Sākta Rail Baltica tilta pār Daugavu būvniecība Rīgā 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Bererix | 9.februāris 2024 15:49

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve. Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī  tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

“Tilta pār Daugavu izbūves sākums ir gan projekta komandā, gan sabiedrībā ļoti gaidīts notikums. Veidojot Rīgas centru nākamajiem simts gadiem, mums kā būvniekam tilta projektēšanas posmā bija jāņem vērā dažādi nozīmīgi faktori, tostarp jāpanāk plūstošu tilta integrēšanu pilsētas panorāmā, neaizsedzot vienu no Rīgas vizītkartēm – esošā dzelzceļa tilta arkveida konstrukcijas. Novērtējam, ka BERERIX komandā ir augstas raudzes tiltu būvniecības profesionāļi, mūsu itāļu kolēģi, kuri var lepoties ar plašu starptautisku pieredzi tiltu projektēšanā un būvniecībā. Atbilstoši finansējuma pieejamībai un darbu organizācijas plānam paredzam, ka tiltu pār Daugavu varētu uzbūvēt aptuveni trīs gadu laikā,” norāda Guntis Āboltiņš-Āboliņš, BERERIX izpilddirektors. 

BERERIX jau šobrīd ir sācis  tilta gala balsta (Maskavas ielā pie izbrauktuves no autoostas teritorijas) un starpbalsta (Ģenerāļa Radziņa krastmalā starp brauktuvēm) izbūvi. Atbilstoši darbu plānam un pieejamajam finansējumam pavasarī tiks veikta arī pirmā balsta būvdarbi Daugavā. Pirmā tilta izbūves kārta paredz arī aptuveni 140 metrus garas laiduma konstrukcijas izbūvi. Tilta laidums tiks izbūvēts ar Latvijas tiltu būvniecībā neierasto balansētās konsoles metodi (balanced cantilever method) jeb sākumā izbūvēs balstus un tad simetriski uz abiem sāniem būvēs laidumus. Satiksmes dalībnieku drošībai pāri brauktuvēm izbūvēs īpašus portālus, nodrošinot drošu pārvietošanos būvniecības darbu zonā.

Rail Baltica dzelzceļa tilts Eiropas mērogā ir diezgan unikāls, jo, ievērojot dzelzceļa slodzes un projekta tehniskos risinājumus, laiduma konstrukcijas augstums ir salīdzinoši mazs pret tās garumu. Tilts projektēts tā, lai nodrošinātu ne vien dzelzceļa satiksmi, bet arī jaunu savienojumu rīdziniekiem un pilsētas viesiem, paredzot gājēju un velobraucēju kustībai piemērotu joslu ar vairākām pieejām.

Jaunā Rail Baltica dzelzceļa tilta pār Daugavu parametri:

-      Tilts būs aptuveni vienu kilometru (1,15 km) garš un gandrīz 17 metrus plats. Kopā tiltam būs 15 laidumi, no kuriem 7 (tai skaitā pār Maskavas ielu un Ģ. Radziņa krastmalu) pār Daugavu, 4 pār Mazo Daugavu, 2 virs Zaķusalas un 2 pār Mūkusalas ielas abām brauktuvēm. Pār Daugavu garāko laidumu garums 87 m, pār mazo Daugavu – 47 m.

-      Jaunais tilts būs nedaudz augstāks par esošo dzelzceļa tiltu – Rail Baltica sliežu ceļi būs apmēram 2 m augstāki par esošā tilta sliežu ceļiem.

-      Uz tilta plānoti divi Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) ceļi.

-      Tilts sāksies pie Maskavas ielas, šķērsos Daugavu, Zaķusalu, Mazo Daugavu, un beigsies pie Mūkusalas ielas.

-      Atšķirībā no esošā dzelzceļa tilta, kura laidums ir metāla, jaunais tilts būs dzelzsbetona konstrukcija, un tā nesošā daļa atradīsies zem vilcieniem.

-      Attālums starp jauno un esošu tilltu būs robežās no 5 līdz 10 metriem.

-      Jaunais tilts tiks integrēts pilsētas ainavā – Rail Baltica tilta augstums virs ūdens un balstu izvietojums būs identisks ar esošo dzelzceļa tiltu, tādējādi neietekmējot kuģošanu.

-      Papildu dzelzceļa satiksmes nodrošināšanai uz tilta tiks izbūvēta arī trīs metrus plata eja, kuru būs iespējams izmantot arī gājējiem un velobraucējiem, būtiski uzlabojot mobilitāti pilsētas centrā. Ievērojot drošības standartus, eju no sliedēm norobežos drošības siena. Tāpat tā kalpos kā avārijas ceļš avārijas dienestiem un izeja pasažieriem ārkārtas situācijās, kā arī nodrošinās pieeju tiltam, vilcienu un dzelzceļa infrastruktūras tehniskajai apkopei.

-      Kopumā jaunajam tiltam paredzēti pieci pieslēgumi gājēju ceļam un velojoslai.

-      Piekļuves risinājumi centra daļā (Daugavas labajā krastā): rampa pie Rīgas starptautiskās autoostas, kāpnes un lifts krastmalas promenādē.

Lai veiktu būvniecības darbus droši, tilta starpbalsta izbūves laikā ieviestas satiksmes organizācijas izmaiņas Ģenerāļa Radziņa krastmalā. No 5. februāra līdz 2025. gada pavasarim dzelzceļa tilta zonā satiksme Ģenerāļa Radziņa krastmalā tiek organizēta pa divām joslām katrā virzienā. Īslaicīgi tehnoloģisku iemeslu dēļ brauktuve var tikt slēgta naktīs vai tiks slēgtas atsevišķas papildus joslas.

Projekta finansējumu 81–85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 9.februāris 2024 15:56
0 3 Atbildēt

Krītampāns 10.februāris 2024 17:11
3 0 Atbildēt

Pieturā runā ka šamējais aizgāja politikā lai izstūrētu savu krimināllietu.

Un paņēma vienu pieredzējušo kas no krimināllietas aizskrēja uz Floridu.

Vai tad tiešām šie kungi būs tie kas uzbūvēs to railbaltic?

Original Nja 9.februāris 2024 15:57
1 0 Atbildēt

Viss jau forši, bet to aizvērto joslu, vismaz centra virzienā, viņi varēja noslēgt jau no tās sākuma, savādāk šobrīd korķis tur veidojas tikai dēļ tiem, kas ielien trešajā joslā, "apbrauc korķi" un tad galā spraucas atpakaļ 2.joslā, tā vietā lai lēnā, taču raitā kustībā brauktu visu to posmu pa otro joslu.

imzz 9.februāris 2024 16:13
2 2 Atbildēt

Tātad, Eiropas platuma dzelzceļu līdz lidostai tiešām uzbūvēs, ja reiz ķērušies pie tilta. Hm. Vai VIP personām, kuras vedīs no lidostas uz centru, būs speciāls vagons ?

Ha! 9.februāris 2024 18:11
3 2 Atbildēt

Ūpis ir pilnīgs idiots. Tik ļoti ar putām aizstāv velosipēdistu, ka nesaprot, ka ja auto vietā būtu piemēram gājējs, tantuks, kura klibo pāri ielai, velosipēdists drīkst braukt virsū, jo ir velosipēdists. Kāds tomēr uupis ir nožēlojams mentāls kroplis, kas veloidiotus taisa Dieva vietā. Beidz vienreiz rakstīt savus debilos komentārus un pastudē Ceļu Satiksmes noteikumus.

ezis71 9.februāris 2024 18:21
3 1 Atbildēt

Mazsalacā ir dzelzceļa tilts pār Salacu vot tikai nav sliedes un vilciena,Rīgā sliedes būs bet vilciena nebūs,jauki.

Asais11 9.februāris 2024 18:50
1 2 Atbildēt

Tagat bus d...sa atkal nespesim maksat un iedzis vel dzilaka paradu bedre 100 gadu Latvijai nauv vaidzigs tas meslu dzelcels Ta gan ir Eiropas vilku bara tikam  jagaudo lidz un jalaiza pakala ,jo mums jau nav ne mazakas teiksanas

core 9.februāris 2024 20:42
2 0 Atbildēt

Asais, dur atpakaļ uz appolo un tamlīdzīgu portālu komentāriem.

a 10.februāris 2024 11:55
1 4 Atbildēt

tālāk arī nebūvēs. Projekta mērķis arī bija nodrošināt iespējami ātrāku, tautas neiztraucētu īpašo un maksātspējīgo personu nokļūšanu līdz lidmašīnām. Tāpēc arī airufloti uzturēja, metot iekšā miljonus kā melnajā caurumā.

darklight 9.februāris 2024 23:03
0 0 Atbildēt

Protams, arī esošo dzelzceļu vajadzētu demontēt un sliedes nodot lūžņos. Iegūto naudu novirzīt mazajām lauku skolām.

imzz 9.februāris 2024 23:38
2 0 Atbildēt

Vispirms, 85% no izdevumiem sedz ES, tad dārgāko variantu Rīgas dzelzceļa stacijas rekonstrukciju un centra savienojumu ar lidostu mums neviens neuzspieda. Mūsu pašu gudrās galvas izdomāja, ka nebūtu slikti "par Eiropas naudu rekonstruēt staciju". Tad, par to vai dzelceļš vajadzīgs vai ne, 100% vajag militārai loģistikai un arī kravu pārvadājumiem.

Tas "pasažieru ātrvilciens" vispār vairāk orientēts reklāmai, lai publikai labāk patiktu un nav būtībā galvenā dzelzceļa funkcija.

Slinkais 9.februāris 2024 20:51
1 0 Atbildēt

Ee, beidzot veļukam būs savs tilts))

0pis 9.februāris 2024 22:18
0 0 Atbildēt

Vai es bildē redzu stikla margas? Veltīgi gan, arhitekta kungs....

Vernons 11.februāris 2024 15:12
0 0 Atbildēt

Izcili! Bildē redzams arī Zemgales tilta balsts! Karš beidzās, tiltu krievi aizmirsa atjaunot! Tagad tos balstus varētu atjaunot pat 2X lētāk, jo viss ekipējums būs uz vietas! Rīgai ir saimnieks, vai nav?

Krotow 11.februāris 2024 18:54
0 0 Atbildēt

Zemgales tilta izmantošana dzelzceļa vajadzībām nobeidzās kopā ar bibliotekas administratīvā korpusa uzbūvēšanu. Taču kā otru auto tiltu to varētu uzbūvēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti