Iepirku 2006. gada vasaras beigās ar spidometra noskrējienu 81000 km. 2 litru motors, benzīns, hečbeks, GF sērija, kuru no 1998. gada ražoja, manuālā kārba. Pa Latviju it kā bija mazāk par gadu ripojis, ja pareizi atceros. Bijis dauzīts dupsis, bet ne pārāk stipri, un normāli sataisīts. Tika pirkts pa 4000 EUR. No sekstrām, kruīza kontrole, (laba štelle, bet izmantoju salīdzinoši reti, gaišā dienas laikā, ja nepārāk pilna šoseja gadās - bail ka nepaspēšu bremzes atrast), elektriski regulējamie spoguļi, klimatkontrole (nebija sūdzību/problēmu ne par pečku ziemā, ne par kondišku vasarā, jaudas kritums no kondiškas bija normas robežās, tikai bremzes pedālis mazliet iegrima ieslēdzoties). Lukturu augstuma regulēšana no salona. Sētnieka (dvorņika) ātruma pakāpeniskas regulēšanas iespējas (noder). Moš vēl kaut kas, ko piemirsu. Bagažnieka lieluma šķiet nekad nepietrūka. Borta kompis, kas rādīja momentāno/vidējo patēriņu, atlikušos km, līdz bāka būs tukša. Vidējais patēriņš pēc atmiņas bija vasarā pilsētā ap 9, ārpus 6.6 l/100km. Ziemā pilsētā 10-11 l/100, ārpus starpība ar vasaru mazāka (garāki gabali). Pēc iepriekšēja vāģa (Ford Mondeo 1993. gada universāls), cietāka piekare, bet man tas kopumā tīri labi patika. Dinamikas man pietika pilnībā (ātrāk par 110 braucu reti). Uz tukša, labi pārredzama ceļa varēja apdzīt arī nepārslēdzot no piektā roba. Pie vajadzības varēja iespraust arī 3. robā un pietiekami ātri uzraut no 70-80 līdz 110 km/h. Ierēcās, bet arī cits uzrāviens un ātri varēja pabeigt manevru. Vispār 3 robs garš un labs. Braucot pa slapju ceļu, ja ļoti grib piesieties, varēja vairāk dzirdēt šnākoņu aizmugures riteņu nišās, nekā Fordam. Zato citu grabuļu salonā mazāk (vis jau ne universāls). Rīgā tika turēts garāžā. Nobraucu līdz 2009. gada beigām. Kopā 56000 km pa Latviju (mazliet Lietuva/Igaunija). Pamatā Rīgā darbs/mājas, citi sīkumi, kā arī šad tad pie vecākiem pa Pleskavas un Daugavpils šoseju 400-500 km reize. Kopš sākuma punktuāli pierakstīju visus veiktos darbus, izņemot lampiņas, logu šķidrumus. Salīdzinot ar iepriekš minēto Fordu Mondeo - kā pasakā. Ja ar Fordu regulāri apmeklēju servisus un sāku mainīt ritošās elementus jau pa otram (trešam?) lāgam, tad ar Mazdu servisos braucu tikai lai veiktu plānveida apkopes (eļļa, filtri utt). Nekādu problēmu (pilnīgi nekādu) ar ritošo, pa visiem 3. x gadiem. Pa visu laiku apskati visas 3 reizes izgāju ar pirmo piegājienu bez sagatavošanās. Vienā reizē tikai dabūju pieregulēt vienu tuvo gaismu uz vietas.
Pa šiem 3. x gadiem kopējie izdevumi uz mašīnas apkopi 764 Ls, tas ir ieskaitot 6 lētā gala jaunu riepu nopirkšanu, bremžu kluču komplekta nomaiņu, zobsiksnas (ar spriegotāj rullīšiem), celiņsiknas plānotu nomaiņu, eļļas, filtru, sezonas riepu maiņas, jaunu aķi un arī vējstikla nomaiņu - dabuju ar akmeni, aizgāja plaisa. Mašīnu nepārdevu, tagad brauc tēvs (apskati atkal ar 1. reizi izgāja).
Secinājums: kaut visas mašīnas būtu tik uzticamas, kāda bija šī Mazda.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam