"Latvenergo" koncerna ieņēmumi deviņos mēnešos pieauguši par 78,1% 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.novembris 2022 11:33

AS "Latvenergo" koncerns šogad deviņos mēnešos strādāja ar 1,175 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 78,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt grupas peļņa pieauga 3,9 reizes - līdz 104,259 miljoniem eiro, liecina "Latvenergo" sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

"Latvenergo" pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka koncerna peļņa šogad deviņos mēnešos ir mazāka nekā šogad pirmajā pusgadā. Pēc aģentūras LETA aprēķiniem, koncerns trešajā ceturksnī strādāja ar 37,646 miljonu eiro zaudējumiem.

Uzņēmumā skaidro, ka koncerna peļņa ierasti pirmajā pusgadā ir būtiski lielāka nekā gada otrajā pusgadā, jo pirmā pusgada darbības rezultātus pozitīvi ietekmē būtiski lielāka ūdens pietece Daugavā un sekmīga hidroelektrostaciju darbība. Savukārt gada otrajā pusē vairāk elektroenerģijas Latvijā un visā Baltijā nepieciešams importēt.

Vienlaikus koncerna māteskompānijas apgrozījums 2022.gada deviņos mēnešos pieaudzis 2,2 reizes, sasniedzot 736,554 miljonus eiro, bet koncerna mātesuzņēmuma peļņa bija 125,543 miljoni eiro, kas pieaugums 3,6 reizes.

"Latvenergo" pārstāvji norāda, ka koncerna ieņēmumu pieaugumu galvenokārt ietekmēja par 494 miljoniem eiro lielāki ieņēmumi no enerģijas pārdošanas augstāku elektroenerģijas un dabasgāzes tirgus cenu ietekmē. Šogad deviņos mēnešos Latvijā elektroenerģijas cena pieaug 3,3 reizes, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, savukārt dabasgāzes cenas bija vairāk nekā četras reizes, bet emisiju kvotu cenas - gandrīz divas reizes augstākas.

Tāpat "Latvenergo" pārstāvji atzīmē, ka kompānijas peļņa, kā valsts kapitālsabiedrībai, tiek novirzīta izmaksai dividendēs, kas nonāk valsts budžetā. Šogad nolemts dividendēs izmaksāt 70,2 miljonus eiro, savukārt 2023.gadā dividendēs plānots izmaksāt ne mazāk kā 56,8 miljonus eiro.

2022.gada deviņos mēnešos "Latvenergo" saražoja 2729 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, kas ir par 19,9% mazāk nekā pērn deviņos mēnešos, tāpat saražotas 1147 GWh siltumenerģijas, kas ir par 13,1% mazāk.

Kopējais "Latvenergo" koncerna investīciju apmērs 2022.gada deviņos mēnešos bija 85,4 miljoni eiro, kas ir par 12% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Tostarp lielākā daļa jeb 71% ieguldīti sadales tīklu aktīvos. Turpināta Daugavas hidroelektrostaciju (HES) hidroagregātu rekonstrukcija, kur kopējais jau ieguldīto investīciju apmērs pārsniedza 200 miljonus eiro.

Koncerna pārskatā norādīts, ka, izvērtējot iespējamos riskus, kas saistīti ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, 2022.gada 21.aprīlī pieņemti grozījumi Latvijas Enerģētikas likumā, kas nosaka, ka dabasgāzes energoapgādes drošuma rezervju iegādi 1,8-2,2 teravatstundu (TWh) apmērā un uzglabāšanu valsts vārdā organizē "Latvenergo". Lai arī situācijas gāzes tirgū visā Eiropā ir saspringta, "Latvenergo" veica gāzes iepirkumu un pastāvīgi turpina arī papildināt gāzes krājumus, nodrošinot arī valsts rezervēm nepieciešamo dabasgāzes apmēru. Šogad 30.septembrī koncerna bilancē atzītie dabasgāzes krājumi ir 507,6 miljoni eiro, kas attiecīgi ir palielinājis koncerna apgrozāmo līdzekļu apmēru un neto aizņēmumus.

Daugavas HES šogad deviņos mēnešos ir saražotas 2242 GWh elektroenerģijas, kas ir par 6% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn. Savukārt "Latvenergo" termoelektrostacijās (TEC) darbību noteica augstā dabasgāzes un ogļskābās gāzes kvotu cena, saražojot par 64% mazāk elektroenerģijas nekā pirms gada jeb 465 GWh.

Šogad deviņos mēnešos "Latvenergo" klientu portfelis pieaudzis gan elektroenerģijas, gan dabasgāzes klientu skaits - attiecīgi par 7% un 14%. Tādējādi koncerna elektroenerģijas klientu portfeli veido aptuveni 800 000 klientu, no kuriem vairāk nekā 160 000 ir ārpus Latvijas, savukārt dabasgāzei klientu skaits pārsniedz 20 000.

2022.gada deviņos mēnešos "Latvenergo" koncerna pārdotais elektroenerģijas apmērs Baltijā veidoja 3892 GWh, kas ir par 22% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet pārdotās dabasgāzes apmērs pieaudzis par 6% - līdz 719 GWh.

Vienlaikus noslēgto saules paneļu un saules parku daļu pārdošanas līgumu skaits Baltijā ir pieaudzis gandrīz septiņas reizes, pārsniedzot 5300. 

Kopējā "Latvenergo" koncerna klientiem uzstādītā saules paneļu jauda Baltijā pārsniedz 30 megavatu (MW). Paplašinot un diversificējot ģenerācijas portfeli ar zaļajām tehnoloģijām, notiek saules parku projektu attīstība. Šobrīd darbībā atrodas četri "Elektrum" saules parki ar kopējo jaudu 11 MW, bet projekta vai celtniecības stadijā ir saules parku izveides projekti ar kopējo jaudu vairāk nekā 150 MW.

"Latvenergo" koncerna apgrozījums 2021.gada deviņos mēnešos bija 659,543 miljoni eiro, bet koncerna peļņa bija 26,403 miljoni eiro.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.
 

 
Visi komentāri
 
srt 30.novembris 2022 11:45
0 0 Atbildēt

Tas priecē! Būs labas prēmijas uz svētkiem un algas pielikums nākamgad!

ZZZZ 30.novembris 2022 12:06
1 0 Atbildēt

Es piekrītu, ka naudu kaut kā ir jāņem, bet ja pēdējais balsojums ar čemodāniem? Ko tad?

GTD2 30.novembris 2022 12:18
0 0 Atbildēt

Lai Latvenergo būtu lielāka peļņa tika atdalīti ST un AST no finanšu katla , kuriem tagad ir zaudējumi un prasa pabalstu no lietotājiem. Bet piegādes izdevumi būtu jasedz ražotājam un tirgotājam latvenergo, nevis pārvadātājiem st un ast

MMX 30.novembris 2022 12:35
1 0 Atbildēt

Un pasakiet, ka korporatīvā pārvaldība nav maģiska lieta - sazāģē vienu valsts!!! uzņēmumu trijos, visus pelnošos aktīvos sakrauj uz viena, pārējos aktīvus sadala uz pārējiem diviem, sit uz pleca un dala prēmijas par pirmā uzņēmuma paļņu, kamēr pacel tarifus lai nodrošinātu, ka 2. un 3. uzņēmums peld vismaz pa nullēm. Un tas ir pie fakta, ka minētais uzņēmumu kopums pamatā pieder valstij caur Latvenergo. Attiecīgi veidojas vienkārši episkāka situācija, kad koncerna ietvaros pelnošais uzņēmums nevis kompensē pārējo zaudējumus, bet gan laiž naudu budžetā, kamēr pārējie vēl papildus ceļ tarifus. Tāds stabīls pirmā kursa ekonomikas studentu bizness valsts monopolstāvokļa paspārnē.

Opis 30.novembris 2022 12:37
0 0 Atbildēt

Koncerna ietvaros Latvenergo nosmeļ krējumu, bet ST un AST izdevumus pārliek uz gala lietotājiem! Ir pēdējais laiks mātei pabarot savas meitas, kas nes mātei abnormālu peļņu, bet pašas dzīvo badā!

Vienīgais kas gūst peļņu no sadales un pārvades pakalpojumiem ir Latvenergo, tad lai arī Latvenergo maksā par infrastruktūras izmantošanu. Galu galā kravas mašīnām vinjetes pērk pārvadātājs, nevis preces saņēmējs.

srt 30.novembris 2022 13:36
0 0 Atbildēt

Kādēļ? Par preču piegādi uz mājām kurš maksā?

Opis 30.novembris 2022 14:17
2 0 Atbildēt

Kad es pasūtu preces BARBORā, man nav jāmaksā atsevišķi par piegādei iztērēto benzīnu, transporta apdrošināšanu, algu šoferim, ziemas logu šķidrumu, vai par mašīnas līzingu un tehniskajām apkopēm. BARBORA nopelna pietiekami, lai segtu visus ar piegādi saistītos izdevumus. Dažkārt sanāk pat lētāk, kā pašam braukt uz veikalu pēc precēm.

Ja man nepatiks BARBORA, man kā patērētājam ir iespējas izvēlēties starp līdzīgiem piegādātājiem. ST gadījumā valstij ir monopols un valsts piekopj negodīgu komercpraksi!

srt 30.novembris 2022 14:33
0 0 Atbildēt

Nevis Barbora nopelna pietiekami, bet visas piegādes izmaksas ir iekļautas preces cenā. Es kautkad biju noskatījis pirmo pirkumu e-Rimi un, maigi sakot, ahujel no tā, kāds ir uzcenojums e-veikalā salīdzinot ar parasto veikalu. Ar elektrību ir tieši tas pats, gribi lētāk, ej ar spaini uz HES.

Opis 30.novembris 2022 16:16
1 0 Atbildēt

Nifigā, kāds bija tarifs pirms Latvenergo sadalīšanas un kāds tas ir pēc sadalīšanas? Elektrības cenā ir jāliek sadales tarifs, lai Latvenergo nav tikai peļņa, bet ir arī izdevumi! Un būtu jādiferencē HES elektrības cena no TEC elektrības cenas, jo pašizmaksa atšķiras!

srt 30.novembris 2022 16:25
0 0 Atbildēt

Cik maksāja degviela pirms pirms 20 gadiem un tagad? Vai piens?

p.s. ražotājam ir jāražo un pārvadātājam ir jāpārvada

Opis 1.decembris 2022 9:33
1 0 Atbildēt

Kad pārvadājuma cena pārsniedz preces cenu, pakalpojums kļūst bezjēdzīgs!

Kad tu iekāp autobusā un nopērc biļeti, tu taču nepērc vinjeti par ceļa izmantošanu? Tu izmanto valsts un pašvaldību infrastruktūru par brīvu (tavi nodokļi to nosedz).

Kad tu iekāp tramvajā, tu maksā tikai par braucienu, tu nemaksā par sliežu infrastruktūras uzturēšanu.

Kad tu atgriez ūdens krānu mājās, tu maksā par ūdens un kanalizācijas kubikmetru, tev nav atsevišķa maksa par cauruļu izmantošanu. Ūdens sadale ne ar ko neatšķiras no elektrības sadales.

Kad tu atver internetu lai rakstītu komentārus, tu labākajā gadījumā maksā fiksētu mēneša maksu interneta pakalpojumu sniedzējam, bet tev neviens nepiestāda rēķinu par interneta sadali, par interneta kabeļu izmantošanu, par savienojuma nodrošināšanu ar ameriku un pārējo pasauli.

srt 1.decembris 2022 12:00
0 0 Atbildēt

Tak atver acis! Viss ir iekļauts cenā! Gan vinjete, gan sliežu uzturēšana, gan cauruļu izmantošana. Arī šie faktori veido pakalpojuma pašizmaksu.

Opis 1.decembris 2022 14:09
2 0 Atbildēt

Ja man ir fiksēta elektrības cena 7 centi par kWh un sadales tīkls grib pielikt klāt 18 centus pie šiem 7 centiem par pārvadi un sadali, tad man tur nekas nav iekļauts cenā!

Tas ir tas pats, kas DUS ieliet dīzeli par 1,90 euro litrā un vēl saņemt rēķinu no pārvadātāja 4,75 euro par katru ielieto litru, jo viņš taču ir atvedis dīzeli līdz DUS.

Kāpēc Rīgas ūdens nav sadalīts 2 uzņēmumos, kur viens tirgo ūdeni, bet otrs nodrošina caurules?

Rīgas ūdens 1.decembris 2022 16:08
0 0 Atbildēt

Paldies par biznesa ideju, RD visticamāk atbalstīs konkurenci veicinošus pasākumus un uzņēmuma sadalīšanu ūdens tirdzniecības un ūdens piegādes saimniecībās!

ZZZZ 30.novembris 2022 14:52
0 0 Atbildēt

srt-ST pieliks tam ūdenim dabas resursu klāt un izdomās vēl kaut ko arī par spaini

MMX 30.novembris 2022 14:54
1 1 Atbildēt

Tātad matemātika izejot no koncerna oficiālajiem datiem: Latvenergo koncerna peļņa - 105 miljoni eur deviņos mēnešos, Sadales tīkls (pilnībā pieder Latvenergo) zaudējumi 9 mēnešos - 13,863 miljoni. Neesmu finansists un ekonomists, bet neesmu arī tik stulbs lai tiešām spētu noticēt, ka Sadales tīklu zaudējumus nav iespējams kompensēt izmantojot Latvenergo peļņu paša koncerna iekšienē. Ar ko nodarbojas padomes pārstāvji no ministrijām, ja līdz šim nespēj aizdomāties?

Un nē, Latvenergo peļņa nav budžeta lāpīšanas rīks, ņemot vērā ka koncerns pilnībā pieder valstij, peļņu principā drīkstētu sākt dalīt brīdī, kad ir nosegtas "Sadales tīkls" izmaksas. Es saprotu, ka korporatīvās akciju sabiedrībās tas tā nestrādā, bet šis ir valsts uzņēmums, monopolists, līdz ar to te korporatīvā domāšana principā nedrīkst darboties, itsevišķi krīzes situācijā.

Apgrozījums 1.decembris 2022 13:39
1 0 Atbildēt

Apgrozījums pieaudzis par 78% pie nosacījuma, ka saražots par 20% mazāk enerģijas, ceļam tik cenas un turpinām slaukt savus akcionārus jeb valsts iedzīvotājus. Slēptais nodoklis un iedzīvotāju slaukšanas mehānisms, nekas vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti