Moskvich AZLK 412 IE
1974
Novērtējums: 9
Tajā tālajā 1983 vai 84 vecāki (es biju 12 vai 13 gadīgs knēvelis) bija nolēmuši pirkt auto - brīdi pirms tam bija realizēts M-401 piekrāta naudiņa. Fāters caur paziņām atrada auto - M412 ļoti interesantā stāvoklī. Īpašnieks bija atvaļināts pulkvedis vai puspulkvedis, kurš pašam nesaprotamu iemeslu dēļ (viņa vārdi) bija iegādājis autiņu jaunu 1974. gadā. Mašiņš bija nobraucis knapi 4000km un zaldātiņi to iekonservējuši kā NZ tanku - viss vāģis solidolā (ārpuse + motortelpa). Tā arī glabājās 10(!) gadus. Kā salons smarrržoja! Jau citur minētais aromāts: gumija+dermantīns+vēl kaut kas netverams=jauna mašīna. Kad mašīnu ar benzīnu un ziepēm nomazgāja, atklājās aina: patiesi pilnīgi jauns autišs. Fāters iztīrīja karbiķi, aizd. kontaktus, nomainīja eļļu, pielēja ūdeni, ielika aķi un pēc nelielas griešanas aizgāja kā bitīte. Par laika gaitā izkaltušiem blīvslēgiem uc nejautājiet - kaut kas jau tika mainīts, bet neatceros. Atceros, ka "IE" bija eksporta komplektācija, t. i. uz pakaļējās haubes "Moskvitch" latīņu burtiem, glauni brūna dermantīna beņķi un durvis, uzraksti pie krāsniņas kloķiem angliski, uz C statņa pie jumta stāvgaisma, kuru (labo vai kreiso - abas kopā ne) ieslēdza ar tumbleri zem paneļa kaut kur zem bardačoka. Uz riteņiem starp kolpaku un riepu uz diska tāda uzlika ar 6 stariem (vēlāk kādu brīdi nāca 2140, bet arī ne visiem). Riepas PROSTOR - RADIAL ar eupatnēju zīmējumu, tādu esmu redzējis tikai tikai eksporta mosīšiem. Mācījos braukt, man ļoti patika kā slēdzas pārnesumi - caur mīkstu kulisi, nevis kā VAZ - tā stīvi. Vēlāk lasīju S. Zasadas grāmatu "Drošs Ātrums" (vērtīga grāmata pakaļpiedziņas kaifotājiem - tagad pieejama digitāli) un liku uz grants ceļa slīdē. Atceros, ka gan uz grants, gan ledus bija viegli izlīdzināt pēc drifta. Te kāds kolēģis minēja lielu stūres brīvgaitu - reduktoram bija sazobes regulēšanas iespēja. Piekrītu, to un citas lietas var uzzināt, ja ir "INSTRUKCIJA POĻZOVATEĻJA". Atzīmi lieku no viedokļa motors + gaita + ērtība + salons + uzticamība, ņemot vērā, ka braucu ar jaunu mašīnu, kura tajā laikā tehniski neatšķīrās no esošā produkta 2140. Ko vēl teikt - patīkamas atmiņas. 90 to sākumā tika labi pārdots un vietā nāca Fiesta 1,0, bet tas jau ir cits stāsts.
treilis
@ 5.maijs 2014 0:00
Tie tik bija laiki! Viss bija tik vienkārši: mašīna vai nu bija, vai nebija. ON/OFF. Kāda mašīna, tas jau bija sekundāri.