Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Saab 9000 AERO 1993 Novērtējums: 9
Sveicināti lasītāji.

Pirms laiciņa publicēju savu stāstu par fraņču brīnumu Citroen, no tā es veiksmīgi esmu atbrīvojies un pēc ilgiem un gariem meklējumiem esmu atradis savu sapni - SAAB 9000 AERO ar 2.3 litru turbo dvēselīti, manuālo kārbu un 225 lopiņiem zem kapota! : )
Pirms pirkšanas pabija SAAB Servisā, kur pamērīja kompresiju motoram, turbīnu apskatīja, sveces nomainīja un teica, ka motors un turbina laba, iepriekšējais saimnieks labi kopis, lieta sintētika ik pa 8k km, vismaz īpašnieks tā stāstīja un servisā to vairāk vai mazāk apstiprināja. : )
Dabūju gan krietni pagaidīt, jo kopš nolūkošanas brīža un atslēgām manās rokās pagāja ~3 nedēļas, kredīti, citas problēmas, bet tas viss ir sīkums, galvenais ir rezultāts!
Iepirku no pajauna čali, kas visos sīkumos, ar info neskopojoties par mašīnu gari un plaši izstāstīja un parādīja visus ''kasjakus'', domāju, ka meloja maz! : D Varbūt esmu lētticīgs, bet pirkt SAAB, jo īpaši AERO, nav tas pats, kas VW, AUDI vai BMW. Ar tādiem brauc pavisam citi cilvēki, es pat teiktu ar savādāku uztveri...
Manā īpašumā nonāca 15.08.2008, pirmais brauciens pa jūramlas štrāsi uz mājām, pedāļa iespiediens un sejā smaids līdz ausīm, jo iepriekšējai mašīnai bija ~105hp! : D
Braukšanas koforts lielisks, stabilitāte uz ceļa, satriecoši patīkama vadība un beņķi, un par AERO benķiem runājot, tie jāatzīmē kā kaut kas ļoti īpašs! Pēdējo reizi, kad mani bija pārņēmušas līdzīgas sajūtas, bija pirmajā reizē iesēžoties BMW 7sērijas e38 virsbūves beņķos! Pasaka... Vēl par beņķiem runājot, interesanti, ka priekšējie no aizmugurējajiem īpaši neatšķiras, ir tikpat ērti, jo uztaisīti kā individuālie beņķi diviem cilvēkiem, teh. pas. gan rakstīts, ka vietas piecas, bet piektajam sanāk tādā kā bedrē sēdēt! : D
Par extrām un komplektāciju runājot, drīzāk būtu jāuzraksta, kas viņam nav, jo priekš 93. gada mašīnas viņš ir nopakots līdz lūpai, kā jau zviedrs, patīkami jau, vienīgi nedaudz māc bailes, kas būs, kad kaut kas sāks birt, bet tpu, tpu, tpu...
Klimata kontrole - gaisu pūš pa visām malām, speciālas atveres pat priekš aizmugurējiem logiem, jāpiezīmē, ka interesanti, ka durvīs iebūvētas un kas vēl patīkami, zem priekšējiem beņķiem ir trubas, lai ziemā silto gaisu varētu uzslēgt pat aizmugurē sēdošajiem. : )
Beņķi - Nu, par komfortu jau izteicos, elektriski regulējami abi priekšējie visos virzienos, ar atmiņu trijām pozīcijām, abi apsildāmi.
Logi, spoguļi - elektroniski regulējami.
Priekšējais, aizmugurējais logs - apsildāmi.
Borta kompis 1 - rāda patēriņu digitāli pa iedaļām, akumulātora stiprumu, vidējo patēriņu uz 100km, āra temperatūru.
Borta kompis 2 - : D Cik esmu manījis, tad parastajās, neAERO versijās pārsvarā šeit nāk mehāniskais pulkstenis, man šeit digitālais, var iestatīt attālumu līdz objektam, kuru, cik sapratu skaita atpakaļ un, kad iztecējis dod signālu pīkstot, tāpat iespējams pašam iestatīt kādu ātrumu pie kura kompis brīdinās ar skaņas signālu, uzliku uz 130km/h un pie apdzīšanas sāka pīkstēt! : D Vēl modinātājs, vidējais ātrums un vēl kaut kas... Sīkumi, bet patīkami! : )
Iepriekšējais īpašnieks bija parūpējies arī par audio sistēmu, 1200w pioneer pastiprinātājs un Infinity 1200w pastiprinātājs, kas plāno pārdoties prom no manis, jo gribas kaut ko nedaudz niknāku, vienīgais, ko nomainīju nopērkot bija magnetola, veca sony vietā tika iemests kas jaunāks un niknāks un iemetu navigāciju ar mp3, wmv un bluetooth. Ar laiku jānomaina panelī 10cm un aizmugurē zem elipsēm abšifkām lielāki caurumi jāizgriež, savādāk telpa pa mazu un skaņa - nekāda. Patīkami, ka slēpta tipa akustika aizmugurē, uz plaukta nekas nav izzāģēts, orģinālajā vietā vienā līmenī ar paneli stūros ir trijstūra veida sieti, kur smuki noslēptas elipses un blakus orģināli [dīvaini] četrstūraini skaļruņi, tos būs vēlāk jāpapēta. : D
No ārpuses ne ar ko īpaši neizceļas, ar laiku jau tiek plānots pielikt roku arī ārpusei, aizmugurējās durvis drusku jāpielabo, haube, jumstā divas vannas pret gaismu skatoties, kāds būs labi padancojis pa manu lidmašīnu...
Priekšā resti gribās nomainīt pret orģinālu hromēto, šī pēc ķekavas lētuča izskatās, sarkana ar silver sietu.
Par patēriņiem runājot, biju sagatavojies uz ko ļaunāku, bet reāli ir tā, ka šoseja 7.4-8l/100km ar visām apdzīšanām vidējo ātrumu ieturot 105-115km/h, pilsētā no garastāvokļa, mērķa un pasažieriem. Viens braucu pa šoseju mierīgāk, pa pilsētu dinamiskāk, ja draudzene blakus, tad visur daudz maz mierīgs! : D Pilsētā arī sanāk braukāt mazāk, pa dienu principā vispār reti, pa vēlākiem vakariem Rīgā un agriem rītiem, pārsvarā šoseja... Nu, pilsētā mierīgi braucot, netrāpot baigos korķos varētu būt kādi 10l/100km, vairāk un dziļāk pedāli mīņājot, protams vairāk, vidējais virs 10komats ... nav rādījis. Un i to, desmit parādījās pēc kārtīgas nakts pilsētā ar otro baudot paātrinājumu līdz ~90km/h! : )
Jāpiebilst, ka šim arī virsū stāv orģinālā AERO kārba ar garajiem robiem un pie 100km/h man tahometrs rāda ne vairāk, ne mazāk kā 20k apgriezienus, domāju arī tāpēc man patēriņš uz šosejas ir salīdzinoši mazs. : )
Arī ar rezerves daļu meklēšanu esmu jau paspējis saskarties, īpaši par miglas lukturiem, tur vispār grāmatu varētu sarakstīt... Vienā jaukā brīvdienā pamodos un nolēmu, ka jāpameklē tie miglinieki, jo nepatīkams skats, kad caurumi manā aero bamperī... Apzvanīju padsmit šrotus, padsmit privātos@ss. lv un reklama. lv un rezultāts sekojošs - tikai vienā vietā bija pieejami abi divi miglas lukturi, cena - 25ls/gab., vēl kādiem trijiem vai četriem bija pa vienam, labais vai kreisais, bet visi viņi, tāpat kā šrots prasīja 25ls/gab!!! Es nedaudz apstulbu no tādiem cipariem, 50ls par miglām atdot bija žēl, vismaz pirms algas noteikti, bet kā pie brīvdienas gribējās dabūt, lai nav lieki nogulšņāta dien, turpināju rakt, rezultātā vienu dabūju Rīgā no viena šķilta pa 10ls, pats noskrūvēja un uzskrūvēja man, lampiņu gan nāksies nopirkt, arī rūsas pleķis iekšā, bet man galvenais šobrīd, lai nestāv tukši caurumi, otru uzraku Jelgavā, Romas šrotā, pa 15ls atdeva un teicās, ka no šī modeļa varot dabūt visu, ko sirds kāro... ā, un jautrākais bija, kad zvanīju kaut kādam kantorim, kas piegādā rezerves daļas dīleriem un prasīju cenu, solīja noskaidrot un atzvanīt, atzvanīja arī un teksts sekojošs - 120ls ar ATLAIDĪTI, visādi citādi 150ls! Es biju uz dir**s! Izrādās, cik vēlāk noskaidroju, tad viņi ir šausmīgs deficīts, jo parastajām versijām nāk savādāks bamperis ar baigo lūpu priekšā un viņi regulāri tiekot apdauzīti, tāpat arī velkot, vismaz manējam iekšā skrūvējas tā cilpa un priekšā jābūt vāciņam [kura tur gan nav] un līkumos kriežot viņi vienkārši plīstot. Nu, bet, nekas, veiksmīgi ir dabūti un miers mājās... Bet...
Jautrākais sākās 10. dienā pēc mašīnas iegādes, pēc dinamiskākas [ne pārspīlēti un bez spolēšanas] atvilkšanas uzsākot braukt priekšā parādījās krakšķis, pat ne krakšķis, kaut kāds sīkums, tā it kā no bākas kādu sūdu būtu ierāvis, zvanu paziņam, lai atbrauc uzmet aci, domājām granāta aprauta, bet pirms tam ne krakšķēja, pazīmju nebija, beigās paceļot uz pacēlāja un drusku apskatot konstatēts, ka reduktors kārbai jauns - OPĀĀĀ... man smaids no sejas pazūd, jo īpaši tad, kad man pasaka, ka jāmeklē jauna kārba, jo atsevišķi man lietotu nedabūt un par jaunā cenu es pat iedomāties negribu... un problēma sākās pie tā, ka jāmeklē AERO kārba, kuras ejošas tirgo ļoti reti, bet īso man likt negribas, ne ta atvilkšana tāda, arī abaroti lielāki, nekādas baudas, tikai punkts A- Z... Beigās gan noskaidroju, ka reduktors derot no visiem modeļiem, kas nāk pēc 93'gada ar 2.3turbo motoriem, par to paldies Gross diennakts rezerves daļu veikalam! Tā nu uzsāku kārbas meklējumus, biju jau nobriedis ņemt īso karbu un izmantot reduktoru, lai gan bija nelielas bailes, ka varētu kaut kas no tā reduktora nederēt, beigās Jelgavā no viena šķilta AERO dabūju īsto kārbu, kurai beigts 3-4 robs, bet reduktors kā teica, labu labais, lai nu tā būtu... rīt vai parīt džeki servisā mēģinās man no tām divām salikt vienu, cerams, ka viss beigsies veiksmīgi! : )
Pēc nopirkšanas arī bija viena lieta par ko nopietni satraucos, iedodot pilnu gāzi APC/turbo da4iks gāja sarkanajā [nečipotiem tā nav jābūt] un kad bija jau iegājis sarkanajā par daudz, mašīna riktīgi noraustījās! Nobijos ne pa jokam, aizdzinu pie paziņa uz servisu, papētījām, izrādās kaut kāda vakuma trubiņa, kas saistīta ar turbīnu bija pa tuvu ventilātoram un tika izberzts pamatīgs caurums kā rezultātā man turbīne gāja uz pilnu jaudu, patīkami, bet neveselīgi, sataisījām trubiņu, raustīšanās pazuda kā arī jauda nedaudz samazinājās, jo APC/turbo pa dzelteno vien dzīvojas - tagad plāns - hirsch vai maptun performance... dzīvosim, redzēsim! : )
Tuvākajā laikā vēl jāmēģina tikt pie superAERO diskiem, 16' kaut kādus stipri līdzīgus iekārotajiem diskiem man jau līdzi iedeva, bet nav īstie, tie būs ziemai un šie 17' tiek pārdoti ar visām gumijām, sanāks AERO diskiem...

Atzīme 9, par jaudu, komfortu, emocijām un prieku, ko šī mašīna man sagādājusi, kā arī par teh. apskates lapu, kur nav neviena ieraksta! : ) -1 no 10 ballēm par nobirušo reduktoru, miglu deficītu un to, ka ādas beņķis šofera pusē padilis, par to, ka kruīzs nestrādā [tiks labots, iespējams sīkumi] un motoriņi nedarbojas priekšējiem lukturiem, varbūt tikai drošinātāji, nav sanācis laika paskatīties, nav arī pirmās nepieciešamības prece, vienkārši gribas, lai mašīnai viss kārtīgi strādātu, tomēr pirmais auto, kas nopirkts par savu naudu aiz brīvas gribas un paša izvēlēts un meklēts! : )
Tas arī apmēram viss par manu jauno sapņu lidmašīnu, ceru, ka turpmāk kalpos labi, jo atšķirībā no iepriekšējā brīnuma, šis tika apskalots... : )

flying with AERO... ;)
 
carlorossi @ 31.augusts 2008 0:00
Visi komentāri
 
msh 31.augusts 2008 21:57
0 0 Atbildēt

Par tiem savādajiem cilvēkiem tiešām laikam jāpiekrīt - mašīnu ar 225 lopiem uz pliku priekšējo asi tiešām var pirkt tikai savādi cilvēki :D Kas tur īpašs, ja pakaļējajiem var uzpūst gaisu? Tas ir kaut kas sevišķs? Ar 1200w pļurņiku jau nu reāļi nozīmējies, tik kāda ir reālā jauda tam pļurņikam? :)) Kā viens čoms nopirka pāri pioniera elipšu - lieliem cipariem virsū uzrakstīti kaut kādi 280w, palasi uzmanīgāk, 40w :D Pie 1,2kw suba sen elektrosistēma būtu nonīkusi :))

nomiks 1.septembris 2008 13:50
0 0 Atbildēt

20k (20 000) apgriezieni un tik mazs patēriņš?
Ja nemaldos, tad F1 robi pārslēdzas pie kādiem 17 000 apgriezienu, bet tavam Aero vēl pie 20 000 apgriezieniem dzinējs ir ekonomisks!
Nu vecīt - raķete ne mašīna :D :D :D

md 1.septembris 2008 17:31
0 0 Atbildēt

"bet visi viņi, tāpat kā šrots prasīja 25ls/gab!!! Es nedaudz apstulbu no tādiem cipariem, 50ls par miglām atdot bija žēl, "

vecīt, ja paņēmi Aero ar šādu attieksmi, tad tevi vēl sagaida pārsteigumi :)

md 1.septembris 2008 17:34
0 0 Atbildēt

Bet īstenībā mazliet skauž :)

msh 1.septembris 2008 19:40
0 0 Atbildēt

Tā skaušana tik pagaidām, nojās, un tad tirgos nost ;)

Edijs 1.septembris 2008 23:04
0 0 Atbildēt

Tavi pirmie iespaidi ir gluži tādi kā man, pirms aptuveni gada pie Aero tiekot. :) Man bija vēl trakāks lēciens uz augšu - pirms tam kādu laiciņu tika lietota ford sierra 2.3D ar 67 lopiem - attiecīgi aero 225 likās kā pasakā. Arī pēc iepirkšanas izbraucu uz jūrmalenes, ieminu un smaids bija pa visu seju. Un vēl dažas dienas pēc tam arī. Bija jau gāzts ar visādiem automobīļiem, arī ne ar tiem mazjaudīgākajiem, taču nebiju pirms tam nevienam jutis tādu spēku jau pie zemiem apgriezieniem - grieze laba, aero laikam 342@1800. Ieliksi pirmā steidža maptum čipu un būs 400 ņūtoni. Un 270 ērzeļi. :)

Ar to kārbu esi prātīgs. Viņa ir tik feina, ka baigi skumīgi vienu dienu secināt, ka pazudis 3-4 ātrums. Pat grūti pateikt, ko nevajag ar viņu darīt un kāpēc tas tā notiek. Es jau tā ar viņu pieklājīgi apgājos, biju dzirdējis par šito sērgu, bet nu tāpat nobira. Kur to salabot vēl neesmu atradis. Un meklēju jau labu laiku. Braucu ar 1-2-5 robiem tagad. Sākumā tā ir kā ir, bet ātri pierod - pirmais, otrais līdz 60-65kmh, tad piektais un mierīgi dudinam. Ja ir priekšā zīme 70, arī nekādu problēmu - garais otrais robs mierīgi uzrauj mūs līdz 80kmh un motors nebūt vēl nelec ārā. Līdz 100-110 ar otro minot gan jau sāk palikt viņu nedaudz žēl. Uz šosejas 3-4 arī praktiski neprasās, jo jaudas ir gana ar to pašu piekto, lai aizlidotu garām, kur vajag. Likt parasto kārbu galīgi neprasās, labāk šitā braukt. Brālēnam ir īsā kārba - nu galīgi neforši tie pirmie divi robi. Bet nu jā, tā nav aršana - jameklē vien tālāk iespējas to kārbu sataisīt. Vai arī jāmeklē lietotu no 2.3T 92.gada - tai, ja pareizi esmu sapratis, arī ir garie robi, pēc tam sākot ar 93.gadu jau taisīja citas kārbas. Un arī nav teikts, ka visas 92.gada kārbas ir tādas. Viena man tāda sētā stāv- arī bez 3-4 roba. :)

Par izmaksām. Es arī sākumā šausminājos par visādu mazu mēslu dārdzību. Kaut tā pati plastmasas lūpa bamperim katalogā ap 150 latiem nebija (varbūt arī eiro). Ārprāc!!! Bet nav jau visu jaunu jāliek. Ok, to lūpu grūti atrast. Bet citas figņas (visādas elektro/vaakum/etc) var donorautiņiem atrast pa tīri pieņemamiem cipariem. Nebūt nav tā, ka dārgāk kā citiem. (ok, vecus fordus, golpus, šropeļus neskaitam.) Un vēl kas - ar laiku tu iemīli to mašīnu tik ļoti, ka vairs neskaiti naudu. :) Jāmaina ķēde - 250-300ls un brauc atkal dziedādams, i nemaz nežēlojot izdoto naudu.

Patēriņš man arī patīk. Pa trasi vienam braucot ap 100-110 ar apdzīšanām ir pat līdz 7 kritis, ar pieciem cilvēkiem un pilnu bagāžnieku nav kāpis vairāk par 8.3. Trijatā braucot nesen mērīju - 7.5 pie ātruma 110-120 un brīžam ātrāk. Visekonomiskāk ir uz aptuveni 93-95 - var mierīgi iekļauties 6.5 litros un es ticu, ka arī mazāk. Pilsētā - baigi atkarīgs kādi ir ikdienas maršruti. Es tā veiksmīgi katru rītu un vakaru braucu apkārt lielajiem korķiem, principā ap 10 turās vidēji. (Kondiška izslēgta, nav uzpildīta.) Ziemā, protams, litrs pusotrs vairāk.

Ekstras. Nevaru nosaukt neko tādu, kā nav. :) Parādiet man vēl kādu teiksim 92.gada mašīnu ar visām ekstrām, komfortu un šādu patēriņu. Un par šo cenu. Ok, tas ne tik ļoti par aero, kā par 9k saabu vispār. Štuka eiro un tev ir gana pieklājīgs auto ar visu vajadzīgo. Un praktiski visiem tās ekstras ir by default, nav jāmeklē īsto modeli. Atceros savus MB w124 QP meklējumus - atrodi labā stāvoklī esošu vāģi, bet iekšā ne-ādas beņķi, ne-elektriski stikli un spoguļi, utt. Protams, visu var pēc tam pats piekarināt klāt. Bet tomēr forši, ka tu nopērc auto un vienkārši viss jau ir.

Ak jā - tev laikam arī nav TCS atslēgšanas pogas, vai ne? Noteikti iemontē. :) 93.gada aero defaultā nebija, vēlāk bija. Taču viņa kompis atļauj pogas ievietošanu.

Edijs 1.septembris 2008 23:25
0 0 Atbildēt

Vēl ko atcerējos. Par to resti. Man atkal tieši šķiet, ka tā oriģinālā sudrabotā izskatās sliktāk, nekā, ja ir auto krāsā. Labi, tavējam sarkanajam pat grūti saprast. Bet es te savējam (tumši zaļš) pieskrūvēju vecu resti arī ar sietu iekšā (abi nopūsti melni) un izskatās kudiš labāk par sudraba. Un auto krāsā varētu būt pavisam feini. Tikai resti arī tad krāsotu, nevis sudraba.

Polarlacis 3.septembris 2008 19:09
0 0 Atbildēt

Tev tie$am paveicas nenokurinat to motoru....! Priek$ejas piedzinjas auto(ar diffu) protams tur netikai 225zs.....,ir redzeti urbji ar 400+zs,kuri uzraviena ir daudz atraki par lidzigas jaudas klasiskas piedzinjas auto.....

ozo 19.decembris 2008 16:41
0 0 Atbildēt

Ar tām veco Saabu kārbām jābūt ļoti uzmanīgiem. Viens meistars stāstīja, ka Saab inženieri to kārbu izdomājuši neveiksmīgi, un, lai nevajadzētu pārtaisīt kārbu, Castrol (ja nemaldos) firmai pasūtījuši izdomāt eļļu. Rezultātā tagad es pat nezinu, kur to eļļu var dabūt (katalogā viņa parādās kā vienīgā Saabam, un maksā vairāk kā kārba, he he), alternatīva vēl ir sintētiskā eļļa.
Savādāk, ja gribas patrakot, zobratus vārpstai nogriež kā nebūtu bijušus, un remontēt tur neko vairs nevar. Es dabuju kārbu pa 60 Ls. vēl pārs mēnešus atpakaļ, bet labu dabūt ir ļoti grūti, visas jau ir nojātas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti