Kārtot: Augošā secībā
1 2
Palaidniex 30.12.2020 20:43

Vienu pārdeva, citu nopirka.

Kur tieši ir problēma?

Kāds ofšors?

Palaidniex 30.12.2020 17:52

Cilvēkiem ir ilgus gadus ieaudzināta tieksme un vajadzība mēģināt jebkurus, pat pašus jēdzīgākais un ievērojamākos noteikumus, tikai tàpēc, ka tos pieņem valdība.

Aizliegs lēkt uz galvas uz asfalta no 5 vai augstākā stāva, tak atradīsies tipāži ar ietobežotām cilvēktiesībām, kad to metīsies izpildīt par spīti.

Palaidniex 30.12.2020 11:25

Pastāstīsi uz kāda pamata dajebkurš policists var izteikt kaut sīkāko aizrādījumu par jebkurām parastām sadzīves darbībām cilvēkam savas privātmājas teritororijā norādītajā mājsēdes laika posmā?

Palaidniex 30.12.2020 11:23

Klau, pastāstīsi, kā tā lipīgā zaraza tad īsti tomēr pamanās kaut kā izplatīties, ja jau visi tik nu ļoti godīgi ievēro elementāros pasākumus, kas neļautu tai slimībai izplatīties?

Atceries - gandrīz ievēroti noteikumi un gandrīz visi ievēro kā reizi ir tā problēma! Ja Tu vari galvot par sevi, vai tu vari galvot par jebkuru pretīmnācēju uz ielas, par jebkuru, kas tuvāk stāv veikalā? Ar ko brauc vienā liftā?

Palaidniex 30.12.2020 11:16

tie kas aizgāja ietusēt "jo nevienam no kompānijas kovida nau" un nāca mājās pēc tusiņa ap 24:00-2:00, tagad tusēs tur līdz 5:00...

Tas arī viss...

Pēkšņi visiem suns jāstaidzina tieši starp 22:00 un 5:00, un vēl visādi "umņiki" no padārgām viedierīcēm sūdzās, ka nedrīkstēšot aiziet šķērsojot savas saimmniecības pagalmu uz savā īpašumā esošo sirsniņmājiņu, dēļ mājsēdes, bet nemaz nesatraucās par interesantu blakusfaktu - jauns telefons, no kura vaimanāt par izdomātu problēmu ir, bet nekā labāka par sauso toču, savukārt, nav...

Palaidniex 30.12.2020 9:17

un kā tieši, nesacenšoties sacensībās par stulbāko aizbildinājumu/ieganstu, tas maina parasta cilvēka ikdienu?

ar tiem ierobežojumiem ir tā, ka govzemieši, kas sadzērušies saļā jeremeičika pasākumā pļaviņsūdeni čupoties nedrīkst, bet tipa inteliģentiem cilvēki no "dažādiem burbuļiem" nedrīkst neļaut ietusēt kopīgā pasākumā, jo tur taču "kovida nau"...

Kovidu atved Viņķele personīgi un tūristi, in to personīgi izplata un iedala katrai saimniecībai. Rokas dezinficēt un citas infekciju ierobežojošās piesardfzības prasības "savējo" starpā nav obligātas...

Bet tā - var redzēt, ka paļauties uz cilvēku labprātīgu ierobežojumu ievērošanu nevear.

Palaidniex 13.11.2020 12:34

Kurš apstrīd, ka centrā mašīnu ir par daudz. Tev ir tā diži lietojamā alternatīva nebraukt tranzītā caur centru?

Palaidniex 13.11.2020 12:33

Kā Tev šķiet, tur ir tukšs? Visi kā muļķi aiz neko darīt, tikai lai ieriebtu velosipēdistiem un Čaka ielas iedzīvotājiem izmanto to Čakeni? Kur lai brauc Mežciema, Pļavnieku Čiekurkalna iedzīvotāji?

Saprotu, ka grūti izprast, ka ielas ir tik cik ir, jaunu nav un visi brauc pa turieni, kur atraduši iespēju slīdziniši ātri tikt. Ne vienu reizi vien pamēģinot citu maršrutu.

Vajadzība kaut kur nokļūt ir nilzīgam apjomam braucēju. Samazinot atsevišķu ielu caurlaidību, vajadzība nesamazināsies. Un katrs savubindividuāli būtisku iemeslu dēļ negribēs mainīt transporēšanās veidu. Velosipēdistu pie mums ir gauži maz un velojoslu radīšana tos būtiski nevairos.

Palaidniex 13.11.2020 11:52

Nevis daļēji notiek, bet visur līdz mazajam veikalam jau sen ved ar ko mazāku par fūŗu, kur nu vēl pilsētas centrā.

Bet 3,5 t vai 7,5 t kravinieks - neko būtiski vairs nemaina gabarītos. Ja nu vienīgi vadītāja kategorijā, ietilpībā, nepieciešamo piegādes transportlīdzekļu un šoferu skaitā.

Palaidniex 13.11.2020 11:41

Bet kur lai tas Purčika iedzīvotājs liekas?

Viņš tak nejau speciāli dzīvo Purvciemā, lai speciāli atrastu darbu pie Spices.

Viņam ir izvēle:

Meklēt ilgi vai sliktāku (viņaprāt) darbu tuvāk mājai;

Braukt turp ar velo, tikai tas ir ilgi, un nav kur to velo glabāt, ne pie mājas ne pie darba, ne pie bodes, ne pie dārziņa, ne pie interešu vietām.

Braukt ilgi ar sabtrans - galīgi neskan vilinoši.

Braukt ar personisko auto - komfortabli, neesi atkarīgs no laika apstākļiem un neprognozējama sabtrans grafika, vari brīvi izvēlēties maršrutu un vēl pa ceļam izvēlēties papildus pieturvietas.

Kā braukt? Pa vienu, no ātrākajiem ceļiem - pa Čakeni, jo iekšējā maģistrālā loka, kas ļautu viņam aizbraukt ātrāk - NAV. Tāds neeksistē. Ir daži atsevišķi, savstarēji nesaistti posmi, kas neveido kompleksu risinājumu.

Iedod rīgai meto (tāds ir visās 500k+ veloparadīzēs), un iedod maģistrālo loku ar dažām diagonālēm. Čaka iela iztukšosies pati no sevis. Jā dārgi, jā ilgi, bet bāžot ciet ielu ar caurlaidības traucēkļiem uz velo nevienu nepārsēdināsi, pārbīdīsi auto sastrēgumus uz citām ielām. Tas nav risinājums un panaceja.

Gibās dzīvot zaļā pļāvā - tam ir Rīgas mikrorajoni. Bāzties iekšā pilsētā, kuras vieni no raksturlielumiem ir akustiskais, gaisa, un gaismas piesārņojums - un gribēt lai tur ir kā botāniskajā dārzā? Naivi!Gribi ekobiošmeko - dodies restartēt laukus! Galvaspilsētas, ražojošas ostas pilsētas centrā paģērēt idilli - nebūšim naivi - NESANĀKS! Ir jāzivēlās kaut kur citur dzīvesvieta.

Palaidniex 13.11.2020 11:32

Un kas tos velosipēdistus spiež tajās pat stundās triekties uz darbu? Kas, paši savu darbu nespēj savādāk saplānot?

Visvairāk gan man patika atziņa par vienas pilsētas, teju veloparadīzes - Kopenhāgenas likstām, Proti, ka centrā iedzīvotāju skaits sarūk. Tur, kur nu visur var ar velo tā un šitā, labāk kā kā nekur un visi tā nu ņem un minās. Bet, ja jau tas pat Kopenhāgrnā nestrādā, kāpēc lai tas te strādātu?

Malta - sala Rīgas izmēros, faktiski jebkur varētu aizbraukt ar velo. Bet nē - baruc ar tām mašīnām. Klimats pat ļautu braukt ar velo teju cauru gadu. Bet nē - mašīnas!

Palaidniex 13.11.2020 11:26

Populists ne populists, bet argumenti reāli, pamatoti spriež.

Tas čalis no tās "Pilsētas (atsevišķiem) cilvēkiem", ir nevis velopopulists, bet reāli ķerts radikālis šauri radikalizētu tipiņu kopienā. Pareizi tur norāda - viņš visu dzīves un vajadzības mēra pēc savas dzīves mērauklas, ka, ja tā viņam dzīvojās un pietiek, tad citiem arī tā, nezkāpēc, ir jādzīvo, jāpietiek un jāgrib dzīvot.

Tā basņa par to, ka pilsētā jāpsēj brist pāri ielai kur ienāk prātā, vien jau Darvina prēmijas vērta.

Palaidniex 13.11.2020 11:23

Ja pie stūres ir līkumojošs velosipēdists - nesastāsies

Ja pie stūres normāli cilvēki - sastājās ka nograb

BMX X 5 platums pa spoguļiem ir 2184mm, passat B8, ko rēķināju ir 2083mm. Tie, kuri var pabraukt pa tramvaja sliedēm, no tām nenokrīot (tur 5-10 cm ir jau kļūda), var mierīgi pabraukt

Tātad starp šādiem SUViem ir 70 cm un līdz apmalei 35 cm

Platums vairāk kā pietiekams!

Palaidniex 13.11.2020 11:18

Nu tur pilns ar pērlēm.

Piemēram absolūta pērle ir 12:38-12:46, ar visiem tam sekojošajiem komentāriem.

Un tad visbūtiskākā informācija ir sākot ar 30:00-31:12, par Kopenhāgenas centra iedzīvotāju daudzuma dinamiku.

Palaidniex 13.11.2020 9:05

klau, topinambur, tur sazīmēt 4 joslas traucē tikai un vienīgi LVS. Nekas cits. Nu ļoooti daudzās pasaules valstīs standarts pieļauj zīmēr šaurākas joslas. tajos Čakenes 11, ciktur metros es sarēķināju, ka mierīgi blakām sastājās četri passāti - statrp to spoguļiem, ja tie brauc pa joslu vidu ir ~80 cm, līdz apmalei ~40 cm. Nekas baigi bīštams tur nav. Ne pa Čakenim ne Valdemāreni 4 joslās nevelk 70+ km/h. Avārijas GAUŽI reti, jo laikam tie autovadīāji brauc labāk, nekā velosipēdisti spriež, par piemēru un atskaites punktu, laikam, ņēmot savas spējas.

Palaidniex 13.11.2020 8:52

kad es vienam, kuru māte laikam ar velo kopā dzemdējusi, kur tas veikalu piegādēm tieši centrā ir redzējis fūres, atbildes nebija. Beigās piekrita, ka neesot gan, bet fūres lūk centrā nepatīkot. Apvaicājos ko saka par tramvaju piegādi uz centru uz vienas garas piekabes - vispār apklusa. Kad pavaicāju arī vēl kā tieši piegādāt būvmateriālus uz būvmateriālu veikaliem, būvobjektiem, lielgabarīta kravas, graudus, piemēram uz ostu vai Dzirnavnieku, kā ostas pilsētā pārvadāt konteinerus uz un no ostas ar ko mazāku - īsti arī atbildi nesaagaidīju. Piedāvājumu to vest ar 3,5 tonnīgiem busiņiem neizteicu, bet lai labāk saprot - piedāvāju to visu vest ar kravas velosipēdiem. Teju apvainojās.

Var jau būt, ka tiem čaļiem 7,5 tonnīgs kravas furgons, ar vai bez saldētāja, ar kādu mēdz piegādāt preces pārtikas veikaliem, arī skaitās "fūre" - nezinu, bet neredzu atšķirību ar tādu vai mazāku busu piegādā preci pārtikas veikalam, jo satiksmes "bloķēsanas" vai traucējumu ziņā nav vairs starpība 3,5 tonnīgs buss vai tāds kravinieks, bet ietilpības, reisu skait, algu ziņā 3,5 tonnīgie diez vai sanāk ekonomiski pamatotāka izvēle...

Palaidniex 13.11.2020 8:46

Aha, studenti ar saviem veloērzeļiem dodās uz gaumīgi izremotētajām KKC telpām, Autentiku uc, bau(-i)dī kultūru....

Savukārt mazajai šņababodei citi studenti (lasi - indusi un pakiji) ar mazu cargovelopisēdu piegādā ninnes, jo ne ar ko citu nepārkāpjot CSN vai neejot baisu gabalu preci piegādāt nevarēs... Kavenei preci pieved savukārt ar velorefrižiratoriņi. Kas par veloaplaimību un ekoloģiju uzreiz pār zemi veļās...

Palaidniex 13.11.2020 8:43

Nenovelopi$ties kāda laimība tad iestātos!

Palaidniex 12.11.2020 17:28

Fēniksi, ne fēniksi, humpalas un spēļu zāle ir gan Marijas ielā, gan Brīvības ielā.

Lieliem veikaliem nav ne piemērotu telpu ne to klientiem parkingu, mazos veikalus izkonkurē tirdzniecības centri - Galerijas Centrs un Rīga, Origo, Stokmans. Vajag ko vairāk - ir Mols un Alfa.

Īres cenas par nojātiem dzīvokļiem - kosmiskas - studentiem pajāt - uztaisa komunalku, katam sava istaba un drusku labāk kā kojās - jo tuvu centram, bet normāls remonts - nekrata. Īpašniekam arī labi - par sūdu maksā vairāk kā jebkura ģimene gatava spēt samaksāt par remiontētu dzīvokli.

Lūk arī sausais atlikums

Palaidniex 12.11.2020 17:10

kas tieši tur bija tik miskastīgāks kā jebkurā citā ielā vai laikā, izņemot pēdējo reizi, kaut kad deviņdesmitajos, laboto un kopš tā laika sabrukušo asfaltbetona segumu?

Palaidniex 12.11.2020 17:08

Kā tad, kā tad! Tā kā nezkāda mazā biznesa eksplozija būtu piemeklējusi Skolas ielu.

Te nesen viens sarkasma aptumšotais (arī ciskudrillists) man apgalvoja, ka uz veikaliem neko lielu tak centrā nevedot, varot tak savādāk piegādāt, aprejot nobildētu 7,5 tonnīgo kravas furgotnu, kas uz veģetāro (hipsteriem draudzīgo) veikalu vedot preci, Lāčplēša ielā pie Brīvības ielas dabūja nosprostot visu auto joslu... Jo tur tak tie velohipsterus sargājoši stabiņi ir un kuru blakus sāpe bija par no velojoslas nenotīrītajām lapām...

Kad piedāvāju pamest savu silto finanšu iestādes ērto beņķi un atvērt jaunu nišu - nodrošināt centrā ātras un lētas velopiegādes mazajiem pārtikas veikaliņiem ar kā "neko smagu" klasificējamo preci, piemēram, aukstuma režīmā piegādājamo pārtiku ar mazu velorefrižiratoriņu, sāka man kaut ko pilnīgā bezsakarā tirst pretī...

Palaidniex 12.11.2020 16:47

un ja vēl velojoslai uzliks stabiņus, tad visi mazie komersanti teju vai apsprāgs. Aiz laimes!

Palaidniex 12.11.2020 16:44

Vai arī jātaisa paralēli - kad ir problēma, tad ir...

Bet tā - arī tie velofanāti nejēdz, ka normālās pilsētās nav vienlīmeņa dzelzceļa šķērsojumu pilsētā.

Palaidniex 12.11.2020 10:16

Tie velokomūnisti piemirst, ka arī kāršāings ne vienmēr ļauj aizbraukt pie vecmuteres uz laukiem, dēļ vadītāja apliecības trūkuma, ja ekoooolõõõģiski - dēl elektroauto nobraukuma ierobežojumiem un neesošā lādēšanas tīkla utt. Un vēl Visiem tāpat nesanāks.

Bet pats galvenais ko tie "Pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem" spītīgi ignorē, ka tā "dārgā", "nepaceļamā" maģistrālā infrastruktra ir pilnīgi visās viņu pieminētajās veloparadīzēs ar 500k+ iedzīvotājiem, tajās visās ir arī tāds "sīkums" kā metro> Tas arī nozīmē krietni plašas pazemes gājēju telpas, bet tagad pazemes pāreja esot nepieņemams bubuils.

To maģistrālo ceļu tīklu ar loku, agri vai vēlu, nāksies vien attīstīt, ja grib pilsētu saglabāt, nemaz nerunājot pat par kaut niecīgāko izaugsmi. Tie čalīši ir piemirsuši, ka Rīga nav nekādas jauki provinicālas Cēsis vai kūrortpilsēta Sigulda, ka tā, visupirms, ir valsts galvaspilsēta un daudz ko vēl ražojoša ostas pilsēta. Ka tie garīgā darba nogurdinātie hipsteri var mierīgi strādāt arī no saviem Mazpisāniem vai viensētas, kat tik ir pieeja tvitterim un priecāties tur par dabīgi krūmā dziedošo laksīgaili. Nav ko vilkties no no saviem zaļajiemun mitpilsoniski hipsterīģi apcerīģajiem laukiem uz pilsētu vai turpināt mocīt sevi ar palikšanu pilsētā ar visu tās gaismas, trokšņa un smaku piesārņojumu, pēdējie divi gan ir krietni mazinājušies), ja gribās provinciālu idilli un pāķisku klusumu. Droši var doties restartēt "izmirstošos" laukus un provinci!

Maģistrālo loku pabeigt ar katru dienu paliks dārgāk un neiespējamāk, bet to, ja negribās, lai Viļņa un Tallina mūs apsteidz, būs vien jābūvē. Kāpēc ar laiku dārgāk? Atsavināmā zeme lētāka nepaliek un darbaspēka izmaksas tikai augs. Un vēl kas ir skaidrs - Rīga Metro, visticamāk, nepieredzēs.

Palaidniex 12.11.2020 9:25

Tagad to ar "Pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem" palīdzību politpoulistiski ar lēmumu pieņēma Rīgas domē un jau realizē Čaka ielā.

Tur par plūsmai traucējošu kļūst jebkurš pat pa labi griezt gribētājs, jo tam laižot gājējus un velo (agrāk varēja ieņemt uz brauktuves maksimāli tuvu pozīciju ietvei, lai nav pat kur tam velo paspraukties garām) ir jāaizņem vienīgā josla, agrāk varēja apsteigt pa kreiso pusi. Un Taisot kreiso pagriezienu uz Elizabetes ielas, ja arī tur likvidēs divas joslas virzienā uz centru - būs vēl trakāk.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti