iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 27.10.2009 10:57

STALINS rakstīja:

Man nepatīk tipiņi, kas kaut netieši caur mantiskām vērtībām cenšas pazemot citus... vai Tev nešķiet, ka tieši tur ir vieta domai par "apdalīšanu bērnībā", kas nu gan nebūtu jāizsmej.

+1

Seene 27.10.2009 10:36

WALA rakstīja:

Pamosties vienreiz - lielāko daļu auto apkopj tādi cilvēki kam saprašanas par auto ir 0,štrunc, da labi ko nu par auto par mehāniskām ieºīcēm kā tādām.

P.S. es atkal izvēlēšos to darbarīku kas konkrētam darbam piemērotāks

Man ir pofig, kas apkopj lielāko daļu. Esmu sev atradis uzticamus cilvēkus, kas to var izdarīt kavlitatīvi, un nevēlos (nevis nemāku) to darīt pats. Nenoliegšu, ka būtiski tomēr ir pašam tomēr saprast auto uzbūvi un mācēt izdarīt kaut ko saviem spēkiem, lai būtu iespējams novērtēt tos, kuriem darbi tiek uzticēti.

P.P.S. Kā rakšanai tad ir piemērotāka lāpsta ar zarainu, mežā nozāģētu kātu?

Seene 27.10.2009 10:24

bobcat rakstīja: Mana matemātika balstījās uz izmēra cenu. Ja vasarai ir 16 ", tad par jaunu riepu cenu iegādājos 15" riepas ar visiem diskiem. Un lietie sen jau vairs nemaksā kosmosu. Ziemai diskus izvēlējos un pasūtīju iekš pkp.lv, par drauga cenu protams. Diski ir tādi kādus es gribēju, jauni, smuki, apaļi.

Nu jā... Matemātika tev spēciga. Interesanti tikai, cik man izmaksātu bremžu sistēmas nomaiņa, lai varētu tavus 15" uzstutēt

Seene 27.10.2009 10:23

WALA rakstīja: Rzhu nemagu !!! Riteņu pārskrūvēšanai balansēšanai speciālists vajadzīgs. Piekares elementiem speciālists vajadzīgs. Droši servisā nemaz neesi redzejis kā lielākā daļa darbu ir veicami un kā jamos parasti veic !!! Var vienīgi cerēt ka dīlera serviss neizrīkojas tāpat, bet nu ņēmot vērā to ka nekādu atbildību īsti par remontu jamie piemums nenes - tad .....

P.S. Moš vēl lāpstas kādtu arī uzticēt mēbeļu meistaram vai virpotājam ielikt.

Pagājušais gadsimts ir beidzies pirms nu jau gandrīz 9 gadiem. Laiks mosties. Riteņu pārsrūvēšanai un piekares diagnostikai mūsdienās izmanto pacēlāju. Un balansēšanai elektronisko stendu. Protams, ja tev tuva ir folklora un sentēvu metodes, vari gulēt zem sava auto un dziedāt tautasdziesmas ejot uz mežu pēc lāpstas kāta. Bet es tomēr labāk izvēlēšos lāpstu ar stiklšķiedras kātu.

Seene 27.10.2009 10:10

brmbrmm rakstīja:

Seene rakstīja:

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

Katram sava taisnība. Es varu pusstundas laikā pats nomainīt savam auto visus 4 riteņus bez spec aprīkojuma, ar standarta domkratu, + pagūstu tajā laikā ievērtēt bremžu nodilumu un piekares elementu stāvokli, iesmērēt skrūves ar grafīta smēri un pievilkt tās ar tādu spēku, ka esmu drošs, ka vajadzības gadījumā uz ceļa tās varēšu atskrūvēt. Un daru to pats tikai dēļ pārliecības, ka savam auto darbus izpildīšu labāk kā servisā, naudu ar to nepelnu.

Forši, ka esi tik veikls... Vienīgi gribētos piebilst, ka diezgan jau pielaidīgs esi pret sava auto piekari, ja paspēj tās elementu stāvokli novērtēt no malas, pa vidu riteņu maiņai, pusstundas laikā. Savukārt bremžu nodilumu man nav problēmu pārbaudīt jebkurā laikā. Un pēdējais teikums diemžēl ir tikai mūsu sabiedrības raksturojums... Normāli būtu, ja tomēr katras nozares speciālists savu darbu darītu labāk par amatieriem. Un sev esmu atradis cilvēkus, kas patiešām tādi arī ir.

Seene 27.10.2009 9:51

Slinkais rakstīja:

nez. izripinat no garazhas 4 ratus un nomainiit prasa tieshi to pashu pusstundu nesteidzoties. lietie 16' ja pameklee ir dabunami par 50-90ls, 15' pa 50. blekji vispar var dabuut par 30. vasaras sakumaa paveicaas voyageram 16 lietos nopirkt pa 25ls komplektu. tiesa tos ir japarkraso(vel kadi 20ls) katrs protams ir savas dzives kalejs, bet nu man tas nav saprotams. man visiem tris auto ir ziemas disku komplekti, un tas mani padara daudz mierigaaku

Normālus 16" lietos jau nu pa 50Ls gan gluži nedabūsi. Un tur jau arī tie paši 300Ls tuvojas (Vai 360, ja ņemam tavu augšējo cenu). Apmainīt pusstundā... Nu jā, ja viss izdodas perfekti un visas skrūves var atskrūvēt bez pārsteigumiem, tik un tā nesaredzu nekādu baudu domkrata stutēšanā. Izteikums, ka ziemas diski padara tevi mierīgāku, man ļoti patīk... bet nu katram savs.

Seene 26.10.2009 23:49

Slinkais rakstīja:

tad jau sanaak, esi no tiem, kas pie tukshas riepas, pamet auto celja malaa. ir redzeeti tadi. ziemas disku komplekts 300ls... apsmieties var.

Pirmkārt, kā jau Deksters teica - nejauc negadījumu ar plānot darbu. Es varu nomainīt riteni un esmu to darīijis. Bet tas nekādi nenozīmē, kas es ar prieku veltīšu tam piektdienas vakaru, tā vietā lai uz pusstundu aizbrauktu uz servisu.

Otrkārt - izlien no mucas un paskaties, cik lietas maksā. Vai arī esi iedomājies, ka ir baigi feini pusgadu braukāt ar dzelzs diskiem un nost krītošiem kalpakiem?

Seene 26.10.2009 22:51

i_edgars rakstīja: Sūknis kāds?????

Bošs, Lukass, Rotodiesel, ...

Tīrā mehānika vai + elektronika, vai tīrā elektronika (gāzes trose vada reostatu)??

No lūk man interesē cilvēks, kas zin, kas lācītim vēderā - t.i. 2001. gada 1.7 dīzeļastrai. Vai vismaz zin, kā to noskaidrot pēc VIN (ko varu uzzināt pa telefonu). Pašam nav ne mazākās vēlēšanās ne arī īsti iespējas iepazīties ar šī auto uzbūvi.

Seene 26.10.2009 22:35

Slinkais rakstīja: mana nostaaja ir taada, ka ritenji jabalansee vienreiz pa 3 gadiem, kad uzliek jaunus un protams ka divi disku komplekti ar ziemvasaru katram auto. jo tas tachu ir leetaak un vienkarshaak. un pats varu uzlikt sezonas riepas tieshi tad kad taa sezona iestaajas, nevis kad servisaa ir laiks, vai makaa lieka nauda..

Letāk... gan. Ja otrs disku komplekts maksā 300Ls (pa lēto), montāžai pietiek cik gadiem? Un laikam esi kāds RDSD darbonis, kam sniegs katru gadu ir dabas katastrofa. Jau šobrīd ziemenēm ir labāka saķere, nekā vasaras riepām un servisā tagad rindu nav - būs, kad pienāks "krīze" ar nosaukumu 1. decembris. Un par "vienkāršāk...". Piedod, bet nepelnu tik maz, lai mocītos ar riteņatslēgu un domkratu, kā arī ne tik daudz, lai iegādātos savu pacēlāju un pneimatisko atslēgu.

Seene 26.10.2009 22:17

WALA rakstīja:

Seene rakstīja:

WALA rakstīja:

BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?

Kam? Riepu maiņai 2x gadā diviem auto?

Hmm, gribi teikt ka brauc garus gabalus, bet tikai 2 x gadā balansē riepas, tad ko sanāk ka tikai 30'000 pa gadu nobrauc ?!?!? Es uz negariem gabaliem vismaz 25'000 nobraucu.

Es uz darbu eju ar kājām, tāpēc ikdienas nobraukums nav liels. Domāju ka pēc kilometriem ar savu auto 80-90% nobraucu ārpus LV robežām. Un atsevišķi nekādu balansēšanu neveicu - jo mainu sezonu riepas uz vieniem diskiem.

Seene 26.10.2009 22:12

msh rakstīja: Reku viņš pats rakstīja ka tas notiek pie viena noteikta ātruma.

Protams ka nepatīkami, bet pasniegt to kā traģēdiju...

To ko murgo? Aizej izgulies. Kurā vietā tu kādu traģēdiju redzi? Tajā, ka diskomforts vairāku tūkstošu km garumā nav ietaupīto 5Ls vērts? Un vibrāciju var just pie jebkura ātruma - rezonanses brīdī tā tikai ir izteikti spēcīga.

Seene 26.10.2009 22:07

Foley rakstīja: Vēl gribu pieminēt, ka mašīnu atdevu remontēt uz DTC un viņi man karināja makaronus uz ausīm, atlika termiņus no nedēļas uz nedēļu kamēr uzzināju ka sūknis stāv Dīzeļcentrā. Tad pats aizbraucu un uzzināju kad mans sūknis būs gatavs, jo jādaida mana rinda. Tāpat viņi pateica kas pa problēmu un cika tas aptuveni maksās. Katrā gadījumā ja brauksi pie viņiem ar mašīnu, tas var ļoti ievilkties, ātrāk būs ja aizvedīs detaļu (sūkni, sprauslas). Bet uz DTC ieteiktu nebraukt!! Var mēģinār Rolis Čiekurkalna 2 līnija (DTC ir čiekurkalna 1 līnija).

Ieteikums par detaļu jau labs... Tikai kuru tad vest? Jautājums jau par to, kas ir spējīgs noteikt vainu, nevis jau zināmu saremontēt.

Seene 26.10.2009 18:08

WALA rakstīja:

BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?

Kam? Riepu maiņai 2x gadā diviem auto?

Seene 26.10.2009 16:50

ValdisM rakstīja:

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja: Moš labāk aizved fāteri pie lora?

Arī tādu iespēju esmu apsvēris Bet nu tomēr šķiet ticami, ka motoram ir kaut kāds knifs, kas zināmos apstākļos parāda sevi. Adamauto, veicot pirkšanas diagnostiku, piezīmēja, ka tas auto esot jau pie viņiem bijis, un toreiz esot konstatēta problēma ar apgriezienu sensoru par kuras novēršanas vai nenovēršanas likteni tālāku ziņu nav. Pēc manas izpratnes jau izklausās, ka varētu būt kaut kāda saistība starp šo un nepareizi aizdedzes momentu...

brauc kamēr iet, ja tiešām ir kāda problēma, tad viņa ar laiku pati "izlīdīs", tad arī saremontēsi. Nebūs jāizgrūž simti par bezjēdzīgām diagnostikām kurās Tev teiks ka viss ir ok.

Nu tur jau tā lieta, ka tēvs visu laiku sūdzas, ka neiet. ZB jau...

Seene 26.10.2009 15:49

brmbrmm rakstīja:

Sretsked rakstīja: Nē, nu gaisu jau ar var riepās nomainīt katru mēnesi. Mazums, riepa saskābs no iekšas un tur iemetīsies Skābene. Nevis Seene, bet Skābene.

Vot sorry par oftopiku, bet nehren balansēt to,kas nevibrē un kas pirms tam noņemts un nevibrēja.

Jo vairāk pa bedrainiem ceļiem braukts, jo lielākas izredzes, ka kāds atsvariņš nokritis, vai kā savādāk riepa "izbalansējusies". Ja liekas, ka iepriekšējā sezonā nekas tāds nebija, tad nav iemesla atkārtot balansēšanu, ja nu vienīgi "ķeksīša pēc" un ja vēl ļoti mīl meistaru un gribas to finansiāli pabalstīt, bet tad var vienkārši tam naudiņu atdot tāpat un ietaupīt laiku.

Ja cilvēks nejūt nokritušu atsvariņu, tad viņam tiešām nav jādomā par riepu balansēšanu Bet "ķeksīša pēc" to ir jādara, lai nesagādātu sev nevajadzīgus "priekus" tālu no mājām.

Seene 26.10.2009 15:47

brmbrmm rakstīja:

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja: Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).

Šis risinājums nekādi nederēs autoram, kas vēlas braukt vasarā ar zemāka profila riepām.

Bet citādi taisnība - es tieši šī iemesla dēļ pat nemēģinu iegādāties otru disku kompletu.

Neviens jau neliedz arī otram disku komplektam pēc sezonas noņemt riepas. Tikai montāžas izmaksas x2, bet tas var atsvērt lētākas ziemenes uz 15" ierasto vasaras 16" vai 17" vietā.

Riepu glabāšanas kvalitāte TIK ļoti nemainās Un 15" daudziem auto nemaz nevar uzlikt, lai vai kā gribētos. Arī man ir izvēle tikai starp 16" un 17" (vai ārpus ražotāja paredzētajiem standartiem - 18", kas dažiem liekas superkrutas bezriepas)

Seene 26.10.2009 15:43

WALA rakstīja: Seene - lai es uz 200+ kkm savai toyotai satrauktos ka 1 gultnis aizlidos pa pieskari !??!? Mani tas nekrata, jo iespēja iesipt pa kaut ko cietu un piebiegt to gultni ir lielāka nekā to sajāt ar balansētiem bet ne katru uzlikšanas reizi (vai nx10kkm nobraukušām) riteņiem.

Pie kam man kaut kā tas tavs komentārs par to ka mazāks diametrs sūdīgāķ uzvedīsies nebalansēts - k-kā šķiet kļūdains, kaut vai tikai tadēļ ka lielaka diametra disku gadījumā rats caurmērā parasti ir smagāks par tādu kuram ir mazāka diametra disks !!!

Gultni ir gandrīz neiespējami nojāt ar nenobalansētu riepu, tur tev varu piekrist. Tas ir paredzēts krietni lielākām slodzēm - es biju domājis sailentblokus, kuru darba mūžu lieka vibrācija var saīsinat vērā ņemami. Tieši tāpat kā amortizatora manžetes, kas rezultāta pat uz gluda asfalta tiek deldētas nepārtraukti. Ja nu pārsvarā tiek brauks pa Latvijas izcilākajiem ceļiem vai gruntenēm, tad tiešām starpība ir nebūtiska.

Un par izmēru tev pilnīga taisnība. Izlasi vēlreiz ko rakstīju - acīmredzo ne pietiekami nepārprotami, bet tieši to pašu ko tu

Seene 26.10.2009 15:36

brmbrmm rakstīja: Moš labāk aizved fāteri pie lora?

Arī tādu iespēju esmu apsvēris Bet nu tomēr šķiet ticami, ka motoram ir kaut kāds knifs, kas zināmos apstākļos parāda sevi. Adamauto, veicot pirkšanas diagnostiku, piezīmēja, ka tas auto esot jau pie viņiem bijis, un toreiz esot konstatēta problēma ar apgriezienu sensoru par kuras novēršanas vai nenovēršanas likteni tālāku ziņu nav. Pēc manas izpratnes jau izklausās, ka varētu būt kaut kāda saistība starp šo un nepareizi aizdedzes momentu...

Seene 26.10.2009 15:05

Sretsked rakstīja: Nē, nu gaisu jau ar var riepās nomainīt katru mēnesi. Mazums, riepa saskābs no iekšas un tur iemetīsies Skābene. Nevis Seene, bet Skābene.

