Pētījums: Vairāk kā puse autovadītāju izmantos iepriekšējo sezonu ziemas riepas - iAuto

Pētījums: Vairāk kā puse autovadītāju izmantos iepriekšējo sezonu ziemas riepas 15

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 9.novembris 2021 14:22

Tuvojas 1. decembris, un autovadītājiem tas nozīmē, ka jāsteidz savu auto aprīkot ar ziemas riepām.

Kā liecina “If Apdrošināšana” veiktā pētījuma dati, katrs trešais (34%) auto īpašnieks Latvijā šajā ziemā savu auto aprīkos ar jaunām ziemas riepām, 33% izmantos pagājušajā gadā iegādātās riepas, 17% – trīs gadus vecas riepas, katrs desmitais (10%) riepas, kas vecākas par trim gadiem, bet 6% vēl nav izlēmuši.

“Kā rāda pētījuma dati, lielākā daļa autovadītāju Latvijā šogad savu auto aprīkos ar ziemas riepām, kas lietotas arī iepriekšējās sezonās. Tā ir ierasta prakse, jo kvalitatīvas riepas patiešām ir derīgas vairākām sezonām, taču ir kritiski jāizvērtē to stāvoklis – protektora dziļums, kas ziemas riepām nedrīkst būt mazāks par 4 mm, riepu vecums, nodilums un tā vienmērīgums. Jāņem vērā, ka riepu kalpošanas ilgumu nosaka vairāki kritēriji, piemēram, nobraukums, braukšanas stils, ceļu stāvoklis, kā arī paša auto tehniskais stāvoklis. Diemžēl pieredze rāda, ka ik gadu ir autovadītāji, kuri izvēlas neatbilstošas riepas, tādējādi riskējot apdraudēt gan paši sevi, gan citus ceļu satiksmes dalībniekus” skaidro uzņēmuma “If Apdrošināšana” Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Katrs ceturtais auto īpašnieks Latvijā ziemā izvēlas vissezonas riepas

Saskaņā ar pētījumu lielākā daļa auto īpašnieku Baltijā savu auto aprīkos ar ziemas riepām, tā norādījuši 58% aptaujāto Latvijā, 67% Lietuvā un 55% Igaunijā. Katrs ceturtais aptaujātais Latvijā (25%) izvēlas vissezonas riepas, bet 15% – riepas ar radzēm. Līdzīgi norāda arī aptaujātie Lietuvā – 24% izmantos vissezonas riepas, bet tikai 7% riepas ar radzēm. Krasi atšķirīga situācija gan ir Igaunijā, kur 43% norādījuši, ka izvēlēsies riepas ar radzēm.

“Dati rāda, ka vissezonas riepas ir pieprasītas Latvijas auto vadītāju vidū. Tam varētu būt vairāki iemesli, piemēram, šķietamais ietaupījums, kā arī tas, ka nav jāuztraucas par riepu uzglabāšanu. Taču patiesībā vissezonas riepas ir piemērotas valstīs, kur temperatūra ziemā nenoslīd zem 0 grādiem, bet ne Latvijā. Pat ja protektora dziļums ir pietiekams, vissezonas riepām veiktspēja uz apledojoša ceļa vai sniegā ir daudz zemāka nekā ziemas riepām. Šādos apstākļos bremzēšanas ceļa garums būs lielāks, bet auto vadāmība sliktāka,” komentē Ģirts Kubliņš.

Igaunijā par riepām gatavi maksāt vairāk

Kā secināts pētījuma rezultātos, auto īpašnieki Igaunijā par ziemas riepām gatavi tērēt vairāk nekā Latvijā un Lietuvā. Katrs ceturtais aptaujātais (25%) Igaunijā parasti tērē 61 līdz 90 eiro par vienu riepu, 19% – 91 līdz 120 eiro, bet 17% – 31 līdz 60 eiro. Tikmēr Latvijā 36% aptaujāto iegādājas ziemas riepas par 31 līdz 60 eiro un tikai 8% gatavi tērēt 91 līdz 120 eiro.

Latvijā cenu par vienu no galvenajiem kritērijiem, iegādājoties ziemas riepas, biežāk norādījuši gados jauni auto īpašnieki vecuma grupā no 24 līdz 35 gadiem (37%), bet retāk – auto īpašnieki vecuma grupā no 45 līdz 55 gadiem (19%). Cena kā viens no svarīgākajiem kritērijiem ir arī tiem aptaujātajiem, kuri savam auto izvēlas vissezonas riepas (52%).

Kaut arī Latvijas normatīvie akti nosaka, ka ziemas riepas ir obligātas no 1. decembra, “If Apdrošināšana” speciālists aicina negaidīt pēdējo brīdi un ieplānot riepu nomaiņu laikus, jo prognozēts, ka naktīs temperatūra turpinās svārstīsies ap 0 grādiem, tādēļ ceļi no rīta var būt apledojuši.

“If Apdrošināšana” aptauju Baltijas valstīs veica sadarbībā ar institūtu “KOG”, un tajā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu.

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 9.novembris 2021 16:06
13 1 Atbildēt

Nee, mēs tagad pilnīgi visu iepriekšējo metīsim Ārā.Ja nav,nu ta lai nav.Pirksim visu Jauno.Visu to, ko mums piedāvā krautā,mahimā un deppo.Un TOS (nesertificētos draņķus), ko mums aktīvi bīda dažādi autorizētie lohservisi.Un nākamogad atKāl metīsim ārā.Un pirksim,un utt, un turpināsim saudzēt dabu un lieki (ne)smirdināt gaisu.Jā.

Kas tas par formulējumu- vissezonas riepas (52%) ...Kas ir tie 52 ? Tie ir 52% no visu ziemasriepu lietotāju kopskaita,vai ko?

Ja kas 10.novembris 2021 12:07
11 0 Atbildēt

Nākamgad plānoju dzīvot ar veco sievu. Nesakiet to expertiem!

Pļurkt 9.novembris 2021 17:26
3 5 Atbildēt

Bet ja nopietni, tad faktiski nobrauktas ZIEMAS riepas (bez radzēm) ir joprojām labākas nekā JAUNAS M+S!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 1

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti