Visi komentāri - Par gandrīz 70 miljoniem bez PVN: Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts"

Par gandrīz 70 miljoniem bez PVN: Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts" 25

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.decembris 2025 13:51

28. novembrī Rīgas pašvaldība pieņēma lēmumu par atklātā konkursa “Vanšu tilta pārbūve, projektēšana un autoruzraudzība” uzvarētāju atzīt Piegādātāju apvienību “Vanšu tilts”.

Atkārtoti izsludinātā konkursa rezultātā, kura pieteikšanās termiņš noslēdzās 16. septembrī, tika saņemti divu pretendentu piedāvājumi. Izvērtējot finanšu piedāvājumus un, atbilstoši iepirkuma nolikumam, pārbaudot pretendentu iesniegto dokumentāciju, Rīgas pašvaldības iepirkuma komisija pieņēma lēmumu par konkursa uzvarētāju atzīt Piegādātāju apvienību “Vanšu tilts”.

Finanšu piedāvājuma cena, par kuru tiks slēgts līgums, ir 69 802 998 eiro bez PVN.

Piegādātāju apvienībā “Vanšu tilts” ietilpst - SIA “Hanza Construction Group”, SIA “Tilts”, SIA “Vektors T, Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs”.

Inženierbūvniecības uzņēmums SIA “Tilts”, dibināts 1989. gadā, specializējas tiltu, estakāžu, tuneļu celtniecībā un rekonstrukcijā Latvijā un ārpus tās. SIA “Hanza Construction Group” ir plaša profila būvuzņēmums. SIA “Vektors T” specializējas tiltu, tuneļu, mākslīgo būvju un dzelzsbetona konstrukciju projektēšanā. Uzņēmuma pieredzē ir vairāki nozīmīgi projekti, tostarp satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, Austrumu maģistrāle, tunelis zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai, kā arī citi nozīmīgi tilti un transporta mezgli.

Atgādinām, ka 2024.gadā izsludinātais iepirkums tika pārtraukts, jo piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents, kura iesniegtais finanšu piedāvājums pārsniedza pasūtītāja finanšu iespējas. Ņemot vērā iepirkuma rezultātus, tika pārskatītas un precizētas atklātā konkursa nolikuma prasības, lai veicinātu plašāku pretendentu interesi un nodrošinātu lielāku konkurenci.

“Vanšu tiltam šogad esam panākuši būtisku progresu. Pēc vairākām sarunām ar Finanšu ministriju ir nodrošināts nepieciešamais finansējums, kas ļauj droši virzīties uz priekšu un plānot būvdarbus 2027. gadā. Ir noslēdzies arī jaunais iepirkums, kura rezultāts pašvaldībai ir finansiāli izdevīgāks nekā iepriekš, kas tikai apstiprina, ka esam izvēlējušies pareizu pieeju projekta sagatavošanā. Tagad vissvarīgākais ir laikus un kvalitatīvi paveikt darbus, jo Vanšu tilts ik dienu savieno ne tikai Rīgas apkaimes, bet arī dažādus Latvijas reģionus. Šis projekts ir nozīmīgs valsts mērogā, un mēs uz to attiecamies ar pilnu atbildību,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Viesturs Kleinbergs.

Vanšu tilta pārbūve tiks īstenota, piemērojot “projektē un būvē” metodi, kas paredz, ka viens uzņēmējs veic gan būvprojekta izstrādi, gan būvdarbu izpildi, nodrošinot vienotu pieeju, darbu saskaņotību un atbildību visā līguma izpildes laikā.

Līguma izpildes kopējais termiņš noteikts līdz 36 mēnešiem, no kuriem periods līdz 12 mēnešiem paredzēts projektēšanai, bet līdz 24 mēnešiem – būvdarbiem.

Vanšu tilta kopējais garums ir 593,60 metri, galvenā pilona augstums sasniedz 108,7 metrus.

Projekts paredz atjaunot asfalta segumu brauktuvei, izbūvēt dalītu gājēju zonu un veloinfrastruktūru, kas nodrošinās drošu un ērtu tilta šķērsošanu visiem satiksmes dalībniekiem. Gājēju ietvju platums ir paredzēts vienā tilta pusē 1,7 metri, otrā – 1,9 metri. Tilta margas tiks atjaunotas iepriekšējā augstumā – 1,3 metri.

Veloceļa platums abās tilta pusēs būs 2,5 metri, kurš no gājēju ietvēm tiks nodalīts ar paaugstinājumu.

Plānotā tilta paplašināšana tiks īstenota, izmantojot inovatīvu UHPC (Ultra High Performance Concrete) betona tehnoloģiju gājēju ietvei un veloceļam. Šī tehnoloģija ļaus paplašināt konstrukciju būtiski nepalielinot tilta pašsvaru, vienlaikus uzlabojot tā stabilitāti un paildzinot ilgmūžību.

Projektā paredzēta vanšu nomaiņa - to kopējais svars būs 385,50 tonnu apmērā, kā arī jaunu aizsargapvalku uzstādīšana esošajām un jaunajām vantīm 3084 metru garumā, tādējādi nodrošinot ilgtermiņa izturību un  aizsardzību pret apkārtējās vides ietekmi.

Tilta pārbūves rezultātā būtiski tiks uzlabots Citadeles un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojums ar regulējamām gājēju pārejām.

Līgums ar atklātā konkursa uzvarētāju tiks slēgts pēc konkursa rezultātu apstrīdēšanas termiņa beigām.

 
Visi komentāri
 
srt 2.decembris 2025 14:30
5 0 Atbildēt

Principā malači, es arī remontēju bez PVN!

0pis 2.decembris 2025 15:19
1 2 Atbildēt

Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts" - tilts salabos sevi pats? Bet kur to naudu liks, aizbāzīs ar to spraugas bettona konstrukcijās?

0pis 2.decembris 2025 15:21
0 3 Atbildēt

Vanšu tilts ik dienu savieno ne tikai Rīgas apkaimes, bet arī dažādus Latvijas reģionus - reģionu braucējiem pēc idejas būtu jāsavienas izmantojot Salu un Dienvidu tiltus. Naher jālien pa to Balalaiku?

Freijers 3.decembris 2025 10:00
1 0 Atbildēt

Pseido dienvidu škērsojums (kas dēļ D tilta 4 kārtas, idiotiski sašaurinātās Lāčplēša ielas, u.c. pudeļu kakliem nemaz nefunkcionē pilnīgi) neatsver satisksmi Rīgas Ziemeļu daļā, ko nodrošina tikai Vanšu tilts, jo Z škērosjuma ta nav...

0pis 3.decembris 2025 12:21
0 0 Atbildēt

Kā tu piedāvā paplašināt Lāčplēšu u.c. ielas Rīgas centrā? Atpirkt ēkas, zemi...? Kurš par to maksās? Domāju, visi gribētu 4 joslu ielas bez krustojumiem pāri Rīgai, ar uzbrauktuvēm un nobrauktuvēm. Bet.

0pis 2.decembris 2025 15:25
0 2 Atbildēt

Gājēju ietvju platums ir paredzēts vienā tilta pusē 1,7 metri, otrā – 1,9 metri. Tilta margas tiks atjaunotas iepriekšējā augstumā – 1,3 metri.

-------------------------------

Nē nu kas tā par sistēmu ka vienā pusē šaurāka ietve? Aprēķināts ka nop Vecrīgas uz Ķīpeni iet jau pierijušies un tuklāki gājēji, nekā uz centru?

Veloceļa platums abās tilta pusēs būs 2,5 metri, kurš no gājēju ietvēm tiks nodalīts ar paaugstinājumu.

-------------------------

Tur tak arī būs Dieva zīmes, kāds jobņīsies ar visu velkamo kofferi no tā paaugstinājuma, kāds tajā paaugstinājumā ietesīs. Labāk jau tomēr ar velo pa brauktuvi, tomēr drošāka braukšana nekā pamīšus ar pešikiem 😊

0pis 2.decembris 2025 15:27
1 4 Atbildēt

Projektā paredzēta vanšu nomaiņa - vecās vantis varētu izmantot lai centram apkārt uzbūvētu aploku, un ieeja caur vieniem vārtiem un izeja pa otriem. Lai nebūtu tā šīberēšana šurpu turpu, bez ziņas un jēgas.

srt 2.decembris 2025 15:29
5 2 Atbildēt

Vanšu tiltu vispār varēja ielikt Mobilly aplikācijā par 1EUR par katru šķērošanas reizi. Gan naudu remontam savāktu, gan korķus mazinātu.

0pis 2.decembris 2025 15:46
3 3 Atbildēt

Nafig barot kaut kādus mobilly jefiņus? Kameras abos galos, tās nolasa nummurus un ejot TA arī nomaksā tik, cik ir saskaitīts. 

mans.csdd.lv var apskatīties cik konkrētam auto ir uzkrāts par tiltu šķērsošanu, cik par ātrumu pārkāpumiem, cik par velosipēdista pārāk tuvu apdzīšanu, utt.

Krotow 2.decembris 2025 16:41
1 0 Atbildēt

Nuja, ko tikai nedarīsi lai pareizi ceļus neizbūvētu.

Kanibaals 2.decembris 2025 16:02
0 0 Atbildēt

Nu Dienvidu tiltu arī drīkstēja būvēt vien Dienvidu tilts. Korupcija acīmredzama.

0pis 2.decembris 2025 16:07
0 1 Atbildēt

Kā tilta pašsvars atšķiras no tilta pašmasas?

Laaciz 2.decembris 2025 16:12
0 1 Atbildēt

"Tilta pārbūves rezultātā būtiski tiks uzlabots Citadeles un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojums ar regulējamām gājēju pārejām."

Priekš kam? Tur tak ir regulējama pāreja ar Muitas ielu pārdesmit metru nostāk.

0pis 2.decembris 2025 16:31
1 1 Atbildēt

Tāpēc, ka tagad auto ir jālaiž visi gājēji kas iet gar Valdemāra ielu, bet kad būs regulējama pāreja, būs zaļais gājējiem un zaļais auto, auto nebūs jāpalaiž gājēji tieši tad kad ir spraugu plūsmā un varētu izbraukt uz Valdemāra.

srt 2.decembris 2025 17:38
0 0 Atbildēt

Tur tāpat tie korķi tik lieli, ka pilnīgi nekādas starpības viena tur vai 3 gājēju pārejas. Vismaz gājējiem nebūs korķu.

Dondorots 2.decembris 2025 20:11
4 0 Atbildēt

Dīvaini gan, ka uzskaitīja gājēju ietvju platumu, velojoslu platumu, tik nejauši aizmirsuši pieminēt auto joslu (varbūt tikai joslas) platumu. Kautrējas ?

0pis 2.decembris 2025 20:40
0 1 Atbildēt

Pa vienai katrā virzienā, tur nav ko skaitīt.

0pis 2.decembris 2025 20:42
0 1 Atbildēt

Platums - ne mazāk kā nosaka valsts standarts. Ja brauc ar oficiāli importētu auto, bez pārbūves, tad platuma pietiks. Garuma - atkarīgs no diennakts laika, gan jau sastrēgumi nekur neizzudīs.

Freijers 3.decembris 2025 11:16
1 1 Atbildēt

Protams protams, vēl pilsēta cilvēkiem(bez auto) murgainās pārdales vizualizācijas, kā visi iegūs uz štopperu rēķina, kurā sēdēs visi vadītāji, kas nebūs kur citur aizdzīti (problēmu taču vajag ignorēt)....

0pis 3.decembris 2025 12:13
0 0 Atbildēt

Gājēji un velosipēdisti neko nav parādā automobiilistiem.

Sergejs 3.decembris 2025 15:17
1 1 Atbildēt

Ir gan - ceļus. Velopedasti ceļus izmanto, bet ceļa nodevu nemaksā, kā arī akcīzi par degvielu.

0pis 3.decembris 2025 16:29
1 0 Atbildēt

Tu joko. Ceļus būvē un uztur par valsts budžeta naudu. Automobilista nauda ir tie divpadsmit eiro, ar kuriem kabatā tas brauc medīt degvielas atlaidi.

Cik vietas uz ceļa aizņem gājējs un cik - auto? Cik lielu piesārņojumu rada gājējs un auto? Saņemies, atmet emocijas un parēķini - viss kļūs saprotams.

Jānis 3.decembris 2025 17:11
0 1 Atbildēt

Manifistēju par izmešu kontroli iebraucot Rīgā, lai vecie dīzeļi, benzīna monstri netiek Rīgas centrā iebraukt. Lai būtu uzlīmes kā Vācijas pilsētās centrā iebraucot. Ir apvedceļs, lai izmanto to, vai atstāj stāvvietās un uz Rīgas centru ar sabiedrisko transportu. Nav ko mūs indēt ar izmešiem!

smaka 3.decembris 2025 19:28
2 0 Atbildēt

Kāds apvadceļš? Tu esi braucis pa kādu Eiropas pilsētas apvadceļu? Rīga nav nekāda megapole, bet pufaikciems - lai sakārto apvadceļu līdz Eiropas līmenim un tad lai slēdz to superCENTRU satiksmei.

4r 4.decembris 2025 16:36
0 0 Atbildēt

Tāds apvedceļš,  kāds tas ir šobrīd,  ir augstākā līmeņa kaitniecība.  Vienīgais, ko esam tur 30 gadu laikā "uzlabojuši", ir uzlikti vidējā ātruma radari.  Smieklīgi. Tur jau, Pat ne sastrēguma stundās, plūsma ir tāda, ka vidējais ātrums tāpat bieži ir 70 un mazāk km/h,  atļauto 90kmh vietā. Vnk sviests!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti