Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Subaru Outback 2.5 1999 Novērtējums: 8
Patiesībā esmu zvērināts un pārliecināts vācu autobūves un citu inženiertehnisko risinājumu cienītājs. Tomēr nolēmu piekrāpt savu iemīļoto automarku "Audi" ar kaut ko izteikti eksotisku – “Subaru”.

Šogad, maija beigās nolēmu, ka man vajadzīgs universālis, turklāt obligāts nosacījums - tam jābūt ar pilnpiedziņu. Tā ka mans kaujas zirgs bija Audi A4, tad, saprotams, ka sāku lūkoties pēc Audi A4 Avant Quattro, vēlams ar 1.8T sirsniņu. Izmeklējos krustu šķērsu, tā arī neko prātīgu neatradu - vismaz uz to brīdi neko neatradu. : ) Tad nospriedu, ka sen slepus esmu metis aci uz Subaru. Domāts, darīts - tika noprovēts pulciņš ar Imprezām un Outbackiem. Impreza man neiepatikās uzreiz. Un ne jau tāpēc, ka slikts braucamais, bet tāpēc, ka tas ir tipisks rallija "gāžamais" dampis. Tātad atlika Outback. Tas likās mazliet ietilpīgāks, nopietnāks, respektablāks un ērtāks.
Izvēle krita uz 1999. gada Outback (tas kurš ar tiem lielajiem izvalbītajiem lukturiem) ar 2.5 l motorīti.
Pirmās dienas es biju totālā izmisumā - salīdzinot ar Audi A4, Subaru Outback likās kā kaut kas stipri šaušalīgs, grabulīgs, rijīgs un svešs. Vienīgais kas man patika uzreiz - bija auto teicamā dinamika, stabilitāte un spēja perfekti turēt manis izvēlēto trajektoriju. Tāpēc es nolēmu, ka tik ātri nepadošos. Salona graboņu izdevās novērst, vismaz lielāko tiesu graboņas, aiz plastmasas paneļiem rūpīgi saštopējot porolona strēmelītes. Nākošais, kas mani satrauca bija nemitīgi mirkšķinošā "Check engine" lampiņa panelī, mežonīgais degvielas patēriņš (vidēji ap 16 - 17 l/100km) un nežēlīgā eļļas smirdoņa salonā. Aizbraucis uz diagnostiku, atklājās, ka nosprādzis detonācijas devējs, turklāt arī lāgā ciet neturas termostats, plus ir deformējusies motora galvas blīve, kuras dēļ arī motoreļļa tecēja uz izpūtēja bikses un smirdēja.
Labi, ka Audi vēl nebiju pārdevis, tāpēc sameklēju Subaru motorus pārzinošu meistaru, kurš par sakarīgām cenām apņēmās mana subarika sirsniņu sakārtot. Joprojām esmu viņam pateicīgs par godam padarīto darbu.
JAC un Šimkusu kantoris tika atmests uzreiz, jo tur savu auto nevestu remontēt pat Bils Geitss - viņam gluži vienkārši nepietiktu naudas! ;)
Pēc apmēram divu nedēļu pacietīgas cīņas, mans Outback atkal bija "uz strīpas".
Tikai tad es pamazām sāku saprast kas īsti ir leģendārais Subaru AWD un 2.5 l motors. Degvielas patēriņš ir vairāk mazāk normāls - pa pilsētu ~13 - 14 l/100km, pa trasi ~10 - 12 l/100km. Iespējams, ka man ir drusku pasmaga kāja. Teikšu kā ir – kopš 1989. gada, neviena no manā īpašumā vai lietošanā
bijušās mašīnas nekad nav izcēlušās ar mazu degvielas patēriņu. Ā, bija gan – tas bija 1991. gada Audi 80 ar monošprici. Tam patēriņš bija ~9 l/100 km pa pilsētu un ~5.4 – 6 l/100km pa šoseju.

Tagad sākšu uzskaitīt kas patīk un kas nepatīk:

Tā esmu "vāciešu" cienītājs, tad esmu visai piekasīgs, neņemiet lūdzu pie sirds. ;) Ticu, ka daudzi manos mīnusiņos nesaskatīs pilnīgi nekādas problēmas

NEpatīk:

* Plastmasas paneļu riebīgā graboņa - pako cik gribi, vienalga brīdi pa brīdim kaut kur kāds klejojošs “grabulis” pamostas. Es jau esmu mazliet adaptējies, vismaz izliekos, ka esmu…;

* diezgan vāja salona ventilācija - vismaz manam eksemplāram, bez klimatkontroles. Manam ir tikai kondicionieris;

* pavāja salona skaņas izolācija - dīvaini, bet salonā ir diezgan paskaļi, mīcoties pa pilsētu. Pa trasi brauciens sagādā diezgan patīkamas izjūtas;

* ne pārāk ērta vadītāja darba vieta. Vismaz MAN tā liekas;

* standartā nav tonējuma priekšējā stikla augšdaļā - saulainās dienās mēdz diezgan krietni žilbt acis;

* ĻOTI dārgas detaļas un remonti vispār. Turklāt bieži vajadzīgā detaļa jāgaida krietnu laiku. Atkal - salīdzinājumā ar Audi/VW. Tas gan ir visai dīvaini, jo dažāda gadagājuma un modeļu Subaru satiksmes plūsmā pazib samērā bieži;

* Subaru nav muļķu drošs. Tas nozīmē, ka diezgan regulāri ir jāiegriežas servisā pārbaudīt auto veselības stāvokli. Man, kā vācu tehnikas izlutinātam “fruktam”, tas liekas nedaudz nogurdinoši, tomēr arī pie tā var pierast – vismaz man tā sāk likties;

* salīdzinājumā ar Audi - vēl joprojām neesmu pieradis pie virzienu un logu tīrītāju slēdžiem, tiem kas pie stūres. Man tie liekas nedaudz "ačgārni" un neloģiski;

* ļoti nepārdomātā vietā novietoti sēdekļu apsildes slēdži, reizēm, enerģiskāk paknosoties, gadās to ieslēgt;

* diezgan gausa automātiskās transmisijas darbība, tomēr pie tā var pierast visai ātri un tad tas vairs nemaz netraucē;

* diezgan bezgaumīgs un "neorganisks" salona interjera noformējums - bet tas ir gaumes jautājums, tas nepatīk man un manai sievai. : )

Ar mīnusiem tas apmēram būtu viss.

Patīk:

* nu protams, ka Subaru rallija izcelsmes cienīgā gaita, dimanika un vadāmība - auto brauc pats, to nevajag pārāk bieži traucēt! Tas atsver lielāko tiesu manis pamanītos mīnusiņus.

* tā kā man ir jaunbūve, tad jau esmu pārbaudījis Outback izturību un lielisko salona ietilpību, vedot dažādus materiālus i uz jumta, i bagāžas nodalījumā. Ar Outback ir ļoti patīkami vilkt piekabi - pat piekrauta tā neatstāj lielu iespaidu uz gaitas īpašībām un dinamiku. Boksermotoram patiešām piemīt lieliska elestība. Kaut gan pa īstam tas atdzīvojas tikai ap 3500 apgr/min.

* esmu paspējis "noņemt skaidu" braucot pa tādiem ceļiem, kuriem ar Audi tuvāk par 100m nemaz nebūtu braucis. Subaru Outback piemīt patiesi lieliska pārgājība - cik nu tā var būt vieglajai automašīnai, protams. Bezceļos iekšā līst tomēr vajadzētu atturēties, jo Outback NAV tanks. : )

* Outback ir absolūti nejūtīgs pret ceļa seguma kvalitāti - tas nu gan ir taisnība. Tagad pa zemes segumu es vicoju stipri vien ātrāk, nekā tas tika darīt iepriekš, braucot ar priekšpiedziņas mašīnām. Protams, praktiski jebkurš 4x4 uzvedas līdzīgi, tomēr Subaru piekare ir tik nejūtīga pret sīkiem grubulīšiem, ka mierīgi var atļauties par vienu otru nebēdnību, pie tam lieki nesatraucoties par "savākšanos" Esmu novērojis, ka esmu paspējis adaptēties un "necepties" par nelielām sānslīdēm pat braucot diezgan žirgti (ap 100 - 120 km/h) - ar Audi priekšpiedziņas auto, līdzīgos apstākļos es diezgan nopietni iespringu.

Ar nepacietību gaidu ziemu - gribas beidzot iemēģināt Subaru AWD ziemas apstākļos. Jo pa slapjiem zemes ceļiem braukt ir kaifs pat ar vasaras riepiņām.

• Sākot lietot Subaru Outback noteikti jāatceras – OBLIGĀTI jāiemācās tā vadība. Nesagatavots braucējs var sataisīt pamatīgas ziepes, jo nemākulīgi vadītam Subaru Outback piemīt visai izteikts “smagā deguna” efekts. Patrennējoties, diezgan viegli saprast kā panākt “pālieku pagriežamību” un tad jau viss notiek. Auto lieliski vadās sānslīdēs. Un vēl - tā kā manam Outback ir automātiskā transmisija, tad ātri pa zemes ceļiem labāk braukt ar sviras stāvokli 3. pārnesumā. Tas ir drošāk, jo negadās situācija, kad pašā "cīņas karstumā" tiek aktivizēts kikdauns un kādu brīdi motora vilkme uz riteņiem netiek padota. Tas var beigties ar skaistu vāku vai kūleņošanu! Konstruktīvi AT svira ir konstruēta tā, ka to iespējams brauciena laikā paslēgāt no D uz 3 un atpakaļ. Pārslēgšanu vienmēr vajag censties izpildīt pēc "gāzes" nomešanas, tas nozīmē SAVLAICĪGI.
• Vēl viena SVARĪGA lieta, kas jātceras attīstot lielus ātrumus uz slidena ceļa – pat ar Subaru AWD transmisiju aprīkotam automobilim bremzēšanas ceļš ir tāds pats, kā jebkuram ~2 t smagam automobilim! To vajag atcerēties VIENMĒR!!!

Nevajag ticēt mītam, ka Subaru nav jākopj, vai nedod Dievs – jāremontē. Ja kāds sāk stāstīt, “Es ar savu Impreza/Outback/Forester nobraucu 3 gadus un pat motora eļļu tam nemainīju!”, tad lūdziet Dievu, lai tāds eksemplārs nenonāktu pie jums. Man tieši tāds “nenojājamais” subariks patrāpijās. Nācās diezgan daudz samaksāt par iepriekšējās saimnieces nolaidību no savas kabatas.
Ja kāds cer sagaidīt no Outback 2.5 izcilu komfortu, tad iespējams neliels “aplauziens”. Es zinu, ka ir arī Outback TOP- versijas, tomēr joprojām šaubos, ka pat tās spēj sacensties ar vācu kvalitāti un ergonomiku. Jārēķinās ar tapsējuma graboņu – ar to vienkārši jāsadzīvo.
Attiecībā uz degvielas patēriņu varu teikt tikai vienu – tas patērē degvielu praktiski tikpat daudz kā līdzīgas masas un gabarītu braucamrīks. Tā ka degvielas patēriņš kārtībā savestam Subaru Outback nav kosmisks.

Apkopojot visus manus novērojumus un iespaidus, varu secināt, ka Subaru Outback ir aktīvu dzīvesveidu cienoša braukšanas lietpratēja auto. Tā teikt – civilizēts rallija auto arī ikdienas braukšanai. Subaru Outback ir patiesi visceļu braucamais. Tas vienlīdz labi jūtas uz sausa asfalta un uz slapja zemes ceļa. Tomēr pa īstam Outback gaitas īpašības var izbaudīt tieši uz zemes ceļa - tas ir KAIFS!!! Bet par kaifu, kā mēs zinām ir jāmaksā... ;)
Vecais @ 24.septembris 2008 0:00
Visi komentāri
 
MS 24.septembris 2008 16:30
0 0 Atbildēt

Labprāt iehavotu ko tādu, kā nākamo pēc esošā AccordVagona.
Tikai īsti nav skaidrība - Foresters vai outbacks. Pēdējam pievilina bagažnieka izmērs, pirmais, savukārt, arī no mērena bezceļa nebaidās.

Vecais 24.septembris 2008 21:23
0 0 Atbildēt

MB, patiesībā Outback arī nebaidās no mērena bezceļa. Esmu to pārbaudījis. Galvenā atšķirība no Forester ir garākas deguna un pakaļgala pārkares, mazliet "šikāka" salona apdare, slaidākas virsbūves formas un tas, ka, piemēram, 2.paaudzes Outback (tāds kā man) ir bāzēts uz Legacy, nevis uz Impreza, kā 1999.gada Forester. Turklāt zinātāji runā, ka vecākas paaudzes Foresteriem lāgā neturot riteņu rumbu gultņi... es dabiski, neņemos par to spriest, tomēr šo informāciju nenāktu par skādi pārbaudīt.
Jaunākas paaudzes Outback, Impreza un Forester jau atšķiras mazliet vairāk.

oxygen 7.oktobris 2008 22:24
0 0 Atbildēt

Tiekamies Vecais atkal.Apraksts pagarš un audzinošs,bet ja tas ir vienīgais ģimenes auto un izvēlēts 1:0 pret Audi kwatru,nu nezinu,nezinu...un nu jau ar gāzes iekārtu: cik Tev šis exemplārs beigās izmaksāja???Vai pašam Geitss nav rados:)Man arī bija Audi Quattro*04.gada universālis 2,5 TDi 180 Zs,lai es to mainītu pret outbeku ??? Tāpat gan piebraucu pie man vajadzīgās vietas,gan stabili turējos uz zeminieka(120 km/h točna droši),bet atšķirība tā, ka šai mašīnai par grabēšanu vispār būtu muļķīgi runāt un remontu nekādu,tikai obligātās apkopes( tas Tevi ļoti satrauc :).Runājot par outbeku...šo auto japāņu smagā industrija gatavo izteikti amerikas tirgum kā vidējās klases automobili bez pretenzijām uz luksu un komfortu(izņemot jaunos modeļus).Latvijā nonāk šie auto diezgan pabrauktā stāvoklī un kas ir nepatīkami,ka autosaervisi nevis nemākot,bet negribot auto remontēt futbolē viens pie otra...Labi,ja atrodas meistars kā Tavā gadījumā...Īstenībā mašīna ir vienkārša un izturīga pēc uzbūves,jo īpaši nenokaujamā ritošā daļa...Maza atkāpe,1999.g. Forester nebūvēja uz imprezas bāzes,tā nav...ja es pareizi Tevi sapratu. Un forumi ir lai dalītos savā pieredzē,nevis aizskart( atceries" kladzināšanu":)Spamotāju pietiek citos forumos.Lai Tev veicās ar šo izvēli!!!

Vecais 8.oktobris 2008 9:53
0 0 Atbildēt

oxygen, tur jau tā lieta, ka nācās ņemt Outback, jo pāris gadus pamocīju Audi A4 pa pļurveida māla-šķembu-bedru maisījumu, zini žēl palika mašīnu. Audi ir ļoti skaists, apbrīnojami komfortabls, ārkārtīgi kvalitatīvs, perfekti ergonomisks... un visādi citādi gandrīz ideāls auto. Tomēr tas ir un paliek tikai pilsētas auto! Pa zemes ceļiem ar to labāk nebraukt regulāri - sanāks dikti dārgs ekspluatācijā, tieši biežo balstiekārtas problēmu dēļ. Da i diezgan nepatīkami, ka ar Audi A4 jūtami pat vismazākie ceļa seguma grubulīši, arī klīrenss ir diezgan mazs - bieži ir nācies šļūkt uz "vēdera". Žēl man to mašīnīti šādi spīdzināt. Ja man absolūti nemaz nebūtu jābrauc pa "graņķirovku", tad gan es būtu pacenties sameklēt Audi A4 Quattro. ĻOTI iespējams, ka pēc dažiem gadiem, kad mana miesta ceļi būs sakārtoti, es šito šķībacaino automobīļbūves šedevru atkal nomainīšu pret Audi... :) Nezinu vai es sadūšošos uz Subaru vai kaut ko citu tikpat eksotisku, ĻOTI šaubos...
Dīzeļmašīna man neder - man tās traktormotors pietiek tikai uz pāris mēnešiem. Raugi, man patīk braukt ar lieliem apgriezieniem. Tādējādi var labāk "taustīt" motoru ar gāzes pedāli, pēc iespējas reti slēgājot pārnesumus. Savulaik merša motoru nokāvu nepilnu 2 mēnešu laikā. Kaut kā padārgi sanāk - 6 motori gadā. Hmm, nekāda dižā ekonomija nesanāks. ;) Turklāt toreiz man soļarkas patētiņš bija 14 - 16 l pilsētā, bet pa šoseju zem 10 litriem MAN neizdevās iespraukties. Un tas ar 2-litrīgu motoreli! Cik zinu, tad čoms, braucot manu mersi pa pilsētu nokūpināja ~9 litriem, bet uz šosejas vairāk par 7 litriem uz 100-iņa nebija...
Nesen pabraucos ar 2005. gada kaut kādu dīzeļmotorainu Audi A4. Braucot pa pilsētu, it kā dižas starpības dinamikā nebija, tā kā likās mazliet patups, bet ne krimināli, tomēr izbraucis uz šosejas, es padevos. Ar traktoru es nevaru (un arī baidos) droši izpildīt apdzīšanas manevru... un tas jau ir bīstami! Esmu radis apdzīšanu izpildīt ļoti veikli, pēc iespējas mazāk uzturoties pretējā joslā. Ar dīzeli es to nevaru dabūt gatavu... tā ka tāds auto man neder. Turklāt esmu novērojis vienu lietu - nu jau gadus 10-it. Kā es braucu ar dīzeļauto, tā man burtiski pēc 10 - 15 brauciena minūtēm sāk neciešami sāpēt galva... pat braucot satiksmes autobusā vai mikriņā. Nezinu, varbūt tā ir sakritība, tomēr tā gadās katru reizi... varbūt kāda alerģija... :-)

Par to Foreser-u es neņemos spriest. Man viens pašpasludināts "autospeciālists" pie šašlikiem un citiem našķiem ņemās lasīt garumgaro lekciju par Subaru marku kā tādu... Tā kā izskatās, ka ar šo Outback-u mani skatieni austrumu autobūves virzienā būs beigušies, tad es arī īpaši vairs neinteresējos par tiem. :)

oxygen 8.oktobris 2008 18:52
0 0 Atbildēt

Es respektēju arī Tavu viedokli,mūsu domas dažos jautājumos ir vienādas...Par tiem meršiem es pilnīgi piekrītu,man viņi patīk,bet ekspluatācija...kā jau Tu aprakstīji!Ir bijušas īpašumā ļoti daudzas automašīnas,bet ideāls tāpat līdz šim nav atrasts...Bija interesanti padiskutēt!Lai veicas un lai subārs labi ripo!

Vecais 9.oktobris 2008 7:54
0 0 Atbildēt

Kā saka: "Strīdos rodas patiesība." :)

Paldies par vēlējumu... tomēr, kā smejies, mani kārtējo reizi pārņēmusi fāze, kad subārā vairs nekas nepatīk, viss kaitina, tracina, besī, kretinē un tiek salīdzināts ar Audi, pie tam Audi, protams, ir viennozīmīgs uzvarētājs... gan jau tas drīz pāries. :D

Vecais 9.oktobris 2008 23:00
0 0 Atbildēt

LŪGUMS PĒC PADOMA!!!

Starp citu, piemirsu paskaidrot kāpēc atkal iesākās "nepatīk subaru" lēkme. :)
Lieta sekojoša - pēc iegādes, pabraukājis ar Outback kādu nedēļu, piefiksēju, ka normālā tempā, ar vidēju akselerāciju, izpildot asu labo pagriezienu dzirdams tāds ļoti precīzs, mīksts "klak-klak-klak", ja šajā brīdī piedod gāzi, tad klakšķis pārvēršas tādā kā klusā krācieniņā/gārdzieniņā. Ja met līkumā ka aptracis, uz sānslīdes robežas, ieminot riktīgi "grīdā" nekādu klakšķu nav, tikai riepu smilkstoņa. Ja ripina lēni, bez gāzītes, tad arī viss ir klusu. Veicot kreiso pagriezienu, neko līdzīgu neesmu novērojis - viss notiek klusu un līdzeni.
Izraustīju visu ko auto apakšā varēja izraustīt, neko kriminālu neatradu. Vienīgais kas bija it kā mazu kripatiņu vaļīgāks - labā aizmugurējā pusass, tomēr es šaubos, ka tā varētu dot šādu skaņu.
Skaņa ir līdzīga mazliet padiluša paaugstinātas berzes diferenciāļa šaibu klakšķoņai. Parasti raļļu/krosa autiņiem tāda skaņa ir dzirdama. Tikai viens "BET" - tā skaņa ir veicot pagriezienu uz abām pusēm. Zinu (nu vismaz man liekas, ka zinu), ka konkrēti manam Outback-am NAV paaugstinātas berzes diferenciāļa, jo tam ir riktīga mājsaimnieces komplektācija - 2.5l SOHC motors ar automātisko transmisiju.

Cik esmu prašņājis dažādiem "expertiem" neviens neko sakarīgu līdz šim nav pateicis. Zin tikai muldēt kaut kādu debīlu sviestu, tipa: "subaru transmisija nav nojājama un klakšķoņa ir tavas slimās iztēles auglis!", vai "izmet to mēslu miskastē un nopērc jaunu Outback!", vai "par 1000Ls es to klakšķoņu novērsīšu!", vai "uzgriez skaļāk mūziku!"... Īsāk sakot - pēkšņi atklājas, ka NEVIENS NEKO par Subaru transmisijām NEZIN! Ko nu!? :-/
Varbūt tomēr IR kāds peredzējis un ZINOŠS specs???

Galvenais, ko es gribu izzināt, vai tā gadījumā nav ātrās miršanas pazīme un aptuveni ar kādu remonta summu rēķināties (argumentētus izdevumus, nevis no sērijas: "jāliek jauni reguktori, jaunas pusasis, jauns kardāns, jauna ātrumkārba, jauns motors, jauna virsbūve"). Esmu dikti jokains frukts - man patīk, ka mašīnai visi agregāti un mezgli ir kārtībā. :)

oxygen 10.oktobris 2008 18:54
0 0 Atbildēt

Esmu saskāries ar šādu vainu,tikai priekšpiedziņas auto,neatceros marku...arī džeks ilgi bija trenkāts pa servisiem.Gadās ka agresīvāk braucot noēd kontrējošo gradzenu pusass galam, kas atrodas kārbā...pagriezienā pie noteiktiem apgriezieniem tā saucamais šruss, kas ir ciešā savienojumā ar auto riteni sāk raustīt visu pusasi par kādiem 3-5 mm,tā rodas tas"klak",apgriezieniem pieaugot,tas viss pāriet dūkoņā...Sliktākais ir tas, ka visu to brīnumu ir grūti nokonstatēt, jo arī saistās ar lufti uz pusašu zobratiem kārbā.Vislabāk vērsties uz pārbaudi pie rallistiem, bet par attieksmi un cenām jau Tu pats zini...nesaku , ka tā ir absolūta vaina, bet der pārbaudīt ! Lai veicās!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti