"Latvenergo" ieguvusi tiesības Klaipēdas LNG terminālī nākamos desmit gadus lietot sešu TWh ikgadējo jaudu 7

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 2.oktobris 2022 14:24

AS "Latvenergo" ieguvusi tiesības nākamos 10 gadus lietot sešu teravatstundu (TWh) ikgadējo jaudu Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālī regulārām piegādēm "Latvenergo" TEC, aģentūru LETA informēja "Latvenergo" pārstāvji.

Uzņēmums, piedaloties "Klaipēdas nafta" rīkotajā sašķidrinātās dabasgāzes termināļa ilgtermiņa jaudu piešķiršanas procedūrā, ir ieguvis tiesības turpmākos 10 gadus lietot Klaipēdas naftas termināļa sešas TWh ikgadēju jaudu dabasgāzes regulārām piegādēm "Latvenergo" TEC ražošanas un klientu drošai apgādei.

"Latvenergo" pārstāvji skaidroja, ka Klaipēdas LNG termināļa tarifu apstiprina Lietuvas regulators un 2023.gadam tas ir noteikts 1,41 eiro par MWh. Atbilstoši aģentūras LETA aprēķiniem tas ir 1,41 miljons eiro par TWh.

"Latvenergo" skaidroja, ka turpmākajos gados tarifs būs atkarīgs no termināļa ekspluatācijas un operacionālajām izmaksām. Dabasgāzes cenu noteiks pasaules tirgus svari - pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars. 

Noslēgtais līgums nodrošinās iespēju iepirkt gāzi pa tiešo ar lielākajiem dabas gāzes ieguvējiem/tirgotājiem, tādējādi nodrošinot izdevīgākos nosacījumus.

Kā iepriekš skaidroja "Latvenergo" pārstāvji, šī gada ceturtā ceturkšņa Klaipēdas termināļa izsole parāda, ka pieprasījums pārspēj piedāvājumu četras reizes. Līdz ar to noteikumus jaudu iegūšanai diktē Klaipēda. Priekšroka jaudu iegūšanai būs uzņēmumiem, kas piedāvās ilgtermiņa (līdz 10 gadiem) līgumus. Paredzams, ka tiks izsolītas divas trešdaļas no kopējā Klaipēdas termināļa gada apjoma, un lielajiem klientiem būs iespējas izvēlēties gāzes izsūknēšanas datumu, kas ir kritiski svarīgi gada pirmā ceturkšņa apgādei.

Turklāt papildus jaudu iegūšanai šāds līgums "Latvenergo" dotu iespēju, sākot ar 2023.gadu, sākt iepirkt gāzi bez starpniekiem, tādējādi jau tagad iegūstot labākas cenas Latvijas ekonomikai.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.
 

 
Visi komentāri
 
NaApv 2.oktobris 2022 20:05
3 0 Atbildēt

Tagad Skultes terminālis pavisam uz tiegus principiem varēs strādāt

Tirgot gāzi Somiem un Poļiem.

Jo LV neko vaira negarantēs.

Bet tad ir jautājums vai, terminalis vispar būs?

Gribētos, lai tomēr uzbūvē.

WALA 2.oktobris 2022 21:35
0 0 Atbildēt

Tam ir piešķirts nacionālo interešu objekta statuss, tātad kā minimums tiks pētīta tā finansiālā jēga, ja nekļūdos Ernst &Young auditori to darīs !

JanJan 3.oktobris 2022 16:46
0 0 Atbildēt

Nu paši attīstītāji jau teica, ka bez atbalsta neesot jēga taisīt. Tā kā JKP arī tagad ir ārā no aprites, tad ļoti iespējams, ka tur nekas neuztaps. Cik atceros, tad arī AS izteicās, ka garantijas nevajagot dot.

Opis 3.oktobris 2022 12:21
1 0 Atbildēt

Kāpēc tu pa visām varītēm gribi kaut ko garantēt Skultei? Baigi gribās gāzes OIK? Lai būvē un konkurē pēc atvērtā tirgus principiem. Latvenergo pirks tur, kur izdevīgāk!

wons 3.oktobris 2022 12:25
1 0 Atbildēt

Lavijai būtu jādomā par nelielām, modernām AES.

vietējais 3.oktobris 2022 13:51
0 0 Atbildēt

Vienīgi valsts, no kuras varēja dabūt lētu kodoldegvielu un pa lēto utilizēt izlietoto, tagad ir stipri melnā sarakstā.

BMW 4.oktobris 2022 9:08
0 0 Atbildēt

Nu vismaz ir kautkāds līgums, citādi nebija nekāda, tikai kaut kādi sapņi par Slulti. Gāzi vajag jau šodien, nevis kaut kad, sazin kad! Ļoti pragmatisks lēmums!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti