Pētījums: Vairāk kā puse autovadītāju izmantos iepriekšējo sezonu ziemas riepas 15

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 9.novembris 2021 14:22

Tuvojas 1. decembris, un autovadītājiem tas nozīmē, ka jāsteidz savu auto aprīkot ar ziemas riepām.

Kā liecina “If Apdrošināšana” veiktā pētījuma dati, katrs trešais (34%) auto īpašnieks Latvijā šajā ziemā savu auto aprīkos ar jaunām ziemas riepām, 33% izmantos pagājušajā gadā iegādātās riepas, 17% – trīs gadus vecas riepas, katrs desmitais (10%) riepas, kas vecākas par trim gadiem, bet 6% vēl nav izlēmuši.

“Kā rāda pētījuma dati, lielākā daļa autovadītāju Latvijā šogad savu auto aprīkos ar ziemas riepām, kas lietotas arī iepriekšējās sezonās. Tā ir ierasta prakse, jo kvalitatīvas riepas patiešām ir derīgas vairākām sezonām, taču ir kritiski jāizvērtē to stāvoklis – protektora dziļums, kas ziemas riepām nedrīkst būt mazāks par 4 mm, riepu vecums, nodilums un tā vienmērīgums. Jāņem vērā, ka riepu kalpošanas ilgumu nosaka vairāki kritēriji, piemēram, nobraukums, braukšanas stils, ceļu stāvoklis, kā arī paša auto tehniskais stāvoklis. Diemžēl pieredze rāda, ka ik gadu ir autovadītāji, kuri izvēlas neatbilstošas riepas, tādējādi riskējot apdraudēt gan paši sevi, gan citus ceļu satiksmes dalībniekus” skaidro uzņēmuma “If Apdrošināšana” Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Katrs ceturtais auto īpašnieks Latvijā ziemā izvēlas vissezonas riepas

Saskaņā ar pētījumu lielākā daļa auto īpašnieku Baltijā savu auto aprīkos ar ziemas riepām, tā norādījuši 58% aptaujāto Latvijā, 67% Lietuvā un 55% Igaunijā. Katrs ceturtais aptaujātais Latvijā (25%) izvēlas vissezonas riepas, bet 15% – riepas ar radzēm. Līdzīgi norāda arī aptaujātie Lietuvā – 24% izmantos vissezonas riepas, bet tikai 7% riepas ar radzēm. Krasi atšķirīga situācija gan ir Igaunijā, kur 43% norādījuši, ka izvēlēsies riepas ar radzēm.

“Dati rāda, ka vissezonas riepas ir pieprasītas Latvijas auto vadītāju vidū. Tam varētu būt vairāki iemesli, piemēram, šķietamais ietaupījums, kā arī tas, ka nav jāuztraucas par riepu uzglabāšanu. Taču patiesībā vissezonas riepas ir piemērotas valstīs, kur temperatūra ziemā nenoslīd zem 0 grādiem, bet ne Latvijā. Pat ja protektora dziļums ir pietiekams, vissezonas riepām veiktspēja uz apledojoša ceļa vai sniegā ir daudz zemāka nekā ziemas riepām. Šādos apstākļos bremzēšanas ceļa garums būs lielāks, bet auto vadāmība sliktāka,” komentē Ģirts Kubliņš.

Igaunijā par riepām gatavi maksāt vairāk

Kā secināts pētījuma rezultātos, auto īpašnieki Igaunijā par ziemas riepām gatavi tērēt vairāk nekā Latvijā un Lietuvā. Katrs ceturtais aptaujātais (25%) Igaunijā parasti tērē 61 līdz 90 eiro par vienu riepu, 19% – 91 līdz 120 eiro, bet 17% – 31 līdz 60 eiro. Tikmēr Latvijā 36% aptaujāto iegādājas ziemas riepas par 31 līdz 60 eiro un tikai 8% gatavi tērēt 91 līdz 120 eiro.

Latvijā cenu par vienu no galvenajiem kritērijiem, iegādājoties ziemas riepas, biežāk norādījuši gados jauni auto īpašnieki vecuma grupā no 24 līdz 35 gadiem (37%), bet retāk – auto īpašnieki vecuma grupā no 45 līdz 55 gadiem (19%). Cena kā viens no svarīgākajiem kritērijiem ir arī tiem aptaujātajiem, kuri savam auto izvēlas vissezonas riepas (52%).

Kaut arī Latvijas normatīvie akti nosaka, ka ziemas riepas ir obligātas no 1. decembra, “If Apdrošināšana” speciālists aicina negaidīt pēdējo brīdi un ieplānot riepu nomaiņu laikus, jo prognozēts, ka naktīs temperatūra turpinās svārstīsies ap 0 grādiem, tādēļ ceļi no rīta var būt apledojuši.

“If Apdrošināšana” aptauju Baltijas valstīs veica sadarbībā ar institūtu “KOG”, un tajā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu.

 

 
Visi komentāri
 
650 9.novembris 2021 16:06
13 1 Atbildēt

Nee, mēs tagad pilnīgi visu iepriekšējo metīsim Ārā.Ja nav,nu ta lai nav.Pirksim visu Jauno.Visu to, ko mums piedāvā krautā,mahimā un deppo.Un TOS (nesertificētos draņķus), ko mums aktīvi bīda dažādi autorizētie lohservisi.Un nākamogad atKāl metīsim ārā.Un pirksim,un utt, un turpināsim saudzēt dabu un lieki (ne)smirdināt gaisu.Jā.

Kas tas par formulējumu- vissezonas riepas (52%) ...Kas ir tie 52 ? Tie ir 52% no visu ziemasriepu lietotāju kopskaita,vai ko?

Pļurkt 9.novembris 2021 17:24
0 3 Atbildēt

Katru gadu ziemas riepas (nevis M+S) lai liek tie kas līkumā sametot priekšpiedzinas auto rauj roķeni!!

Pļurkt 9.novembris 2021 17:26
3 5 Atbildēt

Bet ja nopietni, tad faktiski nobrauktas ZIEMAS riepas (bez radzēm) ir joprojām labākas nekā JAUNAS M+S!!

WALA 9.novembris 2021 17:38
0 2 Atbildēt

Kā kam, jo nu džipveidīgajiem neparketniekiem M+S cietākais sastāvs uzvedas prognozējamāk, nekā ziemene, jā uz ledus stājas labāk, bet uz mitra asfalta pārsvarā sūdīgāk.

WALA 9.novembris 2021 17:39
1 1 Atbildēt

t.i. ziemene yz ledus stājas labāk, betz uz mitra pārsvarā sūdīgāk.

650 9.novembris 2021 20:56
3 2 Atbildēt

Tātad, teorētiski, ziemas riepa ar no 8 līdz 5mm piedzīvo tā saucamo "evolūciju".Līdz ar "pieredzes" iegūšanu tā uzvedīsies labāk uz asfalta,bet sliktāk visur tur, kur/ja ir (tomēr) "ziema".

Ziemene ar 5mm atlikumu pēc būtības ir metama miskastē.Jebkura.Jo tā vairs NAV ziemai piemērota.Jau tagad.Kur nu vēl "martā".Ir labs jautājums- vai 235/255/315 platuma ziemeni ar 5mm atlikumu ir ētiski "piedāvāt" kādam nopirkt.Atrunas ir visādas, taču pēc būtības tas ir slikti.Un 3kārt slikti, ja ar šādu te fufeli nodarbojas massveidā un (arī) tie, kuri tirgo jaunas riepas.Tu kādam atstāj nelikvīdu/utilizācijai, bet šamais to ieliek ssā.Suudu, un pie tam vēl par kaut kādu Cenu...Šādi mēs cits/citu "audzinam" un vairojam tā saucamo vispārējo "lohlab klājību".Jā.

Nja 10.novembris 2021 9:25
0 0 Atbildēt

Tātad, vairāk kā puse izmantos lietotās riepas, eksperti norāda pirkt lietotas riepas ir bezatbildīgi, bet braukt ar savām ir ok?

650 10.novembris 2021 15:51
0 0 Atbildēt

Pirkt lietotas ir atbildīgi (un/vai ētiski), ja tās nav nelikvīda stāvoklī.Kā arī,ja to pārdevējs pārdod savu īpašumu.Pilnīgs suuds ir, kad atseviškas personas (gan fiz,gan jurid) masveidā tirgo visādus ar nodomu ievestus suudus.Liek ssā atklātā tekstā atkritumus ar knapiem 4-5mm.Tur tādu ir tūkstošiem.Jo platāka riepa,jo mazāks atlikums.Vistīrākā liekulība, fufelis.

Dondorots 10.novembris 2021 11:59
3 0 Atbildēt

Nu ļoti apšaubāmas dabas pētījums. Riepu komplekts kalpo cik? - 40k? Cik daudzi no mums nobrauc ziemas sezonā šādus attālumus, lai katru sezonu būtu jāpērk jaunas? Nez ko par šādu ekoloģisko izšķērdību teiktu Grēta?

Ja kas 10.novembris 2021 12:07
11 0 Atbildēt

Nākamgad plānoju dzīvot ar veco sievu. Nesakiet to expertiem!

gunbox 10.novembris 2021 13:14
0 0 Atbildēt

Viss jau atduras pret IF. /// Ja vecā sieva apdrošināta pie IF un jaunā nav, tad tikai par.

gunbox 10.novembris 2021 13:23
1 0 Atbildēt

Riepām nav nozīmes, visu izšķir blīve. Vai arī mums no raksta jāsecina, ka jebkurš idiots ar jaunām ziemas riepām neuztaisīs nevienu avāriju?

reku 10.novembris 2021 18:13
0 0 Atbildēt

Pa lielam tà arī ir.Protams ar galīgi lisàm nav aršana,bet pa pilsētu ar 4 mm pilnīgi normāli var pabraukt.

Pļurkt 10.novembris 2021 20:37
0 0 Atbildēt

PSRS laikos tādu ziemas riepu kā sugas nebija, bet visi brauca! Nemina uz 100+. Riepas bija tik kaula cietas ka naglas sienā varēj adzīt!!!

Pirmās tipa ziemas riepas parādījās 80 gadu laikam vidū - sņežinka. Lietotāji bija stāvā sajūsmā.

++++++

Čaļi kas uz Javiņām un Ižiem salika pilnīgi lisās ārzemju riepas teica ka tās burtiski līpstot klāt pie asfalta!

================

Tā ka blīv3es arī ir dažādas - vienas ar smadzenēm, bet otras pogu spaidītāji!!!!

reku 10.novembris 2021 23:46
0 0 Atbildēt

Bez šaubām ,tas ir tà.PSRS laiku riepas bija kašmars. No garāžas lai izbrauktu kaisījàm pelnus.Vèlàk jau parādījās drusku labākās. Tad riepas vispār bija deficīts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti