Sākumā nevarēju izvēlēties starp vairākiem auto- Audi A6, Mersedes E klase vai Volvo S80.
Iegādājos šo auto tieši dzinēja dēļ, lasīju ļoti daudz labas atsauksmes par šo dzinēju, jaudīgs un bez īpašām problēmām, kā tas ir VW ražojumiem. Pakonsultējoties ar servisa kungiem, teica, ka arī hadene nav tā neizturīgākā un mainot oriģinālās detaļas, iespējams, ir labāks variants nekā VW alumīnija brīnumi. Kā vēl viens liels arguments pret VW ražojumiem ir automātiskā ātrumkārba, ja par VW multitronicu ir dzirdēts un lasīts ļoti daudz negatīvu atsauksmju, tad par šo kārbu nekas tāds nav dzirdēts. Mersedes savukārt atbaidīja ar it kā ļoti nestabilo elektroinstalāciju un augstajām uzturēšanas izmaksām, piedevām, labus W211 par to pašu naudu bija praktiski nereāli atrast, visi nodzīti un pārkrāsoti taksīši! Nedaudz pieliekot īpaši nekas nemainās, it kā ir ekstras utt, bet noskrējieni zvērīgākie!
Tā nu cītīgi meklēju labu S80, izrādās, tirgū to ir ļoti daudz, bet lielākā daļa jau savu laiku nodzīvojuši un stipri vien nolietoti. Tā nu izlēmu doties uz MMR, lai aplūkotu pie viņiem esošo piedāvājumu, cenas ziņā virs tirgus cenām, bet it kā drošāk, oriģinālie noskrējieni, pirmspārdošanas apkopes utt. Tie arī bija iemesli kāpēc auto iegādājos tieši tur.
Nedaudz papētot tuvāk S60 un S80 sapratu, ka manām vajadzībām labāks būs S60, it kā tā gaita S80 ir čut mīkstāka, bet toties 300kg liekais svars nemaz ne tik i jaudīgo motorīti noslogo vairāk un auto ir kūtrāks par S60. Kā galvenais arguments pret S60 spēlēja katastrofāli mazā salona ietilpība šādas klases auto- aizmugurē aiz 193cm gara vadītāja vispār nav ko darīt, arī bagāžas nodalījums nepretendē uz klases etalonu, toties vadītāja sēdpozīcijas iekārtošana gan ir līmenī- ērti var iekārtoties gan pilsētas rallijam, gan arī lielceļu kruīzam! Principā, S80 vadītājam vietas nav atvēlēts daudz vairāk, nedaudz vecmodīgāk noformēts kokpits un ne tik ērta viduskonsole, tas arī viss, kas atšķiras no S60. Vieta aizmugurē ir par aptuveni 5cm vairāk, it kā jau ir nedaudz ērtāk, bet ņemot vērā, ka es 95% gadījumu braucu viens, 4% esam divatā, bet tikai 1% gadījumu ir nepieciešamība pēc aizmugures sēdvietām, tad nolēmu, ka S80 man galīgi nav vajadzīgs un tāpēc arī iegādājos S60.
Aprīkojums- nav pats lielākais Bling- Bling, bet ir pietiekami- klimata kontrole; cd/tape atskaņotājs HU-603 ar 9 skaļruņiem; pusādas salons- iespējams kādam arī mīnuss, bet man pilnā ādā diez ko neiet pie sirds; ir arī sēdekļu apsilde, iebūvēta BT brīvroku sistēma, visi elektriskie logu pacēlāji; ādas stūre ar kruīza pogām, žēl, ka šim nav iekļautas arī audio vadības podziņas; tad vēl ir iekļauts arī automātiski pašaptumšojošs atpakaļskata spogulis un lietussensors, kura nozīmi es līdz šim īsti nebiju sapratis, bet tagad manas domas ir krietni vien mainījušās. Kā trūkumus aprīkojumā varētu minēt spoguļu elektrisko pielocīšanu, ausis tādas garas un var redzēt, ka parkingos ir apskrāpētas! Arī autonomā apsilde šim nav iekļauta, kas ir S80(vismaz visiem manis apskatītajiem bija), kā jau minēju, nav audio vadības podziņu uz stūres. Ak jā, sākumā nebūtu skādējuši arī atpakaļgaitas parking sensori, bet pēc pāris mēnešu braukšanas vairs nejūtu vajadzību pēc tiem!
Dinamika. Auto ir uzstādīts 2.4l dīzelis ar 120Kw jaudu- nosaukts par D5. Apvienojumā ar automātisko kārbu, parasto, ne tip- tronic viedīgo, auto kustas pārliecinoši un īpaši nav vajadzības pēc papildus čipošanas, ieskrienas normālā ātrumā un arī uz šosejas neliek vilties, apdzīt var salīdzinoši droši, katrā gadījumā, arī ar pilnu mašīnu, tas ir 5 pasažieri, pilna degvielas bāka un dažas somas bagāžniekā, auto kustas visai ņipri un īpaši svara pieaugumu nejūt, vienīgi čut pieaug degvielas patēriņš. Šis ir vēl viens faktors, kas stāstot par šo auto man liek smaidīt- 50/50 režīmā ir 6.5l uz 100km. (borta datora rādījums) Nu gluži pa Rīgas centra sastrēgumiem man nesanāk braukāt, bet dienā nevejag arī lielus sastrēgumus, lai ieskrietos un bremzētu pie katra luksafora. Uz šosejas braucot kruīzā ap 100-110 km/h uz datora aktīvais patēriņš ir ap 5.0l, smieklīgi, bet uz Jelgavas šosejas, kur visbiežāk braucu, iebraucot Olainē un stumjot ar 60, degvielas patēriņš nokrītas vien pa pāris litriem- aktīvais ir 3.0l. Paātrinoties, protams, skaitļi ir feini un uzkāpj visi 20l : ) Runājot par ātrumiem- 210km/h šis sasniedz visai cienījamā ātrumā, bet vairāk gan, diemžēl, nevelk, bet nu, nav jau mums arī kur ar šādu ātrumu braukt : ) Visā visumā, lai arī ar automātu, ātrumu uzņem ļoti līgani un bez rāvieniem, strauji paātrinoties kārba ļoti ātri noreaģē un CSN atļauto ātrumu pārsniedz vienā mirklī. Arī draugi kas ir izbraukuši, ir pārsteigti, cik ātri šī kārba noreaģē uz „pedālis grīdā” un tad atpakaļ uz mierīgu režīmu. Kārbai nav atsevišķa S režīma, bet principā neesmu arī izjutis vajadzību pēc tā.
Auto vadāmība- kā jau priekšpiedziņas tanks, apgriežas 16m smagās automašīnas cienīgā aplī : ) Pie liela ātruma ejot kādā 90’ līkumā grīļojas kā tāds kucēns- nav jau īsti sporta piekare (laba vieta, kur to pārbaudīt ir Rīgas apvedceļs, kur iebrauc Babītē, tur kā reiz ir zīmes 70>50, bet nu ar 110 izbraukt ir tīri interesanti : ) Bet ja grib braukt cilvēcīgi, tad neko sliktu nevar teikt, arī īpašas uzslavas nē.
Salonā- pārsteidzoši, bet dīzeli jūt tikai tukšgaitā un arī tad ļoti minimāli. Atšķirībā no Audi V6, kura mazais traktoriņš ir dzirdams visu laiku, šeit dzinējs ir patiešām kluss un nezinātājs salonā pat nepamanīs, ka tas ir dīzelis. Strauji paātrinās ar tādu dobju rūcienu, Audi gadījumā tas ir tarkšķošāks. Savukārt mierīgi braucot, motoru vispār nedzird, bet nu, Audi dīzelīti dzird arī pie mierīga paātrinājuma. Salona materiālu izvēli gan varētu apšaubīt, tur Audi ir labākā pozīcijā, mazāk nieciņu, kas čirkst, bet neteikšu, ka tie ļoti traucētu, bez tam, arī Audi salonos nav kapa klusuma! Auto varētu patīkamāk pārvarēt asus nelīdzenumus, bet cik esmu braucis, tad šis vēl tīri labi to izdara, kompaktklases autiņi uz tiem reaģē daudz daudz sliktāk.
Remonti. Nu, pagaidām ir mainīta tikai zobsiksna ar visiem līdzi nākošajiem pričendaliem, ieskaitot ūdens sūkni, kopā 210Ls ar visu darbu! Nu, tūlīt būs eļļas un filtru maiņas, man tas izmaksās tikai materiālu cenu, jo viss nepieciešamais aprīkojums šim darbam man ir garāžā un atdot kādam 30Ls nav ne mazākās vēlēšanās. Cita runa ir, ja jāmaina kārbai eļļa, to neesmu darījis un iespējams arī nedarīšu, bet tas tik drīz vēl nebūs jādara. No ikdienas lietām ir nomainītas slotiņas- aptuveni 15Ls, jo šim vēl ir vecā tipa slotiņas, par ko esmu ļoti priecīgs, jo īsti neredzu vajadzību pēc tiem banāniem, kuri maksā ap 40-50Ls par komplektu! Prasītos tā kā vējstiklu nomainīt, bet tas lai pagaida. Pirms pirkšanas automašīnai pārdevējs nomainīja bremžu diskus un klučus, tā ka arī tas uz kādu laiku atliekas! Visā visumā remonta izmaksas redzēšu pēc gada, kad iespējams pa mūsu ceļiem jau būs nokalpojusi kāda nepavisam svaigā piekares detaļa, bet tad jau redzēs, cik esmu lasījis Volvo forumā, tad jaunās piekares detaļas ir izturīgākas par vecajām un kalpojot ilgāk!
Kopsavilkumā- ar auto esmu ļoti apmierināts, varbūt pat vairāk nekā sākumā gaidīju. Es neesmu dīzeļu fans, vienkārši pašlaik ir tāda situācija, ka dīzeli ir iespēja un to arī iegādājos par 0.5Ls litrā (tas nav kreisas kuģu variants, tīra manta no Lukoil tankiem, ko tālbraucēji uz vietas salej), tas arī krietni mazāk patērē un salīdzinot ar E98 cenu tankā un 2x lielāko patēriņu šādas pat dinamikas auto... tas ir nopietns arguments par labu dīzelim, ja ņem vērā, ka mēnesī nobraucu vairākus tūkstošus km! Auto ir neuzkrītošs, cilvēkos tas neraisa negatīvas emocijas, kā tas ir, piemēram, ar BMW! Ņemot vērā auto sākotnējo cenu, tad pat motora kapitālā remonta gadījumā es krietni ietaupu, jo tas nemaksās tik dārgi, kā vērtības zudums pa šiem gadiem pērkot šādu auto salonā. Protams, nevajag pārspīlēt ar lietotiem auto un nopirkt vienkārši nobrauktu eksemplāru un it kā ietaupot naudu iegādē uzreiz to atdot remontos!
Rezumē:
(+)
Vadītājam ļoti ērts auto
Pietiekami komfortabla gaita
Ekonomisks un atsaucīgs motors
Pietiekami daudz servisu, kur labā līmenī apkalpo šos auto un neplēš MMR cenu
Auto ar pozitīvu tēlu
Nav KASKO riskā
Iegādes cena- kā bija rakstīs kādā auto žurnālā- laba Mercedes alternatīva!
(- )
Stereotips, ka Volvo ir opīšu mašīnas
Tieši šim eksemplāram nav dažu varbūt pat būtisku extru
Zems klīrenss
Liels apgriešanās aplis
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
paldies!
malacis, ka tik izsmeļošu aprakstu uztaisīji
Apraksts tiešām skaists ;) Vienīgi sanāca smiekli par parasta volvo tomāta salīdzinājumu pret VAG CVT mulķutroniku - gribi teikt, ka VAG tiptronikam ir tādas pašas problēmas?
msh>
es gan īsti nesapratu tavu jautājumu, bet nu atbildēšu, ko sapratu: par VW grupas multitroniciem ir lasīts ļoti daudz negatīvu lietu, kuras nav remontējamas, jāmaina visa kārba par vairākiem tūkstošiem eiro, bet tā kā es gribēju tikai dīzeli ar automātu, tad tas man nešķita iepriecinošs fakts!
crazy:
msh man domāt tēmēja uz to, ka VAG grupai ir divi "tomātu" veidi - tevis minētais multitroniks(variators), kurš plīst un steptroniks, kurš kalpo normāli.
P.S. Īsti nesapratu VAG dzinēju nopēlumu - varbūt vari pamatot(neapskatot dažus "izdeevušos" V6 dīzeļus...)?
nu par to steptronic runājot, lai kā arī nebūtu, bet sapratu, ka A6 ar to kārbu ir tikai Q izpildījumā, bet Q man galīgi nav vajadzīgs! ja kļūdos, izlabojiet!
par tiem motoriem- ļoti daudzos servisos man apstiprināja, ka V veida motori nav tik labi kā rindas tie, kā arī tieši šiem Audi dzinējiem esot daudz elektronikas problēmu. Arī audi forumos to var izlasīt neskaitāmas reizes, ka tieši 2.5 TDi un 3.3 TDi ir draņķīgi! arī alumīnija piekare neesot tas lielākais draugs makam! Rakstu to, ko man teica servisos! tā ir informāciju, kuru savācu staigājot pa forumiem, konsultējoties ar speciālistiem un pēc draugu pieredzes!
Steptroniks ir bembjiem, VAG tas saucas tiptronic. Tas par tiptroniku tikai kopā ar q ir tīrākais fufelis. Vienīgais - muļķutroniks ir iespējams tikai ar bezpiedziņu, varbūt tāpēc tev radās tas maldīgais iespaids. 2.5 TDI ir lielāks strebiens nekā 2.5 R5 TDI - kāds litrs uz augšu laikam bija, kā arī sūdīgas sadalenes ar resursu 200k km un mainīšanas prieks pāri štukai velk. Brālēns vairāk kā gadu brauc ar 1998. gada A6 avantu 2.5 TDI [vājāko] ar tiptroniku, vienīgās tehniskās problēmas - ABS hidroblokā iemeties nekontakts [bija jau nopērkot] un vēl reizēm iedegas airbag spuldzīte - un viss. Visos servisos, kur šis ir diagnosticējies, teikts, ka motors priekš desmit gadus veca ļoti labā stāvoklī.
Labvakar! Klau var būt kāds zin pazuda brīdinājuma signāls, kas rodas nospiežot taustiņu uz stūre volvo S60 D5