Sākta Rail Baltica tilta pār Daugavu būvniecība Rīgā 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Bererix | 9.februāris 2024 15:49

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve. Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī  tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

“Tilta pār Daugavu izbūves sākums ir gan projekta komandā, gan sabiedrībā ļoti gaidīts notikums. Veidojot Rīgas centru nākamajiem simts gadiem, mums kā būvniekam tilta projektēšanas posmā bija jāņem vērā dažādi nozīmīgi faktori, tostarp jāpanāk plūstošu tilta integrēšanu pilsētas panorāmā, neaizsedzot vienu no Rīgas vizītkartēm – esošā dzelzceļa tilta arkveida konstrukcijas. Novērtējam, ka BERERIX komandā ir augstas raudzes tiltu būvniecības profesionāļi, mūsu itāļu kolēģi, kuri var lepoties ar plašu starptautisku pieredzi tiltu projektēšanā un būvniecībā. Atbilstoši finansējuma pieejamībai un darbu organizācijas plānam paredzam, ka tiltu pār Daugavu varētu uzbūvēt aptuveni trīs gadu laikā,” norāda Guntis Āboltiņš-Āboliņš, BERERIX izpilddirektors. 

BERERIX jau šobrīd ir sācis  tilta gala balsta (Maskavas ielā pie izbrauktuves no autoostas teritorijas) un starpbalsta (Ģenerāļa Radziņa krastmalā starp brauktuvēm) izbūvi. Atbilstoši darbu plānam un pieejamajam finansējumam pavasarī tiks veikta arī pirmā balsta būvdarbi Daugavā. Pirmā tilta izbūves kārta paredz arī aptuveni 140 metrus garas laiduma konstrukcijas izbūvi. Tilta laidums tiks izbūvēts ar Latvijas tiltu būvniecībā neierasto balansētās konsoles metodi (balanced cantilever method) jeb sākumā izbūvēs balstus un tad simetriski uz abiem sāniem būvēs laidumus. Satiksmes dalībnieku drošībai pāri brauktuvēm izbūvēs īpašus portālus, nodrošinot drošu pārvietošanos būvniecības darbu zonā.

Rail Baltica dzelzceļa tilts Eiropas mērogā ir diezgan unikāls, jo, ievērojot dzelzceļa slodzes un projekta tehniskos risinājumus, laiduma konstrukcijas augstums ir salīdzinoši mazs pret tās garumu. Tilts projektēts tā, lai nodrošinātu ne vien dzelzceļa satiksmi, bet arī jaunu savienojumu rīdziniekiem un pilsētas viesiem, paredzot gājēju un velobraucēju kustībai piemērotu joslu ar vairākām pieejām.

Jaunā Rail Baltica dzelzceļa tilta pār Daugavu parametri:

-      Tilts būs aptuveni vienu kilometru (1,15 km) garš un gandrīz 17 metrus plats. Kopā tiltam būs 15 laidumi, no kuriem 7 (tai skaitā pār Maskavas ielu un Ģ. Radziņa krastmalu) pār Daugavu, 4 pār Mazo Daugavu, 2 virs Zaķusalas un 2 pār Mūkusalas ielas abām brauktuvēm. Pār Daugavu garāko laidumu garums 87 m, pār mazo Daugavu – 47 m.

-      Jaunais tilts būs nedaudz augstāks par esošo dzelzceļa tiltu – Rail Baltica sliežu ceļi būs apmēram 2 m augstāki par esošā tilta sliežu ceļiem.

-      Uz tilta plānoti divi Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) ceļi.

-      Tilts sāksies pie Maskavas ielas, šķērsos Daugavu, Zaķusalu, Mazo Daugavu, un beigsies pie Mūkusalas ielas.

-      Atšķirībā no esošā dzelzceļa tilta, kura laidums ir metāla, jaunais tilts būs dzelzsbetona konstrukcija, un tā nesošā daļa atradīsies zem vilcieniem.

-      Attālums starp jauno un esošu tilltu būs robežās no 5 līdz 10 metriem.

-      Jaunais tilts tiks integrēts pilsētas ainavā – Rail Baltica tilta augstums virs ūdens un balstu izvietojums būs identisks ar esošo dzelzceļa tiltu, tādējādi neietekmējot kuģošanu.

-      Papildu dzelzceļa satiksmes nodrošināšanai uz tilta tiks izbūvēta arī trīs metrus plata eja, kuru būs iespējams izmantot arī gājējiem un velobraucējiem, būtiski uzlabojot mobilitāti pilsētas centrā. Ievērojot drošības standartus, eju no sliedēm norobežos drošības siena. Tāpat tā kalpos kā avārijas ceļš avārijas dienestiem un izeja pasažieriem ārkārtas situācijās, kā arī nodrošinās pieeju tiltam, vilcienu un dzelzceļa infrastruktūras tehniskajai apkopei.

-      Kopumā jaunajam tiltam paredzēti pieci pieslēgumi gājēju ceļam un velojoslai.

-      Piekļuves risinājumi centra daļā (Daugavas labajā krastā): rampa pie Rīgas starptautiskās autoostas, kāpnes un lifts krastmalas promenādē.

Lai veiktu būvniecības darbus droši, tilta starpbalsta izbūves laikā ieviestas satiksmes organizācijas izmaiņas Ģenerāļa Radziņa krastmalā. No 5. februāra līdz 2025. gada pavasarim dzelzceļa tilta zonā satiksme Ģenerāļa Radziņa krastmalā tiek organizēta pa divām joslām katrā virzienā. Īslaicīgi tehnoloģisku iemeslu dēļ brauktuve var tikt slēgta naktīs vai tiks slēgtas atsevišķas papildus joslas.

Projekta finansējumu 81–85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ha! 9.februāris 2024 18:11
3 2 Atbildēt

Ūpis ir pilnīgs idiots. Tik ļoti ar putām aizstāv velosipēdistu, ka nesaprot, ka ja auto vietā būtu piemēram gājējs, tantuks, kura klibo pāri ielai, velosipēdists drīkst braukt virsū, jo ir velosipēdists. Kāds tomēr uupis ir nožēlojams mentāls kroplis, kas veloidiotus taisa Dieva vietā. Beidz vienreiz rakstīt savus debilos komentārus un pastudē Ceļu Satiksmes noteikumus.

ezis71 9.februāris 2024 18:21
3 1 Atbildēt

Mazsalacā ir dzelzceļa tilts pār Salacu vot tikai nav sliedes un vilciena,Rīgā sliedes būs bet vilciena nebūs,jauki.

Krītampāns 10.februāris 2024 17:11
3 0 Atbildēt

Pieturā runā ka šamējais aizgāja politikā lai izstūrētu savu krimināllietu.

Un paņēma vienu pieredzējušo kas no krimināllietas aizskrēja uz Floridu.

Vai tad tiešām šie kungi būs tie kas uzbūvēs to railbaltic?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

35 miljoni dolāru: Henriks Fiskers pārdod savu Holivudas villu

Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 9

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti