. Ja gribās šiki braukt, ir jābūt par to gatavam maksāt! Citādi, tas ir apmēram tas pats, kas man gausties ka nevaru sev, nabadziņš, atļauties Poršu GT3 vai kādu M-bembi. Tie vecie lielmotoru prēmiumi tāpat uzturēšanā maksā normālu $$$, uz to vecumu tam noteikti ir jāmaina sprauslas, eļļas, riepas, bremzes, piekare. Tas viss maksā pienācīgu $$$, lai to auto uzturētu pienācīgā stāvoklī. To patiešām var atļauties "trūcīgie"? Nopietni? Iezvanot nodokli šādu auto iešrotēšanā Latvijā patiešām tiks "sists" pa "mazturīgajiem" autogribētājiem? Nopietni???

Papildus tam būtu vēl jāpanāk, lai skatē čakarētu ar "3" par amputētiem katalizatoriem un DPF filtriem, un braukšanu ar nojātām dīzeļsprauslām, kas to visu aizmet ciet. Ja nevar nomainīt sprauslas savam trīslitru "dīzeļnabagauto", tad nevajadzētu strādāt risinājumam - izgriezts DPFs. Uz ielas mēs varam redzēt šausmīgi kūpošus auto ar skati, jo vai nu ar tādiem skati var iziet vai nu auto tikai uz skati tiek sakopts.

Palaidniex 29.09.2020 8:46

650 rakstīja: Kāds tur suuda ikp, ja runa iet par iespēju kaut ko apgūt un ieviest.Vienalga ko,jebkādu absurdu ,galvenais ka esi tas ieviesējs un ka Lohi to (vai par to) procesu garantēti samaksās.Savukārt badu cietošie mēdītāji mums daiļrunīgi izskaidros un pamatos dajebkādu idiotismu.

Lohu kultivācija notiek masveidā.Jālīdzinās uz ceļa ir pēc vājākā.Bet tam vājākajam nav itin nekādu ne pienākumu, nedz stimulu kļūt stiprākam.Gluži otrādi, iegūtās lielmeistara iemaņas un sasniegto kustību koordinācijas līmeni viņš uzreiz var atļauties iztērēt vai nu debiliem izgājieniem, vai dažādām blakuslietām.Kuras vairumā gadījumu tiešām kļūst par cēloni pārpratumiem un negadījumiem.Bet pierādīt to neviens nevar (negrib!).

Plakāts taču vēstīja- skaties 2x, vari neieraudzīt lohu.Neba jau "neesi lohs,nesip uz 240,jo te visapkārt ir 3x lielāki lohi par tevi".Agresija atstāj rētas.Jā.Bet ne jau ka "nevelcies pa trešo joslu, neradi precedentu agresijai.."

Tāpēc ir jāsamazina ātrums.To var itin viegli, turklāt uz tā rēķina nopelnīs gan naskie idejas ieviesēji,gan vēlākie tehniskie apkalpotāji.Samazinājumam ir jābūt pēc iespējas nepamatotākam un kaitinošākam,vēlams līdz pilnīgam absurdam, lai veicinātu vēlmi to pārkāpt.Kvīti vēlams piesūtīt ne biežāk, kā reizi gadā- lai Lohi pēc iespējas mazāk zinātu, cik reiz ,kurā vietā un par kādu summu ir tikuši piefiksēti.Ok.Jā.Oik.

Retā reize, kad varu 650. tikai piekrist.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti