Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Renault Megane Scenic 1999 Novērtējums: 8
Pirmkārt par izvēli

Pirmā izvēle bija jauns (varēju finansiāli pacelt) vai mazlietots. Paliku pie mazlietota, jo, pie praktiski līdzīgas lietošanas vērtības, maksājumi ir divreiz mazāki (līzings, apdrošināšana). Kā arī autinju varu remontēt tur, kur vēlos nevis oficiālajā servisā, kur dažos regulāro apkpoju izmaksas ir ļoti nesamērīgas.

Otrkārt man bija vajadzīgs autinjs, kur pakaļēja sēdeklī var ielikt bērnu sēdeklīti un divus pilnvērtīgus pieaugušos (jeb trīs pilnvērtīgus pieaugušos), neiziet no kompaktklases ģeometriskajiem izmēriem un iegūt lielu bagāžnieku.

Alternatīvas bija Renault Megance Scenic, Opel Zafira, Peugeot Picasso un Fiat Multipla. No koncepcijas viedokļa Multipla manuprāt ir fantastisks autinjš, bet jāpērk jauns (lietotu negribējās un tādu arī nebija). Picasso lietotu tirgū nebija (un man tas dizains īsti nepatīk). Zafira mazlietotie bija krietni bija salīdzinoši jaunāks modelis un maksāja krietni dārgāk.

Tā es kļuvu par divi gadi veca labi nopakota Megane Scenic īpašnieku. Pēc gandrīz 2 gadu ekspluatācijas dalos ar iespaidiem.

Ekstras: AC, elektriskie logi (priekšā), elektriski un apsildāmi spoguļi, apsildāmi beņķi (priekšā) un !!! elektriski apsildāms vējstikls. Pēdējā ir fantastiski noderīga ekstra – atsaldē vai nožāvē stiklu ātri un jebkuros apstākļos – iesaku un nākamo autinju meklēšanu tikai ar tādu. Vienīgas mīnuss – ja saule ir zemu, tad tas stieplīšu tīkls atspīd un traucē skatu.

Salons:
Plašs un ērts. Daudz vietas kājām aizmugurē. Blakus pasažiere var izstiept uz priekšējā paneļa un demonstrēt savu kāju daiļumu : ))) Trūkums šim konkrētajam eksemplāram bija minimālās beņķu regulēšanas iespējas. Iespējams izņemt un variēt ar aizmugurējiem beņķiem. Sīcim patīk fīča, kad vidējais beņķis tiek pastums uz priekšu gandrīz starp priekšējiem.

Motors: 1,6 l 16V
Nav nekāds dižais vilcējs, bet, ja kārtīgi izgriež (>3000 rpm), dinamikas pietiek (protams pilsētā, nevis paātrinājumā 100- >160 kmh). Jaudas trūkums jūtams, kad ieslēdz AC vai salonā sēžot 5 rumpjiem.

Salīdzinājumam 1,7 8v (no R21) likās stipri elastīgāks un ar lielāku griezes momentu mazos apgriezienos.

Ātrumkārba:
Varētu būt labāka - kusībā, pārslēdzoties uz leju, ir grūti iekabināt 1 un 2 robā. Izlīdzos ar starpgāzi.

Gaitas īpašības:
Balstiekārta salīdzinoši cieta - lieki nešūpojas un var braukt dinamiski. (vakar lieku reizi to pārbaudīju - braucot uz Rīgu no Jelgavas caur Ozolniekiem, tumsā un nezinot ceļu, pagriezienu uz jauno Jelgavas šoseju pamanīju pēdējā brīdi. Rezultātā pasažiere aizmugurējā sēdeklī bija nomesta uz grīdas (burtiski), bet man pie stūres nelikas ka autinjs taisītos apvelties. Tomēr brīžiem gribas kaut ko mīkstāku.

Izsist cauri praktiski nav iespeejams - aizmugurē stāv torsioni (starp citu aiznem maz vietas no bagāžnieka).

Mīnuss ir īsā riteņu bāze (nepagarināta Megane), kādēļ uz “pumpaina” zemesceļa brīžiem iznāk lēkāt kā kazlēnam.
Uz Latvijas ceļiem ar 120 kmh var justies pietiekami komfortabli.

Degvielas patēriņš – pēc papīriem nepilni 8l ārpilsētas ciklā un ~ 9l pilsētā. Šie cipari ir sasniedzami, bet praktiski neizpildās. Autinjā ar komforta elementiem un Latvijas apstākļos reālie cipari ir lielāki: vasarā pie vainas AC, ziemā – sniegs, ziemas riepas, visas iespējamās apsildes. Reālā ekspluatācija notiek pamatā pa pilsētu un vidēji rēķinos ar 9-10 L neatkarīgi no sezonas.

Resurss:
Pirkšanas brīdī noskrējiens bija 45tkst. Šobrīd pēc 1,8 gadu ekspluatācijas – 75tkst.
Ja neskaita eļļas maiņas servisā ir būts 1- reiz (regulārā apkope 60 tkst. ), kas izmaksāja
140 LVL – motora eļļa, transmisijas eļļa, bremžu škidruma nomaiņa, bremžu kluči, izpūtējs, stabilizatora gumijas. Nākamais plānotais ir pie 80 tkst nomainīt sadales siksnu (neticiet servisa grāmatiņā rakstītajiem siksnu resursiem – tik ilgi neiet. ). Ja mainīt pēc pilnas programmas (arī piespiedēja rullīšus un gultņus) ~70 LVL, ja tikai siksnu, tad ~25 LVL.
Nomainīju arī akumulatoru uz Bosch Silver Plus – 36 LVL

No tā visa defekts ir tikai izpuvušais izpūtējs un beigtās stabilizatora gumijas, citu problēmu nav bijis (vēl divas izdegušas lampiņas).
Pārrunāju ar taksistu, kuram tāds pats Scenic ar noskrējienu 350 tkst. Taksists apgalvoja, ka sevišķu problēmu neesot, tikai katru gadu jāmaina stabilizatora gumijas. Šim vēl stāvot oriģinālie amortizatori.

Cits

+ pamatīga kartera aizsardzības panna
+ salīdzinoši augsts klīrenss
+ ja izņem pakaļējos beņķus, var pārvadāt arī lielgabarīta mantas
+ neinteresants zagļiem (tas nozīmē zemākas apdrošināšanas likmes)

- augstaas seedvietas deel neredz dalu no spidometra
- redzamibu uz labo pusi ierobezo paplatie jumta balsti un atpakalskata spogulis, kas iznak tiesi acu augstuma.
- nav seviski eerti priekshejie benkji
- varētu būt labāka šofera darbavieta
- mīksta laka – ļoti viegli saskrāpēt vai citādi sabojāt.

Par ergonomikas trūkumiem un citiem sīkumiem, kurus nebūtu bijis grūti novērst, no ideāla noņemu 2 punktus.
apaljais_buss @ 9.decembris 2002 0:00
Visi komentāri
 
apaljais_buss 9.decembris 2002 17:42
0 0 Atbildēt

Aizmirsu - efektīva ventilācija (gan ziemā, gan vasarā, gan lietus laikā)

draco 13.decembris 2002 13:00
0 0 Atbildēt

kaa to saprast - efektiiva ventilaacija visos gadalaikos? aizverot durvis, skjirbas paliek taadas,ka pa salonu veejsh svilpo? :-O

apaljais_buss 13.decembris 2002 13:53
0 0 Atbildēt

jumorists ...

Nopietni - ne par apsildi ne par AC dzeseshanu suudzeeties nevar. Ari lietus laikaa logi nesviist ciet.

Bubulis 1.februāris 2003 3:35
0 0 Atbildēt

Sveiks.
Es lietoju šo modeli jau sešus gadus. Kā kuram, bet mani pilnībā apmierina šis modelis visos jautājumos. Ar minētām problemām sastapos, katrai atoamšinai ir savas niances. Esmu lietojis vairāk ka desmit dažādu auto, šis auto atbils savam līmenim.
Runājot par zagļiem, man bijas četras reizes meģināts uzlauzt durju atslegs, bet tālāk par to ka bija sačakarētas atslēgas tie blēži neko vairāk nepanāca.

Visu labu.
Braucot pa seļu nesteidzies, neaizmirsti ka tevi gaida mājās.

bronistanislavs 29.jūnijs 2003 0:00
0 0 Atbildēt

Draugi miiljie, paskaidrojiet neziniitim, x ir torsioni?!

Pirmais 10.jūlijs 2003 12:36
0 0 Atbildēt

man ir hečbeks, kam var regulēt vadītāja sēdekļa augstumu, kā arī stūri, tāpēc grūti spriest par sidometra redzamību (ja stūre ir līdz galam uz augšu, tad zemu sēžot knapi var redzēt pagriezienu lampiņas, tas gan it tiesa)

nav bijušas problēmas braucot ielikt 1 vai 2 robā
manuprāt ikdienas braukšanai pilnīgi pietiek ar 1.6i 16v motoru (ir jau vēl mazāks arī 1.4i 16v)
Renault ir tā viena no retajām firmām, kas TIKAI ap 1999 gadu sāka likt megānēm 16 vārstu motorus :))), tāpēc motors nav ne tuvu pats sliktākais.
nezinu kā citiem, bet starp 3k un 5k apgriezieniem minūtē nevar īpaši sūdzēties, ka "nevelk" - uz dragreisu jau nav jābrauc. ikdienā eletrisko spoguļu kustināšanu neizmantoju, kā noregulēts tā stāv.

patīk - tāda ekstra, kā visi eketriskie logi un viennozīmīgi patīk bremzes. (rūpīgi jāsarga pakaļa no OpelKadetistiem), tad vēl viegli braukt garus gabalus, bet jāpierod nepārsniegt ātrums, kurs nemanāmi pieaug.

nepatīk, ka hečbekam aizmugures durvīm logi neielien līdz galam durvīs, nezinu kā ir scenikam - suns (čaučau) uz pakaļas sēdekļa sēžot stipri mīl uzstutēt purnu uz loga atvērta loga malas un iepriecināt blakus braucošo mašīnu pasažierus (īpaši bērnus un blondīnes) un tagad tas viņam grūtāk

p.s. palasi mašīnas instrukciju par pasažieru kāju likšanu uz priekšējā paneļa - atrausies (nedo' dies') ar spilvenu pa pakaļu :)

exPatriots 31.jūlijs 2003 15:42
0 0 Atbildēt

Jauki!
Es kaadu laiku braucu ar Megani universaalu (1.4 V6). Kāarba paarsleedzoties uz zemaaku no augstaaka-laikam jau tendence. Detaļas-aarpraatiigi daargas. Viens pagriezienu relejs EuroAuto izmaksaa 47Ls+PVN (!!!). Apkope, ja to veic EuroAuto-daargs prieks.
Tikai vina lieta, man siksna netika mainiita liidz pat tam mirklim kameer paardevu autinju, lai gan noskreejiens bija 115000 (99 gada autinjsh). Pat nechiiksteeja...
No shii autinja sapratu ka nekad nepirkshu francuuzi. Laikam jau jaasaak uzticeeties Vaacietim Tas taisa pamatiigi, un tikai pa nedaudz lielaaku cenu!

apaljais_buss 4.augusts 2003 11:33
0 0 Atbildēt

to: bronistanislavs (29.06.2003 00:00):
>>Draugi miiljie, paskaidrojiet neziniitim, x ir torsioni?!
Torsioni ir tas, kas Renault (nezinu kuriem un vai visiem modeļiem) autinjiem aizstāj aizmugurējās atsperes. Neesmu pētījis/sapratis to darbības mehānismu - tur ir kaut kādas sviras un stieņi, kas (laikam) ar liekšanos/vērpšanos uzņem balstiekārtas svārstības.

apaljais_buss 1.septembris 2003 16:26
0 0 Atbildēt

Noskrējiens 83'000 un kārtējais gājiens uz servi - Euro auto skanstes ielā.

Bija pienācis laiks mainīt: - sadales vārpstas, ventilatora, stūres pastiprinātāja sūkņa siksnu nomaiņa, eļļas maiņa, priekšējie bremžu kluči,

Un arī daži defekti - viens lodveida balsts, stabilizatora ieliktņi, viens riteņa gultnis.

Kopā atvadījos no 203 LVL un auto atkal skrien kā bitīte.

Pirmais 18.decembris 2003 22:31
0 0 Atbildēt

nu man mūsā nupat par apkopi vien ap 90ls noplēsa :( pēc tam pa taisno aizbraucu uz apskati un dabūju vieninieku par nedegošu pakaļas numura apgaismojuma vienu lampiņu - vai tad apkopē tā lampiņa nebija jāsataisa???

Šķērstabilizātora gala gumijas viņiem visiem (jau no Rcipars laikiem) ir maināmas bezmaz vai kopā ar motora eļļu :) lieta ir tāda, ka autiņš šupojoties pa mūsu ceļiem spaida to stieni iekšā/ārā pa to gumiju un tā maita dilst. rezultātā šūpojoties pa bedrēm sanāk tāda neliela brīvgaitiņa un ir tāds neliels troksnītis, kad dzelzs stienis sitas pret gumijas gabalu no milimetra attāluma.
patiesībā tas ir sviests - viņas var arī nemainīt, bet pēc vecām padomju laika tradīcijām ieekonomēt apmēram 15ls un pēc vajadzības uztīt uz šķērstieņa gala plastmasas izolācijas lentu :) - netiniet drēbenieci.

apaljais_buss 1.janvāris 2004 22:11
0 0 Atbildēt

Haha - atcereejos shovasaras shaizi :). Bijaam aizlaidusi uz Usmu uz paaris dienaam atpuusties. Siichi pa mashiinu dauzoties (spaidot pedaaljus) noraava gaazes trosiites stiprinaajumu (to bumbinju, kas kniedeeta troses galaa). Smiekliigi - auto pielaist var, bet no vietas izkusteet ni ni - staav ezera malaa mezha viduu. Iists paarbaudiijums iista viiriesha izdomai :). Bet ar cirvi, plakjeneem, skjiltavaam un uzgrieznim, kas tika noskruuveets signalizaacijas kauceklim, auto tika savests darba kaartiibaa.

Smiekliigi nebija, kad par to trosiiti Muusa motors paprasiija 26 LVL (par suuda trosiiti apvalkaa ar dazhiem plastmasas suudiem). Trosiiti nopirku, bet uzlicis veel neesmu - ezermalas remonts veel turas!

Pirmais 12.marts 2004 9:38
0 0 Atbildēt

par to trosīti - nezinu kā ir megānēm, bet man r19 salūza tas plastmasas pribambass, kas trosīti savieno ar pedāli. piesēju ar šņori un viss. noskaidroju cenas - visa trosīte tā arī maksā ap 25ls, pie tam nevis trosīte, bet detaļas no kurām var trosīti salikt :) principā varot nopirkt arī pa daļām (tikai ne mūsā, bet eiroauto) plika plastmasiņa maksāja 3ls (ja pareizi atceros) un bija tikai "uz pasūtījumu" nobraucu vēl pusgadu tā arī pārdevu ar to striķīti :)))

apaljais_buss 6.maijs 2004 22:57
0 0 Atbildēt

Nu tā šis auto man jau ir vēsture. Tikko notirgoju vienam vīram uz Krieviju.
Pēdēja laikā visi centās mani apskādēt - laikam bija lemts no auto šķirties.
Te pastulba blondīne piemirsa, ka izkāpjot no mašīnas ar APK vajag ielikt N vai P, te idiots-taksists nespēja nobremzēt. Un re kā laicīgi darbs izdalīja čunguru, lai nopērku sev vislabākās markas auto - "darba auto". Auto visādi nebija nevainas - nebūtu firmas naudas brauktu vēl ilgi - vislabākās atmiņas.

Un tagad nāk vislabākais - 3x var minēt kādu auto iegādājos par firmas naudu ??? Protams jauno Renault Scenic 2.
Jaunais "skatuviskais-gleznainais" ir super-duper auto - pabraukšu vēl kādu mēnesi, savākšos iespaidu un šeit iepostēšu. Citādi te ar tiem renīšiem pašvaki - tauta neprotas novērtēt :-D

janis_b 13.jūlijs 2005 22:13
0 0 Atbildēt

kādam nav pieredze, kāds ir benzīna patēriņš Renault Megane Scenic 1999.gada 2l benzīna dzinējam?

strazde 18.marts 2014 11:33
0 0 Atbildēt

Es vēlētos pajautāt, man mašīnā, panelī rādās lampiņa.. kvadrātiņa ir tādas zig zag svītriņas, gluži tādas, kādas ir kad cilvēkam pārbauda sirdi un ir tās svītriņas... tādas ir uz paneļa un tajā brīdī kad iedegas,mašīna negrib normāli kustēties.. vai kāds var sīkāk patiekt kas un kā?
būtu pateicīga,ja varētu uz e-pastu uzrakstīt.. ļoti svarīgi!
e-pasts - agnese.strazde@inbox.lv
būšu ļoti pateicīga! :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti