Šovasar nopirku savu Mazdu 323F 1,6i 16V tā ar paceļamām lampiņām. Teikšu uzreiz ka esmu stipri pieķēries jau šai mašīnai. Salīdzinoši ar šīs automašīnas nelielajiem izmēriem, viņai ir tīri patīkams salons, kurš man nebūt neliekas par mazu (lai gan neesmu gara auguma cilvēks). Nekādu ekstru izņemot elektrisko lūku viņai nav, bet īpaši arī nekas cits neprasās. Nu pats par sevi saprotams ka stūrei augstums regulējams. Un tātad iesēžos es viņā, varbūt pat labāk ir teikt- ieguļos, nolaižu zemāk stūri un sajūta tāda, itkā būtu iesēdies F-1. Un tad spiežu gāzes pedāli... un katreiz kad viņu pie krustojuma nospiežu, saprotu, ka neesmu kļūdījies izvēlē : ) ar visu nelielo 1,6i rāviens ir tā neko sev!
Protams ka mašīna nav ideāls un esmu tā iekarsis, ka domāju jau kā uzlabot vēl lielāku uzrāvienu. Ir jau arī 1,9i motori, tie rauj vēl labāk (par to varat uzjautāt Koko7).
Nu ir arī šai mašīnai savi mīnusi. Neizturēja pa Latvijas ceļiem braukājot amortiņi. Sabeidzās arī aizmugurējais gultnis, bet tas laikam jau no pirkšanas man nebija ideāls. Un draņķīgākais ir tas, ka gultni šai mašīnai var dabūt tik kopā ar visu stupicu (jauns ~45Ls).
Plusi:
Labi turas uz ceļa (it sevišķi vasarā ja uzliek lietos diskus ar platāku gumiju);
Labs uzrāviens;
Ērts salons;
Latvijā maz šīm mašīnām taisīts tūnings, plašas iespējas (labs piemērs atkal ir Koko7 Mazda);
Mīnusi:
Detaļām salīdzinoši lielas cenas un vēlpietam dažas no viņām grūti dabūt (piemēram aizmugurējā amortiņa atbalstu- čašku);
Trokšņu līmenis salonā orģināli varēja būt labāks(zemāks), bet to var pats izlabot un tad esot pat ļoti labi (zems).
Braukājot ar lieliem apgriezieniem daudz ātri var nobeikt ātrumkārbu.
Nu neskatoties uz izdevumiem, ko jau esmu ieguldījis šajā autiņā, nenožēloju ka nopirku.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
tikko man pateica, ka nav man taisnība par to ātrumkārbu, viņas piebeigšanā nav vainas lielie apgriezieni kā es domāju. Nu nezinu, bet mana kārba diemžēl noplīsa:( Varbūt tāpēc, ka laicīgi, kad pamanīju pirmos gļukus viņai, negriezos pie mehāniķiem.
Neesi pateicis, kādas izmaksas tagad saistas ar ātrumkārbu. Nebija taču tā, ka no rīta pamodies un šī bija sadzijusi, ne?
Ātrumkārbu vieglāk sačakarēt tieši braucot ar pazeminātiem apgriezieniem teiksim 5 ātrumā. Piemēram pilsētā dudinot uz kādiem 50-60 km/h 5 robā un vēl cenšoties paātrināties...Ilgi nebūs jāgaida kad tas 5 robs sāks gaudot.
parasti jau nu viņu sačakarē - neispiežot sajūgu , neprecīzi pārslēdzot, ātri pārslēdzot
un ja tie sinhronizātori iet pa pieskari tad tālāk jau ļoti ātri -ar katru pārslēgšanos prceses padziļinas un remonta izmaksas arī
3 men atpakal iegadajos tadu ar 1.9DOCH,128ZS. Isteniba tas na gluzi 1.9, bet 1.8. Ka noskaidroju pie M-Motora 1.9 vispar nav sim modelim ar pecelamam lampam, bet 1828 vai kaut kas tam lidzigs. bet mashina ir tiesam loti laba, raviens tad, ka '' mama ne gorjui''. Super masina!!! Bet tiesam salons varetu but mazliet klusaks. Ja aizmirsu - ta
ir GT versija ar visu elektronisko un ABS. Visiem ieteicu drantigo Golf vai Popel vieta.
Mainīju priekšā bremžu klučus, un izrādījās, ka vadīklas nestaigā - esot tāda slimība - reāli bremzē viens klucis uz katru riteni. Vispār - jau gadu diendienā braukāju uz darbu no Dobeles uz Rīgu - kopā 60tk.km nomainījis esmu tikai minētos klučus un vienam lukturim pacēlāju plus vēl apskati tikko pa "0" izgāju. Normāls autiņš, tikai gāzes kāja spiežas viduskonsolē un trobels arī liels.
Nu i pateici, juliuss - trobelis liels, redz! :)))
Jau 3-aa man zinaamaa Mazda 323F, kurai kaarba nobirusi. Diivaini.
Ar MAZDU 323 F (1990) 1,6 8v braucu 2 gadus.
Kopumā ar a/m esmu ļoti apmierinats, jo pārsvarā izmantoju pilsētas režīmā. Braucu viens vai divatā.
Plusi: 1) mazs degvielas pateriņš ja brauc līdz 120 km/h (5,5-7,0 l/100km),
2) daudz ekstru,
3) liels bagāžas nodalījums (350 l),
4) nav bieži jāremontē (tikai daļas, kas nodilst),
5) stabili turas uz ceļa,
6) laba dinamika pilsētā, tāpēc, ka nav liela masa, ja brauc četri cilvēki dinamika ievērojami zūd, kā nekā tikai 1,6l ,
7) labs dizains, plašas tjūninga iespējas,
8) nerūsē, ja kopj (vasko),
9) nav zagļu iecienīta,
10) ļoti viegli slēdzas kārba, pedāļi utt.,
11) laba piekare,
12) salons tāds pats kā MX un līdz 1995.gadam, izņemot sēdekļus,
13) a/m tikai 4 cm šaurāka par AUDI A-4,
14) var izvilkt antenu ar roku braukšanas laikā,
15) nekādu pro'blēmu ar dzinēju( jālej laba eļļa),
Mīnusi: 1) palielināts degvielas patēriņš, ja brauc ļoti dinamiski vai virs 120 km/h (līdz 10 l/100km),
2) īsa kārba, atpakaļgaitai nav sinhronizatoru,
3) nepietiekoša salona apsildīšana ziemā uz šosejas, pilsētā labāk,
4) siltuma un skaņas izolācija kā tāda vispār neeksistē (nevienam japānu auto nav skaņas izolācijas līdz pat 2002.gadam, it sevisķi mazajai un vidējai klasei, par lielo nezinu, varbūt XEDOSam ir?),
5) ļoti augsts un neērts bagāžas nodalījuma slieksnis,
6) apgrūtināta galveno lukturu spuldžu nomaiņa,
7) padārgas rezerves daļas, (kaut gan MAZDA ir lētāka japānu a/m),
8) aizmugurē sēdošajiem pamaz vietas ( piemēram HONDAI CIVIC 1997, kura pēc gabarītiem ir mazāka aizmugurē ir daudzāk vietas),
9) sānu spoguļos aizmugurē pēdējais, ko redzu ir aizmugures durvju rokturis (šī problēma ir daudziem noapaļotiem auto, arī AUDI),
10) ieslēdzot aizmugurees miglas lukturus, bremžu ugunis slikti pamanāmas.
Daļu no trūkumiem esmu novērsis. Ieliku skaņas un siltumizolāciju, aiztaisot durvis pat skaņa izmainījās,
2) galvenajiem lukturiem uzstādīju elektroniku, kas uzsilda spuldzēm diegus, līdz ar to varu atļauties likt dārgas spuldzes un bieži nemainīt, jeb mainīt reti,
3) uzliku papildus bremžu lukturi aizmugures stiklā,
4) uzliku miglas lukturus, lai nav jāvirina lielās lampas dienas laikā.
Vēl būtu nepieciešams:
1)uzstādīt relejus galvenajiem lukturiem, lai novērstu sprieguma kritumu ķēdē, a to pie lukturiem pienāk gandrīz par 2 V mazāk,
2) gaisa filtru salonam, lai nepūš putekļus salonā (SAABam tāds ir un super, salons tīrs).
Labprāt apmainītos ar info ar domubiedriem, kam arī pieder MAZDA 323. Nevar saprast MAZDAs klubs ir izveidots vai nav. gunaars@e-apollo.lv
Gunaar, kaadus tieshi pasaakumus (kaadus materiaalus izmantoji) tu veici skanju izoleeshanai?
Kādus siltuma un skaņas izolācijas pasākumus var veikt? Kur to var izdarīt? Un cik tāds prieks galu galā var izmaksāt?
maneejam 1994 gada 323F modelim arii motors salonaa stipri dzirdams. Es arii labpraat uzzinaatu, kaa var noizoleet
Es nemos ar Mazda F remontiem un lietotu dalu tirdznieciibu kaadus divus gadus un varu jums drosi pateikt kad aatrumkaarbas f inieceem ir peedejie meesli. Ar amarizaatoriem un atspereem arii ir loti daudz probleemu, jo atspereem luust nost gali lai tu kaa brauktu un pa kaadiem celiem. Ja kaadam intresee ir uz jauksanu 323 F 1,8i,16v.
Ir baigi labais motors no sitaa autina, orginaali noskreejis 176000. pirts2003@yahoo.de
Man patik Valcha
Pirms dažām dienām iegādājos savu pirmo auto: 1991g 323 1,6i. ar paceļamiem lukturiem. Kopumā esmu braucis ar 2 Golfu, '85 Nissan, '83 Mercedes ar 2.0 motoriem un varu tiekt, ka shitais autiņš ir labu labais, vismaz pagaidām nekas nav nopliisis :) (tfu,tfu,tfu). 1,6 velk labi tik pie tik īsas kārbas ir diezgan gruti pierast, vismaz man sanāk, ka 5 ātrumā jāliek jau pie ~46km/h, lai motors neārdās. Ekstras ir normaalas-elektriskie logi strādā labi, centrālajai atslegai vienām aizmugures durvīm neslēdzas vaļā,bet ciet gan ir ok, lūka gan prasās, bet visu jau nevar gribēt. Salonā vietas ir daudz-vismaz man pietiekoshi. Dizains no sākuma likās hmm... bet tagad liekas OK! Vismaz salons ir pat ļoti OK! Rūsu vispār nekur nemana, kas laikam Japāņu autiņiem ir defaultā. Mani mazliet pārsteidza pēc taustes ļoti plānie bleķi, dīvaini.
Gribētos zināt-uz ko ir vērts pivērst uzmanību, lai pēctam nesanāk lielum lielie izdevumi...
Tikko arī es iegādājos 323F ar 1.6l motorīti, 1991. gada, no Vācijas. Biju mēreni pārsteigts, jo neatradu nevienu rūsas punktu, autiņš kā no konveijera, pie kam pilnīgi viss, kam jādarbojas arī darbojas! Vienīgais, ko novēroju, reizēm negrib slēgties atpakaļgaita (iespējams tāpēc, ka nav sinhronizatoru) , tad sanāk likt pirmajā un tad vēlreiz atpakaļgaitā. Patīkami pārsteidz neliels degvielas patēriņš, ietilpīgs bagāžas nodalījums, auto labi turas uz ceļa, ir dinamisks, ar pirmo var sākt mierīgi, tomēr ja iemin grīdā, tad parādās patīkams uzrāviens, jaudas resurss pietiek, lai bez problēmām tiktu garām fūrēm uz noslogota, šaura ceļa. Sportiskā tipa auto, bet ar 4 durvīm (bērnu ar visu ratu kulbu var staipīt iekšā - ārā, ļoti ērti. Varbūt aizmugurē varētu būt arī vairāk vietas, tomēr es dodu priekšroku lielam bagāžas nodalījumam, kur bez bērna ratiem var salādēt vēl kaudzi priekšmetu! Galvenais, lai pašam ērti, ja būtu doma vadāt pasažierus, būtu nopircis trolejbusu. Nu tāds rezumējums, nobraukšu pusgadu, uzrakstīšu kas par šaizēm bijušas!
Nu re, 2 mēneši braucu, uzsitu izpūtēju, kurš maita nolūza savienojuma vietā, tieši aiz aizmugurējā trumuļa. Degvielas patēriņš palielinājās līdz 10.5 l/100 km (vidēji!). Aizdzinu sametināt, remonts 10.00 Ls, tagad pamērīšu patēriņu, bet jau uzreiz redzu ka būs ap 7-8 vidēji.
one... nu ko sadariiji, ka tā nolauzi izpūtēju? :)
es vel varētu papildināt savu pieredzi, uzliku ziemas riteņus ar 14"diskiem un augstā profila riepām :)
Tā šaubīgi skatījos iesākumā, bet izrādās, ka ir ok - nekas nekur nestrīķējas, arī kad sakāpj pilna mashīna, vienīgi gan jauda ir mazliet zudusi pie braukshanas uzsākšanas un spidometrs arī visticamāk melo :)
man- 323f 89' 1,8 SOCH... Jau otro ziemu braukāju apāvies ar 14' diskiem(no BMVee 3ās sērijas) un riepaam 185x70. Autiņa klīrenss manāmi augstāks, saliidzinaajumaa ar defaulta apriepojumu, kas, savukārt, ļauj labāk forsēt sniega kaudzes;), bet arī nestabilāks, ja saliidzina ar 15' zemprofila riepām. Vienīgās probleemiņas sāk rasties tad, kad riteņu arkas piesitušās pilnas ar sniegu- grūti shamējo izčakarēt ārā.
Runājot par auto kopumā- trīs gadu laikā naf nobiris nevies rumbas gultnis, kārba nečakarējas un vispār- viss ir štokos. Varbūt tas ir daļēji tādēļ, ka neapmeklēju servisus. Savām roķelēm novēršu radušos defektus un pārveidoju man nepatīkamus sīkumus. A.
Auto vēljoprojām iet kā zvērs, kopš nopirku, pat mazgājis neesmu. Nomainīju slotiņu šofera pusē (nopirku Champion pa 5.00 Ls un nenožēloju, simtkārt labāka par lētajiem mēsliem!)
Vēl esmu mainījis spuldzes abiem lukturiem un akumulatora klemmi. Ar to klemmi gan bija dīvaini, aķim pāri nāk mētāla stienis, kas ar 2 kronšteiniem pievelk aķi, lai netirinās. Vienam kronšteinam bija atnākusi vaļā skrūve (!!!!), aķis bija sācis lēkāt un pārlauzis klemmi, kuru es nevarēju pat ar metāla zāģi pārzāģēt. Nu bet tie protams ir dzīves sīkumi, pabraukšu vēl pusgadu, ziņošu!
P.S. Mani īpaši netraucē arī 13 riepas, vēl nekur uzsēdies neesmu, lai gan arī pa offroudiem daudz nebraucu.
MADs, man tieshi tas pats ziemai 14"185/70 un vasarai jau iepirkti 15" lietie ar zemo profilu 195/50 - vel nezinu kaa buus, bet domajams ka baigi OK - nepacietigi gaidu vasaru :)
Nomainiju amartiņus aizmugurei, parejais uz ok... vienigi pr. stikls bus jamaina kaukad, bet tas nedeg :)
A un audio ir salikts viss no DLS un skan yeee \m/
A tā auta iet ļoti uzticami, lec arī pie -25C bez variantiem utt.
Jauda un bremzes nav pievīlušas arī sniegotajās dienās ;)
PS. arī ziemā neēd vairāk par 8-max9L pilsētā
Gads jau apkārt, kopš braucu... Nenormali tracina fakts, ka pečkai nav filtra. Kā ieslēdz, tā piepūš pilnu salonu ar visādiem mēsliem. Nesen nobira elektrība (priekšējie gabarīti, kreisais pakaļējais gabarīts un paneļa apgaismojums) domaju, ka pie vainas drošinātāji, izradijās, ka nē, kaut kas gāja uz īso. Remonts - 14.00 Ls (4 stundas, kamēr vainu atrada). Arī radiatoru uzvārīju (pats vainīgs, vasarā rūpīgāk jāseko šķidruma daudzumam radiatorā...) Remonts uz ceļa - 2.00 Ls (aizlīmēju ar kaut kādu štruntu, ko nopirku benzīntankā, tipa epoksīda sveķi) Nu jau 2 mēnesus braukāju, izskatās, ka turas labi, šķidruma līmenis nekrītas. Grab labās puses miroņgalva, dabūšu algu, nomainīšu (apskate jāiet), par rezultātiem ziņošu!
Nu re, drīz būs apkārt pusotrs gads, kopš nopirku. Izgāju tehnisko ar grabošu miroņgalvu, neko neremontējot VISPĀR! Tomēr šaize mani piemeklēja novembra beigās - neierakstījos līkumā (praktiski stūrējot iekšā darbavietas pagalmā), slīdot sāniski ar mežonīgu ātrumu (ap 30 km/h)atsitos ar malējiem ratiem pret apmali un nolauzu stūres reiku... (Vainīgs nepareizi izvēlēts ātrums, paša tizlums un jau pāris sezonas palietotas M+S riepas).
Nu, pie vienām sāpēm nolēmu apmainīt arī pārējās degošās lietiņas. Izmaksas:
1) Evakuators: 15.00 LVL
2) Stūres reika (lietota) 25.00 LVL
3) Miroņgalva (jauna) 17.00 LVL
4) Aizmugures amortiņa piļņiks + eļļa + eļļas filtrs + gaisa filtrs 20.00 LVL
5) Darbs 55.00 LVL
Itogo = 132.00 LVL
(Jā, vēl vajadzetu savērsumu pārregulēt, cik atceros, izmaksas bija ap 10 LVL)
Jāpiezīmē, ka izmantoju pazīstamus ļaudis servisā un autoveikalā, citādi domāju mierīgi varetu pieplusot vēl kādus 50 LVL.
Rezumējums: ziemas riepas nopirkt būtu bijis lētāk.
Citādi auto joprojām iet kā zvērs, haubi atveru tikai lai salietu logu šķidrumu. Lēnām briestu uz lielāku auto, domājams MB 124 D, vai Opel Frontera 2.3D.
Ja man kāds ieteiktu –kur labāk (ātrāķ, veiksmīgāk) meklēs sveču vadus !!! Esmu mēģinājusi pasūtīt vairākkārt, dažādos auto veikalos... nevarot dabūt... Kur griezties? Neesmu rīdziniece...