Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Rīgā "zebras" vēl baltas, bet Jūrmalā nodilušas jau 14.februārī 2019 (+ FOTO) 12

 
Māris Ozoliņš, iAuto redaktors | 14.februāris 2019 23:29

Vismaz pēdējos divus gadus Jūrmalā (ap maiju) tiek cītīgi atjaunoti ceļa horizontālie apzīmejumi, proti, krāsotas līnijas un "zebras" jeb 931.apzīmējums.

Šodien 14.februārī man bija interesants novērojums, lai arī Rīgā ir lielas bedres, bet gājēju pārejas apzīmējums uz asfalta ir pilnvērtīgi saskatāms, bet Jūrmalā šīs lielās baltās līnijas ir pamatīgi padilušas. Nevarētu teikt, ka Rīgā fotografētās gājēju pārejas ir ar mazu satiksmes intensitāti. Fotogrāfija salīdzinājumam ar Jūrmalu ir raksta beigās.

Daži punkti no Ceļu satiksmes noteikumiem, kuri saistīti ar gājēju pārejām:

2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

292.12. 931. ceļa apzīmējums – vairākas viena no otras atdalītas platas paralēlas garenlīnijas – apzīmē gājēju pāreju;

292.13. 932. ceļa apzīmējums – divas viena no otras atdalītas platas pārtrauktas šķērslīnijas – apzīmē vietu, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļa velosipēdiem paredzētā daļa vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, vai velojoslu vietās, kur atļauts to šķērsot. Transportlīdzekļu vadītāju uzmanības pievēršanai starp apzīmējuma līnijām var tikt izmantots sarkanas krāsas segums;

Braucam cauri Jūrmalas pilsētai no Lielupes līdz Kauguriem, gājēju pārejas pēc kārtas.

1. Gājēju pāreja Lielupē pie Rimi

Jūrmala, pirmā gājēju pāreja ar 931.ceļa apzīmējumu Foto: iAuto.lv

Tuvplāns Foto: iAuto.lv

2.

3.

!!! Šajā posmā sestdienā 29.12.2018 plkst.17.38 Meža prospekta un Skujenes ielas krustojuma rajonā, automašīna "Toyota Corolla Verso" uzbrauca uzreiz 4 gājējiem, kuri šķērsoja ielu tam neparedzētā vietā. Viens gājējs gāja bojā.

Taču jautājums ir, kāpēc šajā posmā tika likvidēta gājēju pāreju, kura bija gan pie autobusa pieturas, gan dzelzceļa stacijas "Dzintari"?

Ceļa otrā pusē ir Jūrmalas bērnu atrakcijas parks un gājēji, tajā skaitā daudz bērnu, šķērso šo posmu ar četrām joslām bez pārejas katru dienu un daudz.

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma - vieta, kur sabrauc vienlaicīgi 4 gājējus

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma - vieta, kur sabrauc vienlaicīgi 4 gājējus

30.12.2018. diena pēc traģiskā ceļu satiksmes negadījuma

4.

5.

6. Gājēju pāreja pie Majoru skolas

7. Gājēju pāreja pie Majoru stacijas

8.

9.

10. Gājēju pāreja pie Jūrmalas domes

11. Gājēju pāreja pie Dubultu stacijas.

Interesanti, ka šai gājēju pārejai jau gadiem nav 535. un 536. ceļa zīmes. Lai arī Latvijas standarts (6.6.18.) neprasa šo ceļa zīmi uz regulējamas gājēju pārejas, to viesakām uzstādīt. Personīgi es esmu redzējis, ka luksoforā mirgo tikai dzeltenā gaisma un tad gan tas ir pārkāpums.

Naktī

14.02.2019. plkst: 18:30

14.02.2019. plkst: 18:29

Uz šīs pārejas 22.11.2017 tika sabraukt 13.gadus jauns zēns, kurš vēlāk gāja bojā. No mums pieejamās informācijas zēns skrēja pāri pārejai pie zaļā gaismas signāla.

Saprotu, ka nav viegli, bet aicinu iesaistītajiem cilvēkiem šeit ielikt informāciju, kā beidzās krimināllieta un kāds bija policijas slēdziens. Ir svarīgi novērst šo bīstamo gājēju pāreju un pirmais, kas būtu jādara - JĀNOŅEM LUKSOFORA GAISMAS KAMERA.

Jānomaina apgaismojums, jāuzklāj kvalitatīvs gājēju pārejas 931.apzīmējums un palīdzētu arī ceļa zīmes 535 un 536.

12.

13.

14. Gājēju pāreja Dubultu prospekta un Ceriņu ielas krustojumā.

Ceļu satiksmes negadījums uz šīs pārejas 28.01.2019.

28.01.2019 Foto: iAuto.lv

28.01.2019. Foto: iAuto.lv

28.01.2019 Foto: iAuto.lv

15. Gājēju pāreja pie sākumskolas "Taurenītis" (arī 1.-6.klase) Dubultu prospekta un Kļavu ielas krustojumā.

Ļoti bīstama gājēju pāreja, jo:

1) Divas joslas vienā virzienā, kas intensīvas satiksmes apstākļos palielina uzbraukšanas risku;

2) Tā kā tuvumā ir sākumskola un pirmsskola pārvietojas liels skaits bērnu (no autobusa pieturas), kuriem ir grūtāk izvērtēt satiksmi un attiecīgi reaģēt;

3) Nav speciālā gājēju pārejas apgaismojuma

4) Bieži pirms gājēju pārejas kreisajā pusē ir novietoti automobiļi neievērojot CSN paredzēto distanci 5 metri, tas aizsedz skatu, lai autovadītāji savlaicīgi pamanītu gājēju.

Turklāt Jūrmalas pašvaldības policija nelabprāt kontrolē šo noteikumu pārkāpumus, piemēram, uz manu zvanu (pirms nedēļas) saņēmu atbildi, ka ekipāža esot uzdevumā un neesot pieejama transporta. Jāatzīmē, ka ar kājām līdz šai bīstamajai pārejai ir 5 minūtes no Jūrmalas pašvaldības policijas ēkas.

Risinājums ir satiksmi regulējošie luksofori ar pogu, nav nepieciešams automātiskais gaismu signālu režīms.

16. Gājēju pāreja uz jaunatklāto Jūrmalas mākslas centru, kur atrodas jaunuzceltās mācību iestādes: Mākslas skola, Jūrmalas mūzikas skola un bibliotēka.

17. Gājēju pāreja uz Pumpuru vidusskolu

18.

19. Gājēju pāreja uz Mellužu estrādi un bērnu parku.

Skatoties no krāsojuma viedokļa šī ir labāka gājēju pāreja Jūrmalā, turklāt no mūsu rīcībā esošās informācijas četrus gadus tā nav labota. Varam redzēt, ka krāsa nav tikai vietās, kur ir izlūzuši asfalta gabali.

Šeit būtu nepieciešams speciālais apgaismojums, bet pats galvenais luksofori ar pogu.

20.

21.

22.

23. Gājēju pāreja Asaru prospekta un Stacijas ielas krustojumā

24.

25. Gājēju pāreja pie Vaivaru rehabilitācijas centra.

26. 

27. Gājēju pāreja bez 535. un 536. ceļa zīmes.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

Tas viss fotografēts vienā dienā 2019.gada 14 februārī, ja zem attēla nav norādīts cits datums. Turklāt gaišā dienas laikā, bet kas notiek tumsā, lietū, sniegā?

KOPSAVILKUMS - SECINĀJUMI - PRIEKŠLIKUMI

Jūrmalā ir viena galvenā iela pa kuru notiek lielākā kustība, tā ir ļoti noslogota ar intensīvu satiksmi pirms un pēc darba laika, jo galvenā kustība notiek uz un no Rīgas. Tas nozīmē, ka "sētas" risinājumi šeit neder un cilvēki par plānotāju kļūdām maksā ar sabojātu mantu, veselību vai pat dzīvību.

Ir redzams, ka apskatot tikai vienu no satiksmes drošības un organizēšanas elementiem - gājēju pārejas, maigi izsakoties, Jūrmalā ir sistemātiskas un ilglaicīgas problēmas. Vispirms ir jāizvērtē Jūrmalas pilsētas atbildīgo personu darbs un kompetence.

Pārbaudīt gājēju pāreju, līniju un citu ceļa horizontālo apzīmējumu atbilstību Latvijas standartam (LVS EN 1436:2018 „ Ceļa apzīmējumu materiāli. Ceļa apzīmējumu funkcionālā efektivitāte un testēšanas metodes” ). Pārbaudīt vai iepirkumos tas tiek regulēts ar atbilstošām soda sankcijām neievērošanas gadījumā, kā un vai vispār tiek veikta darba kvalitātes mērījumi.

Izvērtējiet jaunos konkursus un apstiprinātos projektus. Par kādu Jaundubultu tilta projekta izpēti un izstrādi var būt runa 2019.gadā, ja Latvijas valsts ceļi izslēdz Jūsu jaunuzbūvētos luksoforus Kļavu un Ceriņu ielās.

Vēlreiz Jūrmala nav ciemats, lai arī darba dienās plkst: 12:00 tā izskatās! Jūrmalā ir nepieciešama augsta kompetence, lai šeit organizētu satiksmi un tas šobrīd nenotiek.

Kā var nolaist pilsētu līdz šādam "kliņkim" un kāpēc man ir jātērē laiks, lai norādītu uz klaju nolaidību Jūrmalā.

Steidzamie darbi:

Pieņemiet darbā vai kā konsultantu satiksmes organizēšanas ekspertu.

Jāsaslēdz luksoforu gaismas signāli tā, lai vismaz gājēji var šķērsot Strēlnieku prospektu pie Kļavu un Ceriņu ielām ar gājēju gaismas signālu, kurš tiek ieslēgts ar pogu (ne automātiskā režīmā)

Pīķa stundās piesaistīt pašvaldības policijas darbiniekus, lai palīdzētu bērniem pāriet ielu Strēlnieku prospektu pie Kļavu ielas krustojumā.

Gājēju pārejai pie Dubultu stacijas jāatslēdz luksofora signāla kamera un jānomaina apgaismojums uz atbilstošu auksto gaismu ABĀS ielas pusēs.

Nekavējoties jāsāk darbs pie gājēju pārejas izbūves ar luksoforiem (ar POGAS izsaukumu) Dubultu prospekta un Kļavu ielas krustojumā. Projekts ir apstiprināt, bet kāpēc nav realizācijas! Ir jau 2019.gads.

Jāsāk darbs pie regulētas gājēju pārejas ar luksoforu projekta izstrādes pie Dzintaru atrakcijas parka autobusa pieturas tuvumā.

PS: Jūrmalas iedzīvotāji jau vairākus sasaukumus balso par koalīciju, kura ar Zaļo un Zemnieku savienību priekšgalā vada domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis.

 

Salīdzinājumam!

Bet te dažas fotogrāfijas no Rīgas ielām ar 931.ceļa apzīmējumu.

Krustojums Rīgā ar intensīvu satiksmi uz un no Salu tilta (Jūrmalas, Jelgavas virziens u.c.) Foto: iAuto.lv

Rīga, 931.ceļa apzīmējums 14.02.2019. Foto: iAuto.lv

Rīga, 931.ceļa apzīmējums 14.02.2019. Foto: iAuto.lv

Rīga, 931.ceļa apzīmējums 14.02.2019. Foto: iAuto.lv

Lielirbes ielas gājēju pāreja Rīgā virzienā uz Jūrmalu

Foto: CSDD

Foto: Valsts Policija

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bils 16.februāris 2019 11:23
4 0 Atbildēt

Vai tad neziniet ka Jūrmalas pirmais cilvēks nošņauc baltās strīpas?

iAuto 16.februāris 2019 16:02
2 0 Atbildēt

Šis ir labs!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti