Sveiki!
Mans pirmais auto apraksts šeit. : )
Tātad, 2010. gada maijā tika iegādāts 1988. gada Audi 80. Dzinējs 2.0 (kods 3A). Tas bija mans pirmais auto. Ilgi meklēju sev auto - tikko biju nolicis tiesības, īsti nezināju, kā ir kopt auto u. tml. Šķita, ka pareizā izvēle būs vācu auto - Audi, VW, BMW, Mercedes.
VW - neviens modelis, kas ietu ap 1000ls man neiepatikās. Populārākais, laikam, ir Golf 3 - bija darba auto Golf 3 Variant 1.9TD - ir jau lēts uzturēšanā, bet man ar viņu bija grūti braukt - kaut kā neērti vienmēr (1.95 x 100). Man visi teica, ka varu negaidīt nekādu komfortu no to gadu VW.
BMW - kā iesācējs baidījos par pakaļējo piedziņu (vairāk par ziemu domājot), BMW un EKONOMIJA kopā ar neiet.
Mercedes - nevarēju atļauties.
Audi šķita prātīgākā izvēle. Tad bija jāizvēlas starp Audi 100 vai 80. Protams, gribēju C4 vai B4. Normāls dīzelis man nebija pa kabatai, tādēļ skatījos ar benzīna dzinējiem. Izdomāju, ka C4 gribu tikai ar 2.0 benzīna dzinēju. Apskatot vairākus C4 eksemplārus, kas iekļaujas manā budžetā, sapratu, ka par daudz gribu. : ) Atlika vien B4. Par to naudu sanāca vien galīgi pliks eksemplārs. Bet tad uzgāju vienu ļoti sakarīgu B3. Nodomāju, ka varbūt ir vērts paņemt labu B3, nevis sūdīgu B4. Sazvanīju pārdevēju un braucu no Rīgas uz Valmieru apskatīt autiņu.
Tātad, auto, kā jau minēju - Audi 80, B3, 1988. gada, 2.0 benzīna dzinējs. Nobraukums ap 350k. Parasti B3 mani nepiesaistīja, bet šis bija "savādāks" eksemplārs - amerikāņu modelis - kondicionieris, kruīza kontrole, visi četri elektriskie logi, elektriski regulējami apsildāmie spoguļi un pakaļējais stikls, elektriskā lūka, pakaļējie miglas lukturi. Pats auto bija ļoti labi saglabāts - rūsas praktiski nebija. Krāsa - koši sarkana. Kad nomazgāts, izskatījās labi - komplektā nāca oriģinālie R15 Audi lietie diski un uzlikts pakaļējais spoileris (pēc tam visi brīnijās, ka jams ir no bleķa). Visas siksnas bija nesen mainītas (priecēja). Apskatīju motortelpu, izbraucu - nopirku par 1000EUR (+ R14 oriģinālo Audi lieto disku komplekts ziemas riepām).
Uzreiz pēc tam sekoja pirmais lielais pārbaudījums - brauciens no Valmieras uz Rīgu. Aizbraucu mierīgi (kruīza kontroli ar nobaudīju). Pirmā problēma uzradās Rīgā - noliku autiņu pie veikala, aizgāju iepirkties. Aplauzos, kad, atgriezies no veikala, nevarēju palaist auto - starteris negriezās. Kārtīgi pastresoju, bet pēc ~30 minūtēm (laikam atdzisa) aizgāja. Pēc tam vedu uz servisu - saremontēja starteri, bremzes (caurule pušu) un mainīja kaut kādu blīvslēgu (atvainojos, meistars bārstīja krievu valodā, īsti nezinu). Samaksāju 50ls - šķita pieņemams cipars, taču šie mani brīdināja, ka būtu jāmaina bukses, kā arī viens pakaļējais suports čakarējoties - cik biju lasījis, tā ir standarta vaina viņiem. Tā kā uz to brīdi nebija lieka nauda un drīz tāpat bija jāiet tehniskā, nolēmu to atlikt uz nedaudz vēlāku laiku - meistari solījās, ka tās neesot mirstamās kaites un varu remontēt vēlāk.
Tā nu braukāju ar savu Audi. Ar meiteni pabraukājām arī nedaudz pa laukiem. Dažas lietas - ļoti labi jūt visas bedres (arī ar saremontētu ritošo (vēlāk izmēģināju)), tomēr neliels tas auto - aizmugurē vietas īsti nav, bagāžnieks ar nebija diezko liels, pašam ar pašaurs bija - ik pa laikam mati berzās pret griestiem. : )
Benzīna patēriņš sanāca ap 9-10l pilsētā, kādi 7-8l ārpus pilsētas - domāju, ka tam gadam tīri OK. Protams, pārdzīvoju, ka kolēģa Volvo S60 D5 2.4D ap 185 zirgiem ēd mazāk un iet 3x labāk, be nu... : )
Tad vienu uznāk baigais lietus. Braucot no darba mājās, šis sāk riktīgi rīstīties. Par laimi paspēju noripināties malā un tad skatījos, kas par vainu. No sākuma nodomāju, ka benzīns beidzies (muļķīga ideja - taču sekoju līdzi bākai), kas protams neapstiprinājās. Tad nodomāju, ka varbūt sadalītājvākā vaina. Nu ko, jaucu jamo vaļā un tīrīju. 3 vadi, kas uz viņu aiziet, pirms tam bija lodēti un aptīti ar izolentu, kura vienkārši mitrumā nonāca nost - tā tie vadi tur pliki satīti gulēja. Sāku tos aiztikt, atnāca vaļā un iekrita iekšā - sapratu, ka būs auto jāvelk uz servisu, lai tur visu satīra, salodē vadus un noizolē. Pēc 3h beidzot sagaidīju paziņas, kas varēja mani aizvilkt (pārējiem bija automātiskās kārbas - neņēmās vilkt). Atstāju pie servisa, lai nākamajā dienā sāk uzreiz taisīt. Ap pusdienlaiku aizgāju pakaļ - tas viss ir sataisīts, samaksāju 15ls. Bet jams atkal sāk rīstīties. Šie ņēmās un ņēmās - nekas nelīdzēja. Nospļāvās, ka vainīga šprice un šie neņemsies jamo taisīt. Jādzen man tas Audi uz Mārupes pusi pie viena speciālista. Tajā pašā dienā palūdzu tiem pašiem čaļiem, kas iepriekšējā dienā aizvilka līdz servisam, aizvilkt līdz Mārupei. Cilvēki sirsnīgi - neatteica. : ) Atstāju tam speciālistam. Nākamajā dienā šis zvana un saka, ka esot gatavs. Uztaisījis diagnostiku benzīna sūknim, špricei, zondei. Šis saka - jams esot ierubījies avārijas režīmā, vajadzēja noņemt akumulatora klemmi, lai "noresetojas". Pats stulbākais ir tas, ka es iepriekšējā dienā par tādu variantu biju iedomājies, bet kaut kā atzinu to par muļķīgu domu un pat nepamēģināju - vajadzēja... : ( Par to nācās samaksāt 35ls - dusmīgs biju, bet nu... Mūžu dzīvo, mūžu mācies... Bet ticamākais iemesls avārijas režīmam - zonde. Zondi esot pārbaudījis, itkā esot OK, bet, kā arī pats esmu dzirdējis, ar to visādi var gadīties - tad var strādāt, tad sākt gļukot utt. Nolēmu to arī pie reizes nomainīt briestošajā apjomīgajā remontā. Gribējās jau man visu sataisīt uzreiz, bet, diemžēl, nevarēju atļauties darba dienās palikt bez auto - nevar ne pie klientiem, ne piegādātājiem aizbraukt...
Tad kad biju ieplānojis, kad auto vest paremontēties, piezvanīja tuvs radinieks, kurš piedāvā par smieklīgām naudām (200ls) Chrysler Voyager - 1995. gada, 2.5TD. Nezinu, vai darīju prātīgi, bet piekritu. Auto apskatīju - nedaudz rūsas arkās un uz pakaļējām durvīm, taču liels, tīri smuks (aizmugurējie logi tonēti, uzlikti sliekšņi), vadītājs esot izspiedis 8l/100km (reāli sanāk 9-10l/100km cenšoties braukt kaut cik agresīvi). Nodomāju, ka nafig liet benzīnu mazajā burbulī, ja par to pašu naudu (vai pat lētāk) varu braukt ar lielu, komfortablu auto. Voyager'ī pie tam bija Air- Bagi, ABS, glāzīšu turētāji (kas man tik ļoti pietrūka burbulī). : ) Nopirku to busu, Audi noliku uz laiku stāvvietā un braukājos ar busu - tad sapratu, ka pareizi darīju. Audi 80 bija jāiet tehniskā skate un jātirgo nost. Aizbraucu uz apskati pakaļ slimības lapai. Ielika divniekus par buksēm, izpūtēju un stāvbremzi. Aizvedu viņu uz servisu un tur atstāju uz nedēļu. Saremontēts:
* nomainītas VISAS bukses
* sametināts izpūtējs
* atjaunots pakaļējais kreisais suports (lietotu nevarēja sadabūt, deficīts)
Kopā: 110ls
Pēc tam uzreiz braucu uz tehnisko, izgāju bez problēmām. Tajā pašā vakarā ieliku sludinājumu internetā, pēc stundas jau zvanīja viens interesents un nākamajā dienā jau stāvēju CSDD rindā uz pārrakstīšanu. : ) Atdevu par tiem pašiem 1000EUR. Godīgi sakot, jutos nedaudz atvieglots, tiešām nezinu kāpēc. Dažas salabotas vainas, ko piemirsu pieminēt:
* spidometrs mēdza pārstāt strādāt (līdz tuvākajai bedrei)
* pakaļējie skaļruņi nosprāga - diezgan interesanti. Paši skaļruņi strādāja, bet līdz tiem tīri fiziski neaizgāja signāls - mērīju ar pīkstuli. Skaļruņi nebija slikti - bija katram savs neliels pastiprinātājs klāt vēl.
* pečkas slēdzis čakarējās - jaucu un taisīju.
* kondiškai bija pušu viena caurule, remonts 20ls
Ko es varu pateikt par šo auto pēc 5 mēnešu lietošanas... Kā pirmais auto tas tomēr vienmēr paliks kaut kur sirdī, taču nekādus dižos plusus nevaru nosaukt. Auto tomēr bija ļoti vecs un savu mūžu jau nokalpojis. Iespējams varēšu to labāk salīdzināt ar citiem auto, kad būs uzkrāta lielāka pieredze.
Pašlaik braucu ar to pašu Voyager. Tiešām ar viņu ir lētāk braukt (pērku dīzeli 0.60Ls), ēd 9-10l/100km (nebraucu es kā opis). Remontos gan viņš ir dārgāks. 2.5TD gan nav tas labākais dzinējs, īpaši tai bundžai, bet dzīvot var. Visi man saka, ka šie dzinēji esot slikti - kad iet, tad ir OK, kad sāk čakarēties, velk uz kapitalku. Remonts ļoti dārgs, bet lietots dzinējs ar maksā vairākus simtus.
Lai gan kopumā ar auto esmu apmierināts, lēnām domāju par auto maiņu - tomēr ar to pilsētā ir grūti noparkoties (man ofiss pašā centrā, stāvvieta sava nav), nodeva gadam ir 95ls. Starp citu, pēc 2 nedēļām jābrauc uz TA...
Patiesībā sāku justies par jaunu šādam auto - dažreiz tā prasās iemīt grīdā. Arī gadās krist uz nerviem citiem vadītājiem, kad samīžos nogriezties kaut kur, kur jādod ceļš, vai izbraukt no ieskriešanās joslas - šitam klucim tak nav normāla uzrāviena. : ) Ar Audi vēl kaut ko varēja izspiest. Bet šis auto nav tam paredzēts. Tā kā man nav lielas ģimenes vai daudz pārvadājamo mantu, taisos drīz no jamā šķirties.
Varbūt ir vērts pamēģināt RWD. Neatteiktos no kāda BMW 730d, taču šobrīd laikam prātīgāk ir pataupīt naudu. Šobrīd metu acis uz Mercedes W202 C klases (C200, C220) dīzeļiem. Vēl ir variants E46 BMW 320D - bet par to vēl neesmu drošs. Varbūt kādam ir kādi ieteikumi? Ja būtu vairāk naudas, ņemtu to pašu Volvo S60 ar D5 dzinēju - nu ļoti simpātisks auto. Gan jau kādreiz... : ) Jūtos kā bāba, kas nesaprot ko grib...
Bet par Audi 80... Neteikšu, ka būtu viņā vīlies. Nu saukā viņu par "burbuli", "mucu", "ziepjutrauku"... Vienkāršs, nedārgs... Labs pirmais auto. Nekas vairāk.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam