WALA rakstīja: Nedomāju ka plāns ir jauni valstiski veidojumi. Man izskatās ka tikai vēlme provēt pierādīt ka Krievija ir spēks ar kuru jārēķinas ... tik no tā "spēka" tāds pavājš purkšķis vien ir palicis ... un atmiņas par kaut ko varošu krievu tehniku ...
un varbūt vēl vēlme izkāst no tautas naudiņu "militāriem nolūkiem" ...
Varoši 2PK bija studebekkeri, šermani, kas pārtapa par T 34, par mašīnbūves aprīkojumu, par pašiem šermaniem, par aviācijas degvielu, par pārsējiem utt.
Nebūtu ASV lendlīzes un viņu piegāžu, 2PK beigtos daudz savādāk.
Nu tagadiņās ir iespēja izbraukt no kokaudzētavas caur Stapriņiem. Vidlauku ielai ir atjaunots segums un palaistga kā vienvirziena iela - nodrošinot savienojumu ar Cirkuli, proti tic uz Satiksmes pārvadu.
Ja nemaldos LVC Ādažus nolika fakta priekšā par savu jauno ģeniālo termoplasta un stabiņu vairumiepirkumu, veco CHA pusnodzēšanu īsi pirms sāka realizēt projektu. Nepakautrējās uzbraukt Adažiem, ka tie neesot risinājuši paralēlos ceļus un vēl ko tur. Pat baidos apvaicāties - kādus tieši vēl paralēlos ceļus vajag un kur vispār var iebūvēt. V30 - Rīgas gatve, jeb vecā šoseja un otrā pusē Stapriņu iela neskaitās? Un kur, atvainojos Balteserā ko paralēlu vispār var izveidot papildus?
Tu saproti, ko tev raksta, vai jebkurā tekstā tikai izlasi, ko tur vēlies izlasīt un nepamatoti piesien šādas informācijas nesaturošā teksta autoram to ko pats esi sadomājies?
Es nesaku ka nevajag vērsties pret Ķīnu, es prasu, kā reāli un tiešām iedarbīgi taisies ar to cīnīties? Nu tā uz pirkstiem!
Nu notiks brīnums, pēc 10 gadiem kaut kā "apklusināsi oficiālo Ķīnu", soda naudu un kompensācijas tāpat nepiedzīsi, tā vietā uzzināsi, ka vari doties ceļojumā uz mazu pilsētu Peru augstu aklnos, ceļazīmi apmaksājot no savas kabatas. ... bet tikām kaut kādā Angolā, Rumānijā vai Indijā neizreklamētā laboratorijā (un kaut kur citur Ķīnā, mazāk zināmā un labi/labāk noslepenotā laboratorijā) ir tapuši, pašlaik top vai šī skandāla aizsegā klusiņām taps jauni "pētījumi".
Neizmērojamais naivums ir reāli apbrīnojams, tik pat apbrīnojams, kā reālas spējas kaut ko reāli pasākt, īpaši pret tik "ekonomiski nesvarīgu, atpalikušu un nevarīgu pundurvalsti" kā Ķīna...
Aha, kā tieši taisies reāli nogriezt finansējumu? Nu tā uz pirkstiem?
Nu aizliegsi WHO finansēt to laboratoriju, to izdarīs Ķīnas valsts no savas kabatas, vai laboratorijas īpašnieks - farmācijas gigants.
Nedrīkstēs to finansēt tieši atklāti, valsts ieliks slepenajā militārajā budžetā ar visām izrietošajām (un militāristu interesi), farmācijas gigants nosauks par finansējumu cilmes šūnu pētījumiem vai pretvēža vakcīnas izstrādi, vai darba pie jauna veida "aspirīna".
Kā jau domāju - ir reāls naivums reālu variantu kā sodīt par esošo, vai nepieļaut iespējamo nav.
Kā tieši praksē taisies realizēt, lai ne nejauši, ne speciāli nekas tāds nekad neatkārtotos? Nu tā uz pirkstiem. Kā tieši taisies visur izkontrolēt, nepieļaut, izslēgt parastākās laboratorijās dajebkādas mutācijas utt? Tā īsi un konkrēti. Vari?
Otrs - pat ja tas notika speciāli un ar tiešu mērķi kaitēt (sev un) citiem, ir idejas kā no valsts, kas tā izdarījusi, šajā gadījumā tieši un konkrēti, piemēram, no Ķīnas, kura to "ir izdarījusi" speciāli dajebko piedzīt? Vai kā piedzīt no valsts kuras privātā laboratorija ko tādu izdara. Vēl labāk - kā piedzīt no Ķīnas par to, ka to rada, piemēram, citas valsts farmācijas koncernam pieerošā, bet Ķīnā esošā farmācijas giganta laboratorija?
Radinieku augšāmcelšana ir tik pat reāla kā kompensācijas saņemšana no tās Ķīnas.
msh rakstīja: Palaidniek, tas jau nav pilsētas velosipēds, tas ir "ceļa" velosipēds, kura konfigurācija arī priekš pilsētas ir kompromiss, lai arī stipri mazāks nekā kalnietis. Pilsētas velosipēds padomju izpildījumā ir Desna, rietumu izpildījumā - Bromptons. Tas mazais izmērs ne tikai nozīmē fiziski mazāku velosipēdu, tas arī nenormāli uzlabo manevrētspēju un tie mazie riteņi pieļauj stipri mazākus ātrumus kā 28"; es pat esmu ar savu salieķi prikola pēc piedalījies tantiņu satiksmē Liepājas Pētertirgū, kas nozīmē braukšanu uz labi ja 3 kmph; nē, tam velosipēdam minimālais ātrums ar kuru var braukt šī vārda tiešajā nozīmē ir ap 5 kmph, braukšana uz 3 kmph sastāv no īsiem paātrinājumiem kam seko bremzēšana - bet nu pamēģini ar lielo velosipēdu pabraukt uz 5 kmph...
Velo drīkst arī stumt vai pieķēdēt pie tirgus velonovietnes.
Nez - ar to vienkruķi absolūti neiespringstot un relaksēti var turēt ~ 17-19 km/h. Pilsētā pietiek! Tās 30 sekundes līdz 2 minūtes nav tā vērtās lai iespringtu un “spooooortiski” izpildītos uz sporta tehnikas.
Pilsētas velo ir pilsētas velo. Es, ja godīgi, nesaprotu tos wanabī sportistus, kuri ar daudzātrumu MTB vai šosejniekiem, triko un pamperos, vai ar fiksīšiem brauc uz/no darba. Tam ir pilsētas velosipēds. Braukt ir ērti, sēdi normāli, nevis "vēzītī", ja ir labi gutņi/rumbas ripo forši. Man tāds vienkruķis bija, mazliet vecāks par mani, sachs rumbas un 28"rati - ripoja kolosāli. Maršrutā Rīgas centrs - Bulduru pludmale - Rīgas centrs varbūt bija kādu minūti lēnāk kā to pašu maršrutu veicot ar 26" ZZK wanabī MTB, toties jutos labāk un mazāk noguru.
Cilvēkiem ir ilgus gadus ieaudzināta tieksme un vajadzība mēģināt jebkurus, pat pašus jēdzīgākais un ievērojamākos noteikumus, tikai tàpēc, ka tos pieņem valdība.
Aizliegs lēkt uz galvas uz asfalta no 5 vai augstākā stāva, tak atradīsies tipāži ar ietobežotām cilvēktiesībām, kad to metīsies izpildīt par spīti.
Pastāstīsi uz kāda pamata dajebkurš policists var izteikt kaut sīkāko aizrādījumu par jebkurām parastām sadzīves darbībām cilvēkam savas privātmājas teritororijā norādītajā mājsēdes laika posmā?
Klau, pastāstīsi, kā tā lipīgā zaraza tad īsti tomēr pamanās kaut kā izplatīties, ja jau visi tik nu ļoti godīgi ievēro elementāros pasākumus, kas neļautu tai slimībai izplatīties?
Atceries - gandrīz ievēroti noteikumi un gandrīz visi ievēro kā reizi ir tā problēma! Ja Tu vari galvot par sevi, vai tu vari galvot par jebkuru pretīmnācēju uz ielas, par jebkuru, kas tuvāk stāv veikalā? Ar ko brauc vienā liftā?
tie kas aizgāja ietusēt "jo nevienam no kompānijas kovida nau" un nāca mājās pēc tusiņa ap 24:00-2:00, tagad tusēs tur līdz 5:00...
Tas arī viss...
Pēkšņi visiem suns jāstaidzina tieši starp 22:00 un 5:00, un vēl visādi "umņiki" no padārgām viedierīcēm sūdzās, ka nedrīkstēšot aiziet šķērsojot savas saimmniecības pagalmu uz savā īpašumā esošo sirsniņmājiņu, dēļ mājsēdes, bet nemaz nesatraucās par interesantu blakusfaktu - jauns telefons, no kura vaimanāt par izdomātu problēmu ir, bet nekā labāka par sauso toču, savukārt, nav...
un kā tieši, nesacenšoties sacensībās par stulbāko aizbildinājumu/ieganstu, tas maina parasta cilvēka ikdienu?
ar tiem ierobežojumiem ir tā, ka govzemieši, kas sadzērušies saļā jeremeičika pasākumā pļaviņsūdeni čupoties nedrīkst, bet tipa inteliģentiem cilvēki no "dažādiem burbuļiem" nedrīkst neļaut ietusēt kopīgā pasākumā, jo tur taču "kovida nau"...
Kovidu atved Viņķele personīgi un tūristi, in to personīgi izplata un iedala katrai saimniecībai. Rokas dezinficēt un citas infekciju ierobežojošās piesardfzības prasības "savējo" starpā nav obligātas...
Bet tā - var redzēt, ka paļauties uz cilvēku labprātīgu ierobežojumu ievērošanu nevear.
Kā Tev šķiet, tur ir tukšs? Visi kā muļķi aiz neko darīt, tikai lai ieriebtu velosipēdistiem un Čaka ielas iedzīvotājiem izmanto to Čakeni? Kur lai brauc Mežciema, Pļavnieku Čiekurkalna iedzīvotāji?
Saprotu, ka grūti izprast, ka ielas ir tik cik ir, jaunu nav un visi brauc pa turieni, kur atraduši iespēju slīdziniši ātri tikt. Ne vienu reizi vien pamēģinot citu maršrutu.
Vajadzība kaut kur nokļūt ir nilzīgam apjomam braucēju. Samazinot atsevišķu ielu caurlaidību, vajadzība nesamazināsies. Un katrs savubindividuāli būtisku iemeslu dēļ negribēs mainīt transporēšanās veidu. Velosipēdistu pie mums ir gauži maz un velojoslu radīšana tos būtiski nevairos.
Nevis daļēji notiek, bet visur līdz mazajam veikalam jau sen ved ar ko mazāku par fūŗu, kur nu vēl pilsētas centrā.
Bet 3,5 t vai 7,5 t kravinieks - neko būtiski vairs nemaina gabarītos. Ja nu vienīgi vadītāja kategorijā, ietilpībā, nepieciešamo piegādes transportlīdzekļu un šoferu skaitā.
Viņš tak nejau speciāli dzīvo Purvciemā, lai speciāli atrastu darbu pie Spices.
Viņam ir izvēle:
Meklēt ilgi vai sliktāku (viņaprāt) darbu tuvāk mājai;
Braukt turp ar velo, tikai tas ir ilgi, un nav kur to velo glabāt, ne pie mājas ne pie darba, ne pie bodes, ne pie dārziņa, ne pie interešu vietām.
Braukt ilgi ar sabtrans - galīgi neskan vilinoši.
Braukt ar personisko auto - komfortabli, neesi atkarīgs no laika apstākļiem un neprognozējama sabtrans grafika, vari brīvi izvēlēties maršrutu un vēl pa ceļam izvēlēties papildus pieturvietas.
Kā braukt? Pa vienu, no ātrākajiem ceļiem - pa Čakeni, jo iekšējā maģistrālā loka, kas ļautu viņam aizbraukt ātrāk - NAV. Tāds neeksistē. Ir daži atsevišķi, savstarēji nesaistti posmi, kas neveido kompleksu risinājumu.
Iedod rīgai meto (tāds ir visās 500k+ veloparadīzēs), un iedod maģistrālo loku ar dažām diagonālēm. Čaka iela iztukšosies pati no sevis. Jā dārgi, jā ilgi, bet bāžot ciet ielu ar caurlaidības traucēkļiem uz velo nevienu nepārsēdināsi, pārbīdīsi auto sastrēgumus uz citām ielām. Tas nav risinājums un panaceja.
Gibās dzīvot zaļā pļāvā - tam ir Rīgas mikrorajoni. Bāzties iekšā pilsētā, kuras vieni no raksturlielumiem ir akustiskais, gaisa, un gaismas piesārņojums - un gribēt lai tur ir kā botāniskajā dārzā? Naivi!Gribi ekobiošmeko - dodies restartēt laukus! Galvaspilsētas, ražojošas ostas pilsētas centrā paģērēt idilli - nebūšim naivi - NESANĀKS! Ir jāzivēlās kaut kur citur dzīvesvieta.
Un kas tos velosipēdistus spiež tajās pat stundās triekties uz darbu? Kas, paši savu darbu nespēj savādāk saplānot?
Visvairāk gan man patika atziņa par vienas pilsētas, teju veloparadīzes - Kopenhāgenas likstām, Proti, ka centrā iedzīvotāju skaits sarūk. Tur, kur nu visur var ar velo tā un šitā, labāk kā kā nekur un visi tā nu ņem un minās. Bet, ja jau tas pat Kopenhāgrnā nestrādā, kāpēc lai tas te strādātu?
Malta - sala Rīgas izmēros, faktiski jebkur varētu aizbraukt ar velo. Bet nē - baruc ar tām mašīnām. Klimats pat ļautu braukt ar velo teju cauru gadu. Bet nē - mašīnas!
Populists ne populists, bet argumenti reāli, pamatoti spriež.
Tas čalis no tās "Pilsētas (atsevišķiem) cilvēkiem", ir nevis velopopulists, bet reāli ķerts radikālis šauri radikalizētu tipiņu kopienā. Pareizi tur norāda - viņš visu dzīves un vajadzības mēra pēc savas dzīves mērauklas, ka, ja tā viņam dzīvojās un pietiek, tad citiem arī tā, nezkāpēc, ir jādzīvo, jāpietiek un jāgrib dzīvot.
Tā basņa par to, ka pilsētā jāpsēj brist pāri ielai kur ienāk prātā, vien jau Darvina prēmijas vērta.
Ja pie stūres ir līkumojošs velosipēdists - nesastāsies
Ja pie stūres normāli cilvēki - sastājās ka nograb
BMX X 5 platums pa spoguļiem ir 2184mm, passat B8, ko rēķināju ir 2083mm. Tie, kuri var pabraukt pa tramvaja sliedēm, no tām nenokrīot (tur 5-10 cm ir jau kļūda), var mierīgi pabraukt
Tātad starp šādiem SUViem ir 70 cm un līdz apmalei 35 cm
Neko tur nav izdevies iekodēt, ja nu vienīgi glorificēt vienu reketieru ienākšanu pilsētā, kuru citi reketieri bija jau dažas dienas kā pametuši.