Vot sorry par oftopiku, bet nehren balansēt to,kas nevibrē un kas pirms tam noņemts un nevibrēja.

Pļē - teicu tak tev... Ja nav padomā tāli braucieni, tad nevajag ar. Pats to daru profilaktiski, jo nav ne mazākā vēlēšanās konstatēt, ka ir sasniegts kritiskais brīdis, piemēram, 3 naktī uz bāņa.

Seene 26.10.2009 15:01

i_edgars rakstīja: Dīzeļcentrs protams palīdzēs, bet tas ir dārgs serviss. ja meklē citu tad ir jāzin kāds sūknis ir, vai ir elektronika tā vadībā vai nav. Lukasus reti kurš sakarīgi var saremontēt, vēl ja ar elektroniku, tad varbūt kādi 2 - 3 ir ārpus pieminētā Dīzeļcentra.

Klabēšana pie uzgāzešanas tas ir dikti par agru aizdedze, bet ja tas nav regulēri, tad kaut kas traucē aizdedzes momenta korektoram normāli strādāt. ja klab aukst, bet silstot pārstāj, tad sprauslas.

Klabot kā reiz silts (vai pat pārāk silts) - cik nu var noprast no stāstītā, tad visbiežāk parādās pēc šosejas nokļūstot sastrēgumā. Un es to auto nemāku tā nomocīt - cik ir sanācis pašam pabraukt, iet perfekti

Seene 26.10.2009 14:58

TDIOTS rakstīja: ržu , ņemogu

vienk. fisķec korifeji/teorētiķi

Nu tak... Balansēšanu vispār ir izdomājuši tikai naudas noslaukšanai, ne jau tādēļ, ka no tās būtu kādā jēga.

Seene 26.10.2009 14:43

TDIOTS rakstīja: Dīzeļcentrs R , Bukaišu ielā

Šis arī man itkā bija pirmais padomā, bet palasoties atskauksmes, diezgan pretrunīgi voedokļi. Tpāec pajautāju vēl šeit

Seene 26.10.2009 14:38

gonzalless rakstīja: Motoraa dzenis vienkarshi iemeties...

Ok, kur ir sastopami dzeņu mednieki?

Seene 26.10.2009 14:36

WALA rakstīja: Nez - nekad neesmu pārbalansējis, un problēmas arī neizjūtu.Tiesa uz 140 km/h sen neesmu braucis

P.S. sencis 412 MOskābelim vispār ritņus nebalansēja - problēmas parādījās apmēram pie 110 km/h - sāka rati drebēt. Tā kā visiem tiem kam sancis prasa "mīlestību" un ātrumus virs 100 km/h neattīsta - var pat nepūlēties ar balansēšanu - protams ja rati ir standarta nevis ūber mega 18" orģinālo 13" vietā uz Corollas.

Vispār jau spēcīga vibrācija parādās nevis vienkārši pieaaugot ātrumam, bet brīdī, kad rodas rezonanse starp riepas pašsvārstību frekvenci (t.i. lēkāšanu) un uzspiesto apgriezienu vibrāciju. Parasti tā ir ~10km/h diapazonā kaut kur starp 80-120. Konkrēti manam auto - 110-120 (215/55 R16 @ 2,4BAR). Mazāks izmērs un mazāks spiediens veidos rezonansi pie mazāk ātruma un otrādi.

Mazākiem riteņiem, protams, ir mazāka kopejā masa, līdz ar to arī vibrācijas radītā ietekme. Bet nepiekritīšu, ka tā ir iespēja ietaupīt - vibrējošs ritenis pastiprināti deldē riepu un tērē amortizatora un piekares detaļu resursu, kas ir zaudējumi tīri finansiālā izteiksmē, pat ja esi ar mieru samierināties ar braukšanas komforta zudumu.

Seene 26.10.2009 13:54

brmbrmm rakstīja: Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).

Šis risinājums nekādi nederēs autoram, kas vēlas braukt vasarā ar zemāka profila riepām.

Bet citādi taisnība - es tieši šī iemesla dēļ pat nemēģinu iegādāties otru disku kompletu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti