Tātad, ar šo Volvo modeli jau sanāca sakarties un iepazīties jau pāris gadus atpakāl, kad paziņa iedeva ar šadu auto pabraukt. Līdz šim es diezgan skeptiski biju skatijies uz volvo un uz dīzeļiem kā tādiem, bet ar šo es sapratu Wooow.... nu nē ar šitādu dīzeli jau var braukt! ;)
Savu Volvo iegādājos 2009 gada decembrī, melnā krāsā R15 alumīnuija diski, miglas lukturi, 2000gada izlaidums (pēdējais gads kad vēl pirmā varianta V70 ražoja), spidometra rādijums 275000km, nu nezinu gan jau ir vairāk, kaut gan šis bija braucis pa LV nebija dzīts no Vācijas. Papētot tuvāk atklājās ka auto ir bijis pamātīgi sists ir mainīts preiekšējais panelis, gaisa spilveni, priekšējais stikls, bet viss bija arī diezgan kvalitatīvi un labi sataisīts, bet šajā gadijumā tieciens ''Labs dīzelis - sists dīzelis'' bija īstajā vietā, jo motors un turbīna kā arī sūknis un sprauslas tik tiešām ir labas, nedūmo un strādā teicami! Nenodriskāts tumšas ādas salons, itkā apsildāmie sēdeķļi - kas nestrādā, ādas stūre, borta dators, klīmatkontrole, kondicionieris nestrādā jo viena no gimijas šļaukām pušu, bet to salīdzinoši lēti var novērst, nepatika ka nebija atstāts oriģinālais magetafons, un līdz šim ir pietrūkusi ''cruise control'' iespēja, kā arī pretspolēšanas un ABS ieslēgšanas/atslēgšanas poga, un sanslīdes korekcija, - vairāk pašām jāstrādā ar stūri : ) Salona izolācija - apmierinoša, sākotnēji kaitināja bagāžnieka durvju rīvēšanās un čīkstēšana, bet to es paša spēkiem novērsu, ēl nesaprotu kāpēc stāvbremze uz priekšu tur lieliski, bet atpakaļgaitā daudz sūdīgāk? p. s. bremžu loki, un trumuļi jauni? biju gaidijis ka volvo b;us daudz mīkstāks auto piekares ziņā, kā Omega, bet izrādās ka volvo ir domāts darba zirdziņās un tāpēc tik taisīti stingrāki, bt vispār zinu ka ja grib tad laikam var pasūtīt trīz veidu amortizātorus mīstos cietos vidējos un pavisam cietos , sajūt aka brauc ar ratiem vienreiz davūju tādā pasēdēt, svukārt pērkot ir jāuzmanās jo pārdevējs var lielīt ku mašīna mīksti iet, bet īstenībā amīšiem jau var būt arī "kirtik", ja tik nav pārliecība ka tur ir spēciāli ielikti tie mikstie, esiet uzmanīgi! Maksimālo atrumu vēl nēsmu atklājis un arī necenšos bet kādi 150km/h ir bijis, sieva saka ka braucot uz 120km/h viņai sajuta ka ir tikai 80km/h - man tā nešķiet.
Nu jau nobraukti ap 20000 km, nomainītas abas zobsiksnas (viena iet arī uz degvielas suknim motora otrā pusē), ģenerātorsiksna, visi spriegotājruļļi un parazīskriemeļi, motora skriemelis (demferis) jeb disks kurš piedzen ģenerātorsiksnu un visu kas uz tās, ūdens sūknis, 6l. eļļa, eļļas filtrs, gaisa filtrs, salona gaisa filtrs, degvielas filtrs un salona apsildes radiātors, tosols. Visas nosauktās detalas kopā ar kautkādām atlaidēm APE, bet bez darba izmaksāja ap 450 Ls. Darbs jau atkarībā no servisa kautkur ap 100 - 200 Ls vidēji? Piebildīšu ka tas viss tika nomainīts nejau dēl 20000 nobraukuma, bet ārkārtas situācijas dēļ, jo normāli to visu jau pie pirkšanas bija jāmaina kā jau jebkuram lietotam autiņam, lai pēc tam var braukt bez bēdu : ), bet toties ritošajai daļai vēl nekas negrab un uz ceļa turās labi neskatoties ka nebraucu par tiem labākās kvalitātes ceļiem ir arī grantene ar ''trepi''. Paša vainas dēl ziemā slīdot pret apmali : ( tika slocīts stūres sviras gals +22Ls un izsists priekšējais pagriezina lukturīts +15Ls. (niansēs neiedziļināšos kas un kā), scinājums - Volvo tiešām izturīgs auto!
Liekas ka nākamais kas būtu kautkad jānomaina būs sajūgs, galvenais nepārspīlēt ar 4 un 5 pārnesumu un tad jau vēl varēs braukt : ). Šim konkrētajam auto ir kāds liels bonuss, tam ir liela 5mm. bieza Alumīnja aizsargpanna pa visu motora apakšu, no vienas puses tas ir pluss, bet no otras puses, ziemā kad pāris reizes nesavācos sanāca nolidot no ceļa, iekša pļāvā (patīk sportiski braukt, taisīt smukas sānslīdes un iet plakaniski pa lauku ceļiņiem pat ar lielo V70) tad ar šadu pannu autiņš ieslīd tākā uz tāda "padirseņa" vismaz uz pusi tālāk iekša pļavā nekā bez tās, savukārt radiātors, karteris, siksnas un motors tiek pasargāti no sniega un akmeņu u. c. pārbagātības : D.
Tika veikts arī ceļojums pa skaisto Norvēģiju 1nedēļu, 1800km, 2- vas personas ar nakšņošanu mašīnā, vidējāis patērīņš pa kalniem un lejām 4,8l pēc kompja, ikdienā braucot kombinēti pilsēta, lauki, šoseja ap 6,5l ir mērīts arī ziemā, kad visu laiku bija jākustās ar daudzām apstāšanās un uzsākāsanas reizēm tikai 1. un 2. ātrums un izvairoties no spolēšanas, tad sanāca no 11-12l uz 100km, nu mani tas apmierina un grizes moments jau ir patīkams šim motoriņām un liek just pats pa sevi, cik liels tas ir es pat īsti nezinu.
Labs auto celojumiem, laivu izbraucieniem, ģimenei vienvārdsakot ārkārtīgi ērts, izturīgs, uzticams un praktisks! Ceru ka kādam noderēja! ;)
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Patēriņu gan prātīgāk mērīt pēc bākas metodes, nevis paļauties uz BC.