Visi komentāri - Jelgavā luksofori naktīs vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā

Jelgavā luksofori naktīs vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā 9

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 25.novembris 2025 14:01

Jelgavā luksofori naktīs turpmāk vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā, bet pilnībā regulēs satiksmi, aģentūra LETA uzzināja pilsētas pašvaldībā.

No pagājušās nedēļa lielākā daļa luksoforu Jelgavā strādā 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā, pilnībā regulējot satiksmes plūsmu arī nakts stundās. No pilsētā esošajiem 54 luksoforiem 53 darbojas pilnā režīmā, izņēmums ir Dobeles ielas-Pulkveža Brieža ielas krustojums, kur no pusnakts līdz plkst. 6 luksofors darbojas mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā. Šajā laikā autovadītājiem ir jāpievērš uzmanība ceļa zīmēm un priekšrocības noteikumiem, šķērsojot krustojumu kā neregulējamu.

Izmaiņas pieņemtas pēc vairākkārtējām diskusijām Satiksmes kustības drošības komisijā (SKDK), ņemot vērā iedzīvotāju ierosinājumus, sabiedrības aptaujas rezultātus un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ekspertu atzinumus.

Pašvaldībā apgalvo, ka aptaujā piedalījās 1040 Jelgavas iedzīvotāji, 900 jeb 86,5% pauda atbalstu dzeltenajam mirgojošajam režīmam nakts stundās. Tomēr šis viedoklis nesakrīt ar CSDD drošības ekspertu novērtējumu, kuri norādīja, ka Latvijas standarts LVS 190-10 aizliedz neregulētas gājēju pārejas vietās, kur katrā braukšanas virzienā ir vairāk nekā viena josla. Tas nozīmē, ka, ieviešot Lielās ielas krustojumu luksoforos nakts stundās dzelteno mirgojošo signālu, gājēju pārejas kļūtu par standarta prasībām neatbilstošām un bīstamām.

Luksoforu standarts LVS 370 paredz dzeltenā mirgojošā signāla izmantošanu tikai īslaicīgi kā avārijas signālu. Ilgstoši mirgojošs dzeltenais signāls centrālajos krustojumos būtiski apdraud gājējus un veicina braukšanas ātruma palielināšanos, secināts pašvaldībā.

Balstoties uz šo normatīvo pamatojumu un plašās diskusijās, SKDK nolēma saglabāt luksoforu darbību standarta pārejas režīmā visos Lielās ielas krustojumos, kā arī atteikties no ilgstoša dzeltenā mirgojošā režīma Jelgavas centrālajos krustojumos Rīgas ielā. Kā izņēmums, kur nakts stundās darbojas dzeltenais mirgojošais režīms, ir atstāts tikai Dobeles ielas-Pulkveža Brieža ielas krustojums, jo uz to minētā joslu standarta prasība neattiecas.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 25.novembris 2025 14:24
1 6 Atbildēt

Kāda ir gājējiem uzbraukšanas statistika šajā, nakts mirgojošajā periodā? Varbūt ar šādu analīzi vajadzēja sāk? Labi, ka plānots to kreiso, pagriezienu aiz Driksas no Rīgas puses ierobežot pīķa stundās.

hue 25.novembris 2025 15:29
1 0 Atbildēt

Ja gadā nobrauc tikai 1, tad lai mirgo?

khe 25.novembris 2025 14:38
6 0 Atbildēt

Tā nav tikai Jelgavas problēma, bet vispārēja, ka pa nakti daudzās vietās satiksme ir nekāda - aizbrauc varbūt 1 mašīna 5 minūtēs, bet jāstāv pie luksofora sarkanā signāla. 

Gudro luksoforu uzstādīšnai, kur deg sarkanais visos virzienos, bet, kā auto tuvojas, tā pārslēdzas uz zaļo, ja citu auto nav, protams, nav ne naudas, ne pašvaldībās vēlmes ar to ņemties.

Bet standarts redz neatļauj ieslēgt dzelteno mirgojošo.

REXX 25.novembris 2025 14:53
4 0 Atbildēt

Šoreiz atļaušos iebilst CSDD ekspertiem. Auto (un arī gājēju) kustība nakts stundās ir minimāla, jā, nosacīti bīstamāka gājējiem arī, tas taisnība. 

Bet kurš gan liedz, pie mirgojošā dzeltenā transportam, ieregulēt sarkano (aizliedzošo) gājējam, ar "opciju" nospiest pogu, lai  attiecīgi pārslēgtu luksofora sognālu? Tas TIEŠĀM ir TIK sarežģīti? Tā vietā, lai parūpētos par pilsoņu ērtībām, aizbildinātos ar kārtējo neveiklo formulējumu?

ZZZZ 25.novembris 2025 15:19
0 0 Atbildēt

REXX arī kā variants, bet Jelgavā piem. ir arī prasta pāreja kur Rīgas x Skautu pie Zemgales ledus arēnas. Ļoti bīstama vieta, manā uztverē, ne tur luksafori pāri 4 joslām iet...Tur mauc kā traki, labi ka sensors un mirgo augšā gaismiņa dīvaina.

Vidzeme 25.novembris 2025 18:28
1 0 Atbildēt

Vasaras nogalē laikam nedēļas divas, Gulbenes centrā nedarbojās luksofors - manuprāt, vieni ieguvumi: satiksme noritēja raiti, bez aizķeršanās, kaitinošie korķi, kas vienmēr veidojas, it īpaši ap 17.00, bija izzuduši, bet par avārijām neko nezinu - ja bija, tad esmu palaidis garām.

Jūrmalnieks 26.novembris 2025 8:12
2 1 Atbildēt

Vnk ir pārak daudz dumjgājēju kas domā ka viņam ir tiesības un priekšroka, ta bez atstarotajiem, melnās drēbēs(jo stils) neapstājoties tik slien pāri.

Galā vadītajs pie visa ir vainīgs SODA TIKAI VADĪTĀJU, gan pie csng uzbraukšanas fakta, gan šādi- naktī stāvot pie sarkanā jo viss darbojas vnk uz taimeri, bet neviena nav.

Mans jautajums, kad policija saks sodīt gājējus, kas iet pari savam sarkanajam jo redz nav masīnu, kas brauc pari, gaidīt negrib un aidā...

Autovadītajam tas ir līdz 140€ un 4 punktu sods.

 Bet gājējiem - policijai par to nospļauties. Esmu redzejis kur poliči stāv uz ātrumu tatad viņu kameras redzeslokā ir arī luksofors, kur viss tas ierakstas, bet viņiem vienalga.

Pieejot uz uzprasot, kāpēc viņi atļauj gājējiem iet pari sarkanajam un nepiemero sodus, man atbild tas neesot viņu pienākums un ta saruna aprāvās jo baisais likumparkapējs brauca uz 68kmh pilsētā... VNK LOL! 😹

 Ko tagad jātaisa speciāla 'gājeju divīzijas policija?' Lai tas būtu kāda pienākums...

ZZZZ 26.novembris 2025 9:03
1 0 Atbildēt

Jūrmalnieks, bēdīgi. Arī esmu jautājis, līdzīgi. P kāpēc neko nedara, kad sīkie ar riteņiem bez nekā, braukā pa tumsu ārpus apdzīvotas vietas...Viņiem nav ietekmes spēju. Lai rakstot uz skolu !? OMG kam tas jādara, nu jums tur jāorganizējās...😡

WALA 26.novembris 2025 12:07
0 0 Atbildēt

Slīcēju glābšana diemžēl ir pašu slīcēju rokās, kā "parasti". BET tīri tehniski ir tāda pašvaldības policija kur izmantojot vēlētos pašvaldību personāžus būtu iespējams "nodot sāpi" un parādīt ka ir zināmas iespējas ar PP palīdzību šajā jomā ko labu vai minimums jēdzīgu izdarīt ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti