Piektdien Bolderājā, Rīgā ar autoiekrāvēju sabraukta kāda sieviete, aģentūru LETA informēja Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova.
Ap plkst.13 policijā saņemta informācija, ka Finiera ielā, kāda uzņēmuma teritorijā, vīrietis ar autoiekrāvēju uzbraucis gājējai. Sieviete no gūtajām traumām mira notikuma vietā.
Valsts policijā par notikušo ir sākts kriminālprocess.
Pagājušajā diennaktī Latvijā reģistrēti 246 ceļu satiksmes negadījumi, tajos cietušas 28 personas un viena gājusi bojā.
Kopumā ceļu satiksmes jomā pieņemti 242 administratīvo pārkāpumu lēmumi, tajā skaitā 38 par ātruma pārsniegšanu un septiņi par agresīvu braukšanu.
Savukārt par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā sākts viens administratīvā pārkāpuma process un trīs kriminālprocesi, bet par transportlīdzekļa vadīšanu, atrodoties narkotisko vielu iespaidā, - viens kriminālprocess.
Sabraukts cilvēks ostā. No piestātnes iekritis traktors. Darbā piestātnē nelaimes gadījumā cietis cilvēks ar smagām vai vieglākām sekām. Visu šos gadījumus vieno viens lepni skanošs vārds Rīgas Brīvosta. Daudzi ārpus šis zonas neskartie cilvēki neiedomājas tur notiekošo īstenībā. Termināli pieder dažādiem īpašniekiem un visbiežāk tie ir kādi ārzemēs dzīvojoši personāži un tur veikli noformēti ārzemju uzņēmumi, ne Latvijas veiksmīgi uzņēmēji (oficiāli papīros tas var būt arī citādi). Līdz ar to šī daudzu vienkāršu cilvēku smagā darba darīšanas vieta tiek pārvērsta tikai par naudas pelnīšanas vietu, tikai kam. Ne jau šiem parastajiem cilvēkiem, kuri strādā virsstundas diennakti pēc diennakts, jo citādi dzīvošanai mūsu galvaspilsētā kaut kā nepietiek. Par ugunsdrošību, vides drošību un citādu drošību atbildīgās valsts personas svarīgos pārbaužu papīrus paraksta kantorī jaukā atmosfērā pie kafijas krūzes, dabā pārbaudes notiek tikai vizuāli palūkojot vai tur vispār kaut kas ir. Kādā stāvoklī atrodas darbojošā tehnika, kādā stāvoklī ir teritorija ar tās segumu un ūdeņu novadīšanas un pievadīšanas sistēmu īpaši intereses nav. Tāpat ir arī ar piebraucamajiem ceļiem. Braucošai tehnikai ar bojājumiem, bez TA, neesošām bremzēm, u.c. trūkumiem tiek vienkārši pieliktas jaunas plāksnītes par pārbaudes veikšanu un tehnikas atbilstību darbam nākamajam gadam vajadzīgajā termiņā. ( tas ir ļoti lielā kontrastā ar CSDD veiktajām TA un reidiem uz ceļiem) Varētu eksperimenta pēc aizbraukt uz kādu no piestātnēm un tur palūkot vai ir kārtībā ar likumos noteiktajām prasībām tehnikai. Līdz ar to tālākais jau ir loterija - notiks nelaimes gadījums vai nenotiks. Atbildīgais jau tad būs uz šīs "kārtībā esošās" tehnikas strādājošais. Skumji un bezspēcīgi paliek noraugoties notiekošajā.
Kas to tehniku uzrauga? Ar VTUA ir līdzīgs stāsts, vajag tikai sapiķot un traktoram apskate būs - ar to vienīgo atšķirību ka zemnieki, kam tie traktori pieder, ir ieinteresēti savā drošībā, līdz ar to par savu drošību parūpēsies paši, vienkārši nākas pabarot ierēdņus lai drīkstētu pa ceļu braukt. Tā nu es zinu traktoru kurš nobrauca pa ceļiem hvz cik gadus ar apskati bet bez strādājošiem lukturiem [uz doto brīdi es to esmu par 80% novērsis] un reiz pieredzēju ka apskati saņēma belis, kuram apskates brīdī bija noņemts panelis un kārājās vadi, lasīt, kurš nebija kustināms...